LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net Surfen en Bellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
compunurt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 18:30

Het Net Surfen en Bellen

Ongelezen bericht door compunurt »

Regelmatig help ik vrienden om het internet op te gaan, meestal via adsl maar ook wel via de kabel.
Zelf maak ik gebruik van Tiscali internet + bellen, al ruim anderhalf jaar. Het werkt hier perfect.

Maar niet bij iedereen kun je Tiscali aansluiten, de centrales zijn niet overal aangepast voor andere providers, dus dan blijft er alleen KPN over.

Bij drie vrienden die toch wilde surfen en bellen via internet, heb ik omdat Tiscali niet kon, internet + bellen van Het net aangeraden en ook geholpen met aansluiten.

Bij de eerste vriendin leek het goed te gaan, ik kon de aansluiting goed aan het werk krijgen. Ze heeft Het Net bellen + Internet + 10 euro onbeperkt bellen aan gevraagd. Totdat de rekening kwam, daar bleek gewoon dat de gesprekken door berekend werden. Dus geen onbeperkt bellen voor 10 euro naar vaste nummers. We hebben de helpdesk gemaild en daar kregen we na ruim een week een standaard antwoordmail van Het Net waar we niet mee verder kwamen. Bellen naar de helpdesk voor 45 ct p/m vinden we te duur, dus is ze nu van plan naar de KPN winkel te gaan. Om daar te gaan vragen hoe ze onbeperkt bellen kan activeren. Want via persoonlijke instellingen is het niet te vinden en te activeren bij Het Net. Uiteindelijk heeft die vriendin toch maar gebeld met de help desk a € 0,45, na lang in de wacht staan is het gelukt om haar voor onbeperkt bellen aan te melden.

De tweede vriendin die ook Het Net via de KPN winkel had aangevraagd kreeg een pakket van Planet met de Experia box thuis gestuurd. Gekoppeld aan een Planet account va 42,95 euro p/m. Ze is gelijk terug gegaan naar de KPN winkel en daar hebben ze het account voor haar omgezet in een Het Net account.
Hier werkte de aansluiting verder zonder problemen, gewoon € 19,95 voor een halfjaar en daarna € 29.95 voor 2 jaar vast. We dachten klaar te zijn met haar, maar nee hoor. Ook zij kreeg een mail van Planet op haar Het Net adres met de mededeling "Gefeliciteerd met uw Planet account"! Ze is gelijk weer naar de KPN winkel gegaan, daar heeft de ook Het Net aangevraagd, ze weten er geen raad mee. Twee accounts op een adres, ik vraag me af hoe dit gaat aflopen.

Dan de derde, een vriend in Oss helpen.
Hij had Het Net bellen - surfen aangevraagd, de doos kwam, KPN Planet account er aan vast. Deze vriend vond dit niet zo een probleem, want maar voor 1 jaar vast voor 35 euro p/m. Als het maar werkt, daar ging hij van uit. Nou dat was dus niet zo, hij heeft ruim 50 euro verbelt, iedere keer opnieuw de helpdesk bellen, gegevens postcode en naam telefoon nummer opgeven. Regelmatig doorverbonden en dan weer werd een verbinding verbroken. Weer opnieuw bellen enz. Het geheel heeft ruim drie weken geduurd, van het kastje naar de muur werden we gestuurd. Dan lag het aan de aansluiting, dan weer in de centrale, dan weer de aan de computer van KPN en ga zo maar door. Ze konden wel zien dat hij een account had en daar bij ook dat hij regelmatig al weken gebeld had. Maar een oplossing, ho maar. Zelf ben ik ook een keer naar de KPN winkel gegaan, ook daar konden ze niet meer doen dan me aan de telefoon zetten om de helpdesk te bellen. Ze konden wel op hun pc inloggen op de account en zien dat alles zou moest werken. Maar dat wisten we al. Er is vlak daarna een monteur geweest, via KPN die ook niet verder kwam. Nog geen signaal, daarna is die vriend weer gaan bellen. Na 8 november zou alles goed komen. Mooi niet, weer een monteur er bij gekomen en die heeft het uiteindelijk de aansluiting op 10 november gemaakt. Er was iets mis met de aansluiting in de centrale, wat weten we niet, waarschijnlijk niet goed doorgevoerd.

Wie heeft er meer van deze ervaringen met KPN en dochters Het Net en Planet.

pollie45
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2006 18:33

Re: Het Net Surfen en Bellen

Ongelezen bericht door pollie45 »

Ik ben al vanaf 14 April bezig om zowel bellen als surfen bij het net te krijgen maar tot op de dag van vandaag is mij dat nog steeds niet gelukt,De belkosten met het netklantensevice beloopt inmiddels al ongeveer tussen de 50 en de 100euro en ik heb nog steeds niets ik weet inmiddels niet meer hoe ik het nog kan aanvragen dus ben ik nu opzoek naar een ander aanbieder cq provider.Hebben Jullie misschien een oplossing?

Gesloten