LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-internetplusbellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nico557
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mei 2006 13:54

KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door nico557 »

Ik wil iedereen waarschuwen als je een abonnement op internetplusbellen neemt bij KPN,en je wilt je abonnement opzeggen na 1 jaar, dat het je bijna onmogelijk gemaakt wordt om je abonnement op te zeggen.
Ten eerste kost het je een smak geld aan telefoonkosten,je zit minimaal een dik uur aan de telefoon voordat ze opnemen,opzeggen via een e-mail gaat niet omdat ze gegevens van je nodig hebben,wat totale onzin is,ze vragen alleen wat je telefoonnummer is.
In totaal ben ik ongeveer €40,- kwijt aan telefoon kosten om mijn abonnement op te zeggen bij KPN.

postman
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2006 16:09

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door postman »

Misschien had je beter een aangetekende brief kunnen sturen met je opzegging.

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door Dr.O »

Er zijn kabel aanbieders die ADSL2- 10MB/1MB met 500 gratis belminuten per maand aanbieden naar alle vaste nummers in Nederland voor 30 euro...geen starttarief berekenen en daarna 2 cent per minuut bieden. Voordeel is dat je via KPN een belbudget abonnement kunt nemen voor 9,67 per maand voor de inkomende gesprekken.

Geen probleem met niet bereikbaar zijn en/of met uitbellen....en je hebt er nog een gratis telefoonnummer bij voor je fax.

Goed kijken dus :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon je belbasis abo omzetten naar belbudget. Dat kan telefonisch en scheelt je 100 euro KPN abokosten per jaar. Vervolgens bellen met www.bel1601.nl

Officieel kan dat niet, maar het werkt wél. Ik doe het al een paar jaar zo.

Je belt dan niet via internet dus ook geen gezeur met internetaansluitingen, extra kastjes die geïnstalleerd moeten worden, technische storingen zoals bij internetplusbellen.

woodpecker1960
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:20

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door woodpecker1960 »

Sinds april 2006 ben ik geabonneerd op KPN Internetplusbellen. Na menige dagen aan de 0900 nummer gezeten te hebben waren mijn problemen na 5 weken hersteld. Ik kon vaak zelf niet bellen en kreeg een apart soort gesprekstoon te horen bij het intoetsen van het telefoonnummer. Ook konden mensen mij niet bereiken. Tevens werden, op momenten dat ik wel even kon bellen, gesprekken gewoon afgebroken. Afijn na 5 weken dachten we het probleem is opgelost. Genoodzaakt door brand bij de buren en onze woning hierdoor brand-rook- en waterschade kreeg werden we genoodzaakt om voor 4,5 maand elders te verblijven omdat onze woning door de schade hersteld moest worden. Eind oktober kregen we onze inboedel terug en ik ging vrolijk alles op zijn plaats zetten. Mijn PC's werden weer aangesloten en mijn telefoon werd weer aangesloten op mijn Experia Box van de KPN. (Overigens de Experia Box is nooit uit het huis geweest alleen is voor die 4,5 maand de spanning eraf geweest). Nu zitten we ruim 3 weken verder en wederom dezelfde belproblemen. Soms kan ik 6 uur achter elkaar niet bellen en dan lukt het weer eventjes. Andere mensen bellen mij maar dan gaat onze telefoon wel over maar kan ik niet het gesprek openen. Hebben we onverwachts contact dan worden wederom de gesprekken na enkele minuten abrupt afgebroken. Ik heb weer 5 kwartier aan de 0900 nummer gezeten. Geen resultaat. Nu heb ik een email verstuurd met de wetenschap dat ik er niet aan moet denken dat er iets gebeurd waarbij ik de brandweer of arts of ambulance moet bereiken ivm spoedzaken en ik kan geen gebruik maken van mijn telefoon. Nu heb ik een email ontvangen dat ze het in behandeling hebben genomen en binnenkort contact opgenomen wordt met mij betreffende dit probleem. Nou er zijn alweer enige dagen voorbij en mij rest maar 1 ding te doen en dat is voor april 2007 mijn abonnement opzeggen want dit is een zeer slechte provider die absoluut geen service verleend. Ik hoop dat meerdere mensen dit probleem kennen en mij misschien op de hoogte kunnen brengen of dit bij hun nog zo is of dit opgelost kan worden en hoe.

telememo
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:57

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door telememo »

Hallo ik heb zolang ik internet + bellen heb van Het Net heb ik last dat ik niet kan bellen maar men mij ook niet kan bellen, en inderdaad de helpdesk bellen heeft geen zin want of het daar druk is weet ik niet maar iemand aan de lijn krijgen lukt niet en de tel. rekening loopt maar op want het kost wel even 45 cent per minuut en je bent el gauw meer dan 3 kwartier aan het proberen om iemand aan de lijn te krijgen dus geen bellen ( ja ook regelmatig kan ik wel bellen maar dan valt regelmatig het bel verbinding weg.)
Ik kan dan wel blijven internetten en stuur dan maar weer eens een mailtje naar het servicedesk van Het Net maar krijg geen reactie terug.

Ik moet nu nog een halfjaar en dan is mijn jaarcontract afgelopen en ga dan ook direct bij deze provider weg want ik krijg alleen maar meer antipatie voor KPN en Het Net

nico557
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mei 2006 13:54

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door nico557 »

Als je het abonnement per aangetekende brief op kon zeggen had ik dat wel gedaan,maar bij KPN-internetplusbellen kan je alleen je abonnement opzeggen via klantenservice 0900-0244,zogenaamd dat ze dan direct bij je gegevens kunnen.
Ik heb het eerst ook via een e-mail gedaan,notabene via de site waar al je gegevens op staan,maar dat accepteren ze niet,je moet de klantenservice bellen,en het mooiste is ze zijn vanaf 08.00 uur al te bereiken,als je 's-morgens om precies 08.00 uur belt dan krijg je een bandje te horen dat je een dik uur verteld dat het ontzettend druk is,en dan maar hopen dat je verbinding niet verbroken wordt,wat mij telkens overkwam vandaar mijn hoge telefoon rekening,dat ik telkens opnieuw moest bellen.lang leve de KPN.

woodpecker1960
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:20

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door woodpecker1960 »

:evil: Vandaag heb ik een brief ontvangen van KPN met wat enkele :D mogelijkheden wat van toepassing kan zijn dat ik geen last meer zou kunnen hebben van niet gebeld kunnen worden of zelf niet kunnen bellen. Ik heb de grijze kabel die vanaf mijn inkomende belaansluiting die gaat naar de ADSL poort van de Experia Box veranderd in het meegeleverde witte kabel. Het verschil is dat het grijze kabel bestaat uit 4 draden en de witte kabel uit 2 draden. De grijze kabel met 4 draden schijnt volgens de KPN de storing te kunnen zijn ivm verkeerde aansluitingen waar de KPN zelf verantwoordelijk voor is. Ik heb vanmiddag (21-11-2006) de grijze kabel met 4 draden vervangen door de witte kabel met 2 draden en heb tot nu toe nog geen belproblemen gehad en kan ik nog steeds bellen en gebeld worden. Hopelijk is dit het probleem geweest maar goed ik hou jullie op de hoogte als ik weer belproblemen zal gaan krijgen of niet. :lol:

woodpecker1960
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:20

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door woodpecker1960 »

:twisted: Wederom een email verzonden naar KPN met mijn klachten over het met regelmaat niet kunnen bellen, gesprekken die afgebroken worden of zelf niet bereikbaar kunnen zijn heb ik zelf opgelost. KPN zou op mijn geregistreerde email met spoed contact opnemen met mij. Tot heden toe hebben ze dit nog steeds niet gedaan. Sinds een week of 2 heb ik mijn basis station met daarin mijn mobiele telefoon vervangen door een ouderwetse vaste toestel van primafoon en sinds dien geen problemen meer. Helaas is het nadeel hiervan dat je steeds naar je telefoonplek moet lopen om te bellen of je gesprek te voeren terwijl je met mobiele telefoon overal kan bellen in huis en buiten huis )in de tuin bijvoorbeeld).
Ik hoop dat de KPN wat met deze gegevens kan doen.
Dus met een vaste telefoontoestel lukt alles maar met een mobiele telefoon, bijv. DECT, en een basisstation werkt het bij mij niet.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door sprokkel »

Wie krijgt er zijn factuur ook vie email van KPN.
En staat er dan net zoals bij mij, op 13 decenber 2006 wordt dit bedrag van je rekening afgeboekt, als je de factuur goed bekijkt staat er bovenaan 10 decenber, en ik kreeg hem vandaag 19 decenber in mijn mailbox.
Ik vind dit een beetje vaag, vandaar mijn vraag.
Of heeft iemand een logische verklaring.
Laatst gewijzigd door sprokkel op 19 dec 2006 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

woodpecker1960
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:20

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door woodpecker1960 »

Nee, helaas krijg ik mijn factuur niet per email maar ik zal hem activeren op mijn gegevens zodat ik dit wel in de toekomst zal krijgen. Mocht ik ook deze constatering doen dan zal ik dit zeker melden als reactie op uw mail.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door pvd »

En staat er dan net zoals bij mij, op 13 decenber 2006 wordt dit bedrag van je rekening afgeboekt, als je de factuur goed bekijkt staat er bovenaan 10 decenber, en ik kreeg hem vandaag 19 decenber in mijn mailbox.
Ik vind dit een beetje vaag, vandaar mijn vraag.
Of heeft iemand een logische verklaring.
Mijn @home factuur komt ook per mail. Bovenaan staat bijv. 1 dec, terwijl het al 7 december is. Er staat ook op dat het bedrag binnen "een paar dagen" wordt afgeschreven. Dit is meestal dezelfde dag, of 1 dag nadat ik de factuur heb gekregen. Ik heb hier al eens geklaagd dat het geld al eens afgeschreven was voordat ik de factuur kon inzien. Dat is tot op heden gelukkig niet meer gebeurd.

pvd

pvd

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Tip: ga naar Primafoon, daar kun je (GRATIS) en onbeperkt bellen naar het betaalnummer. :wink:
Ik heb er twee keer 80 en 45 minuten (mogen) moeten bellen, maar krijg uiteindelijk vorige week de officiele brief dat mijn internetplus bellen aanvraag geannuleerd is! :lol:

Voorlopig even geen (ipb) van KPN! :!:

annabel65
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2006 09:15

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door annabel65 »

Sinds April het ik internetplusbellen. Dat ging goed tot een dag of 10 geleden.Geen telefoon meer. Helpdesks altijd in gesprek. Als je ze aan de lijn krijgt moet je van alles doen, resetten, splitter verwijderen, enz. Steeds terugbellen, dan gebeurt er niets! Emails verzonden, een brief geschreven aan KPN, niks! Beloven terug te bellen, nog nooit gebeurd! Heb nu een klacht ingediend, dan gaat het sneller zei een medewerker. Dat is gisteren gebeurd, maar......... niks!
Voel me machteloos! :twisted:

inmiddels nog maar eens een aangetekende brief gestuurd. Nog steeds niets gehoord. Niet van Planet (die zegt dat het wel 4 weken kan duren) ook niet van KPN.
Nu al bijna 3 weken geen telefoon. Iemand nog een tip? Radeloos
Laatst gewijzigd door annabel65 op 24 dec 2006 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Ik lees hier veel ongerief over de diverse telefoon en internet aanbieders. Er valt wel wat over te zeggen.
Wat ik zo jammer vind is dat het in dit draadje een beetje door elkaar loopt. KPN en internet gaan niet samen. Hebben we bij wijze van proef twee maanden naast breedband gehad.
De kosten zouden middels de telefoonnota verrekend worden.
Een maand na het aangaan van het abonnement kregen wij een brief waarin stond dat KPN de internetkosten apparte en uitsluitend per automatische incasso wenst te incasseren.
Daarmee nam ik geen genoegen en belde met KPN.
De dame welke mij tewoord stond vond dat ook heel raar en kon zich mijn verontwaardiging voorstellen. Ze advieseerde om niets te doen en af te wachten.
Resultaat, de modem werd afgesloten van internet.
Wanneer ik had gewild had ik natuurlijk mijn gram kunnen halen maar omdat het een proef betrof deed ik dat natuurlijk niet.
Oorzaak van dit verhaal ligt in de volgende aspecten.
KPN is eveneens net als Essent opgedeeld in devisies.
Het zijn volstrekt afzonderlijke bedrijven die niets met elkaar van doen hebben.
Het is en blijft een rommeltje.
We hebben sedert 1999 braadband via @home.
Dat liep allemaal keurig tot dat Essent kabelcom in beeld kwam.
Toen moest de betaling op een ander bankrekeningnummer van Essent kabelcom.
We hebben de betalingen keurig maandelijks ingesteld en iedere maand optijd voldaan maar staan volgens Essent kabelcom wel twee maanden achter met onze betalingen.
Kortom, Essent kan zoals ons dat eveneens uit de inmiddels geklaarde problemen omtrent vermeende nog openstaande energievoorschotten is gebleken, niet rekenen en geen deugdelijke administratie voeren.
Als leek heb je dan een probleem

van Geffen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2006 11:15

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door van Geffen »

Zit vandaag 74 dagen zonder telefoon sinds ik verhuisd ben. Verhuizing 3 maanden vantevoren doorgegeven wel op tijd lijkt me. Ben 600 meter verderop gaan wonen.

Voorlopig nog geen zicht op een werkende telefoon :!: wel heel veel gebeld met 0900-1905 maar dat heeft geen zin. Als het te moeilijk is hangen ze gewoon op na een uur wachten en 3x doorverbinden. Als je dan terugbelt en weer een uur wacht ontkennen ze dit met klem. Het lijkt wel of ze het zelf geloven.
Dus 0900-1905 bij moelijke dingen zoals verhuizingen blijkbaar dat kun je beter niet doen. Wat betref klachtafhandeling dat is ook hopeloos . Dhr Glaasker van de klachtenafdeling die klantenreacties heet snapt er zelf ook niet veel van en helpt niet adequaat. Het is een chaos en een drama . :cry:

demion
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2006 19:07

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door demion »

Ik hoop dat iedereeen zijn kenissen,fam. en vrienden afraden om KPN internetplus bellen te nemen JE KOMT ER N.L. BIJNA NIET MEER VANAF. HET KOST OOK HEEL VEEL GELD.
SCHIJNBAAR MOETEN ZE BIJ KPN EEN CURSUS NEDERLANDS GAAN VOLGEN.
OF ZE VERSTAAN JE NIET!!! OF ZE BEGRIJPEN JE HELEMAAL NIET.
NIEMAND DOET DAAR WAAR JE OM VRAAGT!!!!
ALS JE ZE OOIT AAN DE LIJN KRIJGT TEMINSTE.
INTUSSEN IS JE DE TERMIJN VAN OPZEGGING VERSTREKEN EN ZIT JE ER ZEKER NOG EEN JAAR AAN VAST.

VOOR MIJ IS HET EEN SLECHT BEDRIJF DIE ALLEEN MAAR BUITENLANDERS IN DIENST HEEFT DIE GEEN NEDERLANDS KENNEN.
MISSCHIEN KUNNEN ZE HUN MENSEN EEN GRATIS CURSUS AANBIEDEN!!!!

egbertjs
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2006 18:11

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door egbertjs »

Veel problemen worden opgelost door een nieuwe firmware te installeren. Houd hiervoor het kleine reset knopje achter op de experiabox 10 tot 15 seconden ingedrukt. Je zult dan zien dat de experiabox een paar keer opnieuw start. Als het goed is, is hierna de nieuwste firmware geinstalleerd.

Log via internet explorer in op http://192.168.2.1 (de instellingen van de experiabox) met het standaard wachtwoord 'admin'.
Schakel vervolgens alles wat je niet gebruikt uit, zoals:
- Firewall (windows xp sp2 heeft immers ook al een firewall)
- USB printserver en Fileserver (werkt sowieso niet stabiel)
- de USB-poort (niet nodig bij geen gebruik print- en fileserver)
- Wireless netwerk (als je hier geen gebruik van maakt tenminste)

Meerdere mensen die dit geprobeert hebben, hebben nu sneller internet en minder problemen.

Houd er tevens rekening mee dat downloadprogramma's zoveel bandbreedte gebruiken dat er geen bandbreedte meer overblijft voor VOIP; hierdoor ontstaan veel problemen met de telefonie. Veel downloadprogramma's starten automatisch bij het starten van de PC. Sommige mensen hebben dit helemaal niet in de gaten. Let dus op; komen de telefoonproblemen alleen voor als de computer aan staat?

Ik gebruik zelf InternetPlus Bellen via Planet Internet. Op af en toe een landelijke storing na, heb ik geen problemen.

digimate
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2006 13:27

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door digimate »

We hebben nu een jaar IPB. Na een maandje met wat opstartperikelen draaide het redelijk tot goed tot 9 december j.l. Vanaf die dag kunnen we ineens niet meer bellen of gebelt worden. Dan ga je, je hebt geen andere keuze, contact zoeken met KPN. Wat een drama ga je dan ervaren.... na ruim 1 1/2 uur bellen (helaas met de mobiel natuurlijk) heb ik de moed maar opgegeven. Een dag later lukt mij het na zo'n 40 minuten wachten uiteindelijk om iemand te spreken te krijgen. Ik had mij voorbereid en natuurlijk e.e.a. zelf al kunnen testen (resetten, bedrade telefoon aangesloten, EB uit en weer aangezet, etc.). Maar nee met eigen initiatief en meedenken kunnen ze niet uit de voeten. Je moet hun lijstje met vragen af. Iedereen wordt over een kam geschoren, in dit geval als iemand die net een computer heeft aangeschaft en niet veel verder komt dan 'm aan te zetten. Geen wonder denk je dan... daarom moet ik ook zo onzinnig lang wachten voordat je te woord wordt gestaan. Ok... het was toen wat druk dus het kon wel tot vier dagen duren voordat mijn storing verholpen zou worden!!!! Ik moest daar natuurlijk blij mee zijn (het kan veel slechter moet ie gedacht hebben).

Je begrijpt het al... Geen enkele reactie van KPN. Om een lang verhaal kort te houden.... Na nog veel meer telefoontjes (totaal urenlang wachten, duur met je mobieltje telefoneren) helaas telkens weer hetzelfde verhaal... eerst weer door hun tijdrovende ritueel van de dingen nalopen die al tig keren gedaan zijn: Na weer vele minuten ritueel... Sorry meneer, maar ik kan helaas niets meer voor u betekenen, ik vind het heel vervelend dat uw vrouw niet gebelt kon worden toen ze vijftig werd, en ja het duurt nu wel erg lang, maar ik zal de toelichting wel weer aanvullen dan komt het vast snel wel goed!!! Een fijne dag nog.

NIET dus. Daar sta je dan... wat nu?? Een supervisor of iemand die wel iets voor je kan betekenen krijg je niet te spreken. Dan maar een klacht indienen via de mail... Dan zal toch zeker wel helpen??! Na vier dagen wachten en nog maar een mailtje gestuurd te hebben krijg je zo'n onzinning mailtje terug waar je niets mee kunt. Nog wel maar eens met het vingertje wijzen naar jou als klant (want natuurlijk ligt het niet aan hen). Je krijgt totaal geen inhoudelijke reactie, alleen maar 'n heel voorzichtige 'sorry'. Waarschijnlijk is de reactie er een om de target te halen dat de klacht is 'afgehandeld'. Zo kan de rapportage weer 'goed' gemaakt worden.

Vandaag maar weer een klacht ingediend (je moet toch wat).

WAT MOETEN WE HIER NU MEE??? Ze reageren niet!! Iemand een tip of ervaring met een schadeclaim??? Bij voorbaat dank voor je reactie.

annabel65
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2006 09:15

Re: KPN-internetplusbellen

Ongelezen bericht door annabel65 »

HOERA!!! Na 11 maal gebeld te hebben, steeds minstens een uur, met de mobiel, kreeg ik vandaag eindelijk iemand aan de telefoon die er echt verstand van had! Een minuut later deed de tel. het weer, na 3 weken. Vraag me niet hoe dit mogelijk is, en waarom dit 3 weken moet duren! 0ok wij hebben klachten ingediend en 10tallen mailtjes gestuurd, kreeg of een autom. antwoord, of :uw klacht is in behandeling, wegens grote drukte kan dit wel 4 weken duren. Sorry voor het ingemak ! Ben benieuwd of ze wel gewoon de rekening sturen!

Gesloten