LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Tele2 lite[/b]

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
St.Nicolaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:38

[b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door St.Nicolaas »

Mei 2006 ontvangen van tele2 mijn pakket voor telefoon en supersnel internet.
De telefoonn deed het gelijk maar het internet deed het pas eind juni.
Sinds dat mijn internet het deed had ik storing op storing met de telefoon, kon zelf niet bellen of gebeld worden. Dit was na een paar dagen opgelost. Het internet wat supersnel zou zijn (er was mij 3 MB beloofd) dat was ongeveer 60 Kb.Deed met mijn dochter die internet van Home heeft (Basis) een wedstrijdje een film downloaden van FTD, allebei dezelfde film. Zij had hem in 3 dagen en nachten binnen en ik meer als een week,dat was supersnel zeg. 28 Oktober stopte mijn telefoon kon niet meer bellen of gebeld worden. Bij mijn dochter tele2 gebeld en verteld wat er aan de hand was. Het zou binnen 14 dagen verholpen zijn, het is nu 21 November en het is nog steeds niet verholpen heb mijn ASDL kastje vanmiddag voor de zoveelste keer gereset en ja hij deed het weer, meteen gebeld naar de storingsdienst die zei dat er een echo op de lijn zat dat wilde zeggen dat de snelheid veel te laag was. Zij zei mij dat ik al meerdere keren gebeld had met het zelfde euvel en zij vond het vreemd dat er nog niets was ondernomen. Ik heb ook een aangetekende brief verstuurd naar tele 2 met het verzoek om de knop maar om te draaien zodat ik weer terug kon naar de kpn. Daar heb ik nog niets op gehoord en vermoedelijk hoor ik daar ook niets van. Wie o wie geeft mij een goede raad om van tele 2 af tekomen, want het is toch te gek voor woorden met al die reclamespotjes op de TV en ze niet eens de storingen kunnen oplossen.

HELP HELP HELP Ik ben ten einde raad te telefoon heb ik voor mijn werk nodig en straks sta ik op straat.

St. Nicolaas

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door 01klaas »

Telefoon lijn terug laten zetten door KPN

Ik ben zelf ook helemaal nog er niet vanaf van tele2 bende, maar ik heb wel een goed contact gehad met KPN hierover. KPN is bereid kosteloos om de hele verbinding van telefoon terug te halen. Inmiddels heb ik de papieren binnen gekregen van KPN, om dit geheel in werking te laten zetten.

Inmiddels heb ik zelf even de postbank opgebeld, en heb dan ook direct een blokkade gezet voor het incasseren van de maand abo.

In het artikel wat ik eens eerder heb geschreven blijkt nog niet 1 ervan te zijn opgelost door Tele2 http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=44500

Daarbij blijkt telkens mijn telefoon uit te vallen en zeer veel storingen te ondervinden, wel fijn dat zoals in mijn situatie spijtig genoeg wel eens de spoedeisende dienst moet bellen. De telefoonlijn van tele2 is dus absoluut niet betrouwbaar en daarbij dat het alsnog steeds niet mogelijk is om maar 1 fax bericht te kunnen verzenden via de telefoonlijn van tele2.

Mijn volgende stap is, telefoon bij KPN en internet via xs4al wel iets duurder maar heb nog geen klachten over hun gehoord.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door Ulbe »

Tele2 internet is bagger als het snelheid aankomt! :(

Bij Tele2 worden je "gouden bergen" beloofd met internetsnelheid, de praktijk is dat je blij mag zijn wanneer je de helft van de opgegeven snelheid haalt!,

Bij @home echter wordt de opgegeven snelheid vaak ook werkelijk gehaald!, iets dat je bij veel ADSL providers nooit zal halen!,


Het beste lijkt mij een andere provider zoeken, dan ben je iets duurder, maar je krijgt dan ook meer snelheid,

Een paar kennissen had een 4Mbit abbo bij Tele2, de werkelijke snelheid: max. 1.2 Mbit!, m.a.w. ik heb een 1.2 Mbit abbo (bruto 1.8 Mbit), mijn verbinding was zelfs iets sneller dan de zijne!, terwijl ik veel minder voor mijn abbo betaal!,

Dumpen dus die Tele2, en zoek een échte provider!.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik heb ook Tele2 Compleet en bij mij werkt het perfect. Mijn telefoon werkt probleemloos en doet het altijd zonder storing. Mijn internet van 4mb werkt ook uitstekend en ik krijg altijd de snelheid waar ik voor betaal dus het is niet waar dat ze je altijd minder snelheid geven dan ze zeggen. Je downloadsnelheid is ook afhankelijk van hoe druk het is op internet en hoe snel de verbinding is waar je vanaf download.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zeer waarschijnlijk heeft het te maken bij welke centrale je aangesloten bent,

De kennissen hadden allebei Tele2 ADSL 4Mb pakket, beide abbo's waren even traag met diverse snelheidstesten,

De computers waren nieuwe apparaten met een schoon besturingsprogramma en konden op topsnelheid draaien,

Fijn dat bij u het systeem op topsnelheid kan draaien door een perfecte Tele2 ADSL verbinding,

Zelf heb ik InternetPlusBellen GO van KPN, ben er niet ontevreden over, maar in vergelijking met andere aanbieders zijn de duurder,

Ik had Tele2 ook in mijn vergelijking meegenomen bij het uitkiezen van ADSL plus Bellen, maar durfde het echter niet aan!, want de kans op problemen is in deze omgeving te groot!, anders was ik nu ook Tele2 klant geweest!, want Tele2 is in alle opzichten goedkoper dan KPN, maar de kwaliteit van de pakketten schort er aan!, vooral in onze omgeving!,

Zoals u ziet, kan het wel degelijk goed!, alleen is het afwachten wanneer je een pakket aanschaft, wat je daadwerkelijk krijgt!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Internetsnelheden kunnen zeer sterk fluctueren en soms is het technisch gewoon niet mogelijk om een verbinding sneller te laten werken. Met name bij 20Mbit/s abo's is de kans dat je de 20 niet haalt vrij groot, maar goed, zo ongeveer iedere aanbieder is glashelder over de oorzaak daarvan en waarschuwt er dan ook duidelijk voor.

Bulleman
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2006 20:50

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door Bulleman »

:!: Beste mensen, lees ook eens een klacht over KPN InternetPlusBellen. Deze club heeft ook een in en intrieste manier van consument vriendelijk handelen. Sterker nog, het grenst aan oplichting! :twisted:
Dus mijn advies is, zoek naar de best presterende op een consumenten site, zoals bijv. Consumentenbond.nl (aanmelden) 8)
Succes :!:

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door Consumentt »

Al die bedrijven moeten onder druk (tenminste dat denken ze) van hun aandeelhouder groeien, groeien en nog eens groeien.
100.000, 1.000.000, 2.000.000 etc etc abonnees.
Als er in NL niks meer te oogsten is dan "mergen" ze met een bedrijf over de grens om verder te groeien.

Aan klantenwerving/marketing wordt dus alle aandacht besteed, niet aan after sales, aan service, aan kwaliteit.
De pest is alleen dat je bij overstap al weer bij zo'n gedrocht terecht komt.
Fingers crossed als alles goed gaat.

Na vroegtijdig afscheid genomen te hebben van Tele2 (door de belabberde kwaliteit) ben ik teruggegaan naar mijn oude provider. Maar deze is nu overgenomen door zo'n groeizuchtige provider. Bij de nieuwe provider heb ik technisch gezien geen enkele klacht. Het is stabiel en de snelheid is conform de specs.

Alleen nu klopt de facturering weer niet. Gratis maanden en gratis installatiepakket worden zonder machtiging geincasseerd.
Stornering en mail naar de provider resulteert in..... jazeker een betalingsherinnering.
En natuurlijk zijn ze zoals allemaal alleen maar "echt" bereikbaar via een 0900 helpdesk met studentjes aan de lijn. Ik ben benieuwd hoe dit weer af gaat lopen. Zucht, zucht, zucht.

Bulleman
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2006 20:50

Re: [b]Tele2 lite[/b]

Ongelezen bericht door Bulleman »

Volgens mij doen deze bedrijven dit met opzet. Ze bouwen volgens mij gewoon een bepaald percentage fouten in, zodat de consument dan naar dure 0900 - nummers moet bellen. Ook een automatische incasso wordt vaak opgedrongen. Dus in zee gaan met bedrijven die een heel duur 0900 - nummer hebben (bv. Speedlinq = €0,70/min!!),
vraagt om problemen. :twisted:
Dus niet doen is mijn advies.
Ook over de KPN heb ik nog steeds geen goed woord voor over. Ze bellen wel om te vragen of de problemen opgelost zijn, maar verder gebeurt er niets. Intern is het gewoon een zooitje. :evil:
Eigenlijk zou de overheid moeten optreden tegen dit soort praktijken en bv gewoon (vorse) boetes moeten opleggen om de consument te beschermen. Maar ja, waar hebben we het over.......in het land der compromissen :?
Sterkte :!:

Gesloten