ik heb laatst een creative zen v 1gb gekocht bij norrod computers.
maar na 3 weken was dat ding al onreprareerbaar kapot(dooie pixels in het scherm)
ik breng hem terug en ze zeiden tegen mij dat ik hem over 8 weken terug krijg.
mijn vraag is daarbij is dit niet een beetje erg lang?
o ja ze hadden hem niet meer op voorraad dus moesten ze hem opsturen.
ik heb laatst een creative zen v 1gb gekocht bij norrod computers.
maar na 3 weken was dat ding al onreprareerbaar kapot(dooie pixels in het scherm)
ik breng hem terug en ze zeiden tegen mij dat ik hem over 8 weken terug krijg.
mijn vraag is daarbij is dit niet een beetje erg lang?
o ja ze hadden hem niet meer op voorraad dus moesten ze hem opsturen.
alvast bedankt.
Je moet er niet vanuit gaan dat die binnen 5 dagen gerepareerd wordt.
En soms kan het langer duren. Als het schermpje vervangen moet worden en deze moet besteld worden en er zit 5 weken levertijd op, dan gaan de tijden langer duren.
Ik heb zelf al eens 8 weken op een onderdeel moeten wachten.
Dan heb je als consument geen keus en dan moet je die tijd wachten.
Soms ontkom je er niet aan.
Ja. Als ze het product niet meer op voorraad hebben kun je er ook voor kiezen om een de overeenkomst te ontbinden en een andere te nemen, bij hen of elders.
dat is nou net het probleem want ik zij ook tegen die man dat ik een andere wou, maar dat kon niet omdat ik niet binnen 8 dachten er was om hem te ruilen, en ze hebben daar geen 30 dagen niet goed geld terug garantie.
dat is nou net het probleem want ik zij ook tegen die man dat ik een andere wou, maar dat kon niet omdat ik niet binnen 8 dachten er was om hem te ruilen, en ze hebben daar geen 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Dit is een bijzondere omstandigheid. Hier speeld niet alleen dat het product niet goed is, maar ook dat ze niet binnen een redelijke termijn voor vervanging kunnen zorgen. Daardoor zijn ze wettelijk verplicht uw geld terug te gegeven.
De consument heeft wettelijk de keuze tussen herstel of vervanging, mits dit laatste redelijk is. De kosten hier voor mogen niet bij de koper in rekening worden gebracht. De verkoper is wettelijk verplicht dit zonder ernstige overlast en binnen een redelijke termijn uit te voeren. 7:21 BW Voldoet de verkoper niet aan zijn wettelijke verplicht dan kan de consument de koop ontbinden of prijsvermindering toe te passen. 7:22 BW