LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank komt belofte niet na!
Rabobank komt belofte niet na!
In juni heb ik via de Rabobank bij Interpolis mijn autoverzekering afgesloten. Om mij die autoverzekering te kunnen verkopen heeft die 'aardige' meneer mij 2 schadevrije jaren beloofd. En op basis daarvan een offerte opgesteld. Ook heb ik een brief ontvangen waarin staat dat ik, zoals afgesproken twee schadevrije jaren krijg. Tot mijn grote verbazing stond er dus op de polis aantal schadevrije jaren: 0! En betaal ik nu dus al vanaf juni elke maand bijna 20 euro teveel. Vandaag eindelijk telefoontje gehad. Ze hadden die belofte niet kunnen maken, want Interpolis kan mij geen twee schadevrije jaren toekennen. De Rabobank heeft mij toch 1 schadevrij jaar kunnen geven met nog een of andere korting erin verwerkt. Feit blijft dat de Rabobank zijn belofte niet na is gekomen. Ik moet maar naar iemand anders gaan als ik goedkoper uit wil zijn is hun antwoord. Rabobank kan niks meer veranderen.. Wat moet ik hier mee? Me er bij neerleggen of mijn rechtsbijstand inschakelen?
Re: Rabobank komt belofte niet na!
De Rabobank kan u inderdaad niet zomaar schadevrije jaren geven. Deze moeten in overeenstemming zijn met uw BM verklaring. Wel hebben zij de mogelijkheid om 2 commerciële treden te geven. Uw inschaling wordt hierdoor hoger, waardoor u een lagere premie betaald. Op uw polis zal het aantal schadevrije jaren wel op 0 blijven staan. Uw maandbedrag wordt echter wel lager.
-
Ze kunnen dit idd niet doen aangezien dat geen goed beeld geeft tov andere verzekeringsmaatschappijen.
-
Als de gekozen naam uw sexe ook inderdaad weergeeft zouden ze u 2 vrouwentreden toe kunnen kennen. Maar omdat dat discriminatoir richting mannen is noemen ze die commerciele treden.
Dit heeft niets te maken met het beeld tov andere verz. mij aangezien commerciele treden niet vermeld worden op een bm verklaring. Daar komen alleen de daadwerkelijk gereden schadevrije jaren te staan.
Dit heeft niets te maken met het beeld tov andere verz. mij aangezien commerciele treden niet vermeld worden op een bm verklaring. Daar komen alleen de daadwerkelijk gereden schadevrije jaren te staan.
Kwestie is simpel: beloofd is beloofd. Rabo moet die korting dan maar uit eigen zak betalen. (Rabo is overigens eigenaar van Interpolis.)
Eventueel klacht indienen bij Stichting Klachteninstituut Verzekeringen: Rabobank is daar als tussenpersoon bij aangesloten en schiet hier te kort. Klacht indienen daar is trouwens gratis.
Eventueel klacht indienen bij Stichting Klachteninstituut Verzekeringen: Rabobank is daar als tussenpersoon bij aangesloten en schiet hier te kort. Klacht indienen daar is trouwens gratis.
Dankje wel voor de reacties. Ik ga nu eerst nog een keer een afspraak maken bij de Rabobank. Ik ben van mening dat hij zn beloftes moet nakomen. Hij moet maar een oplossing vinden om mij toch een lagere premies te kunnen laten betalen. Als we er niet uitkomen dan ga ik een klacht indienen. Inge, bedankt voor de tip!
-
Ze geven toch al korting en verrekeningen. Alleen je krijgt de schadevrije jaren niet omdat dat niet kan tov andere verz. mijen. Ze kunnen wel met treden (of wel ander commercieel naampje) maar die schadevrije jaren krijg je niet.