LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Nadja79

Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Ongelezen bericht door Nadja79 »

Beste,

Onlangs is mijn in 2004 geplaatste CV ketel door de installateur volgens een onderhoudscontract schoongemaakt en gecontroleerd.

Tijdens dit onderhoud is door de installateur de sifon gebroken. Deze sifon bleek hij niet bij zich te hebben waardoor deze bij de groothandel opgehaald moest worden.

Een week na deze onderhoudsbeurt krijg ik een factuur voor de extra gemaakte kosten (vervangen sifon, aansluitstukken en 5 kwartier arbeidsloon. In totaal is dit een bedrag van 75€

Deze kosten komen boven op mijn bestaande onderhoudscontract.

Is het gebruikelijk om een klant voor deze extra kosten te laten betalen? De ketel werkte prima voor de onderhoudsbeurt en het defect is ontstaan door toedoen van de monteur.

Alvast bedankt voor de reactie!

foxman

Re: Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Ongelezen bericht door foxman »

Lijkt me niet echt normaal
Kwestie van even contact opnemen met de installateur en overleggen
Als je het fatsoenlijk uitlegt zullen ze best wel voor rede vatbaar zijn

cv boy

Ongelezen bericht door cv boy »

raar hoor dat hij 5 kwartier bezig is met het vervangen van een sifon.als het mij was overkomen had u van mij de sifon cadeau gekregen, hoort bij de service

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Nee dat is niet normaal.

Als de monteur iets kapot maakt dan is hij daarvoor aansprakelijk in casu het bedrijf waarvoor hij werkt. Zij dienen dit geheel kostenloos te repareren.

Stel nou even dat hij niet de ketel kapot maakt maar de tv van zijn sokkel loopt. Dan zou je dus bij hem een nieuwe tv moeten kopen en daarvoor moeten betalen.

Zo werkt het gelukkig niet in Nederland.

Gesloten