LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Wat vind u van de service door Media Markt ?

goed
9
60%
matig
2
13%
slecht
4
27%
 
Totaal aantal stemmen: 15

hermes
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2006 06:42

PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door hermes »

ik heb bij Media Markt Fujitsu Siemens PC gekocht in mei 2006,
1.
wanneer ik de pc enige uren aan heb dan worden de balken boven en onder en het start menu zwart.Ik moet dan de PC weer opnieuw starten om de balken weer normaal blauw te krijgen.
We kunnen op geen enkele manier ontdekken hoe dit komt.

Herkent iemand dit probleem en wat moet ik doen ?

2. de Fujitsu Siemens pc maakt erg lawaai, het is net een stofzuiger.Ik heb media markt gevraagd op mijn kosten een andere cooler/ventilator er in te zetten maar Media Markt zegt dat doen we niet want dan vervalt de garantie door Fujitsu Siemens.

Ik vind dat ik de PC bij Media Markt gekocht heb dat zij dan voor de garantie moeten zorgen, wie heeft gelijk juridisch ?
Ik wil best het materiaal vergoeden maar niet de 2 jaar garantie op de PC verliezen.

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Waarscheinlijk is dat een software probleem. U zou ad-ware er over heen kunnen halen.

2. De harde schrijf kan wel eens stuk zijn of stuk gaan.

hermes
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2006 06:42

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door hermes »

adware en swy sweeper vinden niks,
harde schijf is niet kapot, het zit in de koeler,

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Dan zie ik alleen nog windows opnieuw installeren als oplossing. U kunt gebruik maken van ghost om een volgende herinstallatie snel te laten doen verlopen. Met ghost kunt u een plaatje schieten van de HD (hard disk) en deze later weer terug zetten.

2.
Ik vind dat ik de PC bij Media Markt gekocht heb dat zij dan voor de garantie moeten zorgen, wie heeft gelijk juridisch ?
U. Wanneer heeft u het product exact gekocht? Wanneer heeft u deze problemen voor het eerst gemeld? Heeft u dat schriftelijk gedaan? Hoe weet u eigenlijk zo zeker dat het de fan is en niet de HD?

bert kraan
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 13:51

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door bert kraan »

onlangs is mijn computer ook kapot geweest, maakte veel herrie ,harde schijf kapot.
fijitsu siemens gebeld, computer is opgehaald en keurig gerepareerd,loopt weer als een zonnetje.
tel. 0900-3724357. succes, bert

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

ik heb bij Media Markt Fujitsu Siemens PC gekocht in mei 2006
Treden de problemen al op sinds aankoop? Of maakt de PC pas sinds kort herrie? Ik neem aan dat je iets uittest als je dat koopt, want binnen 2 weken kun je bij MM gewoon je geld terug krijgen bij retourneren.

MediaMarkt is gewoon je aanspreekpunt voor garantiegevallen. Zij moeten zorgen voor het contact met Fujitsu Siemens wat betreft het oplossen van klachten, dus de klachten moeten goed verwoord worden bij inname van het apparaat voor reparatie.

Heb je trouwens een foto van het beeld dat je hier kunt plaatsen? Ik begrijp het niet helemaal van die zwarte balken ...

wm1975
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:57

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door wm1975 »

ik wil niet veel zeggen hoor maar mediamarkt gaat niet over de garantie afhandeling van uw computer maar de fabrikant zelf.
in dit geval fijitsu siemens en dat gaat bij een heleboel andere merken ook zo.
dus ik zou zeggen neem contact op met fijitsu siemens.

MAXIEM

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag wm1975,

In de fabrieksgarantieperiode kan/mag de koper kiezen: ofwel direkt de fabrikant ofwel de verkoper inschakelen.

Groeten, Maxiem.

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik raad dat met klem af om de fabrikant direct aan te spreken. Het is eenvoudiger/gemakkelijk om uw recht te halen als u het product aanbied aan de Media Markt. In een andere draad heeft dit tot problemen geleid en heeft Media Markt haar handen er van af te trokken. Bij MM kunt u naar een geschillencommissie om conflicten goedkoop op te lossen, bij de fabrikant moet u een dure advokaat in de arm nemen.
Ik wil niet veel zeggen hoor maar mediamarkt gaat niet over de garantie afhandeling van uw computer maar de fabrikant zelf.
Media Markt is daar wettelijk gezien wel verantwoordelijk voor, omdat dit onderdeel is van de consumentenkoop. Zegt de fabrikant bijvoorbeeld tegen MM dat het de schuld is van de consument dat het apparaat stuk is, dan mag MM daar niet naar handelen zonder een degelijke onderbouwing.

Afgezien hier van is het defect waarscheinlijk ondenkt binnen de wettelijke garantie van zes maanden en heeft de consument twee maanden de tijd om daar melding van te maken. De fabrikant heeft niets te maken met de wettelijke garantie.

wm1975
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:57

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door wm1975 »

nou dat ben ik niet eens mijn computer had een kapot moederbord en is toen opgehaald door de fabrikant.
hij was een week later terug gerepareerd en wel.
en ,t contact over de garantie is bij mij wel direct met de fabrikant geweest en je zal wel moeten zeker als ,t pick up and return garantie is.

ikbenik

Re: PC gekocht bij Media Markt geen garantie ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

2. de Fujitsu Siemens pc maakt erg lawaai, het is net een stofzuiger.Ik heb media markt gevraagd op mijn kosten een andere cooler/ventilator er in te zetten maar Media Markt zegt dat doen we niet want dan vervalt de garantie door Fujitsu Siemens.

Ik vind dat ik de PC bij Media Markt gekocht heb dat zij dan voor de garantie moeten zorgen, wie heeft gelijk juridisch ?
In de fabrieksgarantieperiode kan/mag de koper kiezen: ofwel direkt de fabrikant ofwel de verkoper inschakelen.

Hier zit een behoorlijke knelpunt voor de winkelier.
Als de winkelier een andere ventilator monteert is kan hij nooit meer bij de fabrikant aankloppen voor garantieclaims.

Dit is alleen als een winkelier een merkcomputer verkoopt.
Bij de winkelier die zelf de computers bouwt komt dit probleem niet voor, immers hij is de winkelier en de fabrikant tegelijk.

En als er problemen zijn in de garantieperiode hoeft de winkelier ook nooit de computer op te sturen, omdat hij zelf de fabrikant is.

Dus het is veel gemakkelijker voor de consument om geen merkcomputer te kopen maar een computer door een winkelier zelf samen te laten stellen en te laten bouwen.

De winkelier die alleen zelfgebouwde computers levert heeft nu eenmaal veel meer vrijheid om de garantieclaims af te wikkelen, wat alleen maar ten goede komt voor de consument.

Door een merkcomputer te kopen zijn de winkelier en de consument beiden beperkt.
Want de consument en de winkelier hebben in dat geval geen moer te vertellen, maar de fabrikant bepaald wat er gebeurd.

Gesloten