LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Disney DVD

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
MrFrosty

Disney DVD

Ongelezen bericht door MrFrosty »

in oktober was ik op vakantie in Disneyland Resort Paris. Daar lag toen ook "The Little Mermaid" te koop op dvd. Normaal maakt het me niets uit dat er geen Nederlands gesproken versie opstaat in Frankrijk... maar aangezien dit de eerste film was die ik in de bioscoop had gezien wilde ik deze optie toch erop hebben. Ik kijk op de verpakking en wat staat er: Gesproken talen: Frans, Engels, Nederlands. Ondertitels: Frans, Engels, Nederlands.

Thuis aangekomen.. ja hoor.. wel Engels en Frans... maar geen Nederlands! Stond dus verkeerd op de verpakking. Bel met Disney Nederland... krijg te horen dat ik de dvd naar hun moet opsturen en dat hun het vervolgens afhandelen.

Dat is inmiddels dus 6!! weken geleden. En ik maar elke week bellen en ze kunnen me niets zeggen... het ligt nu bij "Disney" zeggen ze dan steeds!!

Het is toch schandalig... ik koop voor veel geld een dvd van hun... en nu heb ik hem nog niet kunnen kijken!!

Mooie is dat ik afgelopen week "Treasure Island" heb gekocht vanuit Engeland (hier nergens te vinden). Wat staat op de achterkant bij ondertitles: "Nederlands" en wat is nergens te vinden op de dvd?? Inderdaad "Nederlands"!!! (Nu maakt het bij deze film niets uit want ik wist niet eens dat er op de verpakking stond dat er Nederlandse ondertitles op zouden staan tot ik hem in huis had. (spreek, versta, lees en schrijf vloeiend Engels))

Nu is mijn vraag of dit al meerdere mensen is overkomen en hoe het bij hun is afgelopen.

Alvast bedankt,

Nico

MrFrosty

Re: Disney DVD

even een update. (wel 2,5 jaar te laat maarja)

na een maand had ik ze eindelijk zover dat ze me de dvd die ik naar hun moest sturen terug heb gekregen.

weer een maand mailen / bellen later hebben ze me als vergoeding een gratis dvd gestuurd.

Weer 4 maanden later waren ze eindelijk zo lam van al mijn mails dat ze maar besloten zelf een dvd van The Little Mermaid te regelen en me deze toe te sturen.

Het heeft me een half jaar gekost maar ik heb uiteindelijk toch gekregen waar ik voor heb betaald.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

2,5 jaar te laat :?: :shock:

nov 2006-maart 2011= 4,5 jaar

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

sephora30 schreef:2,5 jaar te laat :?: :shock:

nov 2006-maart 2011= 4,5 jaar
Dan is de dvd zeker al versleten! :wink:

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Tis wel een hoop gezeik voor een dvd van hooguit 20 euro.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Gizmo© schreef:Tis wel een hoop gezeik voor een dvd van hooguit 20 euro.
Och, het gaat ook niet alleen om die 20 euro. Als het een structurele fout is dat er op de verpakking staat dat er ook Nederlandse teksten bij zijn terwijl die er op de DVD niet op staan, dan zal dit een probleem zijn waar iedere Nederlander die die DVD wil kopen tegenaan loopt. Dat kan dus bij een heleboel gezinnen teleurstelling geven en kan Disney een hoop boze klanten geven. Dan zou je dus denken dat Disney dat snel oppikt en op zijn minst bij de winkels erbij zet dat er geen Nederlandse tekst bij zit. En TS een bedankje stuurt voor zijn alertheid.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Van alle leuke dingen die daar te koop zijn koop je een dvd die je hier ook kan kopen :shock: :roll:

tennis

kweenie schreef:
Gizmo© schreef:Tis wel een hoop gezeik voor een dvd van hooguit 20 euro.
Och, het gaat ook niet alleen om die 20 euro. Als het een structurele fout is dat er op de verpakking staat dat er ook Nederlandse teksten bij zijn terwijl die er op de DVD niet op staan, dan zal dit een probleem zijn waar iedere Nederlander die die DVD wil kopen tegenaan loopt. Dat kan dus bij een heleboel gezinnen teleurstelling geven en kan Disney een hoop boze klanten geven. Dan zou je dus denken dat Disney dat snel oppikt en op zijn minst bij de winkels erbij zet dat er geen Nederlandse tekst bij zit. En TS een bedankje stuurt voor zijn alertheid.

Topic is 4,5 jaar oud.
Misschien is de beschrijving intussen aangepast, dus topic gaat over niets meer! :wink:

MrFrosty

sephora30 schreef:Van alle leuke dingen die daar te koop zijn koop je een dvd die je hier ook kan kopen :shock: :roll:
Ja, maar de dvd was daar een maand eerder uit :wink:

:shock: oja, 4,5 jaar... goh, ben hier inderdaad al erg lang niet meer ingelogd :(

Overigens is het nog altijd het geval dat Disney fouten maakt bij het vermelden van de talen / ondertiteling op dvd's / blu rays.
Nogmaals, normaal maakt me dit niet zoveel uit, maar fabrikanten moeten gewoon zorgen dat ze leveren wat ze op de verpakking zetten.
Staat er bij gesproken talen Nederlands, dan hoort er ook een Nederlandse geluidstrack op de dvd te staan.

tennis

Overigens is het nog altijd het geval dat Disney fouten maakt bij het vermelden van de talen / ondertiteling op dvd's / blu rays.
Heb je dit gecontroleerd, of hoe weet je dat?

Gesloten