LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] @home
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 nov 2006 21:48
@home
wie kan me vertellen of in in zuidlimburg een andere kabel internet aanbieder kan vinden die wel goed werkt.
ik heb nu @home, MAAR DAT IS EEN RAMP OP ALLE GEBIEDEN !!!
graag even reageren al s iemand antwoord weet.[/b]
ik heb nu @home, MAAR DAT IS EEN RAMP OP ALLE GEBIEDEN !!!
graag even reageren al s iemand antwoord weet.[/b]
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: @home
Iedere aanbieder heeft de nodige klachten. Hoe groter een provider, des te meer klachten er (verhoudingsgewijs) over zijn.
Met andere woorden, het maakt geen ene moer uit.
Met andere woorden, het maakt geen ene moer uit.
Re: @home
Volgens mij heeft Essent/@home in Zuid-Limburg net als in grote delen van Noord-Nederland het kabelinternetmonopolie (mooi scrabblewoord!). Je kunt dus in die gebieden niet switchen naar een andere kabelinternetaanbieder. Uiteraard kun je wel overschakelen op adsl via je telefoonlijn en dan heb je legio aanbieders.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 nov 2006 21:48
Re: @home
ja, essent @home maakt misbruik van haar machts- en monopolipositie.
als je je vaste lijn telefoonnummer (van kpn) al hebt opgezegd, kan je volgens mij geen normaal adsl meer aanschaffen.
Immers dan moet je een nieuwe KPN aansluiting aanvragen en moet je weer INTRODUCTIEGELD gaan betalen iets van meer dan 200 euro.
weet iemand toch een andere en betere oplossing ?????
graag even reageren.
hartelijk dank
als je je vaste lijn telefoonnummer (van kpn) al hebt opgezegd, kan je volgens mij geen normaal adsl meer aanschaffen.
Immers dan moet je een nieuwe KPN aansluiting aanvragen en moet je weer INTRODUCTIEGELD gaan betalen iets van meer dan 200 euro.
weet iemand toch een andere en betere oplossing ?????
graag even reageren.
hartelijk dank
Re: @home
Bron KPN.comAansluitkosten gewone telefoonlijn
U betaalt eenmalig € 47,55 voor het aansluiten van de telefoon en de wandcontactdoos.
Een andere oplossing heb ik niet. Overigens moet ik wel melden dat @home internet+telefonie bij mij storingsvrij werkt. Het kan dus wel.
pvd
Re: @home
Zoals ik lees, zijn de problemen erg plaatselijk, in bepaalde centrale's hebben de kabel- en ADSL providers de boel niet voorelkaar!,
Zelf werk ik met KPN InternetPlusBellen GO, en mag niet klagen!, het systeem draait prima, ok Kwalitatief is het allemaal wat minder ( geluidskwaliteit telefoon, even langer wachten voordat de site opgezocht is, ed), verder mag ik niet klagen,
Wél moet ik zeggen dat KPN met een andere "maat" meet @home,
KPN meet met bruto internetsnelheid, deze snelheden zal je nooit op je computer zien!, reken er maar snel 10% van de opgegeven snelheid af!!,
ADSL GO pakket: max. opgegeven snelheid 193kb/s, Praktijk: 160kb/sec!, klein verschilletje dus!, die 33kb/sec. die je nu mist aan "besturing" van het ADSL signaal is wel makkelijk bij het downloaden van grote bestanden!,
@home echter, houdt rekening met de opgegeven snelheid, en deze snelheid wordt dan ook op de computer met glans gehaald!. geen overdrijven dus!,
Let wel, alleen onder optimale omstandigheden zijn deze snelheden realiseerbaar!, en ik moet zeggen dat ik alleen ervaring heb met de goedkopere pakketten van deze providers!,
Wel lees ik vaker dat de snelste pakketten problemen hebben op de max. snelheid daadwerkelijk te krijgen!.
Zelf werk ik met KPN InternetPlusBellen GO, en mag niet klagen!, het systeem draait prima, ok Kwalitatief is het allemaal wat minder ( geluidskwaliteit telefoon, even langer wachten voordat de site opgezocht is, ed), verder mag ik niet klagen,
Wél moet ik zeggen dat KPN met een andere "maat" meet @home,
KPN meet met bruto internetsnelheid, deze snelheden zal je nooit op je computer zien!, reken er maar snel 10% van de opgegeven snelheid af!!,
ADSL GO pakket: max. opgegeven snelheid 193kb/s, Praktijk: 160kb/sec!, klein verschilletje dus!, die 33kb/sec. die je nu mist aan "besturing" van het ADSL signaal is wel makkelijk bij het downloaden van grote bestanden!,
@home echter, houdt rekening met de opgegeven snelheid, en deze snelheid wordt dan ook op de computer met glans gehaald!. geen overdrijven dus!,
Let wel, alleen onder optimale omstandigheden zijn deze snelheden realiseerbaar!, en ik moet zeggen dat ik alleen ervaring heb met de goedkopere pakketten van deze providers!,
Wel lees ik vaker dat de snelste pakketten problemen hebben op de max. snelheid daadwerkelijk te krijgen!.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 nov 2006 21:48
Re: @home
bedankt allemaal voor jullie info tot zover.
ga dan maar weer eens kijken of mijn reeds afgesloten kpn telefoonabonnement kan doen herleven.
de eventuele aansluitkosten van kpn wegen niet op tegen de ellende van @Home.
uiteindelijk erkent @Home dat ze bij mij schuld zijn aan de internetstoring, maar ze willen niet meerwerken aan een fatsoenlijke schadevergoeding voor de gemaakte dure telefoonkosten van de absoluut incompetentie heldesk waar je ook nog eens tientallen minuten moet wachten eer je aan de beurt bent. de helpdesk medewerkers komen niet verder dan "zitten de kabels vast" en "doe de stroom eens van het modem afhalen" enz.., iets wat iedereen met een storing natuurlijk allang zelf heeft geprobeerd. Schade door werkverlet en zelfs creditering van abonnementsgeld over de periode waarover je geen internet hebt gehad komt niet aan de orde. het duurt weken eer je een inhoudsloze standaard e-mail krijgt met de mededeling dat als gevolg van grote drukte het enige weken kan duren eer je een antwoord krijgt. maar een antwoord komt er nooit.
die boeven van @Home toch
ga dan maar weer eens kijken of mijn reeds afgesloten kpn telefoonabonnement kan doen herleven.
de eventuele aansluitkosten van kpn wegen niet op tegen de ellende van @Home.
uiteindelijk erkent @Home dat ze bij mij schuld zijn aan de internetstoring, maar ze willen niet meerwerken aan een fatsoenlijke schadevergoeding voor de gemaakte dure telefoonkosten van de absoluut incompetentie heldesk waar je ook nog eens tientallen minuten moet wachten eer je aan de beurt bent. de helpdesk medewerkers komen niet verder dan "zitten de kabels vast" en "doe de stroom eens van het modem afhalen" enz.., iets wat iedereen met een storing natuurlijk allang zelf heeft geprobeerd. Schade door werkverlet en zelfs creditering van abonnementsgeld over de periode waarover je geen internet hebt gehad komt niet aan de orde. het duurt weken eer je een inhoudsloze standaard e-mail krijgt met de mededeling dat als gevolg van grote drukte het enige weken kan duren eer je een antwoord krijgt. maar een antwoord komt er nooit.
die boeven van @Home toch
Re: @home
@beursyuppy: Je moet wel goed opletten, want InternetPlusBellen van de KPN en haar dochters Het Net en Planet werken verre van storingsvrij gezien de vele reacties op dit forum. Ze staan ook niet voor niets al tijden op 1 in de klachten top 3 van Kassa. Misschien is het wel verstandig om op analoge wijze te telefoneren en een los ADSL abbonement te nemen.
pvd
pvd
Re: @home
Ten eerste: lang niet iedereen reset eerst zijn modem voor te bellen; dat de klantenservice een standaardscript afwerkt is niet meer dan logisch aangezien >90% van de problemen ergens bij de klant zit.
Ten tweede: voorzover ik weet geeft @Home wel gewoon een vergoeding voor dagen die je offline bent geweest (mits de storing echt bij hun lag) en ook over het vergoeden van telefoonkosten doen ze doorgaans niet moeilijk. Je moet natuurlijk wel een schriftelijke klacht indienen.
Ten derde: Bij het aanvragen van KPN InternetPlusBellen betaal je *geen* aansluitkosten, ook niet als je (nog) geen vaste lijn hebt. Het is gewoon EUR 0,-. De EUR 47,55 betaal je alleen als je een analoge telefoonlijn aanvraagt.
Ten vierde: Het is momenteel bij KPN /Planet / HetNet (Eur 0,-), Tele2 (Eur ?) en Speedlinq (Eur 49,-) mogelijk om een telefonie + internet abonnement aan te vragen zonder een vaste lijn te hebben. Ik gok dat andere providers op termijn zullen volgen.
Ten tweede: voorzover ik weet geeft @Home wel gewoon een vergoeding voor dagen die je offline bent geweest (mits de storing echt bij hun lag) en ook over het vergoeden van telefoonkosten doen ze doorgaans niet moeilijk. Je moet natuurlijk wel een schriftelijke klacht indienen.
Ten derde: Bij het aanvragen van KPN InternetPlusBellen betaal je *geen* aansluitkosten, ook niet als je (nog) geen vaste lijn hebt. Het is gewoon EUR 0,-. De EUR 47,55 betaal je alleen als je een analoge telefoonlijn aanvraagt.
Ten vierde: Het is momenteel bij KPN /Planet / HetNet (Eur 0,-), Tele2 (Eur ?) en Speedlinq (Eur 49,-) mogelijk om een telefonie + internet abonnement aan te vragen zonder een vaste lijn te hebben. Ik gok dat andere providers op termijn zullen volgen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 nov 2006 21:48
Re: @home
ik naar @home minimaal 30 e-mails gezonden met mijn klachten.
de enige reactie die er komt is een automatisch aangemaakte e-mail met daarin vermeld dat men daar vanwege grote drukte meer tijd nodig heeft dan gebruikelijk om te antwoorden.
dit duur nu al meer dan 5 maanden zo.
als ze eens wat minder storingen hadden dan zouden ze ook meer tijd over hebben om wel op korte termijn te reageren op een klacht. uiteraard heb ik schriftelijk ook een klacht en een schadeclaim ingediend. helaas geen vergoeding van abonnementsdagen en geen vergoeding van werkverletschade. ook nu weer de melding van grote drukte enz..
op nagezonden rappel mails en nagezonden brief met bijlagen wordt niet meer gereageerd. dus........... een zeer slechte klantenservice. later kwam ik erachter dat de bij @home 3 gradaties van helplijnen hebben. de 1e lijn zijn alleen maar studenten en stagiairs die iets willen bijverdienen maar nergens verstand van hebben. de 2e lijn helpers weten iets meer maar zeggen zelf diverse malen dat het bij hun een puinhoop is. de 3e lijn zijn de technische mensen die wel ergens verstand van hebben maa die je maar uiterst zelden te spreken krijgt. je bent dan al minstens 100 minuten verder aan de dure helpdesk lijn.
in de laatste reactie gaf mij iemand een tip, dat ik geen vaste lijn maar behoef te hebbne om toch weer adsl via een opgeheven kpn lijn te krijgen. volgems mij kan da niet. ik heb immers geen vast telefoonummer meer. hoe moet ik dat nu aanpakken ????
overigens is 'het net'ook gewoon kpn voor zover ik weet. ik zou wel weer graag adsl willen hebben maar dan zonder vaste lijn telefoonnummer. ik nu immers gewoon 2 gsm toestellen waar ik 500 belminuten heb voor e. 2,50 per maand. een vaste lijn is dus overbodig en veel duurder.
WIE WEET ER RAAD ???
de enige reactie die er komt is een automatisch aangemaakte e-mail met daarin vermeld dat men daar vanwege grote drukte meer tijd nodig heeft dan gebruikelijk om te antwoorden.
dit duur nu al meer dan 5 maanden zo.
als ze eens wat minder storingen hadden dan zouden ze ook meer tijd over hebben om wel op korte termijn te reageren op een klacht. uiteraard heb ik schriftelijk ook een klacht en een schadeclaim ingediend. helaas geen vergoeding van abonnementsdagen en geen vergoeding van werkverletschade. ook nu weer de melding van grote drukte enz..
op nagezonden rappel mails en nagezonden brief met bijlagen wordt niet meer gereageerd. dus........... een zeer slechte klantenservice. later kwam ik erachter dat de bij @home 3 gradaties van helplijnen hebben. de 1e lijn zijn alleen maar studenten en stagiairs die iets willen bijverdienen maar nergens verstand van hebben. de 2e lijn helpers weten iets meer maar zeggen zelf diverse malen dat het bij hun een puinhoop is. de 3e lijn zijn de technische mensen die wel ergens verstand van hebben maa die je maar uiterst zelden te spreken krijgt. je bent dan al minstens 100 minuten verder aan de dure helpdesk lijn.
in de laatste reactie gaf mij iemand een tip, dat ik geen vaste lijn maar behoef te hebbne om toch weer adsl via een opgeheven kpn lijn te krijgen. volgems mij kan da niet. ik heb immers geen vast telefoonummer meer. hoe moet ik dat nu aanpakken ????
overigens is 'het net'ook gewoon kpn voor zover ik weet. ik zou wel weer graag adsl willen hebben maar dan zonder vaste lijn telefoonnummer. ik nu immers gewoon 2 gsm toestellen waar ik 500 belminuten heb voor e. 2,50 per maand. een vaste lijn is dus overbodig en veel duurder.
WIE WEET ER RAAD ???