LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brutale verkoper aan de deur

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Romoka

Brutale verkoper aan de deur

Ongelezen bericht door Romoka »

Vanmorgen stond een man aan de deur met een verhaal over een boekje met kortingen en cadeau's. Of ik die ook in de bus gehad had. Nee dus. Ik verwachte iemand van de woningbouwvereniging en dacht dat hij dat was, anders had ik de deur gelijk dichtgedaan. Maar het was dus een colporteur en hij gaat verder over het boekje en dat iedereen in de flat al meedeed. Het duurde een tijdje maar toen had ik door dat het om de leesmap ging, want dat had hij nog niet gezegd. Ik zou dan voor 34 euro cadeau's mogen uitzoeken. Hij noteerde mij naam vanaf het naambordje en ik zei dat ik dat niet wilde. Ook vulde de man zelf op het formulier in dat ik de map voor 3,50 per week zou nemen. Iets wat ik niet had gezegd en ook niet wil, want ik wil immers geen leesmap. Ik zei weer dat ik dat niet wilde. Nee, dat komt wel goed, want over twee weken komt "frans" langs met de bladen en dan kan je nog altijd zeggen dat je het niet wil.

Ruim vier keer heb ik dus duidelijk gemaakt dat ik niet geintresseerd was. De naam van de leesmap of man aan de deur heb ik niet gekregen, terwijl ik daar wel om vroeg en op het forulier kon ik ook geen naam ontdekken. Niet dat ik dat goed kon zien, want hij hield het bij me vandaan.
Ik heb niet getekend en ook mijn bankrekening niet gegeven. En bleef herhalen dat ik het niet wilde en heb zelfs gevraagd om het formulier, zodat ik het kon verscheuren. Maar dat wilde hij niet geven. Ook heb ik geen kopie van het formulier gekregen en dus ook geen bewijs of adres waar ik een brief naar toe kan sturen.

Volgens de colportagewet heb je 8 dagen de tijd om van verkoop aan de deur af te komen, maar ik heb dus geen formulier en ook geen naam of adres waar ik een brief heen zou moeten sturen.
Pas over twee weken zou die "Frans" met de bladen langskomen en dat is ruim na de 8 dagen.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het niet wilde, de 3,50 per week niet genoemd, ik heb niet getekend en geen formulier ontvangen.
Dan zit ik toch ook nergens aan vast ook al kan ik binnen 8 dagen niet reageren omdat ik geen adres heb?

Alvast bedankt, Ingrid

Jonjo

Re: Brutale verkoper aan de deur

Ongelezen bericht door Jonjo »

ALS je niet getekend hebt en geen banknummer van je hebt gegeven, is er NIETS aan de hand.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dit is wel een bijzonder opdringerige manier van verkopen. Maar u heeft nergens mee ingestemd en/of getekend, alles wat u nu toegestuurd krijgt, daar heeft u niet om gevraagd en mag u dus gratis houden. 'k zou geen cent betalen, dan stoppen de toezendingen vanzelf!

Quintin

Ongelezen bericht door Quintin »

Niks aan toe te voegen, zolang je nergens voor tekent hoef je je geen zorgen te maken. Je kan ook gewoon de deur dicht doen als hij tegen je staat te praten, dan kan hij daar lekker tegen verder praten!

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit soort opdringerig spul stond een maand of twee geleden ook bij mij aan de deur. Ook ik verwachtte iemand anders. Periodieke controle van de verwarmingsinstallatie. Daar had ik een halve dag vrij voor gevraagd.

Frans, die bij mij Richard heette, zou ook twee weken later komen met de leesmap.

De meneer drukte mij een set handdoeken in een weekendtas in handen, die ik prompt aannam, en eigenlijk niet wilde teruggeven (gegeven blijft gegeven, nietwaar?).

Hij begon een leuterverhaal over hoe leuk die leesmap wel was, en dat het toch helemaal niet duur was, en dat ik nooit meer een nummer miste. Ik vertelde vervolgens dat ik zelf verkoper van leesmappen was, en wist hoe ze te werk gingen.

Het vage figuur griste de tas weer uit mijn handen, en het gesprek was ten einde.

En Richard heb ik nooit gezien.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dat soort figuren daar kan ik mij groen en geel aan ergeren, mensen die bij je aan de deur komen en je op een opdringerige manier iets willen aansmeren. Ga een baan zoeken, denk ik dan. Bij mij zijn ze dan ook helemaal aan het verkeerd adres, zodra ik maar een klein beetje het idee krijg met een verkoper te maken te hebben, heb ik geen interesse en knalt de deur dicht. En als hij mij dan al een handdoekenset in de handen gedrukt zou hebben dan mag ie van goede huize komen om die terug te krijgen. :twisted:

rijk

Ongelezen bericht door rijk »

Je hoeft nergens bang voor te zijn, hij heeft jouw banknummer niet dus kan er nooit een betaling volgen en alles wat je toegestuurd krijgt zonder het besteld te hebben , mag je houden.Je hebt ook nergens voor getekend, dus hebben ze geen poot om op te staan.
Komt die gochem weer aan de deur of die z.n.FRANS, deur dicht gooien.

marjah

Ongelezen bericht door marjah »

ik heb ook wel eens zo'n vent aan de deur gehad. had een bedriegelijk pak van de gemeente aan en wilde dat ik ging tekenen voor een rioolonderhoud .toen ik dat niet meteen deed begon hij van" iedereen in de straat heeft al getekend alleen u nog" toen ik nog niet wilde tekenen werd hij zeer onbeschoft, maar toen ik met de politie dreigde was hij ineens zeer snel verdwenen. zeer effectief ha ha.
gr.

hoveling

Ongelezen bericht door hoveling »

Ook ik heb laatst zo'n leesmapfiguur aan de deur gehad. Ook hij was erg opdringerig en toen ik zei dat ik geen interesse had, begon hij te schelden en zei ''dat ik het zeker niet kon betalen'' en dat soort dingen. Aangezien het al de 3de keer was in 3 jaar tijd dat hij langs de deur kwam, heb ik het telefoonnummer op het papier kunnen lezen en heb gelijk gebeld met de organisatie. Het is nl een oudere man van rond de 65 jaar en ze wisten precies wie ik bedoelden, maar ze konden heb niet ontslaan of zo. Er waren al meer klachten binnengekomen en ze zouden hem er op aanspreken...Als hij maar niet weer aan de deur komt want dan bel ik wel de politie wegens aggressieve verkooppraktijken!!!

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dat soort verkopers heeft vaak ook geen arbeidscontract maar een soort freelance of franchisingovereenkomsten. Zo iemand kan je niet "ontslaan".

Een kennis van me werkte ook zo, die kreeg niet betaald maar mocht wel een groot deel van de opbrengsten van zijn verkoop houden. Niet dat dat overigens veel was: enkele tientjes per maand.

Hij was nogal een zielige figuur: werd nergens aangenomen en was toen door de organisatie wijsgemaakt dat hij op deze manier schathemeltjerijk zou worden. "Nee ik wil mijn dagen niet op kantoor slijten" zei hij, "Mijn tijd komt nog".

Daar zit hij nu nog op te wachten...

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Geraniumzaadjes sorteren zou een zinnige bezigheid voor hem zijn, vermoed ik.

remco28

Ongelezen bericht door remco28 »

Jammer dat zulke gasten nooit bij mij aan de deur komen,ram ze gelijk de straat door. :evil:

Gesloten