LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale tv kpn

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
annakarima
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2004 16:08

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door annakarima »

Daar mijn abbonnement was afgesloten per 1 oktober en ik digitenne heb gebeld, die verbonden mij door naar KPN die tegen mij zei dat ik een nieuwe ontvanger +kaart moet kopen daar zij niet "aansluiten " op het systeem wat digitenne gebruikte,....
Daarom ben ik nun "verplicht" een andrere ontvanger te kopen daar er op 11/12 december alle (ned.2) analoge zenders eruit gaan en ik danb NIETS meer kan zien,...oplichting vindt ik dit, extra geld aan bestaande clienten verdienen...

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Marssjo »

daar zij niet "aansluiten " op het systeem wat digitenne gebruikte,....
Waarom iemand van KPN jou zegt dat je een nieuwe ontvanger + kaart moet kopen omdat zij niet "aansluiten" op het systeem dat Digitenne gebruikte is mij op dit moment niet duidelijk. Als het waar is wat KPN zegt, is het weer overduidelijk monopolistisch wangedrag van de KPN.
Digitenne/KPN-tv zal vanaf 11 december Ned 1,2 en 3 + regionale omroepen ongecodeerd gaan uitzenden. Om deze zenders dan te kunnen zien heb je alleen een ontvanger nodig (die heb je al) maar je hebt er geen smartcard voor nodig. Die smartcard+abo heb je alleen nodig om de andere zenders te kunnen zien. Op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1309462 kan ik ook geen antwoord op jouw probleem vinden. Hooguit kost het je €12.95 voor een nieuwe smartcard. Loop anders is een Primafoonwinkel binnen of stuur KPN een email. Laat je niet in de maling nemen door ze.

annakarima
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2004 16:08

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door annakarima »

tnx voor het advies en zal het gaan proberen bij een kpn winkel, meer hierover later,.... tnx....

anna

Josephfine
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 11:55

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Josephfine »

ik las dat 'spe1973' geen problemen heeft met het installeren van de HDD. Mij lukt het niet om mijn DVD recorder aan de praat te krijgen, zenders zoeken lukt niet ik heb al van alles geprobeerd (ook de gebruiksaanwijzingen ken ik al bijna uit mijn hoofd) maar ik denk dat ik wat over het hoofd zie. Ik kan geen geprogrameerde programma's opnemen. Kunt u mij misschien vertellen hoe ik dat moet doen?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik denk zeker dat je wat over het hoofd ziet.... Zoals mijn reactie van 22 oktober.
"zenders zoeken lukt niet" schrijf je. Nee, niet op de manier als toen je nog kabel had en de kanalen in de VHF en UHF band zaten. Je hebt nu toch Digitenne/KPN-tv en geen kabel meer? Logisch dat je DVD-recorder dan geen zenders meer vind in VHF/UHF. Je moet je DVD-recorder dan ook via een scartkabel met je Digitenne/KPN-tv ontvanger verbinden en je DVD-recorder op kanaal/ingang AV1/Ext1 of AV2/Ext2 instellen afhankelijk van op welke ingang je scart zit. Programmaplaatsen 1 en verder kan je niet meer gebruiken en dus vergeten. Digitenne/KPN-tv ontvangers ken ik niet dus ik weet niet of en hoe die ontvangers het signaal verwerken van je DVD-recorder als je die op afspelen zet. Als het goed werkt zou je Digitenne /KPN-tv ontvanger intern automatisch moeten omschakelen en het DVD signaal moeten weergeven. Werkt dat niet dan moet je de scartingang AV2 van je DVDrecorder verbinden met je Digitennedoos en een andere scartkabel gebruiken van AV1 naar een 2e scart ingang van je tv omdat op de 1e scart van je tv de Digitennedoos is aangesloten. Hoop dat deze tekst en uitleg je helpt.
Laatst gewijzigd door Marssjo op 08 nov 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jaccob
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:03

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door jaccob »

Ik heb al ruim een jaar tv via KPN en ben er goed over te spreken. Ik wil nu een dvd recorder aanschaffen. Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een dvd-recorder zodat deze goed en makkelijk werkt in combinatie met mijn twin-tuner?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Marssjo »

Waarom koop je dan niet een Digitenne/KPN-tv ontvanger met ingebouwde harde schijf ?? Al dat geklooi met losse DVD-recorders tegenwoordig, ik snap dat niet. Ga je eerst een digitaal signaal analoog maken en dan via scart naar je DVD-recorder die er dan weer een digitaal signaal van moet maken..... Kwalitatief hoogwaardige opnames kan je zo dus wel vergeten. Buiten dat is het ook nog zonde van je geld. Een beetje goeie Digitenne/KPN-tv ontvanger en/of satelietontvanger heeft een ingebouwde harde schijf zodat je opname een exacte kopie is van de originele uitzending, dus zonder kwaliteitsverlies. Op een harde schijf kan je ook nog eens veel meer opnemen dan op een DVD'tje. Er zijn zelfs satelietontvangers met een netwerkaansluiting en/of USB zodat je je gewenste opname naar een computer kunt kopieren om 'm op DVD te branden, nog steeds zonder kwaliteitsverlies. Kwa prijs en mogelijkheden ben je waarschijnlijk ook beter af.

SMEENK
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2006 18:48

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door SMEENK »

Uit de postcodecheck is gebleken dat Zappen & Surfen van KPN helaas nog niet beschikbaar is op jouw adres.

En op de postcodecheck van Digitenne staat dat het vanaf het eerste kwartaal in 2007 bereikbaar is...

Deze 2 diensten komen toch op hetzelfde neer?
En in de winkel vertelden ze me dat ik eerst internetplusbellen moest nemen, en dan in januari met Digitenne erbij.
De prijs voor de laatste was alleen wel veel meer..

Iemand hier ervaringen mee

amrani
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2005 00:07

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door amrani »

Ik heb een vraag aan SPE 1973 (of anderen mij kunnen helpen)

U hebt geen problemen met opnemen met u HDD via digitale TV.
Ik zie waarschijnlijk echt iets over het hoofd. Heb bijna een herfstvakantie aan besteed maar het lukt niet om programma's op te nemen met de HDD-recorder Pioneer DMR-EH50. HEb KPN digitaal (twin-tuner), een plasma TV. Kortom ik wil van CSI genieten die ik hiervoor met UPC wel makkelijk op kon nemen.

Kunt U mij een simpel schema geven hoe ik e.e.a. met elkaar moet aansluiten?
Hartelijk dank

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Ninja »

Als het goed is moet het niet zo moeilijk zijn om een hdd i.c.m. twin tuner aan te sluiten. Bij mij zit het als volgt (net zoals in de handleiding van KPN beschreven). Vanaf de onderste scartaansluiting van de twintuner een scartkabel naar de tv. Vanaf de bovenste scartaansluiting van de twintuner een scartkabel naar de harddiskrecorder en klaar :). Ik kan alleen niet zeggen op welke scartaansluiting van de recorder je de scartkabel aan moet sluiten, omdat ik zelf een andere recorder heb. Dit zou echter wel in het boekje van je recorder moeten staan.

Voor het opnemen moet je wel de twintuner en de recorder instellen en let er ook op dat de tijd op je recorder gelijk is aan die van de twintuner. Stel daarnaast de recorder op de juiste uitgang in voor de opname. Bijvoorbeeld EXT 2. Dit is dus de uitgang waar de scartkabel naar de twintuner in zit. De twintuner stuurt namelijk een signaal naar de recorder om op te nemen.

Succes ermee!

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door rovanitel »

Wat een gemopper over kpn tv en upc digitaal.
Ga naar tele2 tv , lage prijs en uitstekende kwaliteit.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Tele2 daar zou ik dus helemaal nooit aan beginnen, dan weet je zeker dat je problemen krijgt!

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door hpb »

als je die nog niet had: op de website van KPN staan aanvullende handleidingen om te downloaden voor het aansluiten van de kpn-twintuner op overige randapparatuur. Wie weet bieden die de oplossing.

Let verder goed op input-output-instellingen (AV1/AV2, etc., maar ook RGB vc CSVB) van twin-tuner en dvd-recorder en dat de kabels uiteindelijk tussen de juiste saansluitingen lopen. Dan moet het lukken.

niki lagerberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 17:06

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door niki lagerberg »

dAG MENEER.IK ZIT MET HETZELFDE EUVEL.nIET BIJ KPN MAAR BIJ JAZZPHONIE.ALLES GEDAAN NIKS WERKT EN DAN ZOUDEN ZE HET LIEFST NOG GELD ZIEN OOK EN DAT TERWIJL ZE MIJN VORIGE PROVIDER NIET EENS AFSLOTEN WAARDOOR IK NU DUBBEL BETAAL PROBLEEMLOZE OVERGANG HEET DAT TEGENWOORDIG.hET IS OVERAL WAT MAAR U KUNT HET BESTE MET EEN JURIDISCHLOKET BELLEN EN OF EEN GESCHILLEN BEMIDDELAAR AANVRAGEN VIA DE CONSUMENTENBOND ZIET U OF UW PROVIDER E.D. IS AANGESLOTEN sUCCES!!!!!!!!!!!!

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Tevreden over KPN digitale tv. Had eerst een heel oude tv, dat ging goed, prima beeld en geluid. Nu een LCD tv en wederom prima beeld en geluid. Ben er bijzonder blij mee.
Ik ben ooit met hangende pootjes teruggekomen bij KPN na een digitaal telefonie avontuur bij UPC. Ben blij dat ik nu weg ben bij UPC.
Zo zie je maar !

Helemaal mee eens. Naast dat ik 1 TV op sataliet heb draaien draait nu ook 1 toestel op KPN digitaal. Beeld en geluid is prima. Zit niet veel verschil tussen sateliet en KPN. En Eur 7,95 per maand is een weggeefprijsje. Leve KPN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

henkenap
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2006 10:30

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door henkenap »

allemaal bedankt voor de mails, maar ik zit hier geen kpn af tekraken, maar onze dvdrecorder deed het niet op het digitale kastje vande kpn,
hij was heel duur en ik wilde graag nu maanden toch iets opnemen en afspelen.en dan antwoorden of wij de boekjes en enz willen lezen, en gaat zo maar door,en over zenders praten, waar hebben jullie het over.

wij zijn niet achtelijk, alleen onze dvdrecorder deed het niet,nu het antwoordt voor iedereen,
kijk goed uit,als je dvdrecorder hebt, want er zijn genoeg dvdrecorders die het niet doen, op het kastje van de kpn,
na veel gebeld en gemailt, en zelfs een monteur van de kpn langs geweest, en zeggen dat radar was ingelicht,
konden wij de kastjes inleveren, en zouden wij het geld terug krijgen, na een paar weken hebben wij nog steeds niets terug, dus nog even wachten.

iedereen veel plezier met digitaal televisie van kpn, voor ons was het niets

pesjunk
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 23:56

Re: digitale tv kpn

Ongelezen bericht door pesjunk »

Martin1976 schreef:Tele2 daar zou ik dus helemaal nooit aan beginnen, dan weet je zeker dat je problemen krijgt!

Nou sluit ik me helemaal bij aan,, ik heb die ellende ook gehad ook met eredivisie live erbij, ik kon niet eens meer tv kijken, en tele2 deed er totaal nix aan, er werd gezegt dat ik een nieuwe decoder kon krijgen,, alleen moest ik dan wel een contrack voor 2 jaar nemen, terwijl ik nog een oude had van versatel.

Dus dat was natuurlijk een opzegging,, en goedkoop,, nou ik weet het niet ik betaalde daar 55 euro p/m lijkt me toch wel de hoofdprijs ,, voor een produckt wat niet werkt,, ook de snelheid van internet was een drama

Gesloten