LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DTI travel ?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

DTI travel ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Ik ben me aan het orienteren voor een vakantie op Turkije ( Bodrum
Antalya ) zomer 2007. 2 volw en 2 kinderen 8 en 13 jaar

Ik kom hier nogal wat negatieve berichten tegen over verschillende touroperators die Turkije in hun aanbod hebben.

Go Mundo heeft bijvoorbeeld nu geen familie kamers in hun aanbod.

Heeft iemand ervaring met DTI travel ? of genieten de "gangbare" touroperators de voorkeur,,, Neckermann,Arke ect,,

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Zarine »

DTI is een grote touroperator op Turkije, met ik geloof Turks/Duitse oorsprong. Naar mijn mening net zo (on)betrouwbaar :P als Neckermann of Arke.

Om welke accommodatie gaat het?

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door vanish »

Ik adviseer niet om met Neckerman te gaan, willen alleen maar de grootste zijn: Duitsers willen alles groos :wink:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Chief »

Kijk eens bij goldentours daar hebben ze vaak aantrekkelijke kortingen voor kinderen t/m 15 jaar. Via internet en anvr/sgr.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door evie01 »

Wij zijn 2 jaar geleden met DTI naar turkije geweest! Wij vonden het perfect! We vlogen toen heen met Turkish airlines (perfect) en terug met Sky airlines (charter, dus beperkte beenruimte). Op de bestemming zelf was ook alles perfect geregeld en kwam de Host regelmatig langst met handige tips of gewoon voor een praatje.


Je kunt er met een gerust hart boeken want ze zijn aangesloten bij het ANVR/SGR.

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Allen bedankt :D

Ik zal de reis sites eens bezoeken.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Laurent »

DTI staat matig bekendvolgens de meeste turkse forums.

luis in de pels
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:49

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door luis in de pels »

zover mij bekend is dti voornemens te stoppen met de verkoop in nederland. familiekamers moet je op letten, er bestaan 2 typen te weten een quatro ( is een grotere 4 persoonskamer) en twee kamers meestal met tussendeur en waarvan 1 kamer een balkon heeft.
vliegen met ned. touroperators geeft meestal een nederlandse luchtvaartmaatschappij en in de chartervorm is dat meestal een soort veevervoer. de goedkoopste vakanties zijn altijd nog met een turkse touroperator maar je vliegt dan meestal met een turk. ondanks al het geklets over onveilige vliegtuigen moet je maar aannemen dat de bemanning ook graag 's avonds veilig thuis zit. ikzelf vlieg nu zo'n 40 jaar en ben tot op heden maar een keer heeeeeel hard neergekomen en dat was met een zeer moderne en bekende luchtvaartmaatschappij.
het kan dus altijd wel een keer mis gaan. ik ken een groot aantal turkse en goedkope touroperators die sgr zijn (dat is belangrijk) anvr stelt niets voor is alleen maar een dure organisatie die alleen maar voor en door de grote jongens wordt gestuurd en niets betekend voor de kleinere reisbureaus en hun klanten.

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Searcher »

Persoonlijk heb ik ook mijn bedenkingen bij de ANVR voorwaarden.
Ik stond eens 100% in mijn gelijk en toch gaf de geschillen commissie mij dat niet.

Als je wat links hebt naar de SGR aangesloten organisaties post ze maar hier. :roll:

Gr Searcher

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door G7 »

www.jiba.nl
www.vaya.nl
www.corendon.nl
www.arke.nl
www.oad.nl ...... vind ik zelf de beste.
www.neckermann.nl
www.elmarreizen.nl
www.vakantiediscounter.nl
www.gomundo.nl
www.gobest.nl.............. doet veel voor de kids.

Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar dit zijn organisatie's waarbij je veilig en vertrouwd kunt boeken. Allemaal op het internet te bekijken. Sommigen alleen via het internet te boeken, anderen via het net en tevens via je vertrouwde reisbureau.

Succes! :wink:

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Zarine »

Is Sky Airlines niet van DTI? En ze hebben zelf een aantal hotels in Turkije. Het is dus een touroperator met wat extra's :lol:

Heb zelf bij een kleine Turkse touroperator (alleen SGR) gewerkt, kan niet anders zeggen dat ik nu nog liever daar boek dan bij een Neckermann of Corendon. Meestal hebben dat soort kleine organisaties meer oog voor detail en zijn een stuk flexibeler. En niet te vergeten, meestal ook goedkoper.

Heb afgelopen seizoen in een deuk gelegen om de laagste prijs garantie van D-Reizen. Yeah right! Misschien laagste prijs in de ANVR touroperator populatie.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door evie01 »

DTI, sky airlines, kaytur (host ter plaatse + transfer) en de Riva hotels vallen wel allemaal onder dezelfde vlag. Dat is ook de reden als je redelijk op tijd boek dat je voor een leuke prijs weg kunt.

DTI is van oorsprong duits/Turks met dus activiteiten in nederland, duitsland en polen.

Ook DTI heeft de bekende hotels in hun pakket. Zelf boek ik ook meestal OAD omdat je dan keus hebt in vliegmaatschappij (vlieg als het kan meestal met Martinair)

Wij hebben toen bij DTI geboekt omdat het hotel waar wij heen gingen bij DTI 1100,- kostte voor 2 volwassenen+2 kinderen, en bij sudtours e.d. 2400,- voor precies dezelfde reis. Dat prijsverschil zat hem in een actie waarbij kinderen voor 39 euro mee gingen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Laurent »

een bedrijf zoals alle turkse operators, :P :oops:

marco1409
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 23:34

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door marco1409 »

Wij zijn eind juli 2006 via DTI + Sky vanaf Schiphol via Antalya naar Alanya gereisd.

In Alanya probeert de DTI reisleider je excursies voor veel te duur te verkopen. Een voorbeeld: jeepsafari voor 2 volwassenen + 1 kind van 6 en 1 kind van 3 voor de prijs van 39 euro per persoon. Er was geen kinderkoring mogelijk. Die hebben we dus maar op straat geboekt voor 40 euro voor ons vieren. Voor diverse andere excursies was DTI (per ongeluk?) vergeten wat mede hotelgasten op te halen die daar note bene al (te veel) voor betaald hadden.

Op de terugreis bleken vluchten van Sky overboekt (zowel de vroege ochtend vlucht als de late middagvlucht). Gevolg ca. 60 mensen moesten met Atlas naar Dusseldorf en van daar met een bus van Bovo in 3 uur naar Schiphol. Deze was te klein, koffers ook in het gangpad, 1 iemand moest op de wc blijven zitten en twee personen besloten om vanaf Dusseldorf zelf met de treinnaar huis te gaan.

Een reden voor de vreemde terugreis werd ons ter plekke niet gegeven. De boodschap over de overboeking kreeg ik pas na klagen bij DTI terug in Nederland, met slechts een excuus in hun brief.

Reizen met DTI kost niet veel en dat is dan ook precies wat je krijgt... Niet veel dus.

Wij reizen in elk geval nooit meer met DTI / Sky Airlines / Kayi Group .

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Zarine »

ehm op de wc ? :roll: Tja dat is vrij schandelijk....ik kan het me eigenlijk niet eens voorstellen dat dat is gebeurd.

Als het mij was overkomen had ik gezegd veel succes met het regelen van mijn hotelkamer voor de nacht en het vinden van een normale stoel.

marco1409
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 23:34

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door marco1409 »

Als je al op luchthaven Dusseldorf staat met je koffers en er staat daar alleen maar een chauffeur van Bovo Tours met een net iets te kleine bus, Dan weet ik niet hoe ik daar een hotelkamer geregeld krijg. DTI zit niet in Dusseldorf, maar was wel degene die gezien het omboekingsbericht gezorgd had voor de bustransfer van Dusseldorf naar Schiphol.

Overigens zat ik mijn mijn gezin wel in normale busstoelen. Ik schatte de bus al wat krap in. Daarom stuurde ik mijn kinderen direkt de bus in om stoelen te bezetten, waarna we zelf de koffers in de bagageruimte van de bus gingen schuiven. De buschauffeur zelf hielp namelijk niet mee met inladen.

Dan had ik nog niet eens de meeste pech van de groep. Ik zou eigenlijk om 3 uur 's nachts gehaald worden voor mijn vlucht van 7 uur 's morgens. Ik zag tenminste nog om kwart voor 8 's avonds dat ik pas om 4 uur 's nachts zou worden opgehaald voor mijn veranderde terugvlucht. Vervelender was het voor degenen die geboekt hadden voor 1 vlucht later om 17.00 uur en om 4 uur 's nachts door de reisleider worden gewekt op hun hotelkamer omdat ze nu mee moeten. Dit gebeurde bij minimaal 2 hotels op de route die onze bus aflegde.

Over je voorstallingsvermogen wil ik me geen beeld vormen omdat dat niet de vraag is van de starter van deze discussie. Die wil ervaringen weten over DTI en dat heb ik bij deze gedaan.

Ook vraagt de starter iets over familiekamers en daar heb ik ook ervaring mee en die wil ik nu ook met julie delen.

Ik zat in het Delfino hotel. De familiekamer bestaat uit 2 kamers, gescheiden door een halletje, waar ook de deur naar de douche/wc is. 1 kamer is een echte slaapkamer met 2 losse bedden, een kast en een airco (meerprijs ter plekke te voldoen). De andere is eigenlijk de woonkamer met twee slaapbanken, TV (met 1 Nederlandse zender) een eettafeltje met 4 stoelen, een salontafeltje en de toegang naar het balkon. Ook zit de keuken in de woonkamer, met een aanrecht, warm en koud water, 2 elektrische kookpitten, een magnetronoventje, een broodrooster en een waterkoker. Verder waren er 4 borden/ lepels/vorken/messen/glazen, een pan om mee te koken en een koekenpan. Op het balkon staan een klein tafeltje en twee stoelen en zijn er wat drooglijnen gespannen. De heteluchtafvoer staat helaas gericht op het balkon. Beide kamers hebben een prachtig uitzicht op zee. Over het hotel hebben we geen klachten, maar die is in tegenstelling tot DTI geen onderdeel van Kayi Tours.

Enig nadeel voor de starter van deze discussie is, is dat het Delfino niet in Bodrum is al waar de starter heen wil, maar in Alanya.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Zarine »

Lol het was blijkbaar gisteravond dusdanig laat dat ik je eerste bericht verkeerd heb gelezen. Ik dacht dat je zei dat de VLUCHT naar dusseldorf was uitgevoerd met iemand op de wc en koffers in het gangpad :P hahaha sorry
Laatst gewijzigd door Zarine op 29 nov 2006 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Laurent »

Zarine, en jij werkt voor een reisburo ???, helemaal duidelijk :( :twisted:

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Zarine »

Oh God daar hebben we spuit elf ook weer

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: DTI travel ?

Ongelezen bericht door Mr1 »

het is zo'n enorme zeurpiet die laurent.....verveel jij je heel de dag ofzo?? of heb je een ongelukkig leven? dat alles behalve UPC slecht is??

Gesloten