Gister de brief gekregen van UPC, vandaag gebeld om aan te geven dat ze het geval wat ons betreft niet hoeven te versturen (0800-nummer, stond in de brief). Gezien de reacties hier, zal ik toch maar een briefje bij de bel hangen dat we geen box van UPC willen en dat deze ook niet bij de buren afgegeven mag worden (pakketbezorger weet dat we dit normaal gesproken wel willen, hebben vaak pakjes en geen Postkantoor-tijd).
Wij kijken 'tv' op een speciaal daarvoor aangeschafte pc met Windows Media Center, icm een beeldscherm en beamer+scherm. Zo'n digitale box communiceert daar niet zo lekker mee!
Vorig jaar hebben we digitaal al eens vrijblijvend uitgeprobeerd van KPN (nog wel op normale tv), dat werkte voor geen meter: duizeligmakend beeld, rare kleuren, blikkerig geluid (ook op de radio) en inderdaad constant die rare blokjes... Bovendien zaten BBC 1 en 2 niet eens in het standaardpakket, wat door de verkoper aan de telefoon natuurlijk wel beweerd werd. Na 1 dag is het ding terug gegaan, niks meer van gehoord gelukkig.
Met Media Center heb je alle voordelen waar UPC mee schermt, gewoon uit je analoge signaal. Ik heb een programmagids die een maand vooruit kijkt, neem programma's zeer gemakkelijk op, kan live-tv pauzeren en terugspoelen én kan werken met messenger onder het tv-kijken. Internet en e-mail is uiteraard ook zo beschikbaar, aangezien het een mpc is!
Zodra de beeldkwaliteit écht perfect en het systeem zonder storing is, gaan we nog eens verder kijken; dat zal in ieder geval niet bij UPC zijn. Uit principe wil ik een andere aanbieder dan waar ik nu volgens de monopoliepositie aan vast zit!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)