LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Anita001
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2006 16:36

Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Anita001 »

7 in februari kregen wy een voorschot van
748,77 dit heb ik niet betaald omdat er een foutive berekening was gemaakt ze hadden een levering gemaakt van 6236 voor een maand normaal was myn gebruik rond de 250 tot ongeveer 300 per maand in maart kreeg ik een rek van €888 wy hadden al tich keren gebeld met energie dir en kregen tekens te horen dat ze het gingen uitzoeken in april hebben ze het bedrag gecorrigeerd hierdoor hadden wy ondertussen wel een acherstand opgelopen omdat wy niet meer wisten wat ons voorscot was wy kregen wel nota,s van een incassobureau diverse keren hebben wy al contact gehad met beide partyen steeds krygen wy te horen dat ze het gaan uitzoeken als het incassobureau de rekening stuurt voor de achterstand vind ik dit niet terecht omdat punt 1de achterstand niet zo hoog was en punt 2 energiedirect een paar maanden geleden heeft toegegeven dat het hun fout was en dat er een betalings regeling zou komen wy horen nu helemaal niks meer van ze ik moet binnen 3 dagen €1500 betalen anders wordt ik afgesloten van energie

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door rene112 »

laat je niet gek maken ze mogen je op dit momend niet afsluiten om dat de wintermaanden er aan komen en dat is een uitspraak geweest van het rijk

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door foxman »

Sorry dat te moeten zeggen, maar die regeling gaat pas volgend jaar in
Het voorstel ligt er, maar moet nog goed gekeurd worden
Dus je zal helaas moeten betalen :(

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door foxman »

Hier nog even het persbericht erover


AMSTERDAM - Wanbetalers die zijn afgesloten van gas en elektriciteit blijven dit jaar nog in de kou zitten. Vorige week beloofde minister van Economische Zaken Joop Wijn (CDA) nog dat deze mensen voor de winter weer zouden worden aangesloten. Maar woensdag schreef hij de Tweede Kamer dat elektriciteitsbedrijven hier pas volgend jaar toe worden verplicht.

Wel zorgt hij er al deze maand voor dat mensen die de rekening niet kunnen betalen maar nog niet zijn afgesloten, gebruik kunnen blijven maken van gas en stroom. Alleen als mensen zelf niet meewerken aan schuldsanering of in andere uitzonderlijke gevallen mogen bedrijven tot afsluiting overgaan

Duizenden mensen zitten nu zonder gas en licht. Ze dreigen op die manier de winter door te moeten. Volgens het ministerie van Economische Zaken kan de heraansluiting pas verplicht worden als de Splitsingswet van kracht is.

Deze wet is vorige week door de Eerste Kamer aangenomen. Hij kan pas volgend jaar ingaan. Tot die tijd doet minister Wijn een beroep op de elektriciteitsbedrijven om mensen niet af te sluiten, maar verplichtingen legt hij niet op.

bron nu.nl


Hopelijk heb je er iets aan

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Alleen als mensen zelf niet meewerken aan schuldsanering of in andere uitzonderlijke gevallen mogen bedrijven tot afsluiting overgaan
lijkt me dat de nieuwe wet voor mensen zoals anita geen oplossing is. Het energiebedrijf ziet haar als wanbetaler ondanks dat ze hier geen schuld aan heeft en kan stellen dat ze niet meewerkt aan schuldsanering. Op deze manier zal ze toch afgesloten kunnen worden.
Dit geldt ook voor mensen die een geschil hebben met het energiebedrijf.
En met de bureaucratische manier waarop veel energie bedrijven werken zal gedwongen afsluiting dus voor blijven komen ben ik bang.
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 25 nov 2006 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door mylo1 »

Erg nu de winter er aan komt!!...sterkte en ik hoop voor jou dat het goed komt
Laatst gewijzigd door mylo1 op 24 nov 2006 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door rene112 »

wat je ook kan doen is gelijk overstapen naar een ander

alwi
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:44

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door alwi »

dus het gaat weer over Oxxio, het is echt een ramp als je daar mee in zee gaat.

millie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2005 21:03

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door millie »

Bij deze wil ik een ieder waarschuwen ten aanzien van oxxio (voorheen Durion) : Ga met deze lui niet in zee !!!!

gref207
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2006 11:02

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door gref207 »

:evil:

Door mijn energieleverancier (intergas, 's-Hertogenbosch) in mijn voorschotbedrag verhoogd met 85% !! (van €56,00 naar € 103,00) ondanks dat het stroom/gasverbruik niet hoger is dan afgelopen jaren. (Ik moest € 45,00 bijbetalen)

Na contact met de leverancier (10 min à € 0,10 p/min) kon het bedrag worden verlaagd naar € 68,00 (verhoging van 22%)

Ik vind het schandalig dat een energie-leverancier zonder medeweten van de klant dit zomaar kan doen. Ik maak zelf wel uit hoeveel voorschot ik (redelijkerwijs) wil betalen.

Zouden ze bang zijn dat de bonussen/gouden handdruk(ken) in gevaar komt.

Heeft iemand soortgelijke ervaring met een energie-leverancier.

Anita001
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2006 16:36

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Anita001 »

ben van €117,00 naar €180,00 gegaan bij energiedirect. ik ben met transportkosten €220,00 kwijt per maand en moet voor maandag €1550,00 betalen door een fout van energiedirect . ik moest een voorschot betalen in februarie van €888,00 daar zijn kosten bij gekomen van een incassobureau.iblijf allemaal weg bij energiedirect want ze brengen je flink in de problemen

g.roelofsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 10:24

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door g.roelofsen »

Energiekosten rijzen de pan uit.
Wij maar betalen!!!!!!
De energiebedrijven behalen elk seizoen weer erg hoge winsten.
De olieprijzen zijn ondertussen wat gedaald.
Merken wij iets van deze ontwikkeling?
Nee, de energieprijzen worden alsmaar hoger.
Dus over onze ruggen worden hogere winsten geboekt bij deze enrgiegiganten en de managers en directeuren krijgen daardoor hogere bonussen. En wij maar betalen voor hun bonussen.
Dit is toch van de gekke. Hier moet iets aan gedaan worden!!!!
De energie prijzen moeten drastisch omlaag, zodat de winsten van de energiebedrijven wat matiger en normaler worden.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

De energie prijzen moeten drastisch omlaag, zodat de winsten van de energiebedrijven wat matiger en normaler worden
Energiemarkt is een vrije markt.
Zolang je niet overstapt naar een goedkoper bedrijf- en dat doen maar relatief weinig mensen - en genoegen neemt met de prijzen van jouw energieleverancier zullen ze ook niet genegen zijn om iets aan die prijs te doen.
Overigens lijkt me, als ik even naar Nuon kijk, een resultaat van 97 miljoen euro op een omzet van 1,1 miljard (3e kwartaal) nou niet echt een gigantische zakkenvullerij; dacht dat een 10 a 14% rendement normaal is in de handel.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Daarbij komt nog dat de energiebedrijven contracten hebben moeten afsluiten met leveranciers van bijvoorbeeld gas in de tijd dat dit heel duur was.
De prijs kan dus voor ons wel zijn gedaald, maar de energie-opwekkende bedrijven betalen nog steeds die (te) hoge prijs voor de brandstof.

Ik praat de stijging verder niet goed, maar wie van ons zou dat verschil zelf opvangen in plaats van het door te berekenen naar de klant? Heel eerlijk?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door wicher »

Overigens lijkt me, als ik even naar Nuon kijk, een resultaat van 97 miljoen euro op een omzet van 1,1 miljard (3e kwartaal) nou niet echt een gigantische zakkenvullerij; dacht dat een 10 a 14% rendement normaal is in de handel.
"De handel" is een beetje een algemeen begrip.
Een marktkoopman maakt aanmerkelijk hogere rendementen; AHOLD moet het doen met 3 a 4%.
Voor een bedrijf wat werkzaam is in de publieke sector (en voor een gedeelte ook nog eens werkt met ons gemeenschappelijk bezit/ gas) vind ik 9,6% inderdaad exorbitant hoog en neigen naar zakkenvullerij

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Energiemarkt is een vrije markt.

Dat is niet juist! De energiemarkt kent een monopoly-structuur als nooit tevoren al zou je verwachten dat door opsplitsing van sectoren deze machtspositie verdeeld zou raken. De opsplitsing is wassen neus.
Waar het in deze om gaat is het volgende.
De energieleverancier zelf kan fouten maken, grove fouten zelfs.
De klant blijkt zoals altijd ongelijk te hebben, een houding om op te schieten maar het is niet anders. Ik ken zelfs gevallen waarin de klant diens gelijk aantoonder aanvooerde maar omdat in dit geval Essent de door de klant verrichtte betalingen niet in haar administratie kon terug vinden werd de klant dringen doch beleefd verzocht zo niet gesommeerd om binnen vijf dagen te voldoen met aanzegging dat de energielevering zou worden onderbroken indien deze daaraan niet voldeed.

Zo hebben wij het aangepakt
U moet weten dat wij dagelijks met dit soort twisten te maken hebben en door de jaren heen een stuk ervaring rijker zijn geworden.
Komt u er niet uit neem dan een advocaat, deze kan verlangen dat alle verdere maatregelen opgeschort worden en een klacht indienen bij de NMa. Onze taak daarin bestaat uit het controleren der verbruiksregistratie en afrekening daarvan.

Ik hoop dat u hiermee iets kunt of dat u daaraan iets heeft.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Wat een onzin Chanmaster. Heb je je stuk zelf terug gelezen?

Doordat Essent administratieve fouten zou maken is de hele energiemarkt niet meer vrij!?
En monopolystructuur!? Ja er zijn een aantal grote bedrijven, maar van een echt monopoly is geen sprake. De klant is vrij om te switchen naar de leverancier van zijn of haar keuze.
Bedrijven mogen elektra en gas gaan leveren als ze dat willen. Daar zijn ze vrij in. De vrijheid om een bedrijf op te richten en de vrijheid van de klant om te switchen maken het een vrije markt. Ongeacht administratieve choas.

En dan dit:
Zo hebben wij het aangepakt
U moet weten dat wij dagelijks met dit soort twisten te maken hebben en door de jaren heen een stuk ervaring rijker zijn geworden.
Komt u er niet uit neem dan een advocaat, deze kan verlangen dat alle verdere maatregelen opgeschort worden en een klacht indienen bij de NMa. Onze taak daarin bestaat uit het controleren der verbruiksregistratie en afrekening daarvan.
Het enige dat je aanraadt is om een advocaat in de arm te nemen. Geniaal! Ik hoop ook dat iemand daar iets mee kan :? Want daar waren de meeste zelf nooit op gekomen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door puma73 »

@tjoektjoek

je moet chanmaster gewoon een keer googlen, kun je lezen wat voor baarlijke nonsen hij weet te produceren

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ puma

:shock: Whoo!

Dank je wel! Ik zal me er niet meer over opwinden. Ik kan beter ijskasten op de noordpool gaan verkopen. Dat is zinniger denk ik :wink:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door wicher »

Hé Puma73!! Alles goed? :)

Als je dan ook nog even gaat googlen met zijn alias Timefa dan krijg je o.a. dit resultaat:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=297971

Chanmaster
Professional
Echte naam: Geert Leusman
Woonplaats: Tilburg
Bedrijf: Timefa cartuning
Geregistreerd: 19 oktober 2006

Ietsje andere tak van sport, maar ach, wat geeft het?
Wel opvallend dat ze hem daar ook niet echt pruimen zo te zien.

Gesloten