LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inschatting totaalprijs keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door peter248 »

Voor een eerste berekening ben ik een beetje op zoek naar een verdeling van de kosten bij de aanschaf van een keuken. Ik heb al zoiets gehoord van (teruggerekend naar de totaalprijs):
- apparatuur 40%
- werkblad 20%
- rest 40%

Ik heb dan echter geen idee of de rest dan ook inclusief de montage- en aansluitkosten is. En hoeveel kost overigens het aanpassen van de meterkast? Ik verwacht dat er ongeveer vijf groepen bijgemaakt moeten worden en drie fasen binnengebracht moeten worden. Iemand een schatting? Ik neem overigens ook aan dat deze kosten normaal door een keukenadviseur niet in zo'n verdeling als hierboven meegenomen worden.

Omdat we zelf denken aan Miele (1x stoomoven, 1x combi-oven) en Atag (induktiekookplaat, afzuigkap, vaatwasser, koelkast) apparatuur in een kleine ruimte verwachte iemand anders dat bij ons de verdeling wel eens 60-10-30 zou kunnen worden. Is dat reëel?


Overigens heb ik natuurlijk ook eens zitten rekenen met de adviesprijzen zoals ze in de folders en brochures staan en de internetprijzen van www.kieskeurig.nl. Nou dan zijn de verschillen wel heel erg groot. Bij Miele gaat er gemiddeld maar liefst zo'n 40% van de prijs af, bij Atag gemiddeld 37%!!! Is dat reëel? Kun je zoiets ook bij een nette keukenzaak verwachten?


Stel, zou het volgende haalbaar zijn, of is het toaal van de zotte?
Keukenapparatuur: totaalprijs 8.000 euro
Korting hierop 40% = 4.800 euro

Uitgaande van de verdeling 40-20-40 zou de keukenofferte dan uitkomen op:
4.800 + 2.400 + 4.800 = 12.000

Uitbreiding meterkast: 1.000 euro
Kosten voor transport, plaatsing, aansluiten: 2.000

Totaal keukenbegroting: 15.000 euro.

Is dat reëel, of absoluut onmogelijk?

Groeten,
Peter

Pfffff

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Denk maar in de richting van de 20

Emma J.
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:06

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door Emma J. »

Heb je ook rekening gehouden met slopen en afvoeren bestaande keuken en verleggen leidingen en aansluitpunten? Of doe je dat zelf?
Dan kost dat in ieder geval niet zo veel.

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door peter248 »

@Pfffff
Wat bedoel je met "20"? Bedoel je 20.000 euro? Waar baseer je dat op als ik vragen mag?

@Emma J.
Ik ben inderdaad wel van plan de door jou vermelde activiteiten zelf uit te voeren. (Natuurlijk behalve het aanpassen van de meterkast.)

Pfffff

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door Pfffff »

De genoemde kortingen die je noemt zul je niet krijgen.
Miele en dan 40 % ? echt niet. Atag idem dito.
Je noemt 40 procent korting bij de keuken, is ook al te hoog.
En je zit te laag met het installatiegebeuren.
Laat het maar eens uitrekenen, je zult zien dat je het met 15 bij lange na niet red

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door peter248 »

Om eerlijk te zijn, ik geloof het ook niet. Feit is wel dat de internetprijzen van Miele apparatuur gemiddeld 39% lager liggen dan de in de brochure genoemde adviesprijzen. Gemiddeld dus hè, er zitten uitschieters van 49% bij!

Morgen ga ik naar Rennings in Kevelaer. Ben benieuwd waar zij mee aankomen.

Wellicht heb ik me zelf "te rijk" gerekend. Hmm, is wel balen maar ik ben blij dat er tenminste toch iemand wat tegengas geeft.

Debbeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2006 09:39

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door Debbeltje »

Wij hebben voor onze keukenapparatuur (alles van Miele behalve de afzuigkap) een korting gekregen van 45,6 % op de bruto-adviesprijzen. Het kan dus wel!

Ik heb eerst een aantal offertes aangevraagd bij verschillende internetwinkels (dat betekende weer extra korting, bovenop de op de websites genoemde prijzen) en daarna deze neergelegd bij de keukenzaak, in eerste instantie wilde we de apparatuur dus zelf shoppen op internet. Maar de keukenzaak wilde de apparatuur erg graag leveren, voor een bedrag van EUR 300,00 meer dan de goedkoopste internetwinkel. Maar voor dat bedrag is alle apparatuur dan ook wel aangesloten en natuurlijk vervoerd. Dus zijn we hiermee akkoord gegaan. tot alle tevredenheid!

keukenkast
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door keukenkast »

45,6% op Miele?
HAHAHAHA :lol:
Weer iemand die gen... is met te dure kasten en werkblad.
Blijf dromen....

Robus
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jun 2005 19:39

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door Robus »

Waarom Kevelaar? Ga iets verder Duitsland in of ga de site van www.Marquardt-kuechen.nl en rekent het zelf uit.

Debbeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2006 09:39

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door Debbeltje »

Toch echt wel 45,6 % korting. We hebben nl. eerst een offerte van de keukenzaak gekregen zonder apparatuur (kasten, werkblad, kranen en spoelbak voor EUR 18.000), juist omdat alles zelf wilden kopen op internet. Dit kwam ter sprake bij de keukenzaak en na het zien van onze wensen boden zij aan de apparatuur te leveren voor een prijs van EUR 12.000, de beste offerte voor de apparatuur op internet was EUR 11.800 inclusief verzenden.

Ter info, onze eerste offerte voor de keuken exclusief apparatuur was EUR 28.383 (zelfstandige Siematic dealer), de 2e, 3e en 4e ongeveer EUR 21.000 (andere Siematic dealers, lid van grotere organisatie) en de 5e was dus de EUR 18.000 (Mandemakers!).

Dus.....het kan, al zal het zeker niet altijd zo gaan.

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door sjaalom »

mijn ervaring is dat de verdeling apparatuur-kasten-werkblad-montage, 40-40-10-10 is. Natuurlijk afhankelijk of je een dure keuken neemt met minder app. of een relatief goedkope met veel/dure apparatuur en wat voor werkblad.

Korting op apparatuur was in mijn geval telkens 25% tot 30% op bruto (Siemens) prijzen (voor zover er een gespecificeerde offerte werd afgegeven, bij DMG dus nooit). Kastprijzen blijven vaag in mijn beleving: Daar werd tot op heden geen korting genoemd/gegeven (DMG, Systemat, Bruynzeel, bulthaup, Siematic).

natalina
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:49

Re: Inschatting totaalprijs keuken?

Ongelezen bericht door natalina »

Ik werk nu 7 jaar bij een keukenmontage- en installatiebedrijf en onlangs hebben we een kleine shcwroom geopend, dus een beetje ervaring heb ik wel. Naar mijn mening is een zaak die korting geeft (ja ik weet het de meeste) niet eerlijk. Ik dat geval zijn de prijzen eerst opgeschroefd om je daarna blij te maken met korting. De vraag is dan ook hoe ver je nog van de bodemprijs zit. Maar moet je de bodemprijs wel hebben? Zoek liever een kleine showroom, die niet één van de groten onder een andere naam is, maar die voor een eerlijke prijs levert. Maar BELANGRIJKER nog die je alle nazorg geeft. Het is bijna onmogelijk om een keuken in 1x goed, onbeschadigd geleverd en gemonteerd te krijgen, er zit vrijwel altijd service aan. Dat is niet erg als het maar zo snel mogelijk en goed wordt afgehandeld en dat is nou
precies wat er niet gebeurd bij grote bedrijven; als de verkoper je handtekening heeft is de buit binnen!

wat de prijsverdeling betreft: volgens mij is dat geheel afhankelijk van je keus. Kijk voor die stoomoven ook eens naar Bosch, prima kwaliteit! Siemens, Pelgrim en Atag leveren ook goede apparaten, vraag je af of je wel een Miele nodig hebt (als het over een wasmachine zou gaan, zou ik het ermee eens zijn).

De meterkast met 5 groepen erbij, dus ook extra aardlek- of hoofschakelaar, wellicht helemaal vervangen? daar red je het met 1000 euro niet mee.

Wat de keuken betreft: Er zijn kleinere keukenfabrieken zoals Format die een kwaliteitsprodukt leveren tegen een lagere prijs. Nolte is niet bepaald de duurste maar de binnenkant van je kasten heeft dezelfde kleur als de buitenkant, veel mooier en zonder meerprijs. Sterkte ermee!

Gesloten