LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzeggen oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mowgli66

afzeggen oxxio

Ongelezen bericht door mowgli66 »

Ben vandaag gebeld door Oxxio en heb me laten aanpraten dat ik beter met hen in zee kan gaan. Krijg nu spijt (mede dankzij dit forum). Heeft het nog zin ze te bellen, oftewel, hoe kom ik van ze af voordat mijn overstap geactiveerd wordt?

Kreeg een telefoonnummer van ze 0800-1401, heeft het zin dat te bellen.....?

Groet, Marjan

MAXIEM

Re: afzeggen oxxio

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag marjan,

Niet zo slim van je om eerst een koop op afstand af te sluiten en pas daarna op internet naar reviews te zoeken. :wink: Welnu een koop op afstand kun je binnen 7 werkdagen annuleren. Doe dat zo snel mogelijk mondeling/telefonisch, onmiddellijk gevolgd door een aangetekende brief met bewijs van ontvangst (dit laatste zeker doen omdat het hier OXXIO betreft).

http://www.oxxio.nl

Oxxio Nederland bv
Postbus 1952
1200BZ Hilversum
of
Marathon 5
1213 PC Hilversum

Tel: 0800-3233745

Probeer natuurlijk eerst het gratis nummer: 0800-1401

Zie:

1. Wetboek Online:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

Afdeling 9A Overeenkomsten op afstand

46a 46b 46c 46d 46e 46f 46g 46h 46i 46j

Samenvatting:

Bij aankopen via internet, bij postorderbedrijven, via teleshopping (telefoon) of fax gelden andere regels. Bij kopen op afstand geldt een wettelijk zichttermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen kun je zonder opgaaf van redenen de (koop)overeenkomst eenzijdig ontbinden en/of indien van toepassing het produkt terugsturen, mits het produkt niet is gebruikt en dit zonder betaling van een boete. Je krijgt dan indien van toepassing je geld terug (uiterlijk binnen dertig dagen) en er mogen geen annuleringskosten in rekening worden gebracht. Wel zijn de verzendkosten voor rekening van de koper. De bedenktijd voor goederen gaat in op de dag dat de koper de zaak (het bestelde produkt) ontvangt. Let op: bij diensten gaat de termijn in op de eerste dag waarop de overeenkomst feitelijk werkt en dus niet op de dag waarop je de aanvraag gedaan hebt.
Een wettelijk verplichte schriftelijke bevestiging van de bestelde goederen dient uiterlijk bij levering te worden verstrekt. Dit kan een bevestigingsbrief zijn maar bijvoorbeeld ook een e-mail of fax. Vaak ontvang je de bevestiging gelijktijdig met het bestelde produkt. Indien de leverancier niet tijdig heeft voldaan aan de wettelijke verplichting van de schriftelijke bevestiging, dan is de annuleringstermijn wettelijk opgerekt tot drie maanden.

Sukses, groeten Maxiem.

mowgli66

Re: afzeggen oxxio

Ongelezen bericht door mowgli66 »

Heel erg bedankt Maxiem voor je reactie. En je hebt gelijk het was superstom, trap er eigenlijk nooit in, vandaag kekkenlijk een zwak moment. Ik heb het nummer al geprobeerd maar dat kan pas maandag weer, maar zal vats beginnen aan de aangetekende brief......bah!

Hoop dat het gaat lukken.

Dank,

Marjan

Gesloten