LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] latere oplevering nieuwbouwwoning

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
raymondr
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:57

latere oplevering nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door raymondr »

Medio juli heb ik een nieuwbouwwoning gekocht. Hierbij is gemeld dat deze vanaf 2e kwartaal 2007 opgeleverd zouden worden (op papier gehad). Hierbij is nog gemeld dat het "snelle bouw" betreft. Tijdens de bewonersbijeenkomst werd plotsklaps vermeld dat het 2e kwartaal 2008 wordt....Er zou een communicatiestoring tussen projectontwikkelaar en makelaars zijn geweest. Nu weet ik wel dat Q2 misschien erg snel is, maar uitstel van 1 jaar lijkt me erg fors. Weet iemand of je hier nog iets aan kan doen in de vorm van compensatie van grond of bouwrente.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: latere oplevering nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door Mk »

Kijk er je contract op na; daar zal iets instaan over hoe lang ze er over mogen doen (meestal een aantal werkbare dagen nadat de bouw gestart is).

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: latere oplevering nieuwbouwwoning

Ongelezen bericht door Xpert »

Het aantal werkbare dagen staat in je overeenkomst. Kijk in je contract vanaf welke datum er geteld kan worden.

Verder heb je een schriftelijke verklaring omtrent de oplevering. Dit is mogelijk bruikbaar bij verhaalsmogelijkheden.

Verkopende partij kan zich niet verschuilen achter discommunicatie.

Raadpleeg een advocaat.

Mogelijk kan je vereniging Eigen huis inschakelen. Er is immer een gemeenschappelijk belang. Mogelijk zijn er meerdere kopers lid van Vereniging Eigen huis.

Mogelijk kan je de aannemer bewegen een lagere bouwrente in rekening te brengen of bewegen tot het betalen van een schadevergoeding.

Gesloten