LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wax
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:34

Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door wax »

Na lang meelezen op dit forum start ik ook maar eens een topic. We zijn op dit moment druk bezig met een nieuwe keuken. We hebben bewust gekozen om niet naar de grotere zaken te gaan maar naar de kleinere winkels en ontwerpers. Na wat omzwervingen via enkele Leicht dealers zijn we nu terecht gekomen bij een (in keukenland) bekende ontwerpstudio die ons een offerte heeft gedaan.

Voor een deels hoogglans, deels hout-fineer keuken zijn we een bedrag rond de 26K kwijt, hiervoor krijgen we het volgende:

- werkblad van 3.60 meter, zwart graniet 8cm dik, hieronder:
- twee brede dubbel-ladekasten van 1.60 breed wit hoogglans
- vaatwasser Gaggenau met hoogglans front

Verder krijgen we 3 hoge 60cm kasten eikenfineer met daarop 3 bovenkasten (totale hoogte 3 meter), hiervan:
- kast voor koel/vries met Gaggenau koel/vriezer met opbergruimte erboven
- kast voor en met gaggenau steamer en gaggenau oven met opbergruimte hieronder en boven
- volledige kast met planken voor opberg, hierboven dus 3 hout-fineer bovenkasten.

Verder bestaat de apparatuur uit een 90cm kookplaat RVS van Siemens, en een inbouw afzuigunit van Siemens. Daarnaast een Quooker en een mooie ruime spoelbak met mooie mengkraan met uittrek-deel.

Meubels worden op maat gemaakt, het geheel wordt geplaatst en aangesloten en kasten e.d. worden ook ingebouwd door de studio.

Zelf denken we erover om ipv Gaggenau voor Miele te kiezen (ivm hogedruk stoomoven) waardoor apparatuurprijs (nu goed voor ong. 8,5K) iets meer of minder kan worden. Voor de meubels wordt ong. 12K gerekent, de overige kosten zorgen voor de rest van het bedrag.

Uiteraard is dit niet te vergelijken met de gangbare keukens die in de meeste showrooms te vinden zijn, maar ik vraag me af of dit een reële prijs is voor een keuken met deze opties en afmetingen. Het is een heel bedrag voor wel een hele mooie keuken, daarom hoor ik graag jullie mening over deze prijs...

Alvast bedankt!

edit: blad is 70 cm diep...
Laatst gewijzigd door wax op 27 nov 2006 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

natalina
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:49

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door natalina »

Ik heb begrepen uit de gedragsregels dat ik geen reclame mag maken, maar op de Zaagmolenkade in Rotterdam zit een kleine showroom met eerlijke lui en veel verstand van keukens, ik was er onlangs op de opening, zeker de moeite waard om er eens te gaan kijken!

wax
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:34

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door wax »

Ehhhh, onverkapt reclame maken is leuk maar dit is toch echt geen antwoord op mijn vraag.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door hera »

Ik heb niet het idee dat het heel veel te duur is. WIj hebben een massief eiken keuken die in de tussenuurtjes is gemaakt met allemaal Siemens erin. Maar een stuk kleiner, 3 cm dik belgisch hardsteen. Siemens is volgens mij goedkoper dan Gagenau en hoogglans zal per saldo net zo duur zijn als massief hout en wij zijn 17 kwijt. Als onze keukenbouwer dit had moeten maken in minder tijd en voor een commerciele prijs had het duurder geweest.

wax
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:34

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door wax »

Dank voor je antwoord hera, wij hebben het probleem dat we sneller dan verwacht een huis gekocht hebben (buitenkansje) en e.e.a. nu snel geregeld moet worden ivm verdere verbouwing.

Aantal gesprekken gehad, aantal offertes laten maken en bij deze het beste gevoel. Overmorgen gaan we er langs dus leek me handig op dit forum een beetje te peilen. Met je antwoord kan ik zeker iets!

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door hera »

Preciese maat is 285*2.85 70 cm diep. Veel laden en engelse laden (1 deur met 3 laden erachter), magic corner. Siemens vaatwasser, 122 cm koelkast, lage druk stoomoven, combi magnetron en 90 cm rvs fornuis (erg prettig fornuis, wokbrander zit in het midden maar ik kan er alles opzetten) en m system motorloze afzuigkap. Damixia kraan en vierkant merk spoelbak. Blad is zogezegd 3 cm dik belgisch hardsteen met gefrijnde rand. Twee hoge kasten van 60 breed met nog 3 laden en 2 bovenkastjes. Totaal 2.10 hoog oid. Totaal prijs incl montage kleine 17000.

wax
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:34

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door wax »

Hoi hera,

als ik dat zo lees is het inderdaad een reëele prijs. Vooral omdat het bij ons ook inclusief montage is, en we toch een flink deel kwijt zijn voor de (overigens goede) apparatuur.

Een specificatie op de meubels konden ze me niet geven, dus weet niet helemaal hoe dat in elkaar steekt. Deze week heb ik een afspraak staan en nemen we alles nog even door, en hopelijk dan tekenen zodat het wachten op de levering kan gaan beginnen ;)

Las al hier en daar dat korting op de kasten en lades vaak niet mogelijk is, als ik deze zaak zo zie denk ik ook niet dat het een stunter is waar je nog flink op af kan dingen... maar blijft een heel bedrag dat de nieuwe keuken wel waard is in mijn ogen... maar als je dan achteraf hoort dat ze toch te hoog zaten dan baal je daar wel van.

Kwestie van vertrouwen denk ik.

Roos030
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2006 23:05

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door Roos030 »

We zijn ook bezig met een maatkeuken, het probleem is dat het zeer lastig te vergelijken is. Zijn er misschien nog meer mensen op het forum die een maatkeuken hebben laten maken bij 'keukenarchitecten' ? Ben erg benieuwd naar ervaringen met deze zaken en prijzen!

wax
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:34

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door wax »

Ik denk dat je voor de apparatuur iets duurder uit bent ivm de kleinere hoeveelheden die zo'n bedrijf op jaarbasis koopt. Ik schrok wel van de kosten van de kasten e.d.

Voor drie hoge 60 cm-kasten met daarbij drie opzetkasten, afgewerkt met eiken fineer... totale hoogte ruim 3 meter. Een 8cm dik granieten blad van bijna 4 meter, 4 ladenkasten van 80cm breed (afgewerkt met twee hoogglans fronten zodat je per front twee kastjes opentrekt) en een inbouwkast voor de vaatwasser (ook met hoogglans front) zijn we ruim 12K kwijt.

Ik moet wel zeggen dat alles op maat wordt gemaakt, maar vind de prijzen toch hoger dan verwacht. Volgens de leverancier was hier echter geen korting meer op te geven omndat dat het einge was waar de marge op werd gemaakt.

Ik twijfel nog steeds, heb aan de ene kant een heel goed gevoel over deze zxaak maar aan de andere kant kan je voor 12K ook een complete (zij het totaaaaaal andere) keuken krijgen. Moet natuurlijk zelf beoordelen of het het waard is, maar het wordt iets makkelijker beslissen als ik weet dat dit een normale prijs is voor deze kastjes.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Indicatie maat-keuken, reëele prijs?

Ongelezen bericht door hera »

Informeer eens bij MAxx, Format levert dat vast ook wel en die maken ook maatwerk. En loesjes heeft Systemat en daar kan geloof ik ook heel veel mee. En Next125 gaat ook in hele kleine stappen zodat passtukken volgens mij ook overbodig zijn.

Het is dat mijn man massief hout wilde en ook in " houtlook" anders had ik ook een hele mooie Next of Systemat uit kunnen zoeken.

Gesloten