LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zet eens in de juiste volgorde...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Kan je niet beter wat merken wegstrepen? zo maak je de keuze enkel maar moeilijker!

Aantal van de genoemde merken liggen zo dicht bij elkaar, dat het gevoel van een verkoper gaat meetellen.

Qua maatwerk/korpushoogte en beslag zijn Beda systemat en Tristar in 1 hokje te plaatsen.
Qua prijs en standaardwerk met enkele aanpassingen zijn Ebke Ponnighaus Format en E+K te vergelijken.

En de merken Nextline en Tresta heb ik geen enkele ervaring mee.

Let wel: BEDA is ooit mede opgericht door Dhr. Das en dat is een tiental jaren geleden verkocht, Das is opnieuw begonnen met keukenwinkels en heeft weer een fabriekje opgericht genaamd Tristar. Nu zijn Tristar en Beda buren en concurrenten van elkaar en technisch hetzelfde onderlegd doch levert BEDA iets meer kwaliteit en maatwerk en Tristar maakt meer (gestandariseerde) keukens (ik spreek enkel over " aantallen"!)

zo is dat ook weer uit de wereld..............................

Anya
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:02

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Anya »

Hoe zit het met de kwaliteit van genoemde merken? Ljkt me zeker zo belangrijk.
Groet,
Anya

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Bob T. »

Voor ons is de keuze inmiddels beperkt tot de volgende 4 merken:
Beda - Tristar - Ponninghaus - Tresta.

Qua prijs zijn ze hetzelfde. We hebben lades van 120 cm erin en een bovenkast van 180 cm. Verder greeploos en hoogglans.

Welk van bovenstaande merken springt er kwalitatief positief uit?

groeten,
Bob

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Bob T. »

En de winnaar is (wat ons betreft): Beda, type Bari, hoogglans greeploos.

En nu is het nachtjes aftellen voordat ie geplaatst gaat worden:
nog 209 (ongeveer).... :lol:

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Daanvg »

Wij hebben een TriStar keuken en die krijgt een hele dikke 10. mede door prijs en kwaliteitsverhouding. Ik snap niet waar de heer Bloksma het cijfer 6.5 op basseert, heeft hij het ooit gehad? ben ik wel benieuwd na. Aangezien in onze kenissen kring inmiddels meerdere mensten Een TriStar hebben en daar hetzelfde als ons over denken. Het is ook nog eens Nederlands

natalina
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:49

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door natalina »

Beste Bob T.

Een prachtige greeploze hoogglans keuken? Kijk dan eens naar de Bontempi Cucine model Area. Een prachtige keuken voor een eerlijke prijs, er zijn momenteel 20 dealers van Bontempi in Nederland. De absolute top! Er is onlangs een showroom in Rotterdam geopend, die hebben er 5 staan!

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Bob T. »

Natalina,

wat kost dat? In verhouding met Beda/Tristar?

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Bontempi / Linea Quattro / Biefbi / Scavolini / Valcucine.........

Allen schitterende Italiaanse merken, met een perfect hoogglans!
In vergelijk met Tristar en Beda zullen ze een betere hoogglans-afwerking hebben, maar ook in prijs hoger uitkomen; zeker met maatwerk.

natalina
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006 14:49

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door natalina »

Hallo Bob T.,
Bontempi is denk ik qua prijs ongeveer hetzelfde als de genoemde merken maar qua uitstraling en kwaliteit de top! Ook de levering en service is zeer betrouwbaar en ik moet eerlijk zeggen als Italiaanse dat dat bij Italiaanse fabrikanten over het algemeen niet altijd zo is! Ga eens naar www.itsart.nl (elke keer als je daarheen gaat komt er een andere bontempi foto naar voren), vanaf die site kun je ook doorklikken naar de site van Bontempi Italie.

Als je goedkoper uit wilt zijn is de greeploze keuken van Format ook een optie, goede kwaliteit voor een mooie prijs.

Sterkte! Groet Natalina

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: Zet eens in de juiste volgorde...

Ongelezen bericht door Bob T. »

poe he, Bontempi heeft wel erg mooi spul, maar ja, als we dan nog duurder uit zijn dan met een BEDA-keuken....dan houdt het voor ons op vrees ik, het geld is een keer op.

Gesloten