LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] I-Pod Nano
I-Pod Nano
Precies 1 maand en 10 dagen geleden heb ik bij de Mediamarkt een I-Pod Nano, 2gb gekocht. Gister had ik hem opgeladen en 2 nieuwe cd's erop gezet, mijn I-Pod zou ongeveer voor de helft gevuld zijn nu. Toen ik wat liedjes wilde beluisteren liep de I-Pod gewoon vast. Hij reageerde ook niet meer op het vergrendelknopje, niet op I-Tunes, helemaal niks. Kon hem zelfs niet meer uitzetten. De enigste optie was dus om hem aan te laten staan met als gevolg dat nu de batterij op is. Maar het lukte me ook niet meer om hem op te laden. Ik had er wel eens last van dat ik hem even niet uit kon zetten maar na eventjes wachten lukte dat wel weer. Nu doet hij echter helemaal niks meer. Wat moet ik doen? Wat kan ik verwachten als ik terug ga naar de MediaMarkt?????
Is er iemand die tips voor me heeft als ik ermee terug ga straks na het werk???? (ben 'bang' dat ze me proberen af te schepen .....)
Is er iemand die tips voor me heeft als ik ermee terug ga straks na het werk???? (ben 'bang' dat ze me proberen af te schepen .....)
Re: I-Pod Nano
Waarom ben je bang??
Gewoon terug gaan en uitleggen wat er gebeurt is en eerst kijken wat hun oplossing is.
Gewoon terug gaan en uitleggen wat er gebeurt is en eerst kijken wat hun oplossing is.
Ja daar heb je gelijk in maar ik heb niet zulke goede verhalen gehoord over de Media Markt en hun service. Dus had ik me graag een beetje 'voorbereid' en willen zorgen dat ik indien nodig een woordje terug had ....
Maar ik ga ervan uit dat dit gewoon onder de garantie valt en ze mij wel moeten helpen.
Maar ik ga ervan uit dat dit gewoon onder de garantie valt en ze mij wel moeten helpen.
Ach ik trek mij weinig aan van die mensen, je hoort natuurlijk alleen de slechte verhalen en bijna nooit de positieve. Ik heb namelijk wel een goede ervaring met de service van MM. Ik wilde batterijen ruilen, waar zelfs de verpakking van kapot was (de batterijen deden het namelijk niet in mijn fototoestel). Kon het zo omwisselen voor nieuwe batterijen...
Gewoon gaan en kijken wat ze doen.
Succes!
Succes!
Dank je wel!!! Ik ga over 5 minuten!!! Gaat goed komen!!!
-
Je kan de I-pod resetten door het volgende te doen (in Engels komt van de site van Apple maar staat volgens mij ook in je instructieboekje/velletje)
To reset your iPod nano (2nd generation):
Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step
Succes er mee.
To reset your iPod nano (2nd generation):
Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step
Succes er mee.
-
Ach ik trek mij weinig aan van die mensen, je hoort natuurlijk alleen de slechte verhalen en bijna nooit de positieve. Ik heb namelijk wel een goede ervaring met de service van MM. Ik wilde batterijen ruilen, waar zelfs de verpakking van kapot was (de batterijen deden het namelijk niet in mijn fototoestel). Kon het zo omwisselen voor nieuwe batterijen...
Succes!
Goh.
Jij WERKT bij Mediamarkt
Precies wat gjvisser zegt.
Je hoort alleen maar de slechte ervaringen van MM. Zo gaat dat eigenlijk bij alles he. Niet veel mensen gaan een topic maken over een positieve manier van behandeld worden. Nou ik kan je vertellen: ik ben helemaal gek van hardware, snufjes, technische dingen, gadgets echt HE-LE-MAAL gek ervan. Ik koop dus compleet elke week bij MM (Heerlen en Maastricht). Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee. Oke, de verkopers zijn niet altijd de slimste, maar dat weet je van te voren. Alles wordt netjes behandeld enzo. Totaal geen klacht erover!!! En ik heb toch al wat dingen geruild en kapot gehad. Ze kennen me bij de klantenservice. Misschien dat ze daarom altijd alles goed voor me regelen
Je hoort alleen maar de slechte ervaringen van MM. Zo gaat dat eigenlijk bij alles he. Niet veel mensen gaan een topic maken over een positieve manier van behandeld worden. Nou ik kan je vertellen: ik ben helemaal gek van hardware, snufjes, technische dingen, gadgets echt HE-LE-MAAL gek ervan. Ik koop dus compleet elke week bij MM (Heerlen en Maastricht). Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee. Oke, de verkopers zijn niet altijd de slimste, maar dat weet je van te voren. Alles wordt netjes behandeld enzo. Totaal geen klacht erover!!! En ik heb toch al wat dingen geruild en kapot gehad. Ze kennen me bij de klantenservice. Misschien dat ze daarom altijd alles goed voor me regelen
Sure Captain Pervert, omdat ik een positieve ervaring met een bedrijf heb werk ik daar meteen ofzo?? Als dat zo was had ik het wel gezegd.
Nee hoor, ik heb gelukkig een betere baan dan dat!
Nee hoor, ik heb gelukkig een betere baan dan dat!
-
laat maar...
Laatst gewijzigd door Captain Pervert op 01 dec 2006 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
nee ik ben geen Jaap Visser en heb er nooit gewerkt, maarja waarom zou ik jou dat moeten uitleggen
-
Hmm nee is andere user, laat maar
oke, is dat probleem ook de wereld uit
Het resetten van de iPod wordt beschreven op www.apple.nl/support
Verder is het verstandig direct de nieuwste software op je iPod te zetten (dit updaten kan tegenwoordig in iTunes gedaan worden).
Verder reset de iPod nano ook als je hem verbind met de netspanning (LET OP DUS NIET VIA USB AAN DE PC, maar in de optionele netstroomadapter).
De iPod nano kan vrijwel niet kapot. Er zitten geen bewegende delen in en een harde reset lost altijd alle softwareproblemen op. Mocht het toch nodig zijn de iPod terug te sturen, is het sneller dit direct via www.apple.nl/support aan te vragen. Dan wordt de iPod thuis opgehaald door UPS en weer gerepareerd of omgeruild thuis bezorgd.
Mediamarkt kan niets anders dan de iPod opsturen naar Apple. De DOA regeling voor appaten met gebreken bij aflevering geldt gedurende 14 dagen. Mediamarkt kan de iPod niet omruilen, omdat het dan met een gebruikte iPod blijft zitten.
Verder is het verstandig direct de nieuwste software op je iPod te zetten (dit updaten kan tegenwoordig in iTunes gedaan worden).
Verder reset de iPod nano ook als je hem verbind met de netspanning (LET OP DUS NIET VIA USB AAN DE PC, maar in de optionele netstroomadapter).
De iPod nano kan vrijwel niet kapot. Er zitten geen bewegende delen in en een harde reset lost altijd alle softwareproblemen op. Mocht het toch nodig zijn de iPod terug te sturen, is het sneller dit direct via www.apple.nl/support aan te vragen. Dan wordt de iPod thuis opgehaald door UPS en weer gerepareerd of omgeruild thuis bezorgd.
Mediamarkt kan niets anders dan de iPod opsturen naar Apple. De DOA regeling voor appaten met gebreken bij aflevering geldt gedurende 14 dagen. Mediamarkt kan de iPod niet omruilen, omdat het dan met een gebruikte iPod blijft zitten.
Een iPod die het na iets meer dan een maand begeeft is iets dat niet hoort. Dit betekent dat er een probleem is met het apparaat en u zult Mediamarkt in de gelegenheid moeten stellen om dit gebrek te verhelpen. Doen ze dit niet, dan rest nog de mogelijkheid van ontbinding van de koop. In dat geval dient u het hele aankoopbedrag terug te krijgen. Verder is nog van belang dat wordt vermoed (gezien de termijn waarop het probleem zich voordoet) dat het gebrek aan de iPod er al was bij aankoop. De verkoper (Mediamarkt) moet bewijzen dat daarvan geen sprake was.Is er iemand die tips voor me heeft als ik ermee terug ga straks na het werk???? (ben 'bang' dat ze me proberen af te schepen .....)
Gezien de vele posts op dit forum over Mediamarkt: niets dan ellende.Wat kan ik verwachten als ik terug ga naar de MediaMarkt?????
Een dergelijke actie kan het einde betekenen van de rechten die een consument heeft. Dit kan alleen met toestemming van Mediamarkt.Mocht het toch nodig zijn de iPod terug te sturen, is het sneller dit direct via www.apple.nl/support aan te vragen. Dan wordt de iPod thuis opgehaald door UPS en weer gerepareerd of omgeruild thuis bezorgd.
Dat is dan maar het probleem van Mediamarkt. Aan dit soort afwegingen heeft een consument geen boodschap.Mediamarkt kan niets anders dan de iPod opsturen naar Apple. De DOA regeling voor appaten met gebreken bij aflevering geldt gedurende 14 dagen. Mediamarkt kan de iPod niet omruilen, omdat het dan met een gebruikte iPod blijft zitten.
Kerl wat kan die vent drammen je moet mensen helpen niet over mensen gaan lullen
Captain Pervert
die bedoelde ik!!!
die bedoelde ik!!!