LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Paul13
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2006 14:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Paul13 »

Mijn advies is nooit een lening aflsluiten via een intermediair! Ga gewoon naar een bank toe. Ik heb tot mijn schaamte een blauwe maandag bij AFAB gewerkt... ze misleiden iedereen maar dan ook echt iedereen. En op een manier waarbij je er vaak het eerste jaar na afsluiting van het krediet niet achter komt, echter dan komen de verrassingen...!

pietkrediet
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2006 17:35

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door pietkrediet »

weten jullie wat het is ik word gewezen op mijn taalgebruik dat niet goed is dat klopt want tja ik ben ook maar een bouwvakker.
maar ik blijf bij mn mening dat iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen daden. tenzij ze mensen zouden misleiden die niet alles op een rijtje hebben!
maar een gewoon gezond iemand kan zelf ook nadenken en zou moeten weten dat als dingen te mooi lijken om waar te zijn ze dat ook zijn!
ik heb ovirgens ook een hypotheek afgesloten bij dsb en dat is al een aantal jaar geleden ga bijna verhuizen en dan vraag ik ook bij hun weer een offerte aan! alle banken maken fouten en zijn commercieel maar ik vind nog steeds dat mensen eerst eens bij zich zelf moeten gaan kijken alvorens met de beschuldigende vinger naar een ander te wijzen. en voor het geval dat iemand zn spellings controle over deze tekst heen haalt succes ermee er staan waarschijnlijk genoeg fouten in maar ik zei al ik ben bouwvakker en als jullie denken dat ik bij postkrediet of een andere gerelateerde ben aangesloten dat klopt ik heb er een hypotheek lopen maar verder ook niks! en indien dit niet geloofd word vraag ze dan bij de admin(s) of ze mn ip checken.

dat mensen fouten maken klopt maar dat kan iedereen en je leest hier alleen de negatieve! als ik iets niet snap wat mn hypotheek betreft komen ze gewoon bij me langs van de dsb dus ook daar is niks mis mee!

eerstehuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door eerstehuis »

Allemaal bedankt voor jullie ervaringen, ik heb vanmiddag een adviseur over de vloer gehad, gaf inderdaad meer dan 120 % op.

ziet er allemaal wel leuk uit, maar opo het moment dat ik zei ik wil een combi aflossingsvrij en spaar zei hij we hebben geen spaarhypotheek, maaaaaaarrrr kijk eens op de site? staat er echt

jah leuk die lagere rente, maar dan nog, deze adviseur moest overal er lang over nadenken..............

ik ga dr dus geen zaken mee doen, mede dankzij jullie

thnxxxxxxxxxx

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jan1 »


eerstehuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door eerstehuis »

heb net even de dsb gebeld, met de vraag om de adviseur te spreken.... al naar huis ...... en op de vraag waarom er zoveel negatieve berichten zin werd er gezegd, jah meneer er zijn altijd wel mensen die niet tevreden zijn.... tot drie keer toe is dus een ingestudeerd verhaal :-)

en even nog over de advisuer die langs kwam...... kom niets printen, gegevens niet ingevuld door het hoofdkantoor, dacht dat eigen ingelegd geld overwaarde was, hoofdkantoor heeft gezegd aflossingsvrij kan totaal tot eur 250000,00, maar is slechts 140000,00, jah slordig werd er gezegd maar kan gebeuren....... rente 4.35 % per maand terwijl de klantenservice 5,3 heeft opgegeven. en 5,3 voor de volgende 14 jaar is hoog

doe dr geen zaken meeeeeee!!!!!!

voorzichtigaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2006 22:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door voorzichtigaan »

Ik hoor heel veel negatieve berichten over DSB, ook buiten deze site met betrekking tot hypotheken. Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met sparen bij DSB. Zij geven een hogere rente dan andere banken. Ik kan zelf niet zoveel "addertjes onder het gras" bedenken bij sparen, maar na deze berichten krijg ik toch een zekere achterdocht. Als mensen daar slechte ervaring me hebben zou ik daar graag meer over horen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

DSB geeft een prima spaarrente, 3,3%. Overigens zijn er meerdere banken die 3,25% geven, dus zo groot is het verschil nu ook weer niet.

Ik ben al langer spaarklant bij DSB. Is niks mis mee, tot € 20.000 per persoon heb je de garantie van De Nederlandsche Bank.

Op dit forum wordt soms gedaan alsof sparen bij DSB verdacht is, addertjes onder het gras of zo, maar serieuze argumenten heb ik nog niet gelezen. Het blijft bij vage verdenkmakingen.

zucht1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:53

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door zucht1234 »

DSB in 1 zin;
:twisted:

LAGE rente --- TE DURE VERZEKERINGEN.

Sluit gerust een lening af, maar sluit de verzekering elders!!!
Heb nl. een kennis die een adviesgesprek heeft gehad bij lenen.nl
(onderdeel van de DSB) net als Postkrediet, Frisia, Becam en Citycredit
Hij wilde een 2e hypotheek afsluiten voor € 30.000, de adviseur vertelde na allerlei risico's te hebben besproken over Arbeidsongeschiktheid, WW en Overlijden dat ze in ieder geval een overlijdensdekking bij dit bedrag moesten aflsuiten. Ze werken allebei en de adviseur berekende daarom op beiden een overlijdensdekking.
Het te lenen bedrag kwam toen ineens op € 42000!! , de verzekering werd "meegefinacierd"
Ze hebben geinformeerd bij Delta Lloyd over een overlijdensverzekering konden dit bedrag voor € 5500 verzekeren tegen overlijden voor 30 jaar!! Ik bedoel maar....
Dus weet wat je tekent!

[/u]

shahen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2006 00:21

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door shahen »

Soms heb je geen keus om uit te wijken naar een bank als DSB, heb je namelijk meer dan 125% executiewaarde aan geld nodig en snellere acceptatie (dan is de DSB toch een aanbieder waar dit kan wees blij). Ik ben vandaag meegegaan met een klant van mij naar de DSB.

Conclusie: Het afsluiten van verzekeringen via bv Lenen.nl is niet verplicht. Wat ik bedoel is het volgende. Stel je leent 50000 euro alszijnde een tweede hypotheek. De geldgever (DSB) wil natuurlijk na einde looptijd zijn geld terug zien. Hiervoor krijg je een verzekering van Hollands Welvaren aangeboden. Is niet verplicht!! Heb de vraag gesteld of de adviseur mij de voorwaarden kon tonen waar dit stond. Hij was er verzekerd van dat dit zo was, echter stond ik erop dit schriftelijk van hem te vernemen. 2 uur later een telefoontje "Sorry, u kunt een verzekering van een andere verzekeraar gebruiken.

Je kan dus wel degelijk een verzekering via andere verzekeraars afsluiten om deze vervolgens te verpanden aan de 2e hypotheek van DSB. Let wel de verzekering dient wel te voldoen aan een aantal voorwaarden namelijk

Uitkering bij 8% rendement is ten hoogte van de schuld en rendement waarmee gerekend mag worden is maximaal 8%
Er dient een garantiekapitaal in de verzekering te zitten vergelijkend met die van Hollands welvaren
Looptijd van de verzekering dient gelijk te zijn als looptijd van 2e hypotheek.

De verplichte overlijdensrisicoverzekering ( is verplicht), indien je namelijk meer dan 90% van de executiewaarde van de woning financiert staat in de voorwaarden dat je dan alles boven de 75% executiewaarde afdekt bij tussentijds overlijden (is zeker niet onverstandig) Let wel de verzekering van Cardiff welke je in eerste instantie als koopsom krijgt aangeboden is duurder wanneer je kiest voor maandbetaling echter wanneer je toch gaat shoppen voor je verzekering bij een andere verzekeraar kies dan voor een gemengde kapitaalverzekering welke uitkeerd zowel bij tussentijds overlijden als op einddatum bij in leven zijnde. Dit soort type verzekering zijn over het algemeen goedkoper dan 2 op zichzelfstaande verzekering.

Wat ik jullie consumenten wil meegeven LEZEN!!!!!!!!!, en niet standaard afgaan op die blauwe ogen. Wees nou een keer niet lui en probeer een keer de moeite te doen om het te begrijpen. Er is altijd wel iemand in je omgeving met wie je gezamelijk de voorwaarden kan doornemen. Addertjes bestaan niet in verzekerings- hypotheekland, alles staat namelijk op papier.Is het toch te moeilijk trek dan nog eens een halfuur uit om de voorwaarden gezamelijk door te nemen met de adviseur en wat je niet snapt nog een keer laten uitleggen totdat je het begrijpt.

Iemand die als verkoper/adviseur werkt bij DSB doet ook alleen maar werk, en ja als verkoper moet je eenmaal commercieel zijn net zoals elke verkoper van een willekeurig product en daar het maximale eruit te halen aan rendement.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

zucht1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:53

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door zucht1234 »

Shahen,

Ik had het niet over kapitaalverzekeringen, maar verzekeringen tegen
overlijden en bij arbeidsongeschiktheid. En na onderzoek met verschillende verzekeraars is een maandpremie niet altijd duurder dan een koopsom! Bovendien kun je die koopsom als je de hypotheek hebt ingelost niet zomaar stopzetten volgens mij.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

juanele9999
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2006 09:27

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door juanele9999 »

Ik heb het een en ander hier gelezen over de dsb bank.

Mijn mening is dat je bij het sluiten of oversluiten van een hypotheek altijd een second opinion moet vragen.

De dsb bank geeft in principe een leuke lage rente op de hypotheek. Tevens gaan ze verder dan andere banken met het verstrekken van deze hypotheken 125% of meer.
Dit is m.i. een goede zaak als je maar zelf in de gaten houdt hoe ver je financieel kunt gaan.

Waar je wel op moet letten zijn de verzekeringen. Sluit geen dure verzekeringen af die direct opgeteld worden op je hypotheek. Sluit verzekeringen af die je maandelijks moet betalen.
Vergelijk dan vooral de verzekeringen die een andere maatschappij aanbiedt.
De dsb zijn sterk met het aanbieden van dure verzekeringen.
sluit geen andere verzekeringen af dan alleen overlijdensverzekering en kapitaalverzekering om een stukje hypotheek af te betalen. Een andere hypotheek niet laten aansmeren of je moet dat zelf heel graag willen.
Let ook vooral dat het grootste gedeelte van je kapitaalverzekering wordt gebruikt ter aflossing van de schuld. Daar zit nogal verschil in namelijk.
overlijdensverzekering kost ongeveer 45 euro per maand voor een bedrag van 100.000 euro.
Kapitaalverzeking hoeft niet meer dan 130,00 de kosten op een bedrag van 100.000 euro aflossing in 30 jaar.

Ga vooral niet in op negatieve verhalen die worden uitgesproken en niet goed onderbouwd. Let op bovenstaande zaken en in het algemeen heb je dan een redelijke hypotheek, ook bij de dsb bank.
Kunnen ze je dit niet aanbieden dan stop met onderhandelen en ga verder zoeken.

tevens het neerzetten bij je eigen bank van een offerte van een andere bank, helpt ook erg in de onderhandelingsfase. Vaak gaat je eigen bank dan wel overstag.

Gr.

hak1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:14

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door hak1958 »

Beste mensen:

Ga toch a.u.b niet in op die aanbiedingen van de DSB-BANK.Niets is zoals men belooft en u zit tot aan het plafond in de schulden.
Alles wordt doormiddel van extra opgenomen geld(vaak verplicht) gestort in koopsommen bij Cardif en Hollands Welvaren.Overigens mag u dit extra geld dus niet meer aftrekken(eenmalig wel het AO-deel indien bruto uitkering) van de belastingen.Maar dat verteld men u niet want dan worden de maandlasten hoger.
DSB maakt een goede kans om de nieuwe DEXIA te worden van de toekomst.Dat dit soort zaken in deze tijden nog steeds kunnen hebben we te danken aan de lakse houding van onze overheid.Wel een WFD invoeren waaraan de eerlijke tussenpersoon en banken(ook die bestaan RADAR) zich aan willen en moeten houden maar als je een dubieuze hypotheek enof verzekering tegenkomt als adviseur dan mag en kun je dit nergens melden.En ben je veplicht om de klant het zelf maar uit te laten zoeken.Terwijl je weet dat deze mensen binnenkort in de problemen kunnen komen.

eagle75
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2006 03:47

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door eagle75 »

Ga toch a.u.b niet in op die aanbiedingen van de DSB-BANK.Niets is zoals men belooft en u zit tot aan het plafond in de schulden.
Alles wordt doormiddel van extra opgenomen geld(vaak verplicht) gestort in koopsommen bij Cardif en Hollands Welvaren.Overigens mag u dit extra geld dus niet meer aftrekken(eenmalig wel het AO-deel indien bruto uitkering) van de belastingen.Maar dat verteld men u niet want dan worden de maandlasten hoger.

DSB maakt een goede kans om de nieuwe DEXIA te worden van de toekomst.Dat dit soort zaken in deze tijden nog steeds kunnen hebben we te danken aan de lakse houding van onze overheid.Wel een WFD invoeren waaraan de eerlijke tussenpersoon en banken(ook die bestaan RADAR) zich aan willen en moeten houden maar als je een dubieuze hypotheek enof verzekering tegenkomt als adviseur dan mag en kun je dit nergens melden.En ben je veplicht om de klant het zelf maar uit te laten zoeken.Terwijl je weet dat deze mensen binnenkort in de problemen kunnen komen.
Zolang je niets tekent waar je het niet eens mee bent loop je sowieso geen gevaar. Cardiff polissen kunnen interesant zijn (zoals arbeidongeschiktheidsverzekering en overlijdens risico verzekering). Hollands Welvaren is een spaarpolis en heeft meer te maken met het soort hypotheek.

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van financieringen. Door de eurotekens in hun ogen lezen het contract meestal niet (goed) door en hebben ze dingen afgesloten waar ze het eigenlijk niet mee eens waren. Dan is het afschuiven op de politiek altijd het makkelijkst ipv zelf de veranwoording nemen. Tenslotte de mensen die geloven in onafhankelijke adviseurs, geloven volgens mij ook in Sinterklaas. Beiden bestaan helaas niet

wientjes53
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2006 20:55

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door wientjes53 »

MENSEN LET OP ja vooral als je in zee wilt gaan met die gladde jongens van de DSB BANK(BECAM).
je sluit een hypotheek af ,maar daar is het hun in eerste instantie niet om te doen, het gaat hun om de verzekeringen die je er bij moet nemen.
THE ANGELO DUTCH ASSURANCE SOCIETY zo gauw u dit hoort gelijk afhaken.
geen handtekening zetten, je woord begapt waar je bij staat.
zo hebben wij ,en daar kom je achteraf achter,een overleidings risicoverzekering met een inleg van ruim 16.000 euro.
ja u leest het goed 16.000 euro en er word je dan verteld dat dat word verwerkt in de hypotheek en je merkt daar niets van.
nu vraag ik mij af als je hypotheek verhoogd word met ruim 16.000 euro hou kun je hier dan niets van merken.
en waar je dan ook achter komt is ook al sluit je je hypotheek ergens anders af(dit is een moeilijk begaan bare weg daar je hypotheek te hoog is) kom je er achter dat de begunstigste niet jij zelf mar de Dsb bank is en je er niet eerder van af kunt (afkopen) als na 5 jaar na dagtekening.
dusje centjes ben je kwijt want wat word er dan gezecht wij hebben 5 jaar risico gelopen. uit
je mag het niet in het openbaar zeggen maar oplichting wil ik het net nog niet noemen, meer het ruikt er wel erg naar.

dus mensen ga niet met deze mensen in zee want net zoals wij kom je dan bedroegen uit, een veel te hoge hypotheek,hoge maandlasten, met alle gevolgen van dien.

MHGL
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2006 15:50

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door MHGL »

Onlangs hebben wij nog een adviseur over de vloer gehad, want onze maandlasten konden flink omlaag! Nou mooi niet dus. Onze hypotheek zou worden overgesloten, maar omdat we een flinke boeterente moeten betalen bij onze huidige hypotheekverstrekker èn 2 nieuwe verzekeringen moeten afsluiten (anders kunnen ze geen rentekorting bieden) èn ons lopende kredit aflossen, komen we op een hypotheekbedrag uit dat ruim 30.000,-- hoger ligt dan wat we nu hebben geleend! Dus onze schuld wordt alleen maar groter. Per saldo komen de maandlasten dan ongeveer op hetzelfde bedrag uit, met het verschil dat we de rente niet meer volledig kunnen aftrekken, omdat niet alles aan ons huis besteed is.
In onze huidige hypotheek hebben we al een goede levensverzekering zitten, waaraan we al enkele jaren betaald hebben, en waarin een hele goede garantiewaarde zit. Advies van DSB: gewoon afkopen en een nieuwe afsluiten (vangen zij provisie!) Dit is dus een advies van niets. Het is zonde om zomaar een levensverzekering af te breken. De afkoopwaarde stelt niets voor, als je gaat kijken naar de premies die zijn ingelegd. Op de vraag of je deze verzekering kunt aanhouden krijg je dan een antwoord: dan krijg je niet de laagste rente, want die krijg je alleen als je een verzekering bij DSB afsluit.
We blijven dus mooi zitten waar we zitten, in plaats van in de gladde praatjes trappen van DSB!
Bovendien heb ik eens gehoord dat de provisie op arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van Cardiff niet normaal hoog zijn! Geen wonder dat ze die graag willen slijten.

eerstehuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:38

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door eerstehuis »

jah tuurlijk moet je opletten en alles lezen!!!!!!!
maare ik vind het reurig dat er mensen van de dsb afhankelijk zijn, heeey als je het huis niet kan kopen dan kun je het niet kopen........denk eens aan de hypotheekaftrek etc......... en dsb adviseurs jah weet ik niet, ik vind ze beunhazen

Rogerdesjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:49

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Rogerdesjeng »

Wij zijn er 1 jaar geleden ingestonken.
Wij zijn gewoon besodemieterd door een zekere mevr. Espinoza uit Maastricht. Zij komt eenmalig bij je en vertelt je dingen die achteraf blijken dat je iets heel anders getekend hebt en jaren aan vast hangt.
Wie meer wilt weten mag mij gerust emailen ( geen hotmail)
IK WIL IDEREEN ERVOOR BEHOEDEN.
MAIL ME [email protected]

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Wat ik ook belachelijk vind, is dat volgens de nieuwe wet financiele dienstverlening een adviseur/ tussenpersoon goed opgeleid moet zijn en een vergunning moet hebben.

Banken zoals de Postbank, DSB, Frisia enz, leiden binnen enkele weken adviseurs op die alleen maar de grondbeginselen van financieren weten en dan vaak alleen nog over de produkten van hun werkgever. Deze "adviseur" werken met "z'n allen" onder 1 vergunningnummer. Soms heeft binnen zo'n bedrijf maar 1 iemand de nodige papieren. Ik ken gevallen waarbij iemand z'n paieren "verhuurd"aan een bedrijf waaraan hij/zij nauwelijks verbonden is. Zo kunnen er weer een paar honderd blauwe leeuwtjes de boer op om mensen te "adviseren".

Vraag als je bij een adviseur binnenkomt naar zijn vergunning en wat voor opleiding hij heeft gehad. Werkt soms heel verhelderend.

Gesloten