Ja, door alle heisa rondom die beleggingsverzekeringen ga je je toch afvragen wat een dubieuze spelletjes er gespeeld worden. Mensen worden bang gemaakt met zeer slechte informatie. Alle polissen worden voor het gemak over 1 kam geschoren en woekerpolis genoemd.
Radar die Independer weer eens uit de hoge hoed tovert die mag komen vertellen hoe erg het bedrog allemaal wel niet is. En dat zelfde Independer dat exact dezelfde polissen heeft verkocht en nog steeds verkoopt als duizenden andere tussenpersonen doen.
Dan ga je toch wel even nadenken als je dit soort informatie op het www terug vindt:
Hoe kritisch en onafhankelijk zijn de consumentenprogramma's en -verenigingen eigenlijk?
De NVA en de VVHN, brancheorganisaties voor de verzekeringsbranche, hebben een klacht bij het Commissariaat voor de Media ingediend tegen het Tros-programma Radar. Zij vinden dat de regels zijn overtreden, want: "in dit programma wordt verwezen naar de commerciële dienstverlening van Independer.” Publieke tv-programma’s mogen geen reclame-uitingen bevatten. “Bij de consument zou daardoor de indruk kunnen ontstaan dat Independer een niet-commerciële partij zou zijn terwijl Independer zelf ook als tussenpersoon actief is." Eerlijk gezegd had ik me er al over verbaasd dat de presentratrice van dit programma deed voorkomen alsof ze eigenhandig die "hele handige vergelijkingssite" had gebouwd.
Zo heeft het consumentenprogramma van de Vara, Kassa, nauwe banden met tussenpersoon Verzekeringssite. De links naar vergelijkings- en rekentools op de website van Kassa leiden allemaal naar de Verzekeringssite. Ook mag een afgevaardigde van deze organisatie altijd even zijn zegje doen in het programma.
Maar Vereniging Eigen Huis spant toch wel de kroon. Deze organisatie werkt al geruime tijd nauw samen met een verzekeraar. Zij doet voorkomen kritisch en onafhankelijk te zijn en promoot ondertussen slechts producten van één commerciële organisatie: verzekeraar FBTO. In de nieuwste radioreclame, waarin ze hun eigen hypotheekproduct aanprijzen, schoppen ze daarbij nog even tegen de tussenpersonen: die verdienen volgens hen erg veel aan uw hypotheek. Hè getsie, geld verdienen! Daar houden ze bij Vereniging Eigen Huis en de FBTO helemaaaal niet van.
Wie kun je als consument nog vertrouwen?
bron: http://zorgverzekering.startpunt.nl/weblog/
-------------------------------------------------------------------------
Zijn Radar en Independer wel te vertrouwen? In mijn ogen niet. Zeker als je ook nog eens dit sort stukjes leest:
Op de website van APAX (Brits Amerikaanse durfkapitalist & groot aandeelhouder van Independer/Robin Hood NV) staat dat de financiële uitzendingen van TrosRadar gemaakt zijn als co-productie.
Welke belangen spelen hier eigen een rol? Die van de durfkapitalist die zijn geld terug wil verdienen. Die van Independer die de schoorsteen moet laten roken. Die van Radar die toch niet helemaal belangeloos blijkt te handelen? Of toch die van de consument?
Indien dat laatste.. Ik vraag me af waarom mensen op een schofeterige manier verkeerd worden voorgelicht door een ''consumentenbelangenbehartiger''.[/url]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een leuk artikel
-
Re: Een leuk artikel
Lubs,
Aanvankelijk heeft de Tros mij benaderd voor de uitzending van 6 november. Enige dagen voor die datum heeft zij mij laten weten dat ik niet in de uitzending zou zijn want men ging alleen in zee met Schonewille. Er is wel doorgelinkt naar mijn pagina op www.platformaandelenlease.nl onder de knop Sparen voor Later.
Mijn initiatief is net als in 2005 met koersplandewegkwijt, als consument opkomen voor consumenten. Wellicht minder gelikt maar wel zonder al die heisa van mensen en organisaties met belangenverstrengelingen die de zaak enorm vertroebelen.
We willen onderzoeken, rapporteren en probleemoplossend werken, zonder te dreigen met onbetaalbare, zich jaren voortslepende rechtszaken.
Johan Mulder.
p.s.Ik weet dat je met unit linked producten niet spaart, maar ik kan je verzekeren dat dat is wat de mensen willen "sparen", en niet risicovol beleggen met een product waarbij één van de grootste risico's gevormd wordt door de verstrekker.
Aanvankelijk heeft de Tros mij benaderd voor de uitzending van 6 november. Enige dagen voor die datum heeft zij mij laten weten dat ik niet in de uitzending zou zijn want men ging alleen in zee met Schonewille. Er is wel doorgelinkt naar mijn pagina op www.platformaandelenlease.nl onder de knop Sparen voor Later.
Mijn initiatief is net als in 2005 met koersplandewegkwijt, als consument opkomen voor consumenten. Wellicht minder gelikt maar wel zonder al die heisa van mensen en organisaties met belangenverstrengelingen die de zaak enorm vertroebelen.
We willen onderzoeken, rapporteren en probleemoplossend werken, zonder te dreigen met onbetaalbare, zich jaren voortslepende rechtszaken.
Johan Mulder.
p.s.Ik weet dat je met unit linked producten niet spaart, maar ik kan je verzekeren dat dat is wat de mensen willen "sparen", en niet risicovol beleggen met een product waarbij één van de grootste risico's gevormd wordt door de verstrekker.