| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wooning Keukens
Wooning Keukens
Hallo;
Wij zijn voornemens om bij Wooning in Bergschenhoek onze keuken aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Eventueel tips waar we op moeten letten, en rekening mee kunnen / moeten houden?
welk merk keuken heeft dit bedrijf?
Wij zijn voornemens om bij Wooning in Bergschenhoek onze keuken aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Eventueel tips waar we op moeten letten, en rekening mee kunnen / moeten houden?
welk merk keuken heeft dit bedrijf?
Re: Wooning Keukens
Je bent voornemens een keuken te kopen bij een zaak en je weet niet welk merk keuken dat dan is ?? vreemd ?
Te genant voor woorden...
Maar na een orienterend gesprek hebben wij ons laten verleiden tot het zetten van een handtekning, wat ons er toe verplicht t.z.t. bij hen een keuken te kopen. Met offerte en al...
Nu moet ik zeggen dat het ons niet erg tegen is gevallen, maar dat we alle opzichten positief vonden. Alleen had het achteraf wat handiger geweest, als we eerst ook naar andere keukenzaken waren geweest.
Maar als ik alle toppics hier zo lees, dan is er overal wel wat.......
Tijdens de bouw word er een door KeukenVision een keuken geplaatst. Ook prima, maar ietwat prijziger....
Mijn kennis over keukens is minimaal, en ga er dan ook vanuit dat een keuken leverancier, mij de juiste adviezen geeft...
Maar ik denk dat we ons hier mee in de vingers hebben gesneden, ne er maaar uit moeten halen waat er in zit..
Dus vandaar ...
alle tips en adviezen waar we nu nog wat mee kunnen is van harte welkom!!!
Maar na een orienterend gesprek hebben wij ons laten verleiden tot het zetten van een handtekning, wat ons er toe verplicht t.z.t. bij hen een keuken te kopen. Met offerte en al...
Nu moet ik zeggen dat het ons niet erg tegen is gevallen, maar dat we alle opzichten positief vonden. Alleen had het achteraf wat handiger geweest, als we eerst ook naar andere keukenzaken waren geweest.
Maar als ik alle toppics hier zo lees, dan is er overal wel wat.......
Tijdens de bouw word er een door KeukenVision een keuken geplaatst. Ook prima, maar ietwat prijziger....
Mijn kennis over keukens is minimaal, en ga er dan ook vanuit dat een keuken leverancier, mij de juiste adviezen geeft...
Maar ik denk dat we ons hier mee in de vingers hebben gesneden, ne er maaar uit moeten halen waat er in zit..
Dus vandaar ...
alle tips en adviezen waar we nu nog wat mee kunnen is van harte welkom!!!
Het is niet erg dat je nergens anders bent wezen kijken zolang je er maar wel een goed gevoel bij hebt.
Er word nu 'gezegd'dat we onze GIW garantie zouden verliezen, als we ergens anders de keuken kopen..
Maar als we de leidingen ed. tijdens de bouw laten leggen ias er toch niets aan de hand?
Maar als we de leidingen ed. tijdens de bouw laten leggen ias er toch niets aan de hand?
GIW garantie verliezen?? Als alles wordt gedaan volgens de NEN norm lijkt me dit een beetje onzin.
Wat vervelend dat jij zo slecht wordt voorgelicht, het feit is dat als jij via de aannemer een keuken laat plaatsen deze er goed aan verdiend en jij weinig onderhandelingsmogelijkheden hebt. Giw heeft hier niets mee te maken, leidingen aangelegd door iedere vakman conform de eisen hebben geen negatieve invloed op de giw-garantie. Het risico dat je nieuwe keuken vlak voor oplevering uit je huis wordt gestolen is een bekend fenomeen, zeker bij grote projecten is het dievengilde er als de kippen bij. In het project waar ik thans woon (almere)zijn meerdere keukenbladen gepikt, kranen gepikt (waar helaas de waterdruk al op zat > gratis zwembad bij je nieuwe huis) etc. Maar gedane zaken nemen geen keer, wel kan je je licht opsteken bij andere keukenzaken om in ieder geval een reeel beeld van prijs en kwaliteit te krijgen anders kunnen ze je van alles aanpraten, bedenk goed dat het geld uit jouw knip komt. Veel succes ermee
tip
Zorg ervoor dat de bouwvakkers van je keuken afblijven wanneer deze is gemonteerd en de bouwvakkers zijn er nog bezig.
Sommige bouwvakkers zijn netjes en vragen zoiets en bieden daar soms een kleine vergoeding voor aan.
Zorg ervoor dat de bouwvakkers van je keuken afblijven wanneer deze is gemonteerd en de bouwvakkers zijn er nog bezig.
Sommige bouwvakkers zijn netjes en vragen zoiets en bieden daar soms een kleine vergoeding voor aan.
Ik vrees dat u beter eerst op het forum had kunnen kijken en dan pas uw handtekening had kunnen zetten.
U raad ik aan om met voorgaande tips het beste ervan te maken en er een les uit te trekken voor een volgende keer. Uiteraard hoop ik voor u dat u er toch een mooie keuken aan over houdt.
MAAR u overige keukenzoekers: LEER HIERVAN
Deze persoon heeft weinig verstand van keukens, maar neemt wel de pen ter hand. Kijken en vergelijken mensen. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. In dit geval had de klant nog naar bv Zoetermeer kunnen rijden om bij nog eens 3 totaal verschillende bedrijven zijn licht op te steken.
U raad ik aan om met voorgaande tips het beste ervan te maken en er een les uit te trekken voor een volgende keer. Uiteraard hoop ik voor u dat u er toch een mooie keuken aan over houdt.
MAAR u overige keukenzoekers: LEER HIERVAN
Deze persoon heeft weinig verstand van keukens, maar neemt wel de pen ter hand. Kijken en vergelijken mensen. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. In dit geval had de klant nog naar bv Zoetermeer kunnen rijden om bij nog eens 3 totaal verschillende bedrijven zijn licht op te steken.
Pop.
Betreft dit een zogenaamd "leeg contract" waar de keuken (merk/kleur opstelling etc) geheel niet gespecificeerd is?
Volgens de TV uitzending van Tros Opgelicht! van ik meen 10 okt 2006 zijn dergelijke contracten niet rechtsgeldig, en kun je er met de voorbeeldbrief onderuit.
Betreft dit een zogenaamd "leeg contract" waar de keuken (merk/kleur opstelling etc) geheel niet gespecificeerd is?
Volgens de TV uitzending van Tros Opgelicht! van ik meen 10 okt 2006 zijn dergelijke contracten niet rechtsgeldig, en kun je er met de voorbeeldbrief onderuit.
Hallo;
Er staat wel degelijk het e.a op vermeld. Zoals de maten, en de aparatuur.
Laten we wel duidelijk blijven...Wij zijn zelf de gene geweest die hebben getekend, en ik kan niets anders zeggendan dat dit dom is geweest, maar tot nu toe zijn we nog niet geheel ontevreden over het aanbod.
En gedane zaken nemen geen keer; en zullen wij moeten roeien met de riemen die we hebbn.
Alleen is mijn vraag of er mensen ons vanaf dit moment kunnen helpen d.m.v. advies te geven waar we wel of niet op moeten letten. En of er mensen zijn dieervaring hebben met dit bedrijf.
Aan opmerkingen geplaatst door smissie, heb ik op dit moment weinig. maar bergrijp dat dit een waarschuwing moet zijn voor anderen.
Verder is het zo dat de keuken geplaatst word NA oplevering, dus hebben we met de bouwvakkers niets te maken. En tijdens de bouw worden alle leidingen gelegd volgens werktekening van Wooning. volgens de zelfde kosten als wanneer dit door het 'eigen'keuken bedrijf gebeurd zou zijn.
Er staat wel degelijk het e.a op vermeld. Zoals de maten, en de aparatuur.
Laten we wel duidelijk blijven...Wij zijn zelf de gene geweest die hebben getekend, en ik kan niets anders zeggendan dat dit dom is geweest, maar tot nu toe zijn we nog niet geheel ontevreden over het aanbod.
En gedane zaken nemen geen keer; en zullen wij moeten roeien met de riemen die we hebbn.
Alleen is mijn vraag of er mensen ons vanaf dit moment kunnen helpen d.m.v. advies te geven waar we wel of niet op moeten letten. En of er mensen zijn dieervaring hebben met dit bedrijf.
Aan opmerkingen geplaatst door smissie, heb ik op dit moment weinig. maar bergrijp dat dit een waarschuwing moet zijn voor anderen.
Verder is het zo dat de keuken geplaatst word NA oplevering, dus hebben we met de bouwvakkers niets te maken. En tijdens de bouw worden alle leidingen gelegd volgens werktekening van Wooning. volgens de zelfde kosten als wanneer dit door het 'eigen'keuken bedrijf gebeurd zou zijn.
-
borgoe
Gewoon erop vertrouwen en de verkoper vragen of hij aan alles gedacht heeft waar jij tot nu toe niet ben opgekomen. Bv. de juiste keuze van kwalitatief goed apparatuur, degelijke kraan etc.etc. Laat hem ook eerlijk weten dat je op hem vertrouwd en dat je niet alleen bij tegenvallers maar ook een positief verhaal over zijn bedrijf aan anderen zal doorvertellen. De ondernemer heeft 100% baat bij dat hij een tevreden klant erbij heeft. Laat hem weten dat je als referentie voor hem wilt optreden. Wie weet zijn er nog meer buren en kennisen die jou voorbeeld (zonder handtekening) gaan volgen. Voor de verkoper moet een win win sitiutie zijn, dan doet hij extra zijn best.
Op het Forum Huis&Huishouden van de Consumentenbond staat/stond een minder leuk verhaal over Wooning (lokatie?). Misschien moet u even zoeken in het archief van dit forum