| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verbond van Verzekeraars: 40 procent van de kosten is premie
Verbond van Verzekeraars: 40 procent van de kosten is premie
---
Laatst gewijzigd door quattant op 04 feb 2011 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verbond van Verzekeraars: 40 procent van de kosten is premie
Dat betekent dus dat 70% voor andere doeleinden wordt aangewend... het "verzekeren" blijkt dus belangrijker dan het "beleggen", terwijl het duidelijk andersom wordt gepropageerd; ook de gebruikte voorbeeldkapiatalen bij "historisch" en "gemiddeld" rendement gaan uit van de gehele premie-inleg zónder aftrek van 70% kosten.Ongeveer 30 procent is voor de aan- en verkoop van aandelen
Bij mij is er een bepaald verzekerd bedrag (bijvoorbeeld 100.000 euro). Bij overlijden ontvangen de nabestaanden dan of het verzekerd bedrag +10% of de waarde van de portefeuille (welke van de twee het meest oplevert).De nabestaanden krijgen de waarde van de polis + 10% terug, of de som van de betaalde premies. Dit lijkt wederom, de welbekende sigaar uit eigen doos.
Stel dat je 11000 aan premie hebt betaald en die is na 10 jaar 8000 waard (kosten eraf, beetje winst erbij) dan zou je 8000 + 800 = 8800 of 11.000 (=betaalde inleg) terugkrijgen. Lijkt me niet meer dan logisch dat ik de waarde uit de polis terugkrijg.
---
Laatst gewijzigd door quattant op 04 feb 2011 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik schreef het niet helemaal goed op;het is of het verzekerd bedrag of de opgebouwde waarde +10%. Niet via FVB maar ik weet wel dat het binnen FVB ook mogelijk is; het is natuurlijk alleen wel een (nog) duurdere keuze...