LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank besteld

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hannak

Bank besteld

Ongelezen bericht door hannak »

Ik heb een bank besteld bij de Trendhopper en een kleine aanbetaling gedaan. De bank wordt week 51 geleverd.

Deze week verschijnt in de folder van de trendhopper dezelfde bank in de aanbieding, maar met een prijsverschil van 160 euro. Ik heb opgebeld en gevraagd of er iets aan de prijs gedaan kan worden. Heb toegezegd gekregen een bedrag van 50 euro. Is dit redelijk of niet?

Ik heb gehoord dat op het moment dat een product nog niet geleverd is men het product voor die prijs moet leveren als dit in de aanbieding is, is dit juist?

middelburg

Re: Bank besteld

Ongelezen bericht door middelburg »

Ik zou de verkoopvoorwaarden eens goed doorlezen: zullen wel achter op de koopbon staan. Als je zou kunnen annuleren voor het aanbetalingsbedrag van 50 euro en dan opnieuw zou kunnen bestellen voor de nieuwe prijs...... winst 110 euro

djmouse

Ongelezen bericht door djmouse »

Ik vind dat dit een beetje bij het risico van het leven hoort. Er zit nou eenmaal enige weken levertijd op een bankstel en de kans dat iets tussentijds in de aanbieding komt is dan zeer groot. Ze zijn toch schappelijk geweest met € 50 euro korting.

opperbom

Ongelezen bericht door opperbom »

Volgens mij hoeft de winkelier in zo`n geval helemaal niets terug te geven , dus 50 Euro is dan mooi meegenomen. Als het bankstel nu 160 Euro duurder had geworden in de tussentijd , had u immers ook niets hoeven bij te betalen.

Marchel.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vertel dat eens bij een reisbureau, en je wordt aangekeken alsof je uit een gekkengesticht bent ontsnapt.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat komt omdat ze geen banken verkopen bij een reisbureau.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Dit is meer dan redelijk.

U heeft nergens recht op.
Dus alles wat men u aanbiedt (bijvoorbeeld 50 euro) is meegenomen.

Wat vindt u zelf?

Prikker

Ongelezen bericht door Prikker »

Het argument van de devil's advocate had natuurlijk geweest dat, als de bank 160 Euro duurder geworden was, u ook de prijsstijging had betaald ?

Ik denk dat het aanbod van 50 Euro heel redelijk is.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

Sorry hoor maar dit onderwerp hebben we al heel veel gehoord. Soms zijn het schoenen, soms banken en soms auto's , maar het blijft hetzelfde verhaal.

OP het moment van kopen beslis jij (als consument) dat jij iets voor die prijs wilt kopen (aanbod en vraag stemmen overeen en uit de wil blijkt de verklaring dat je iets wil kopen anders had je het toch niet gekocht. Dan moet je net achteraf gaan zeuren dat iets goedkoper is. De winkelier komt je nog tegemoet. Zou bij mij neit hebben gewerkt.

Dus je koopt het of niet en niet achteraf zeuren. Want zoals vorige TS al zei: als het duurder geworden is dan had je ook niet bijbetaald....

Zo ff gal gespuwd.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als een product in de tussentijd duurder geworden is, is dat in het nadeel van de winkelier en neemt hij het verlies.
Maar als het product in de tussentijd goedkoper geworden is, is dat in het nadeel van de klant en neemt hij het verlies.

Ander voorbeeld:
Je betaald als consument bij de kassa en je krijgt teveel geld terug, dan houden de meeste consumenten hun mond en nemen het teveel teruggegeven geld mee als winst.

Als de consument te weinig geld terugkrijgt dan roept deze consument dat de winkelier een oplichter is en dat die zo wel rijk geworden is!

Sorry, wie is er dan een oplichter?

Zo zijn er ook mensen die als ze een bank kopen en deze wordt gelijk geleverd en een week later is deze in de aanbieding en ook nog €160,- goedkoper, dat ze dan naar de winkel gaan en die €160,- gaan terugeisen! En als de winkelier niet op hun eis ingaan dat die mensen dan de winkelier uitmaken voor oplichter enz.

Consumenten! Neem dan toch eens af en toe je verlies! Denk eens aan de winkelier, die heeft dat veel vaker dan je denkt!

Maar als je denkt: ik heb niets met de winkelier te schaften en ik hoef al helemaal niet met hem rekening te houden, dan zijn we snel uitgepraat.

Want de winkelier moet veel respect tonen voor z'n klanten, de klanten mogen dan ook wel respect tonen voor de winkelier.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat komt omdat ze geen banken verkopen bij een reisbureau.
Dat is het punt niet. Ik bedoel ermee te zeggen, dat een reisbureau zich WEL altijd het recht voorbehoudt om tussentijds de prijs van hun reis te verhogen, ook al heb je geboekt.

Ik ben van mening, dat de prijs die geldt op het moment van boeking de enige prijs is die men moet hanteren. Bij reizen is het echter zo, dat ze nooit geld teruggeven wanneer een reis in tussentijd goedkoper wordt, maar wel een prijsstijging in rekening brengen.

Gesloten