Op hun site staat dat als je na 20 november nog niets hebt ontvangen je moest bellen.
Volgens de dame aan de lijn moeten ze eerst nog mijn gegevens controleren?
Als dit klopt krijg ik de 52 euro gestort, anders krijg ik een brief.
Dus moest ik nog even geduld hebben.
dus helaas nog geen 52 euro
Mag ik, zonder respectloos over te willen komen, zeggen dat ik dit niet zo'n zinnig item vind?
Het merendeel van Nederland heeft het geld inmiddels ontvangen. Daar moet je wel van uit gaan. Diegenen die nog geen geld hebben ontvangen, kunnen gewoon naar hun leverancier bellen. Het op dit forum regristreren wie wel en wie geen centjes heeft ontvangen, heeft voor mij in elk geval niet echt een toegevoegde waarde.
Uiteraard met alle respect voor diegenen die wel de moeite hebben genomen om hier hun mededeling te doen of die het prettig vinden om deze mededelingen te lezen.
Dat ontken ik ook niet (ik was er ook blij mee), maar ik zie niet helemaal in wat de toegevoegde waarde van deze berichten is.
Maar goed.
Wie wil bekendmaken of hij/zij de € 52,00 al wel of niet heeft ontvangen, hoeft dat omwille van mij niet te laten. Ik zal dit item dan wel gewoon negeren....
Ik heb ook niks ontvangen hoor. Maar ze moeten er eerst nog een jaar rente van trekken. Zo doen ze dat altijd. Denk maar aan je eindafrekening. Heb je over een jaar toch een leuk kadootje!
Tussen 13 en 17 nov. j.l. zou elk klein-gebruiker € 52,- terug krijgen als tegemoedkoming in de stijgende energiekosten. Na 14 dagen heb ik, en met mij vele anderen, nog geen geld gezien. Na een paar keer gebeld te hebben met Essent blijkt dat ze een fout gemaakt hebben. Er werd mij verzekerd dat er deze week uitbetaald werd (14 dagen dus na dato). Tot op heden niets ontvangen en dus wederom gebeld. Nu is de uitbetaling al opgeschoven naar medio dec. Met een beetje mazzel wordt dat dus eind dec. Dat betekent dat Essent zeker 4 tot 6 weken langer al dat geld onterecht op hun rekening heeft staan en dat de klanten (die in deze dure maand het geld goed kunnen gebruiken) maar moeten afwachten. Essent is zo klantonvriendelijk om hierover geen ruchtbaarheid te geven. Niets hierover is terug te vinden op internet en ook worden klanten niet op de hoogte gesteld via een brief. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel klanten het gaat, maar kan wel nagaan dat het om een hoog bedrag gaat. Geld waar Essent géén recht op heeft!
Ik zag op mijn jaarafrekening dat ik 400 euro had betaald aan BTW en energiebelasting. Kan ik naast die 52 euro de rest ook nog terugkrijgen?
Zal wel niet toch. Waarom schelden ze de minima de energiebelasting niet kwijt? Zeker diegenen die wonen in slechte, vochtige huizen met oude kachels met een hoog verbruik!
Ik heb ook nog geen €52 binnen. Het is 1 december. Ik heb geprobeerd om via de site van ESSENT EEN MAIL TE STUREN.Gaat natuurlijk niet.Nu heb ik maar een brief gestuurd. Natuurlijk naar ESSENT NETWERK. zorro45
laat ik even melden dat die 52 euro die men retour krijgt van de energiebedrijven een dikke sigaar uit eigen doos is. Iedereen heeft deze namelijk allang betaald. Voldgend jaar vervalt de MEP (milieukwaliteit elektriciteits productie) dat is zo ongeveer die 52 euro. Deze heeft iedereen echter dit jaar allang betaald, zie eindafrekening. Inderdaad vlak voor de verkiezingen, wat heb je het goed gedaan JP. je zou je moeten schamen .
Sinds wanneer deelt de nederlandse regering kadootjes uit dan?
Per saldo betaal je dit jaar - en de komende jaren - gewoon 52 euro minder belasting over je energierekening en da's toch weer mooi meegenomen.
(druppel op een gloeiende plaat, daar niet van maar toch)