LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Samson66
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:53

Systemat keuken

Ongelezen bericht door Samson66 »

Op dit moment zijn we bij een kleine zelfstandige keukenzaak bezig om tot de aankoop over te gaan van een Systemat (Hacker) keuken. Zij geven aan alleen met netto prijzen te werken. In hoeverre dit daadwerkelijk ook het geval is, kunnen wij niet beoordelen. De keuken uitgevoerd in hoogglans en inclusief installatie (dus geen technische aanpassingen) komt in totaal op 30.000 euro. Op dit bedrag krijgen we 6 % korting.

Nu we de eindstreep naderen en de laatste wensen aan het formuleren zijn, krijgen wij steeds meer het idee dat er met een vork wordt geschreven. Een voorbeeld: in de eerste gesprekken werd ons o.a. meegedeeld dat binnenlades 300 euro kostte. Nu eenmaal op de offerte wordt er 720 euro per stuk voor gevraagd (gaat hier om Systemat IT60).

Voor de apparaten (alles Miele) zijn we er ook achter gekomen dat zij zo’n 3.000 euro meer berekenen dan een Internet winkel. Hun hiermee confronterende, kregen wij het verhaal dat de inkoopsprijzen door de accountmanager van Miele worden bepaald en dat zij voor een aanvullende korting met Miele contact moesten opnemen. In ieder geval komt mij dit niet geloofwaardig over.

Wij hoeven niet zonodig voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar de prijs moet wel eerlijk zijn.

Wat denken jullie? Is de prijs eerlijk of wordt ik bedrogen waar ik bij sta?

Grt, Samson66

Scara

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Scara »

De manier van werken komt al niet geheel betrouwbaar over ?
En extra korting op apparatuur zal de leverancier toch echt zelf moeten geven en niet een Miele medewerker. Natuurlijk zijn ze duurder dan een internet winkel. Voor de rest geef je zulke summiere info dat het onmogelijk is om het bedrag van 30000 in te schatten.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Miele adviesprijs folder 12.000
keukenzaak meestal 8000/9000
internetboeren 6500/7000

Samson66
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:53

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Samson66 »

Hoi,

Hierbij dan wat aanvullende informatie:

Zoals gezegd is de uitvoering hoogglans lak, in een door hun standaard te leveren kleur. Afwerking is greeploos.

De keuken bestaat uit een systeemkast van 5 delen van 60 cm en is 202 cm hoog (geen flauw idee of hier de plinthoogte al in zit). In de systeemkast komt een diepvries, koelkast, combi, koffie en een stoomoven.

De rest bestaat uit een kookeiland van 360 cm lang en 90 cm breed. Dit eiland bestaat aan de ene kant uit 2 onderkasten van 90 cm, spoelonderkast, standaard onderkast van 60 cm en vaatwasser (inclusief front). De andere kant bestaat uit 4 onderkasten van 90 cm breed die in de diepte worden ingekort. Als schouwkap een Prosolo van 120 cm breed en daaronder een inductiekookplaat. De kosten voor alle apparatuur (exclusief kraan en spoelunit) is ca. 12.600 euro (via Internet 9.400 euro). Daarbij wel aangegeven dat we voornamelijk het duurdere spul van Miele hebben.

De zijkanten worden afgemaakt met wanden van folie (dus geen lak).

Het werkblad is composiet (Cesarstone). Momenteel berekenen zij daar iets meer dan 5.000 euro voor (inclusief onderbouw spoelunit Bingara 55 en een kraan waarvan de stelpost 300 euro is).

Voor de rest geen franjes. Alles zo strak mogelijk.

Grt, Samson66

pabr
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:19

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door pabr »

Ga eens in Duitsland kijken.Wij hebben een prachtige Hacker Systemat keuken gekocht in Gronau(hoogglans magnolia). Prima verzorging,plaatsing en afhandeling.Zelfs het keukenblad van composiet was veel voordeliger.
Ook de prijs was een stuk voordeliger dan in Nederland.
Vr.Gr.

Samson66
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:53

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Samson66 »

Dag Pabr,

Een aantal jaren geleden heb ik ooit eens serieus naar keukens in Duitsland gekeken. De prijs was inderdaad wat lager, maar de afwerking (o.a. werkbladen en de wijze waarop de spoelunits zijn aangebracht) deed mij snel besluiten om de grens weer over te gaan.

Ik ben op zoek naar een goede keuken met een goede service om de hoek. Hiervoor wil ik een rechtvaardige prijs betalen en hoef dus niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Als Hollander heb ik bij de offerte bespreking de geoffreerde ter discussie gebracht. De redenen om niet van de prijs af te wijken vond ik zelf niet al te legitiem. Echter ik ben geen keukenverkoper (kan dus niets staven) en heb daarom de mening van andere gevraagd.

Grt, Samson66

pabr
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:19

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door pabr »

het grappige wil dat ons granieten aanrechtblad in Duitsland is besteld bij de keukenzaak. De leverancier was echter een Nederlands bedrijf(firma Kemi) netjes ingebouwde RVS spoelbak en afwerking van het U-vormige werkblad. Hierover niets dan lof. Waarom een dief zijn van je eigen portemonnaie? Alles prima en dik in orde! Zelfs over kleine niet geoffreerde zaken als een glazen achterwand achterfornuis kwam geen nacalculatie. Betaling pas nadat alles klaar was.
Heb zelf de nodige "keukenervaring" inmiddels.
Gr. en succes

Raven01
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2006 21:38

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Raven01 »

Ben van mening, als ik zo lees wat je allemaal heb uitgekozen dat je een mooie aanbieding heb gekregen.

[/quote][/url]

pabr
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:19

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door pabr »

Klopt, scheelde ons 4000 euro voor exact dezelfde keuken in Nederland

Samson66
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:53

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Samson66 »

Hoi Raven01,

Misschien heb je gelijk. Maar waarom dan van die vreemde antwoorden. En moeten lades (dus alleen de lades) in een kast nu echt 720 Euro kosten. Voor dat bedrag heb ik ook een goede cinema set van Sony. Als ik dan de lades en de cinema set naast elkaar zou leggen, snap ik de waarde van geld niet meer.

Grt, Samson66

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Samson,

Wij verkopen de Blum ladesystemen ook aan klanten die een keuken willen renoveren of bijvoorbeeld van een kast met legplanken een kast met binnenladen willen maken.

Een besteklade compleet gemonteerd met Blumotion en 50kg geleiders circa 100 euro (gemiddeld) Een voorraadlade kost gemiddeld 150 euro. Dat is anders dan de 300 euro die jij noemde en 720 euro is helemaal crimineel!

Blijkbaar bent ook jij in een winkel geweest die een slag probeert te slaan uit de onwetendheid van de klant. De prijzen van de goede keukenladen en scharnieren zijn vaak moeilijk te achterhalen voor de gewone klant.

MVG

stefan40
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:10

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door stefan40 »

Beste Samson,

Wij kochten onze systemat via www.systemat.nl
Een nederlands bedrijf met CBW garanties, duitse prijzen en zij sluiten wel alles aan! En geen flauwekulacties.
Wij zijn dik tevreden.
Groetjes Stephan

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

dki dus, nou daar vind je hier genoeg over terug op dit forum
de enige en officiele website van systemat is

www.systemat.de hier kun je dealeradressen opvragen als je dat eventueel zoekt.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door jawi »

Beste Samson,

Wij kochten onze systemat via www.systemat.nl
Een nederlands bedrijf met CBW garanties, duitse prijzen en zij sluiten wel alles aan! En geen flauwekulacties.
Wij zijn dik tevreden.
Groetjes Stephan
Wij werden ook gek van al die zogenaamde kortingen.
Hebben gekocht bij een bedrijf die gelijk een netto prijs geeft.
Bleek nog de goedkoopste te zijn ook.
En de levering en montage was in één keer goed.
Keurig op tijd en aardige monteurs.
Misschien een tip kijk op www.inbouwkeuken.nl
Geplaatst op 24 Apr 2006 13:25 door stefan40


--------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben onze keuken gekocht bij een bedrijf uit hoofddorp die duitse keukens voor duitse prijzen verkoopt.
Lekker dichtbij en met CBW garanties.
Kijk anders even op www.duitsekeukens.nl
Hoeveel keukens heb je wel niet gekocht Stefan40?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

al die linken gaan naar hetzelfde bedrijf he........

Samson66
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:53

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Samson66 »

Hallo,

Iedereen bedankt voor alle reacties.

Onze kleine zelfstandige keukenzaak heeft inmiddels gereageerd op onze bedenkingen en ik heb het idee dat we er wel uit gaan komen.

Er heeft een correctie op de prijs plaatsgevonden en we hoeven nu alleen maar de puntjes op de i te zetten. Lang leve de stelposten, maar aangezien ik precies weet wat ik wil, mag de totaalprijs onder aan de offerte geen probleem meer zijn.

Grt, Samson66

Gesloten