LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SlimBellen.nl van KPN:

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Karin@
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 sep 2005 14:55

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Karin@ »

Er word mij ongevraagd Slimbellen opgedrongen, kunnen zij dit zomaar doen?
Ik heb internet van Chello, en gewoon een telefoon van KPN, en eentje die via internet bellen gaat.

Heb niets aangevraagd maar kreeg een login en gebruikersnaam, en nu een tweede brief, die ik gesloten hou en retour wil sturen.

Heeft één van jullie dit ook op deze manier opgedrongen gekregen?
Ik accepteer dit niet, en wil dat abbonnement absoluut niet.

tdelahaye
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:45

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door tdelahaye »

als ze je bank gegevens niet hebben kunnen ze het ook niet incasseren. Doen ze dat wel moet je naar de bank en een klacht indienen voor een onterechte incasso, dan wordt het terug gestort en moet slim aantonene dat jij hebt getekend

tamaravanhelden
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2006 21:40

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door tamaravanhelden »

ik heb sinds 4 maanden slim bellen van kpn en het bevalt mij prima.
ik lees alleen maar negatieve berichten maar ik vind alles echt positief.
de snelheid van het internet, is naar mijn mening niet traag, in vergelijking met inbel verbinding.en het is nog gratis ook wat wil je nog meer gr T

tdelahaye
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:45

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door tdelahaye »

ik had ook geen problemen tot dat de box stuk ging, zit nu 2 weken al zonder telefoon, wordt gebeld door monteur maar nog steeds niemand die de box komt vervangen :roll:

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Marssjo »

In één woord een WAARDELOOS "dom" en "duur" KPN product. (Maar daar blinkt de KPN immers al járen in uit)
Als je via gsmweb een Telfort Samenbellen 500 abo afsluit (1e jaar 2.50/mnd) kan je 500 minuten naar Telfort mobiel en vaste net nummers bellen uit die 500 minuten bundel zonder startkosten. Dus wat is nu echt slim bellen ??

tamaravanhelden
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2006 21:40

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door tamaravanhelden »

maar met slim bellen kan je wel GRATIS internetten!!!!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Marssjo »

Je hebt gelijk..... maar liefst 2 keer zo snel als via je telefoon inbellen..... We gaan weer terug naar de beginjaren '90.... terwijl tegenwoordig iedereen (jij waarschijnlijk niet) een snelle/snellere verbinding wil om: sneller email binnen te halen en versturen, online filmpjes of tv programma's kijken, muziek downloaden enz. Maar daar komen de meeste mensen pas achter als ze het hebben en er voor een jaar aan vast zitten, dat het niet vooruit te branden is en dat er een hoop andere toepassingen niet meer mogelijk zijn. Ik waarschuw je alvast voor teleurstelling.
Vergeet ook niet dat je voor ieder gesprek een starttarief betaalt. Bij 2 gesprekken per dag praat je ook weer over €3 per maand extra kosten bovenop de €19.95. Dan is een Telfort Samenbellen abo niet slim ???
NB: bellen naar het buitenland kan via 1649 mobiel ook veel goedkoper.

Adeel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:52

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Adeel »

Mensen er worden op deze gebied twee verschillende producten aangeboden door KPN,

Internet plus Bellen en Slim

Internet+bellen = voor mensen die vaker de huistelefoon gebruiken om te bellen en ook nog is behoefte hebben aan snel internet (vanaf 1.5mb)

Slim = voor de mensen die niet meer dan 8 uur per maand bellen en met de huidige situatie inbellen.

Als jij behoefte hebt aan een snelheid van minimaal 1,5mb , dan zit je met Slim verkeerd, Dan moet je I+B hebben. Gebruik eerst gezond verstand en ga dan klagen.

Iemand met de huidige belbasis abbo is p.mnd 18.16 kwijt, daarnaast betaald hij de kosten voor inbellen. Met Slim is dezelfde persoon 19.95 kwijt ontvangt hij 500 belminuten. en gratis internet (2x sneller dan zijn huidige abbonement zonder verdere kosten)

Iemand die wat sneller internet heeft thuis icm een belbasis abbo betaalt 18.16 tel abbo + 22.00+- voor internet is bijna 40 euro, bij ipb is dat 34.95

Daarnaast lig ik niet wakker van de 700 klachten die in radar worden vermeld. Plaats dit in een verhouding waar er gemiddeld 15.000 nieuwe klanten elke week op Internet plus bellen worden aangesloten, dan is 700 klanten niet zo bijzonder veel.

Uiteraard in de meest positieve context is dit 700 teveel, maar laten we nou is eerlijk zijn, bij welke bedrijf zijn de klanten 100% tevreden.

Wat betreft de klantenservice, uiteraard is het niet verantwoord dat mensen zo lang moeten wachten voordat ze geholpen worden, maar in veel gevallen zijn de mensen gewoon te lui om iets zelf uit te zoeken en worden de meest absurde vragen gesteld, vragen die zelf makkelijk te achterhalen zijn. Dit zorgt alleen maar voor dat mensen die daadwerkelijk service nodig hebben, langer moeten wachten.

En om Telfort met KPN te vergelijken vind ik appel met peren vergelijken

demion
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2006 19:07

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door demion »

Hoezoo????? 700 klachten
Er zijn er veel en veel meer ik denk zelfs wel 7000.
De klachten worden nu gebundeld bij een advocaat en die gaat er aan werken.
KPN is een slecht bedrijf dat alleen mensen benadeeld.
Als één telefoontje al €14,00 kost (ik heb 2 uur en 20 min. in de wacht gestaan op 18 november á 10 cent per. min. ) dus reken maar uit.
Nu weet ik nog niet zeker of mijn abb. inderdaad eindigt want de KPN
laat niets meer van zich horen.
En weer bellen!!!! ik dacht het niet ze maken je straatarm.
Ik adviseer al de mensen die KPN internetplus bellen overwegen er niet aan te beginnen.
Ik heb het nu een jaar en heel veel ellende gehad (nog steeds trouwens) de tel. valt regelmatig uit.
En de klantenservice is niet te bereiken. Die moet je dus wel bellen om op te zeggen.
VOOR MIJ IN IEDER GEVAL NOOIT GEEN KPN MEER.

Rik1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 12:38

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Rik1969 »

- Slimbellen wordt door KPN actief aangeboden aan mensen die nog geen ADSL hebben en een analoog telefoon-abonnement hebben. Dit zijn vooral ouderen. Door het callcenter wordt het vaak opgedrongen en daardoor komen vaak ouderen voor onverwachte problemen te staan.
- Klachten over Slimbellen komen dan ook vaak doordat klanten het niet juist aansluiten omdat de kennis ontbreekt. KPN heeft het zo eenvoudig mogelijk willen maken, maar dit voorkomt niet al het leed.
- Er was een storing bekend over het activeren van het abonnement, dit veroorzaakt ook een file in de afhandeling van de klachten. Elke klant krijgt een persoonlijk antwoord en de klanten met een ander probleem staan dan in de wacht.
- De kosten van Slimbellen staan niet echt duidelijk vermeld op de website van Slimbellen waardoor veel klanten denken dat ze gratis bellen in plaats van dat er een starttarief wordt berekend. Dit veroorzaakt ook drukte bij de Helpdesk. Dus lees goed de voorwaarden!
Slim is niet altijd goedkoop voor elke klant.
- De technische problemen zijn er niet zo heel veel, de meeste worden echt door de klant zelf veroorzaakt, door het niet juist aansluiten. Lees ook de handleiding en bel niet te snel. Bij enkele klanten is wel een slechte verbinding geconstateerd.

Tips: neem Slimbellen alleen als je weinig van internet gebruik maakt en regelmatig telefoneert.
Overstappen naar IPB is nog niet mogelijk omdat dit administratief niet mogelijk is. Begin 2007 wordt het waarschijnlijk mogelijk. Dus neem het alleen als je echt enthousiast bent en er minstens een jaar gebruik van wilt maken.
Door drukte is het lastig annuleren omdat er te weinig capaciteit is op de helpdesk. Dus bezint eer je begint, want zomaar annuleren omdat je er geen zin meer in hebt is lastig.
Bel de helpdesk op zondagochtend om 8:00 uur..grote kans dat je wel iemand treft.

tamaravanhelden
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2006 21:40

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door tamaravanhelden »

mij bevalt het heel goed!! ben een meid van 23, die gewoon in de avond uurtjes een beetje wil kijken op het internet en als je niet teveel eisen hebt kwa snelheid en zo dan gaat dat geweldig.
had hiervoor geen internet omdat ik het te duur vond,maar bij slim zit het er gratis bij dus voor mij is dit een luxe.
het belen kom voor mij iets voordeliger uit per maand en je hoeft niet zo erg te kijken hoelang je met iemand belt want het kost per gesprek maar 5 cent of je nou 1 minuut belt of 30 minuten.(bovenop de 19,95).
voor mij is dit de ideale oplossing en het bevalt me prima dat internet er gratis bij!!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Jan9 »

Jammer dat KPN ook je surfgegevens verkoopt.
Dat staat in de algmene voorwaarden van Slim...

Harry W
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:15

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Harry W »

Ook door het Call center laten verleiden tot een slim abonnement.
De gegevens via de post arriveerde pas na 4 dagen incompleet, zoals de algemene voorwaarden.
En je hebt 7 werkdagen de tijd om te annuleren, waar er nu al 4 van waren verstreken.
Volgens het call center zou de klantenservice 0900 nummer tegen lokaal tarief zijn.
Om alsnog aan de algemene voorwaarden te komen, de klantenservice gebeld, wat dus niet lokaal tarief is, maar 0.10 E p.m.
(op de briefwisseling staat elke keer 0.50 E p.m)
Dat duurde uiteindelijk 35 minuten tot dat ik bij de juiste persoon was, tijdens dat wachten was ik al van mening veranderd en heb toen meteen geannuleerd.

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Quintin »

"Ook door het Call center laten verleiden tot een slim abonnement.
De gegevens via de post arriveerde pas na 4 dagen incompleet, zoals de algemene voorwaarden.
En je hebt 7 werkdagen de tijd om te annuleren, waar er nu al 4 van waren verstreken"

Er aan komen is makkelijk, er af niet!
Heb exact hetzelfde meegemaakt. Geannuleerd op 1 nov. binnen afkoelperiode en om bevestiging gevraagd. 13 nov. toch Slim Pakket gehad, maar geweigerd en nog steeds geen bevestiging annulering. Er zouden vertragingen zijn met de annuleringen. (Zullen er wel heel veel zijn) 6 december nog geen bevestiging, maar wat schetst mijn verbazing, er is 19.95 afgeschreven, zonder dat ik iets getekend heb. Direkt laten stonneren en maar weer gebeld. Bevestiging volgt nu heel snel. Inmiddels KPN vaste analoge lijn ook opgezegd en Vodafone blox, 1000 min. bellen per maand voor 19.95. (en per maand aan of uit te zetten) Dat is voor mij de oplossing.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door armiva »

Mijn ouders hebben nu 3,5 week slim bellen. Ze gebruiken alleen de telefoon, hebben geen computer. Nou, waardeloos. In die tijd konden ze 4x niet bellen en/og gebeld worden. Mijn vader komt bij mij, dus ik bellen. Steeds minimaal 30 minuten in de wacht staan.
Slim zijn ze daar zeker niet, want eigenlijk moest er vanaf de plaats worden gebeld waar de modum staat, zeiden ze. Ja, hallo, die telefoon doet het dus niet!!! Geen mobiel?? Jawel, maar daar is net 10 euro beltegoed doorheen gegaan met het wachten, totdat er iemand voor kwam. En toen was de kaart op, terwijl er nog niemand aan de lijn was geweest.
Bedanken kon niet, werd er gezegd, je zit er een jaar aan vast. Maar dit is toch een wanprestatie??

k-tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2006 22:24

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door k-tje »

Ook ik heb me laten verleiden tot slim bellen via kpn. De box is na een hoop gedoe geinstalleerd. Volgens de telefoniste een fluitje van een cent, alleen de splitter tussen de telefoon en klaar is kees ..... nou niet dus. Daarom gedurende meerdere dagen geprobeerd contact op te nemen met kpn om de boel dan maar te annuleren of een monteur te laten komen, wat na alles bij elkaar opgeteld zeker 3 uur wachttijd niet is gelukt, ook bij de primafoon kon men mij niet van dienst zijn. Gelukkig wilde een kennis het karwei wel voor zijn rekening nemen, de box werd dan toch geinstalleerd en we hebben ons aangemeld via 1365. Maar er gaan tot op heden nog geen minuten van ons beltegoed af. Begrijp ik het goed dat ik me nu ook nog op "hun" internet moet aansluiten. Wij hebben kabel en dat wil ik ook graag zo houden, en volgens de telefoniste was dat geen enkel probleem. Ik begin zo langzamerhand toch een beetje vieze smaak in mijn mond te krijgen mbt de voorlichting van knp. Is er iemand die mij kan vertellen of slim bellen kan ZONDER internetaansluiting via KPN ???????

Indeopost
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 dec 2006 09:16

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Indeopost »

Hoe te handelen bij klachten over inbel verbindingen, verbindingen die niet of niet goed werken e.d.

* Noteer elke storing
* Mail elke storing naar de helpdesk
* Eis een credit voor elke storing
* Houd een agenda bij met het tijdstip en duur van de storing
* Noteer elk telefoontje naar de helpdesk en de duur er van
* Kijk goed in de factuur wat er in rekening gebracht is
* Als er een monteur langs is geweest ook noteren in een agenda tijd, duur en hoeveel keer hij is geweest.

Als een bedrijf niet de dienst levert waar je wel elke maand voor betaal, dan kun je via een advocaat het bedrijf aansprakelijk stellen voor de geleden kosten en het contract per direct ontbinden wegens wanprestatie en de kosten declareren en het bedrijf sommeren de telefoonlijn weer in ere te herstellen zodat je weer met een normale telefoon kunt bellen via een andere provider.

Met de punten(*) die ik hierboven neer heb gezet sta je supersterk en er is geen enkele advocaat van zo'n bedrijf tegen opgewassen.
Dat win je altijd !!!!!!!!!!

Zo ben ik van hardnekkig Tele2 (ex Versatel) af gekomen.
Plus een flinke creditnota binnen 1 maand op mijn rekening teruggestort en alle kosten voor een heraansluiting en mobiele tel. kosten.

Zondr advocaat gaat dit dus niet lukken, maar wel een goed gesloten agenda overleggen, dan sta je dus supersterk en de rechter zal je eis goedkeuren.

Suc6

MarcoW
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006 11:07

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door MarcoW »

Ik snap mensen die hier beginnen over de internetsnelheid van Slim bellen niet... het is niet voor niets BELLEN!!! oftewel een Belproduct en geen internet product. Dat het via een Modem binnenkomt doet mijns inziens niet toe. Als je gebruik wilt maken van een snellere ADSL verbinding neem dan INTERNET+Bellen. Daar kan je elke snelheid krijgen die je wilt en ook een Bel product erbij. Beste van twee werelden lijkt me zo. Of je dat dan wel of niet via KPN wilt doen moet je zelf weten...

Maar nee lekker met zn allen voor een dubbeltje op de eerste rang. Goed zo Nederland, denk eerst eens na wat je er mee wilt doen voordat je iets aanschaft!

HKan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:26

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door HKan »

Ik heb me over laten halen door KPN (stom ik weet het) slimbellen te nemen, ik belde nog altijd in en het was tijd voor iets nieuws. Nou lees het volgende relaas maar eens:

Sinds december heb ik "slim"bellen. Na installatie werkte het niet, die klacht is verholpen.
Sinds zondag 22 jan 2007 kan ik niet meer bellen, en ook niet meer gebeld worden. Halve dag gewacht, maandag 23 december de service afdeling gebeld. 1 uur en 15 minuten gewacht, niemand aan de lijn gekregen. Later nog een keer geprobeerd, na 50 minuten had ik iemand aan de lijn. Die vertelde me dat er nog een klacht openstond (die van december). Vertel dat die klacht al is opgelost, en leg mijn nieuwe probleem uit. Van afstand wordt mijn modem opnieuw gestart, fabrieksinstellingen geladen etc (alles wat ik zelf ook al had geprobeerd): niets helpt. De medewerker verteld me dat 'ie me gaat doorverbinden met de technische dienst, ik vraag: is daar ook een wachtrij?. Ja is het antwoord, maar je krijgt mijn plaats in de rij.....OK doe maar dan. De melding die volgt is "Het is momenteel erg druk, u wordt verzocht op een later tijdstip terug te bellen, tuut, tuut....(verbinding is verbroken).

Tot 10 tellen en inbellen maar weer, na weer 50 minuten wachten krijg ik iemand aan de lijn. Ik geef mijn adres door, en hij antwoord dat er nog een klacht opnstaat van december en of die klacht is opgelost, ik zeg'm dat dit de 2e keer is dat ik service bel, en dat ik een uur terug ook al verteld heb dat die klacht opgelost is. Heeft u nu nog een klacht is de volgende vraag. Ik zag'm dat 'ie dat moet kunnen zien omdat ik een uur terug ook al gebeld heb. Niet dus. Ik vertel'm mijn klacht en zeg dat 'ie het op moet schrijven. Hij gaat vervolgens dezelfde handelingen doen als zijn collega: zonder resultaat (natuurlijk). Hij zegt dat 'ie me gaat doorverbinden met de technische dienst. Ik zeg hem dat ik dat niet wil, omdat een uur eerder toen de verbinding werd verbroken. Hij zegt dat ik zijn plaats in de rij krijg (met voorrang op de 'normale' bellers). Ik zeg 'm dat dat nou juist een uur geleden ook gezegd werd. Hij verteld dat er toen een foutje moet zijn gemaakt, dus ik stem (onder protest) toe. Hij verbind me door, en ja: "Het is momenteel erg druk, u wordt verzocht op een later tijdstip terug te bellen, tuut, tuut....(verbinding is verbroken).

Ik was volledig over de rooie, dus gewacht tot de volgende dag. Direkt om 8 uur (loket gaat om 8 uur open) gebeld naar service: 50 minuten in de wacht!!!! De medewerker verteld dat er nog een klacht openstaat van december, ik leg op zonder nog iets te zeggen......

De afdeling verkoop/opzeggen gebeld. In 1x (zonder wachttijd, dat is gek) wordt er opgenomen (dit vetrouw ik niet helemaal meer). Ik zeg doe mij de afdeling opzeggen maar, ik wordt doorverbonden: 50 minuten wachten. Ik doe mijn relaas, en de vrouw aan de lijn zegt dat ze me moet doorverbinde: met de afdeling verkoop.....????? welke afdeling, ik moet bij opzeggen zijn.....o dan moet ik u doorverbinden. 50 minuten in de wacht, eindelijk kan ik opzeggen de man aan de lijn verteld me dat'ie de 'oude analoge KPN aansluiting' niet kan herstellen, maar dat ik die opnieuw moet aanvragen (het is toch 1 bedrijf ik snap er echt niks meer van) vervolgens zegt 'ie dat het afsluiten 4 weken gaat duren: dat betekend dus 4 weken zonder telefoon................

BEDANKT KPN.

jaop
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:23

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door jaop »

Na 1 jaar InternetPlusBellen van KPN bel ik nu 3 weken met Slimbellen van KPN. Om over testappen zat ik wel een maand zonder telefoon en Internet en moest ik een nieuw nummer nemen. Maar tot nog toe heb ik er geen spijt van. 500 minuten gratis (met 5ct starttarief) bellen per maand en bovendien onbeperkt internettoegang voor 19,95.
Bovendien is bellen naar ander Slim en IPB nummers gratis. De Internetsnelheid is laag, maar toch enkele malen groter dan de toegezegde 125 kbs.
Een aanrader voor senioren die voornamelijk surfen en mailen.

Gesloten