LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet plus bellen, annuleren?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Heb op 3 december (koopzondag) bij de primafoon een internetplus contract afgesloten, maar na het lezen van alle klachten, wil ik dit alsnog annuleren. Kan dat ?

Volgens de voorwaarde zou een contract binnen 7 werkdagen kosteloos geannuleerd kunnen worden. Heb nog geen pakket oid ontvangen, ook niks geactiveerd. wel heb ik primafoon de machtiging gegeven dat ze mij 42 euro abbonements kosten mogen afschrijven.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Hoewel ik negatief ben over internettelefonie, zou ik niet per definitie zeggen dat je het moet opzeggen. Het produkt heeft duidelijk te leiden onder kinderziektes, maar het is niet dat andere goedkope telefonieoplossingen per definitie beter zijn.

Wat zijn de verwachtingen die je van je telefoon hebt? Als betrouwbaarheid en gesprekskwaliteit je criteria zijn moet je voor traditionele telefonie gaan. Maar, als je in internettelefonie geïnteresseerd bent, dan is prijs voor jou blijkbaar een factor.

Ik zie niet in waarom internettelefonie bij KPN per definitie slechter is dan bij een andere aanbieder.

Miggel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 07:58

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Miggel »

Wij hebben sinds een maand of 2 Internetplusbellen van KPN en ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik dit product van KPN heb gekocht. Als het zou kunnen zou ik het per direct opzeggen, maar ik zit er contractueel 1 jr aan vast. Wij hebben grote problemen met de telefonische bereikbaarheid en uitgaande gesprekken. Het ergste vind ik, dat KPN op geen enkele manier aangeeft hoe ze dit willen verbeteren. Je kunt bellen/mailen, niks helpt. Ik had van een gerenomeerd bedrijf als KPN toch meer verwacht. Jammer.

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Heb vandaag via het betaalnummer 09001905 optie 3 (binnen 5 minuten iemand aan de lijn, hiep hiep hoera) het abbonement opgezegt, volgens de medewerker is alles nu geregeld en zit ik nergens aan vast. Uiteraard heb ik wel naar zijn naam gevraagt en opgeschreven ingeval er iets mis is gegaan, indien blijkt dat het niet geannuleerd is. Ga voor de zekerheid ook nog even langs bij primafoon, zodat het nog eens extra bevestigt wordt dat het internetplus bellen inderdaad geannuleerd is.

Wordt hopelijk (niet vvervolgt) :wink:
Laatst gewijzigd door Cornel40 op 05 dec 2006 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

hjkeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:08

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door hjkeler »

ik heb de afgelopen week een abonnement besteld bij tele2.
hoe zijn daarmee de ervaringen?
is tele2 even slecht als kpn?

MarkeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:18

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door MarkeR »

Ik heb ook een poging gedaan om te annuleren, maar dat kon nog niet omdat mijn bestelling na een week nog niet verwerkt was. Ik was telefonisch benaderd om een IPB abonnement te nemen. Mij werd verteld dat ik dus moet wachten totdat ik een bevestiging krijg, waarna ik 7 dagen de tijd heb om nogmaals te annuleren. Klopt dat?

Er werd nogmaals op gewezen dat het in heel veel gevallen wel goed gaat, maar dat is geen goede reden voor mij. Misschien gaat het maar bij 1 op de 1000 mis, het probleem is dat als het mis gaat, dat het dan ook echt goed mis is en er geen goede oplossing voor je wordt gezocht. Het is niet zo dat als het mis gaat dat je het dan gewoon nog eens kan proberen. Ik kan niet een maand of langer zonder internet. Als de problemen binnen een week zouden worden opgelost, dan zou ik het niet eens zo erg vinden als het bij 1 op de 10 klanten mis zou gaan. In dat geval zou het wel en optie voor mij zijn.

Ik zie het advies van KPN als het aanraden om bij een rustig kruispunt gewoon door te rijden zonder eerst te kijken of het veilig is, omdat het in heel veel gevallen gewoon goed gaat. Die paar aanrijdingen wanneer het af en toe mis gaat die doen er blijkbaar niet toe, ook al zijn de gevolgen soms ernstig. Ik ga dus wel stoppen en wacht wel tot ik zie dat ik veilig kan oversteken, en dit zou naar mijn mening ook het advies moeten zijn.

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Ben vanmiddag bij primafoon geweest, en daar kun je GRATIS naar het betaalnummer 0900 0244 bellen (heb er 80 minuten moeten bellen), uiteindelijk hebben medewerkers zelf maar contact opgenomen (met hun klantenservice via een andere nummer), omdat ze zagen dat ik na 80 minuten nog steeds niet iemand heb kunnen spreken, en hun hebben geregeld dat het geannuleerd is. :o

Dus bespaar je die telefoonkosten, en ga naar Primafoon, al is het maar dat he daar kosteloos naar dat betaalnummer mag bellen. :wink:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

sjonge jonge zeg... afzeggen omdat trosradar het zegt???

weten jullie wel dat 85% van de klanten WEL tevreden zijn??

in vergelijking met andere bedrijven is dit echt hoog hoor

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door ehltech »

tja wat een vooroordeel je leest klachten en gaat er dan vanuit dat het bij iedereen slecht is ,weet je wel dat je nederlanders alleen maar hoort als ze klachten hebben,tevreden mensen zitten niet op de trosradar forum om hun tevredenheid te uiten. Voip is de toekomstook al werkt het nu nog niet altijd 100% !! over een paar jaar heeft iedereen voip en zal de analoge lijn langzaam verdwijnen. ,kijk toen in 1996 de eerste gsm werd verkocht ,werkte het ook niet perfect en was er ook veel gezeur anno 2006 zijn er meer gsm;s dan mensen in nederland

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Zeker is dat VoIP hype is. Of het de toekomst is moeten we nog maar afwachten, vergeet niet dat de gesprekskosten binnen enkele jaren ook van het gewone net zullen verdwijnen. UMTS was ook ooit de toekomst, niets geworden. Waarschijnlijk wordt VoIP de techniek van de el-Cheapo's.

85% tevreden klanten vind ik maar bar laag...

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Dacht afgelopen dinsdag het internetplus bellen geannulleerd te hebben, mooi niet! :evil:

Krijg vandaag een bevestigingsbrief dat mijn abbonement ingaat, uiteraard niet thuis gebeld, maar linia recta naar de primafoon, daar weer 43minuten gebeld (toen pas iemand gesproken :shock: ) naar 0900 0244 en volgens de medewerker zou ik op 5 december jl de boel geannuleerd hebben, en kan ik de bevestiginsbrief als ongeschreven beschouwen, wordt helaas toch vervolgt! :evil: :o :shock:

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door oorth032 »

Hier ook 2 slachtoffers van het prachtige aanbod van KPN GO abonnement. :twisted: :twisted:
Ik ben al bezig vanaf 26 november 2006 met de aanvraag.
Ze hadden het op een gegeven moment zelf wegens technische redenen geanuleerd. :roll:

Tot mijn verbazing krijg ik weer een welkomstbrief (24 november) met HARTELIJK GEFELICITEERD met uw aanvraag en jaja met een nieuw ordernummer.
Over 4 weken de aansluiting????
Nou ik wacht dit wel even af, want ik ben zo moe en gaar van dat bellen naar de helpdesk, het gratis telefoontje heb ikzelf ondertussen al betaald. :cry:

Mij dochter had haar vorige provider al afgezegd en moet ook nu nog 4 weken wachten voor een aansluiting.
Wat zijn dat voor praktijken bij zo'n groot bedrijf?? :?:

Jullie horen de afloop nog wel. :!:

MarkeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:18

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door MarkeR »

@ehltech
ja wat een vooroordeel je leest klachten en gaat er dan vanuit dat het bij iedereen slecht is ,weet je wel dat je nederlanders alleen maar hoort als ze klachten hebben,tevreden mensen zitten niet op de trosradar forum om hun tevredenheid te uiten.
Waarom klagen bedrijven als ik de rekening niet betaal. Heel veel klanten betalen de rekening gewoon wel, dus ze moeten niet zeuren als 1 op de 1000 klanten niet betaald, toch? Waarom dan zeuren dat ik de rekeningen niet betaal, in de meeste gevallen betaal ik de rekening gewoon wel, die enkele keer dat ik de rekening niet betaal beginnen ze meteen te zeuren dat ik mijn rekeningen niet betaal. Ze zouden juist hun tevredenheid moeten uiten dat ik in de meeste gevallen wel de rekening betaal. Het is toch echt onzin dat ze daarover gaan klagen, of niet? Dan willen ze mij gaan afsluiten omdat ik een paar rekeningen niet betaald heb, maar ik ben ook die persoon die heel veel rekeningen wel heb betaald, maar daar hoor je ze niet over. Maar toch gaan ze zowel mij (de keurige betaler) als mij (de wanbetaler) afsluiten, ze behandelen mij enkel als wanbetaler.

Dus waarom zouden wij als 'De Consument' KPN dan ook niet als 'wanpresteerder' beschouwen?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door ?? »

Je mag best achter een bedrijf aangaan als ze iets niet leveren wat ze wel hebben beloofd te leveren hoor. Het is alleen wel nuttig om dingen af en toe wat te relativeren. Ten eerste is het aantal klachten over KPN momenteel nog nihil vergeleken met het aantal mensen dat is overgestapt; ten tweede wordt een aanzienlijk deel van de klachten ook door de klagers zelf veroorzaakt (zoals: niet goed installeren, een PC die vol zit met spyware, etc).

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door RADonker »

Je moet niet op de klachten afgaan van anderen want het kan best dat het bij jou wel goed werkt. Ik zelf heb Tele2 compleet en daar klagen mensen ook wel eens over maar bij mij werkt het echt perfect en zonder storing kan ik bellen en internetten. Als je op de klachten moet afgaan moet je de postduif nemen want over iedere provider is er wel iemand die er klaagt en verder als je nu gaat annuleren dan gaan ze langs elkaar heen werken en krijg je problemen. Gewoon rustig aankijken want er zijn ook genoeg klanten bij de KPN waar het wel goed bij werkt.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door ?? »

@RADonker: Klopt helemaal. Er is geen enkele provider waar geen klachten over zijn en helaas is een aanzienlijk deel van de klachten ook gewoon terecht. Bij verreweg de meeste mensen gaat alles echter zoals het hoort. Probleem is vooral dat die enkeling die serieuze problemen heeft vervolgens geen goede oplossing krijgt aangeboden. Dat wordt doorgaans veroorzaakt door een helpdesk / klantenservice die het gewoon niet meer trekt (te veel telefoontjes, waardoor mensen te snel achter de telefoon worden gezet en dus onvoldoende zijn voorbereid op hun taken. Daarnaast kan een 2e en eventueel een 3e lijn het ook niet meer aan). Tevens is het wachten in een rij al een frustrerende bezigheid, wat helemaal frustrerend wordt als je 40 cent per minuut moet betalen. Dat ze het tarief echter niet verlagen is nog enigzins begrijpelijk; een tarief van 40 cent per minuut stimuleert mensen om eerst de handleiding en de website te lezen (waarmee 90% van de vragen is beantwoord), wat de klantenservice weer ontlast.

MarkeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:18

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door MarkeR »

@RADonker: Als ze dat nu zouden zeggen wanneer ze het product verkopen: "het kan best dat het jouw geval goed werkt. En als het mis gaat dan moet u er rekening mee houden dat u eerst een half uur in de wacht staat, en de helpdesk kan u enkel met simpele problemen helpen. Als u een moeilijker probleem heeft dan kan het maanden duren voordat wij met een oplossing komen."

Ik neem aan dat de meeste mensen overstappen van een werkend telefoon en ADSL abonnement, naar een nieuw IPB abonnement met het idee dat ze dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs krijgen. Die mensen hebben over het algemeen dus al een goed werkende service en dan is het prijsverschil dit risico helemaal niet waard. Het risico zit hem voornamelijk in de oversteek. Als de oversteek goed is gegaan, dan is de kans groot dat het daarna aan de overkant ook goed zal blijven gaan. Gaat de oversteek mis, dan heb je een probleem, want je mag pas na een jaar weer oversteken om terug te gaan wat ook weer mis kan gaan. Als je dus al een (redelijk) goede service hebt, dan is de kostenbesparing bij een overstap het risico, dat je de telefoon en internet verbinding voor maanden verliest, helemaal niet waard. Mensen die nog geen breedband internet hebben, die hebben minder te verliezen, want je kan je breedband verbinding niet verliezen omdat je die niet had.

Het gaat bij alle providers wel eens mis, dat betekend niet dat je moet overstappen op de postduif, maar in dit geval betekend het dat je niet zo snel moet overstappen als je een al een werkende service hebt, want juist het overstappen kan problemen geven. Je zou kunnen wachten tot het veiliger wordt voordat je oversteekt. En dat raad ik iedereen aan, nu niet overstappen op IPB als je al een werkende verbinding hebt, als KPN de service heeft verbeterd dan kan je dan nog eens kijken of de kostenbesparing het risico waard is. Ook als de problemen de schuld van klant zelf zijn, dan is dit een reden voor klanten om niet over te stappen op IPB, aangezien het product dan niet geschikt is voor die groep mensen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Ook bij de mensen die wel de overkant halen ontstaan klachten, omdat men een gelijkaardig produkt verwacht als de bekende analoge telefoonlijn. Als men eenmaal constateert dat het produkt inferieur is, heeft men spijt dat men is overgestoken.

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Hé hé eindelijk gisteren de verlossende brief gekregen dat mijn aanvraag geannuleerd is. Verlopig geen internetplus bellen van KPN, tenzij ze met een officieel persbericht naar buiten komen dat alles naar behoren werkt. (betere klantenservice, werkende techniek etc). :!:

michael_02hhw
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2006 05:45

Re: Internet plus bellen, annuleren?

Ongelezen bericht door michael_02hhw »

ik wil ook even reageren, ik ben zelf medewerker bij de technische dienst van kpn IPB en ik kan vertellen dat het wel een goed product is. er zijn wel een aantal klachten maar dat komt ook omdat wij ook de meeste klanten hebben. ik heb zelf het product ook en ik heb helemaal geen problemen ermee en al mij kennisen die ik het aangeraden heb hebben ook nergens last van.
en andere providers hebben de zelfde kinderziektes als bij kpn.
dus schroom niet neem gewoon IPB van kpn het is een goed product hoor !!! :D

Gesloten