LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
puma73

Re: Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Ongelezen bericht door puma73 »

@tering-orrange en daemsj

een telefoontje naar KPN en je had je bel-basis gelijk kunnen laten omzetten naar bel-budget.

Dit is namelijl datgene wat orange de mensen adviseerd.

fahiemoto

Ongelezen bericht door fahiemoto »

Ik zit bij Orange/Wanadoo en heb nog noooiit problemen gehad. niet wat betreft met het bellen en niet het internet. Toen ik telefonie had van wanadoo via KPN was het toppie en er kwam geen verschil in toen ik helemaal over ging op het Orange netwerk. Ik ben een intensieve downloader die makkelijk tot 80 GB binnenhaalt in een maand tijd.

Ik moet zeggen dat ik dit toppic aandachtig heb gelezen en het jammer vindt dat er weinig mensen hier zijn die even gelukkig zijn als mij.

Zo zie ik dat er iemand een spam filter had aangevraagd en wou die gebruiken voor zijn @wanadoo in plaats van zijn @orange. naar wat ik begrepen heb is de @orange email adres een alias voor de @wanadoo email adres. zou de spam toch gewoon moeten werken.

en voor veel mensen tjaa... die zullen wel altijd blijven zeuren de fout van de ISP of niet.
google maar even of
casema internet
tiscali internet
tweeqdsl
tele2

ik denk toch dat veel van de problemen worden veroorzaak door onkunde van de gebruiker. UITERAARD DE UITZONDERINGEN DAARGELATEN!

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

Net niet helemaal fahiemoto, er bestaat niet zoiets als een wanadoo netwerk en een orange netwerk, je zit nog steeds op hetzelfde netwerk wat nu een andere naam heeft.

Ook zit er verschil in telefonie, je had al voip over orange adsl en daarnaast een kpn nummer en nu heeft orange je kpn nummer en abonnement overgenomen en bel je nog steeds met hetzelfde voip over het orange adsl netwerk.

Bij voorheen wanadoo en nu onder de naam orange werden en worden wel 3 verschillende adsl netwerken gebruiktm de kpn, bbned en het eigen netwerk.

Sagem_Utility

Ongelezen bericht door Sagem_Utility »

naar wat ik begrepen heb is de @orange email adres een alias voor de @wanadoo email adres.
Precies andersom.
Dus de mail dat naar @wanadoo wordt gestuurd, belandt op @orange.

De spamfilter geldt voor het @orange account in het algemeen. Dus mail die naar @wanadoo wordt verzonden eindigt in @orange en daar doet de spamfilter z'n werk.

Koeno

Ongelezen bericht door Koeno »

1 jaar ADSL family gehad, gelukkig nu een goede verbinding via demon.

Alles wat ik hiervoor lees komt mij bekend voor, resetten, nieuwe livebox, standaard antwoorden helpdeskmedewerkers, hoge telefoonkosten naar helpdesk en diverse aangetekende brieven. Op al mijn vragen kreeg ik alleen maar standaard antwoorden, maakt niet uit of je mailt, belt, faxt of schrijft. Blijkbaar mogen de medewerkers bij Orange breedband niet denken, op mijn vraag of de zojuist gemaakte telefonisch afspraak per mail te bevestigen kreeg ik het antwoord "ik heb geen bevoegdheid om te mailen".

Nu las ik dat Jaywalker iemand uitlacht die veel belkosten had gemaakt , je kan tenslotte gratis mailen. Ik heb van 03 december tot half april gemailt, het heeft tot geen enkele fatsoenlijke reactie geleid.

Per 1 november eindelijk einde abonnement, alleen portokosten a € 12,50 ivm retour sturen van de livebox zou nog afgeschreven worden. Tot mijn verbazing werd er € 36,44 afgeschreven, helpdesk gebeld en per vergissing nog een maand abonnement afgeschreven. Ik heb hem verteld dat ik een bevestiging had van de beeindiging van het abonnement, ook dat mijn account is afgesloten zodat ik mijn fakturen niet meer kan zien. Afspraak gemaakt dat het bedrag teruggestort zal worden. 2 dagen later een brief waarin zij bevestigen dat het teveel afgeschreven bedrag wordt verrekend met de volgende faktuur(volgens mij is mijn abonnement beeindigd), dit alles kan ik inzien op mijn account(die kan ik oo niet meer inzien).

Dit was weer een standaard brief, probeer er nu maar achter te komen hoe ze dit gaan afhandelen. Mij kunnen ze niet meer afsluiten dus heb ik een storno bij de bank gedaan en de portokosten weer gestort, en dit alles inclusief intrekking van de bankmachtiging maar weer aangetekend verstuurd.

Mijn advies Orange ADSL afblijven als je rust wil, goedkoop is duurkoop.

demelza

Ongelezen bericht door demelza »

hallo allemaal

Ongeveer een jaar geleden hadden wij ook een abbonement van orange. Voor de omzetting hadden wij geen problemen, maar na de omzetting wel (van wannadoo basic en wannadoo familie)
Wij hadden geen internet meer. telefonische verkeer was dramatich
Tot dat wij onze automatisch incasso hebben stop gezet, werd wannadoo wakker. Wij hebben een derde internet bureau ingeschakeld om te kijken of het probleem bij ons lag (lag niet aan ons) een het rapport naar wannodoo directie gestuurd.

DonkMatt

Ongelezen bericht door DonkMatt »

Ik heb al 2 jaar een Wanadoo (nu dus Orange) ADSL Lite abonnement met een Thomson SpeedTouch 510 modem. Ik heb tot nog toe slechts 1 keer een probleem hiermee gehad, maar met hulp van de (inderdaad relatief dure) helpdesk werd het opgelost.

Nu ben ik ook al 2x gebeld (na 1e keer zelf aangegeven teruggebeld te willen worden) over het omzetten van mijn Lite abonnement naar een Family abonnement. Mijn snelheid gaat dan van 3Mbit naar 20Mbit. Kosten nu zijn €14,95 voor het Orange gedeelte en €19,95 voor het KPN gedeelte. Kosten met ADSL Family worden dàn €23,95 totaal, incl. die LiveBox. Dat gaat dan helemaal via het Orange (= Wanadoo FT) netwerk, KPN moet dan opgezegd worden.

En daar zit ik dus mee. Ik heb nu geen problemen met Internet, heb 24 per dag verbinding, maar als dat met zo'n LiveBox ineens verandert... Tja, dan heeft die belofte van 20Mbit ook weinig zin.

Bovendien heb ik afgelopen zomer een jaarcontract afgesloten / verlengd bij KPN, dus mijn ADSL kosten voor dat gedeelte blijven. En dubbel betalen doe ik liever niet, dus ik wacht wel tot volgend jaar.

roks70

Ongelezen bericht door roks70 »

Mijn advies: niet doen die livebox!!!

Wij hebben 'em sinds van de week in huis, ding werkt dus niet! Heel soms even verbinding met het internet, maar dat ik echt maar voor maximaal 10 minuten.

Al 7x met Orange aan de telefoon gehangen a 20 eurocent per minuut, en nog steeds geen oplossing. Ik heb het idee dat er onwetende mensen aan de telefoon zitten, die na een tijdje ook erg onbeleefd worden! De wachttijd is ook erg lang, terwijl (heel gek) als je je wilt aanmelden als klant gelijk aan de beurt bent in het keuzemenu....

Ik heb nu het idee om het ding gewoon terug te sturen met een begeleidende brief en de automatische incasso stop te zetten.....iemand enig idee of dit kan/mag?

Als ik voorgaande verhalen lees heb ik nml niet meer het vertrouwen dat de livebox binnen korte tijd gaat werken.....

Pfffff, heb altijd gezegd dat ik niet over zou stappen juist om deze problemen te voorkomen....
maar ja, met Orange "normaal" hadden we nooit problemen. Wou dat ik het nooit gedaan had!!!!

corrie1950

Ongelezen bericht door corrie1950 »

goedemiddag allemaal.
ook ik zou op 27november orange ADSL FAMILY krijgen.
maar helaas ik kreeg niks,kosten me veel belkosten.
eerst zeiden ze bij de helpdesk u staat met tweeen op een IP, toen was de monteur weer uitbesteed,daarna lag het aan de centrale,en sinds eergisteren ben iknaar een orange winkel in dordrecht gegaan,die belde ook voor mij,en ja hoor ze beginnen weer van voor of aan,lhet lag weer aan de klacht met zijn tweeen op een IP.
Dus orange is voor mij een flop geworden,nu zou ik volgende week weer wat horen ik heb onder tussen een baard van orange.

verder allemaal succes corrie :D
en deze smile voor orange :evil:

jaywalker

roks70, blijft het wel vreemd dat tienduizenden anderen de livebox zonder problemen gebruiken, ik weet bijna zeker dat je hem verkeerd hebt aangesloten en wellicht zit je ook nog eens ver van de wijkcentrale af....

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Kan Roks70 er wat aan doen dat'ie ver van de wijkcentrale woont? Dacht het nie!

Orange (en andere providers) moeten hun producten gewoon niet verkopen aan mensen die ver van de wijkcentrale wonen, of ze moeten de problemen voor deze mensen oplossen

pvd

jaywalker

Kan een provider er wat aan doen dat iemand ver van de wijkcentrale af woont ? en dat ie ze modem verkeerd aansluit ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper verkoopt een product of dienst en moet er voor zorgen dat deze werkt. Die verplicht ontstaat uit de overeenkomst. Als de afstand een probleem was dan hadden ze de overeenkomst maar niet moeten aan gaan.

jaywalker

En je bent en blijft als consument zelf verantwoordelijk voor het juist aansluiten van je modem............

pvd

Kan een provider er wat aan doen dat iemand ver van de wijkcentrale af woont ? en dat ie ze modem verkeerd aansluit ?
Ja :!: :!: :!: :!: :!:

Meer wijkcentrales plaatsen. Of deze klanten geen producten verkopen.

Wat betreft het verkeerd aansluiten van de modems...... Betere gebruiksaanwijzingen schrijven, of eventueel (hier wordt het wel duurder van) een monteur sturen.

Overigens ben ik het met je eens dat er uilskuikens zijn die nog geen stekker in een stopcontact weten te krijgen.

pvd

corrie1950

Ongelezen bericht door corrie1950 »

wie kan mij zeggen,hoe ik van mijn contrakt af kan komen.
ik zou de 27nov internet krijgen,maar heb nog steeds niets.
ik wil graag weer internet,ze zeggen je mag je niet opzeggen.
maar ik vind het vreemd,als ik iets niet heb dat zei dan het recht hebben.
kan iemand mij vertellen of ze dat recht hebben.
gr corrie :D

jaywalker

Beste pvd, de KPN heeft het monopolie op de wijkcentrales en alle andere providers zijn daar van afhankelijk.
Een provider kan niet zomaar even zelf een centrale neerzetten.

en corrie1950, je moet ze wel de gelegenheid geven om het te kunnen oplossen en dat kan soms een paar weken duren, ze moeten je wel informeren over de status van je probleem.

pvd

Of deze klanten geen producten verkopen.

Goed lezen jaywalker!!

pvd

jaywalker

Is denk ik meestal een kwestie van RTFM

Koeno

Ongelezen bericht door Koeno »

Hoe weet jaywalker zo zeker dat het modem verkeerd is aangesloten? Het is voor mij net of ik de (help)desk van mijnheer Orange hoor, deze hebben dit bij mij ook 3 maanden volgehouden.
Waar dient de postcodechek voor, volgens mij om te controleren of ze op je adres het beloofde produkt kunnen leveren.
Zodra er een behoorlijke afstand is van de wijkcentrale dan gaat de livebox op tilt, of ze moeten je snelheid naar ongeveer 4MB afregelen. Je houdt dan nog wel een zogenaamde klapperende verbinding over, deze info heb ik van een technische afdeling van Orange. Helaas konden ze mij niet verder helpen, kreeg nog wel een paar maanden abogeld retour. Maar ik wilde een betrouwbare verbinding, deze heb ik gevonden bij een van de kwaliteitsproviders. Veel meer geld per maand abonnement, maar geen ergernis en belkosten meer en heb nu wel wat ik gekocht heb. Goedkoop is duurkoop.

Gesloten