LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleemoplossing internetplusbellen
Probleemoplossing internetplusbellen
Net als velen heb ik lang een probleem gehad met Internetplusbellen (van KPN) gehad. Telefoon en internetverbinding werkten niet goed. Telefoontjes (naar o.a. de helpdesk) hielpen niet. Afspraken (over terugbellen) werden niet nagekomen. De oorzaak van de problemen zou bij mij liggen (mijn computer, mijn telefoon, mijn bedrading, mijn Experiabox, mijn huistelefooncentrale). Toen ik uiteindelijk de juiste actie ondernam, is dit probleem binnen 10 dagen vlekkeloos opgelost. Met een persoonlijke behandeling door een efficient team, een prachtige bos bloemen, een geschenkbon van 100 euro en nazorg! Hoe heb ik dat voor elkaar gekregen, wilt u weten. En belangrijker: lukt u dat ook? En mijn antwoord luidt: misschien. Ik heb KPN een aangetekende brief met ontvangstbevestiging geschreven. Daarin heb ik gedreigd met een kort geding. Als u geen goede brief kunt schrijven, vraag dan iemand anders om u te helpen. De brief dient het volgende te bevatten:
Als onderwerp schrijft u in uw brief: Aanmaning/Kort geding. En dan:
a. Een beschrijving van de problemen en wat tot nu toe door u en door uw provider (KPN in mijn geval) is gedaan om het probleem op te lossen. Zoveel mogelijk ook de datums noemen. Als u veel telefoonkosten (helpdesk) heeft gemaakt, deze kosten ook vermelden.
b. Vermelden dat uw provider tot op heden het probleem niet heeft kunnen oplossen.
c. Vermelden dat u uw provider gedurende veertien dagen na ontvangst van deze brief de tijd geeft om of (a) het probleem op te lossen, waarbij het probleem slechts door u als opgelost zal worden beschouwd indien u dit schriftelijk bevestigd heeft of (b) uw oude KPN(belbasis)telefoonverbinding te herstellen.
d. Vermelden dat, indien uw provider de termijn van veertien dagen overschrijdt, u zonder verdere aanmaning door uw advocaat, gelet op het spoedeisend belang, een kort geding tegen uw provider zal aanspannen met als eis dat uw provider, gelet op de wanprestatie die met uw internetplusbellen-abonnement is geleverd:
- wordt opgedragen met onmiddellijke ingang uw internetplusbellen-abonnement om te zetten in een belbasis-abonnement;
- wordt opgedragen alle telefoonkosten die u heeft moeten maken met betaalde service-nummers van uw provider in verband met de genoemde telefoonproblemen, in mindering te brengen op uw internetplusbellen-abonnementskosten;
- en waarbij bij niet-nakoming een dwangsom wordt opgelegd van € 200,-- voor elke dag dat uw provider in gebreke blijft te voldoen aan de uitspraak in kort geding.
N.B. Wacht nu de reactie van uw provider af. Indien u geen reactie krijgt, ga dan 14 dagen later naar een advocaat en vraag hem naar uw kansen in een kort geding (als het goed is, dan zal hij zeggen dat u zo'n kort geding in redelijkheid zou moeten winnen; de man is voorzichtig en gaat u dus geen zekerheden in het vooruitzicht stellen.
N.B. Let erop dat uw advocaat niet opnieuw een aangetekende brief naar uw provider gaat schrijven. Dan heeft u niet alleen de verkeerde provider, maar ook de verkeerde advocaat. Tenzij hij u laat zien dat er echte fouten in uw brief staan.
N.B. In mijn geval lag de oorzaak van de problemen geheel en al aan een verkeerde instelling in (zo noem ik het maar als leek) een KPN-centrale!
Succes!
Als onderwerp schrijft u in uw brief: Aanmaning/Kort geding. En dan:
a. Een beschrijving van de problemen en wat tot nu toe door u en door uw provider (KPN in mijn geval) is gedaan om het probleem op te lossen. Zoveel mogelijk ook de datums noemen. Als u veel telefoonkosten (helpdesk) heeft gemaakt, deze kosten ook vermelden.
b. Vermelden dat uw provider tot op heden het probleem niet heeft kunnen oplossen.
c. Vermelden dat u uw provider gedurende veertien dagen na ontvangst van deze brief de tijd geeft om of (a) het probleem op te lossen, waarbij het probleem slechts door u als opgelost zal worden beschouwd indien u dit schriftelijk bevestigd heeft of (b) uw oude KPN(belbasis)telefoonverbinding te herstellen.
d. Vermelden dat, indien uw provider de termijn van veertien dagen overschrijdt, u zonder verdere aanmaning door uw advocaat, gelet op het spoedeisend belang, een kort geding tegen uw provider zal aanspannen met als eis dat uw provider, gelet op de wanprestatie die met uw internetplusbellen-abonnement is geleverd:
- wordt opgedragen met onmiddellijke ingang uw internetplusbellen-abonnement om te zetten in een belbasis-abonnement;
- wordt opgedragen alle telefoonkosten die u heeft moeten maken met betaalde service-nummers van uw provider in verband met de genoemde telefoonproblemen, in mindering te brengen op uw internetplusbellen-abonnementskosten;
- en waarbij bij niet-nakoming een dwangsom wordt opgelegd van € 200,-- voor elke dag dat uw provider in gebreke blijft te voldoen aan de uitspraak in kort geding.
N.B. Wacht nu de reactie van uw provider af. Indien u geen reactie krijgt, ga dan 14 dagen later naar een advocaat en vraag hem naar uw kansen in een kort geding (als het goed is, dan zal hij zeggen dat u zo'n kort geding in redelijkheid zou moeten winnen; de man is voorzichtig en gaat u dus geen zekerheden in het vooruitzicht stellen.
N.B. Let erop dat uw advocaat niet opnieuw een aangetekende brief naar uw provider gaat schrijven. Dan heeft u niet alleen de verkeerde provider, maar ook de verkeerde advocaat. Tenzij hij u laat zien dat er echte fouten in uw brief staan.
N.B. In mijn geval lag de oorzaak van de problemen geheel en al aan een verkeerde instelling in (zo noem ik het maar als leek) een KPN-centrale!
Succes!
-
Re: Probleemoplossing internetplusbellen
Ik snap niet waarom vele mensen dat IPB nemen. ik zelf heb tiscali wat vele malen sneller, goedkoper en beter werkt. geen start tarief en dag en nacht gratis bellen naar vaste nummers. ik ken veel mensen die ook tiscali hebben en zijn er ook zeer tevreden over. is echt een lachertje die kpn met IPB. wat een slome snelheid en ook nog niet eens altijd gratis bellen. vergelijk maar op de tiscali site wat U kunt besparen als u tiscali had genomen. ik ben echt geen medewerker van tiscali maar kpn misleidt de boel en hun netwerk is ook erg brak. via hun site zou ik goedkoper uitzijn als dat ik nu via tiscali zit maar dat is ten eerste helemaal niet zo ik ben juist goedkoper uit en bovendien is m,n snelheid ook vele sneller (6 MB a 14,95 P/M) en ik hoef ook geen start tarief betalen en bovendien altijd 100% gratis bellen naar vaste nummers.
Oke groeten en ik wens iedereen veel plezier met die dure kpn!! oja radar nog gezien??
Oke groeten en ik wens iedereen veel plezier met die dure kpn!! oja radar nog gezien??
Het is natuurlijk leuk die Tiscali,
Maar... overal is Tiscali nog niet te krijgen!, en ben je aangewezen op Tele2, of een andere ADSL provider die via KPN opereerd!, en reken er op dat er dan KPN prijzen worden gerekent!, het zelfde met kabel internet!,
In de grote steden in de randstad heb je als klant veel meer keus dan in de outback!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Maar... overal is Tiscali nog niet te krijgen!, en ben je aangewezen op Tele2, of een andere ADSL provider die via KPN opereerd!, en reken er op dat er dan KPN prijzen worden gerekent!, het zelfde met kabel internet!,
In de grote steden in de randstad heb je als klant veel meer keus dan in de outback!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
hoi
is tiscali niet over genomen door de kpn?
groet toos
is tiscali niet over genomen door de kpn?
groet toos
-
jawel maar het blijft gewoon tiscali die via bbned netwerk werkt en alles blijft hoe het nu is. dus niet via de kpn netwerk waar ook IPB op zit.
groeten!
groeten!
die 14,95 is natuurlijk wel een actietarief. Na 6 maanden betaal je 5 euro extra voor telefonie en als je KPN de deur uit doet, komt er nog een tientje bij voor het koper. Desalniettemin ben je dan bij Tiscali voor nog geen 3 tientjes volledig voorzien van ADSL en telefonie.
Wat ook het vermelden waard is: Tiscali kwam als beste ADSL+telefonie provider uit de test van de consumentenbond.
Wat ook het vermelden waard is: Tiscali kwam als beste ADSL+telefonie provider uit de test van de consumentenbond.
-
ik heb begin maart internet plusbellen genomen wat een ellende toen en 10 maanden later nog steeds niet veel verbeterd me familie noemt het dan ook een hakkelbox want bellen en internetten (downloaden) gaat nog steeds niet goed lijn hakkeld of je belt en dan is het net of je in een echo put staat heb al diverse malen gebelt met kpn of planet maar je schiet er weinig mee op ik denk er hard over om op te zeggen.
maar als ik hier het forum lees en van mensen om me heen gaat dat immers niet zo simpel dus wie weet wat voor ellende ik dan op mijn hals haal.
ik had beter me oude analoge lijn kunnen houden nooit problemen onder vonden tel goed en internet goed. maar ik ben niet de enigste zoals ik hier lees ik wens een ieder veel sterkte met dit probleem misschien gaan ze is wat aan doen
maar als ik hier het forum lees en van mensen om me heen gaat dat immers niet zo simpel dus wie weet wat voor ellende ik dan op mijn hals haal.
ik had beter me oude analoge lijn kunnen houden nooit problemen onder vonden tel goed en internet goed. maar ik ben niet de enigste zoals ik hier lees ik wens een ieder veel sterkte met dit probleem misschien gaan ze is wat aan doen
-
stef die 14,95 is voor internet 6 MB en ook na een jaar want dat is het vaste tarief. wil je telefonie erbij dan betaal je 4,95 per maand extra.
groeten!
groeten!
Ha ja,
bij ons in dit achtergebleven gebied zijn we ook echt op KPN of HetNet aangewezen.
Tele2 schreven dat ze het ook konden maarre..... half jaar geprobeerd met heeeeeeeel veel telefoontjes, waar ze nog nooit een probleem gehoord hadden maar waar ze het toch niet waar konden maken.
bij ons in dit achtergebleven gebied zijn we ook echt op KPN of HetNet aangewezen.
Tele2 schreven dat ze het ook konden maarre..... half jaar geprobeerd met heeeeeeeel veel telefoontjes, waar ze nog nooit een probleem gehoord hadden maar waar ze het toch niet waar konden maken.