LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
familie tanis
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 13:57

[b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door familie tanis »

Wij willen met Aloha travel een reis naar turkeije boeken. Wie heeft ervaring met deze organisatie.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Zarine »

Het is een reisbureau, dus over het algemeen duurder dan een touroperator die direct aan particulieren verkoopt. Verder zie ik op de site dat alle reizen naar Turkije als 'voorboeking' staan. Er zijn zat touroperators die hun aanbod voor 2007 al definitief online hebben staan.

Zeker naar Turkije zou ik de prijzen vergelijken met meerdere aanbieders. Google eens op vakantie turkije en bereken dezelfde reis bij 3 of 4 organisaties.

Let er wel op dat de organisatie aangesloten is bij het SGR.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Laurent »

noem nu eens de toeroperator waar jij werkt, gokje P L ???

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Ballie »

Het is een reisbureau, dus over het algemeen duurder dan een touroperator die direct aan particulieren verkoopt.

?????

Wat een onzin. Reisbureaus hanteren gewoon de prijzen van de reisorganisaties. Van dat bedrag krijgen zij een deel commissie maar ze zouden een dief van de eigen portemonnee zijn als ze er een bedrag bovenop zouden gooien. De consument is echt niet dom en doet uiteraard een prijsvergelijking voordat men boekt.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Zarine »

Wat een onzin. Reisbureaus hanteren gewoon de prijzen van de reisorganisaties. Van dat bedrag krijgen zij een deel commissie maar ze zouden een dief van de eigen portemonnee zijn als ze er een bedrag bovenop zouden gooien.
Blijkbaar weet je niet waar je over praat. Er zijn ook touroperators die NIET via reisagenten verkopen, en over het algemeen zijn de consumentenrpijzen daar LAGER. Deze touroperators hoeven immers de commissie niet af te dragen aan de agent, dit komt direct ten goede aan de klant.
De consument is echt niet dom en doet uiteraard een prijsvergelijking voordat men boekt.


Ik zeg niet dat de consument dom is, ik waarschuw alleen dat er flinke prijsverschillen kunnen optreden en niet iedereen weet dat.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Zarine »

noem nu eens de toeroperator waar jij werkt, gokje P L ???
Ik zou maar niet meer gokken Laurent, daar ben je blijkbaar niet goed in.

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Ballie »

Gelul Zarine. Neem bijvoorbeeld Ross Holidays. Verkoopt niet via reisbureaus maar doet alleen aan direct sale. Mooi dat de prijzen daar flink hoger liggen dan bij bijvoorbeeld een Olympia of Sudtours. Jouw verhaal gaat niet altijd op.[/quote]

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Zarine »

Het is een reisbureau, dus over het algemeen duurder dan een touroperator die direct aan particulieren verkoopt.
Verder hebben we het over TURKIJE en niet over Griekenland.

Ik heb zelf 3 jaar bij een direct-seller op Turkije gewerkt en ken de markt goed genoeg thank you very much

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Ballie »

Sorry Zarine.............het spijt me verschrikkelijk. Hoe durf ik je tegen te spreken. Wat een schande!!! Sorry dat ik over Griekenland begon. Je reageert wel fel op het woord Griekenland. Turk?

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Zarine »

Net zo Turks als mn moeder.

Verder reageer ik niet fel op Griekenland maar op het woord 'gelul'.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door hharteman »

Het is inderdaad verstandig om flink te vergelijken tussen de aanbiedingen.
Zelf maak ik er een sport van om de goedkoopste eruit te pikken op de juiste datum.(NB: 1 dag later kan zomaar een behoorlijk bedrag schelen).
Ik vertrek ook nooit in een weekend want de luchttax is dan hoger.
Als iemand op de accommodatie waar ik heen ga het een tientje goedkoper heeft geboekt ben ik er de hele vakantie ziek van :-)
Gelukkig gebeurd dat hoogst zelden.
I know it, I am a gipsy, of zoals de Turken mij noemen "The Dutch gipsy"

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: [b]Wie kent Aloha Travel? [/b]

Ongelezen bericht door Chief »

Afgelopen zomer bij Aloha travel geboekt, het is een reisbureau die in Rotterdam gevestigd is. MIjn reis kwam daar gemiddeld per persoon en dat is ongelogen 250.00 euro goedkoper uit dan bij andere internet aanbieders. Het ging toen om een nieuw geopend hotel, het wil overigens niet zeggen dat ze inderdaad goedkoper zijn ik boek namelijk overal als het mij maar voordelig uitkomt.De reis die ik daar had geboekt was trouwens van sonar reizen, en die bood de reis vele malen duurder aan dan aloha travel vraag mij niet hoe het kan maar het is echt waar. Voorboeken voor 2007 zou ik zeker niet doen wacht nog heel even tot rond de kerst of begin volgend jaar dan zijn alle prijzen bekend.

Gesloten