LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewaartermijn documenten Sprintplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door singsing »

Hebben we er al rekening mee gehouden of er op enige wijze rekening
is gehouden met de bewaarplicht voor documenten.(AEGON)
Ze zijn in staat om alles weg te kiepen en de vaagheid hiermee te
vergroten, wie heeft hier een antwoord op?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ik denk dat wanneer zij nu in een lopende zaak documenten weg gaan gooien onder het motto dat de bewaartermijn verlopen is zij en eventuele tussenpersonen die zich hier schuldig aan maken de rechtbank over zich heen krijgen. Want dat zou betekenen dat zij beweringen niet meer hard kunnen maken.

Zij doen hun eigen positie in de lopenda zaken daar geen goed mee. Ik verwacht ook niet dat een concern als Aegon zo dom is...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

De minimale WETTELIJKE bewaartermijn die geldt: is 7 jaar.
Te rekenen vanaf de afloopdatum van een contract.

Wanneer je als SprintPlan-gedupeerde zelf niet zo stom bent om bewijsstukken (waaruit blijkt dat je SprintPlan-deelnemer was) weg te kiepen, dan is er niks aan de hand.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door singsing »

Peewee, van de 110.000 door AEGON benadeelde contracten zitten er
heus wel tussen die dat niet weten, ook weet ik zeker dat er erg veel
mensen totaal geen weet hebben wat AEGON hun heeft aangedaan.

Zij hebben hun polis (flut) nog ergens in een trommeltje liggen, niet wetende dat die paar afgetroggelde luizige AEGON-euro's zo'n beetje
alles is wat zij terug krijgen.

Het zou een dagblad sieren een flink wekelijks portie te reserveren voor
hoe een van ons bekendste verzekeraar nu echt in elkaar steekt, geflankeerd met echte verhalen hoe mensen jarenlang eenvoudigweg
zijn afgetroggeld!

Normen en waarden, laat de politiek maar eens bij AEGON / DEXIA beginnen, ik weet dat dat moeilijk is wanneer je commissaris bent bij de club maar het is de eerste stap naar een eerlijker maatschappij.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

Singsing,

Ik ben het me je eens. Er zullen naar schatting ongeveer 80.000 SprintPlan-gedupeerden zijn. Ruim de helft daarvan lijkt de fout vooral bij zichzelf te zoeken (volslagen ten onrechte, overigens) en niet bij Aegon/Spaarbeleg

Maar wedden dat die groep straks ineens klaar wakker is als er een veroordelend (eind)vonnis uit de bus rolt. Wanneer die passievelingen nog even wachten is hun claim inmiddels wel verjaard. Helaas pindakaas.

Het vergt enige domheid of goedgelovigheid of onoplettendheid om aan een SprintPlan te gaan deelnemen, het vergt een nog veel grotere domheid om daarna passief je verlies voor lief te nemen.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door kss »

wat zou spaarbeleg/aegon dan moeten bewaren ? gebakken lucht ?

kijk het enige wat het sprintplan is, zijn de standen van de indexen. die zijn eind jaren 90 vastgesteld, ook al kocht je in 2003 je mooie pakket lucht. vijf jaar later kijken ze weer wat de standen zijn.

er is niemand die met bewijs kan komen dat aegon ook daadwerkelijk aandelen/opties/trackers/watever aangekocht heeft.

enige mogelijkheid om dat de bewijzen is via euronext of andere beursvloeren en die bewaarplicht is volgens mij max 5jaar.

verder is de koper een lening verkocht, die niet belegt is en is het bovendien maar de vraag; indien wel hoeveel daarvan overblijft na xxx procent aan verborgen kosten .

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

Nog even over die wettelijke bewaartermijn van 7 jaar die op Spaarbeleg's klantenadministratie rust. Die 7 jaar lijkt lang, maar is dit niet altijd.
Iemand die bijvoorbeeld in 1999 een SprintPlan afsloot en een jaar later (in 2000) dit SprintPlan-contract met een boeterente afkocht, kan straks (in 2007 !) mogelijk al problemen verwachten. Vooral wanneer die persoon zelf ook gegevens niet heeft bewaard over zijn SprintPlan-contract en zijn betalingen.

Wanneer de persoon in dit voorbeeld al die tijd heeft stilgezeten en geen stuitingsbrief (zie vraag 6 de pagina ""veelgestelde vragen"" op www.sprintplanclaim.nl) heeft verzonden aan Spaarbeleg, dan heeft hij al het probleem dat Spaarbeleg hem kan tegenwerpen dat ZIJN claim inmiddels is verjaard !

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door singsing »

Peewee, en dit is nu net waar het AEGON om gaat, ook allerlei andere
trucs worden uit de kast gehaald om vaagheid en zand in de ogen te strooien van bedonderde personen.

En ook is het in en in triest dat Nederland vol zit met passievelingen, ik
begrijp ze echt niet. of het moet zijn dat er een grote club niet eens weet dat er bijv. op TROS RADAR en / of instellingen zijn die ze kunnen helpen.

Denk wel dat emails / waarschuwingen richting USA / Polen / enz. wel
eens effect kunnen gaan hebben, was mij maar tijdig een waarschuwing aan de hand gedaan als zou een der bekendste verzekeraar er zulke praktijken op nahouden!

Als voorlopig laatste zou bijv. C&G (Consument & Geldzaken) een ad kunnen plaatsen op Marktplaats, volgens mij mag dat en bereik je daar
denk ik de mensen heel goed mee!
Of in wekelijkse huis-aan huis bladen gewoon een gratis advertentie plaatsen, dat zal ze leren! ugh! Succes verzekerd maar niet bij AEGON!

dejonga
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 22:50

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door dejonga »

Ik heb ook een sprintplan afgesloten in 1999 deze is op 31-12-2004 afgelopen. Inleg was fl.200 per maand en de opbrengst na 5 jaar was nul.
Op de overeenkomst stond een garantiewaarde van fl.27000 maar in dec. 2004 was de beleggingswaarde € 13500 en de hoogte van de lening € 13613.41! Kan ik nog aanspraak maken op mijn inleg van 5 jaar, zo ja, wat moet ik dan doen. Ik had deze polis afgesloten voor mijn dochter zodat ze kon studeren, nu studeerd ze maar moet ze €500 per maand lenen bij de IB.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door mankon »

Beste Dejonga,

Middels de website: www.sprintplanclaim.nl kunt u zich aanmelden bij de Vereniging Consument & Geldzaken.
Na aanmelding worden ook in uw belang de rechtszaken gevoerd.
Ook even een stuitingsbrief sturen naar het schorem van Aegon, zie op dezelfde site: veel gestelde vragen nummertje 6.
Dit om eventuele verjaring te voorkomen.
Contributie bedraagt trouwens slechts 21,50 eurotjes per jaar.
Inmiddels zijn wij een aantal rechtszaken verder en blijkt nu nog zo een 1,5 jaar te kunnen duren.
Inmiddels zijn er zo een 100.000 gedupeerden van dit werkelijk smerige produkt, dus schrale troost.

Succes ermee!

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door bia »

mankon

Ik heb +/- 1 jaartje geleden 21,50 overgemaakt moet ik dan voor 2007 dat ook doen ?

Glenn en Bia

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door mankon »

Hoi Glenn & Bia,

Ik zag zojuist, dat de contributie voor 2007 is vastgesteld op: 23 eurotjes.
Naar mijn weten krijgen jullie vanzelf een acceptgiro toegestuurd.
Ik wil alle gedupeerden alvast een mooi & rechtvaardig 2007 toewensen en hopelijk betekent het nieuwe jaar voor onze "Aegon vriendjes" de afgrond.
Proost!!!!!

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Bewaartermijn documenten Sprintplan

Ongelezen bericht door bia »

Vriendelijk bedankt mankon

Vanuit Rotterdam wens ik elke gedupeerde een Prettige jaarwisseling en ik hoop van Harte dat we snel onze Euro's mogen ontvangen waar we recht op hebben.
Aegon kom nou eens over de brug ?

Glenn en Bia

Gesloten