LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
zenman
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:20

Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door zenman »

Gelokt door de lage prijzen en de beloofde toeters en bellen heb ik voor onze vereniging bij watsnel.nl een hostingpakket + domeinnaam besteld. :)

Na wat technische hobbels, kwam de site uiteindelijk van de grond. De gratis SiteBuilder moest apart worden aangevraagd en was na enkele weken gelukkig ook beschikbaar. Het was de bedoeling om op basis van de beloofde 500 templates met behulp van SiteBuilder een nieuwe layout te realiseren. Maar nee hoor. Je krijgt een uitgeklede versie van SiteBuilder voorgeschoteld. Inmiddels is het control panel van Sitebuilder niet meer toegankelijk. Op emails wordt geen antwoord gegeven. :evil: Balen dus!

Na wat speurwerk kwam ik op deze site terecht en daar schrok ik toch wel van. Er zijn meer gedupeerden!

:?: Hoe kan ik dit stel oplichters aanpakken
:?: Welke provider levert wel goede service inclusief de volledige SiteBuilder voor ongeveer 25 Euro per jaar

Ik kijk uit naar jullie reacties!

DaMaster
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2005 09:15

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door DaMaster »

Laten we eerlijk zijn, welk bedrijf kan voor 25 Euro per jaar véél service, véél templates en véél dataverkeer aanbieden. Geen enkel bedrijf!
Als het wel voor dat bedrag aangeboden wordt, dan zit er een addertje onder het gras, zoals betalen bij over-verkeer (soms via fair use policy) of advertenties op de site.
Zeer veel mensen hebben een ADSL/DSL of Kabelverbinding thuis. Dat biedt al mogelijkheden om zélf thuis een website 'in de lucht' te brengen met Windows. Oké, bouwen moet u zelf maar zoek gewoon eens op internet naar gratis software om dat te kunnen doen, er zijn werkelijk 100'en pakketten die u kunt gebruiken!

Suc6
ps. Vergeet de firewall niet!

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Bij www.StarFixhosting.nl kun je voor 33 euro per jaar al een website met hosting krijgen. Als je wilt zetten ze er een sitebuilder als "joomla" op zonder dat je daar meer voor hoeft te betalen.

zenman
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:20

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door zenman »

Laten we eerlijk zijn, welk bedrijf kan voor 25 Euro per jaar véél service, véél templates en véél dataverkeer aanbieden. Geen enkel bedrijf!
Als het wel voor dat bedrag aangeboden wordt, dan zit er een addertje onder het gras, zoals betalen bij over-verkeer (soms via fair use policy) of advertenties op de site.
Dat kun je nu wel zeggen, maar ze lokken je wel met al die leuke dingetjes, ZONDER slag om de arm, ZONDER beperkende voorwaarden! Belofte maakt SCHULD. Als je het niet kan waarmaken, biedt het dan ook niet aan. Dit is en blijft misleiding en dat moet stoppen :!:

www.watsnel.nl , verbeter je diensten of stop met het aanbieden van al dat leuks!

zenman
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:20

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door zenman »

Bij www.StarFixhosting.nl kun je voor 33 euro per jaar al een website met hosting krijgen. Als je wilt zetten ze er een sitebuilder als "joomla" op zonder dat je daar meer voor hoeft te betalen.
Jeroen toch! :? Reclame maken voor je eigen toko, tssss :oops: . Op je website wordt overigens met geen woord gerept over het gratis aanbieden "joomla", laat staan dat uitgelegd wordt wat dat is...
Maar goed, toch bedankt voor je reactie want goedkoop is het wel!

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Jeroen toch! Confused Reclame maken voor je eigen toko, tssss Embarassed . Op je website wordt overigens met geen woord gerept over het gratis aanbieden "joomla", laat staan dat uitgelegd wordt wat dat is...
Maar goed, toch bedankt voor je reactie want goedkoop is het wel!
Joomla is een "programma" waarmee je simpel websites kunt maken, blogs kunt bijhouden, enz. Op http://www.joomla.org/ vindt je meer informatie.

hansjepans
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2006 17:13

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door hansjepans »

Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel te vreden ben met watsnel.nl
Ik heb op alle e-mails antwoord gekregen en dat altijd binnen 3 a 4 uurtjes. En zeker voor dat geld mag je niet klagen, het is bijna voor niks. PHP SQL het werkt allemaal. Misschien ligt het er aan hoe je die mensen aanspreekt via e-mail. Netjes en vriendelijk zijn kan helpen als er problemen zijn.

Gr. Hans

superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

watsnel lees maar gerust watlangzaam !!!

10 dagen lang lag de websitebuilder plat en kon de site niet worden geupdate, net als een groot deel van de andere mensen hier zijn ze slecht te bereiken alleen per mail en als je geluk hebt krijg je binnen 12 uur antwoord, waar je dan geen ruk mee kan want het zijn vaak standaard antwoorden.
Of je hoort helemaal niks, affij het werkte weer werdt er gemeld geen excuses niks nada noppes !!!
Nu bleek onze webiste uit het gehuegen van websitebuilder te zijn ik moest alles weer opnieuwe erop zetten en dan kwam het goed, niet dus !!!
Nu al 2 weken kan ik niks en ben nu hard op zoek naar een goede host die ook voor iemand met weinig it verstand te onderhouden is.

tevens wil ik mijn geld terug en zo niet dan wordt het cker een rechtzaak ik houdt jullie op de hoogte.

Erg jammer allemaal want als het inderdaad werkt dan is het echt ideaal, het kost weinig , is voor iedere leek te doen maar in mijn geval is goedkoop duurkoop geworden.

adslben
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2006 22:38

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door adslben »

Wat een WAARDELOOS bedrijf.
1e jaar allemaal leuk, maar toch vaak offline zonder reden.

Dan moet je verlengen, en dat kan uitsluitend via het control panel (wat niet werkt) Bellen kan niet, email reageren ze niet op en fax ook niet.
Met als gevolg dat ze je site plat gooien waardoor je ook niet meer kan mailen en ftp en het control panel down is (je moet nu eerst betalen) MAAR DAT KAN NIET HE..

SUKKELS, dus maar verhuizen naar andere host.
En dan reageren ze wel, nee niet naar mij (kan ook niet omdat ze de mail plat gooien DUH)

Maar een klacht bij SIDN omdat we niet betalen.. AAAAARRRGGGH

Neem dus GEEN watsnel.nl

Let op we hebben het over 15 euro he, en daarom zetten ze alles offline.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik heb hetzelfde probleem met watsnel.nl. Ben het inmiddels een beetje zat en wil graag overstappen.

Maar ik wil wel graag weer sitebuilder of pagebuilder hebben. Ik ga er maar vanuit dat ik alles er op nieuw op moet zetten.

Ik zie ook door de bomen het bos niet meer, dus, volgens mij is de vraag al gesteld. Zijn er suggesties voor goede hosting pakketten MET sitebuilder of pagebuilder. En het mag best duurder zijn dan watsnel.nl.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door mediaservice »

ga naar www.mkeweb.com .
daar hebben ze voor zo'n 27 euro dacht ik een goed hosting pakket met CPanel .(incl. voorgeinstalleerde scripts zoals Wordpress, Joomla, Mambo etc.)

luna11
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:19

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door luna11 »

ik heb ook veel problemen gehad met watsnel. Heb nu meteen mijn abonnement opgezged en ben inmiddels overgestapt naar uwhostingwinkel.nl.
Daar heb je veel betere service, zelf id weekenden, en in de avonduren ook telefonisch, helpdesk etc...

Twee wkn geleden ontdekte ik bij het publiceren van mijn website dat van het een op andere moment(na een sitebuilder upgrade van 4.0 naar 4.1)alle modules ineens niet meer gepubliceerd konden worden.
De support afdeling gemaild, na 3 dagen nog geen verandering, na een week nog geen verandering, terwijl ze het probleem grondig zouden onderzoeken, werd mij gezegd.. uiteraard per e mail!
Nu dus 2wkn later nog steeds geen antwoord/veranndering of wat dan ook...
echt zo'n slecht bedrijf, NOOIT AAN BEGINNEN DUS!

Het was ook echt niet de 1e keer dat zoiets voorkwam in dat ene halfjaar dat ik hen als provider had...

Nu las ik al dit commentaar en dacht ik ben dus echt niet de enige, gelukkig!!

kijk-es
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:25

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door kijk-es »

Ik wil iedereen die veelvuldig (zakelijk) gebruik wil maken van zijn website afraden zich in te laten met watsnel.nl
De afgelopen 2 jaren heeft deze aanbieder voor veel ergernissen gezorgd:
- men is alleen bereikbaar per mail
- vragen en klachten worden pas na enkele dagen, vaak onvoldoende behandeld
- sitebuilder werkt niet constant
- de servers zijn te vaak uit de lucht (zeker als je als bedrijf afhankelijk bent van je site)
- het opstarten, inloggen en uploaden van de site ging gepaard met veel strubbelingen
- sinds ik mijn sites bij watsnel heb ondergebracht, krijg ik veel meer spam

En als klap op de vuurpijl: vorige week heeft men, ongevraagd, mijn abonnement met 1 extra jaar verlengd (nadat ik beëindiging van mijn abonnement had aangevraagd)

musicmannetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2008 23:09

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door musicmannetje »

Niet zozeer de reclame stoort mij (ze maken al tijden geen reclame meer volgens mij) maar wel de ongelofelijke knulligheid waarmee de zaak beheerd wordt door de mensen van watsnel.

Zo'n 3 tot 4 keer per week ligt de site eruit. Niet alleen van de particuliere paketten maar ook de zakelijke. Heb je een bedrijf en host je bij watsnel (ZZP-ers bijvoorbeeld) dan ben je dus meer dan de helft van de week niet via mail bereikbaar.
Afgelopen week hebben de mensen van watsnel getracht de systemen te upgraden. Er wordt niet gemeld waarom en hoe, maar meer dat het die avond gaat gebeuren en dat er voor de sites en mail geen downtime te verwachten is. Achteraf kreeg iedereen een jubelende email van de sales afdeling dat de migratie gelukt is. Niet dus! Al mijn sites zijn er een complete dag uit geweest en ook mail werkte niet. Nadat het systeem weer beschikbaar bleek mijn CMS (mambo) alsook de complete database volledig verdwenen te zijn. Nu, 3 dagen na de migratie, is de site nog steeds niet gevuld, ondanks herhaaldelijke emails met het verzoek of ze dan alsjeblieft tenminste de backup terug kunnen zetten zodat ik met de site aan de slag kan. Want na de migratie is het ook niet meer mogelijk om Mambo te installeren.

Kortom, ik ben er volledig klaar me, met dat stelletje amateurs. Ik zit zelf ook al 20 jaar in de IT en sta keer op keer verbaasd van de niveau van service en kennis van de mensen bij watsnel.

Voor de volhouders: via de KVK site kom je erachter dat watsnel huist op de William Boothlaan 3c in Rotterdam, waar ook NetNation gehuisvest is. Het telefoonnummer van die club is 010-4776515.
Ook op webhosters.nl (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1941) is er veel commentaar op de handelswijze van watsnel.

Patrick.




traag
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2008 18:04

Re: Misleidende reclame www.watsnel.nl (watsnel).

Ongelezen bericht door traag »

Dat heb ík weer.... ik was begonnen een website te maken bij Alfamega hosting en dat ging prima, maar ik miste de leuke templates. En het was best een beetje duur.

Toen zag ik de advertentie van Watsnel. Leek me een goed moment om mijn andere website daar te beginnen. Tja, dat heb ik geweten en heb twee dagen besteed alleen maar aan het inloggen. Na vele meeltjes en zelfs een telefoontje van hun, kon ik eindelijk inloggen. En jawel, het resultaat van mijn eerste stappen is een puinhoop. De 'gratis site builder" is een niet werkbaar product.

Bij elke pagina die ik wil openen moet ik dusdanig lang wachten dat ik een trui kan gaan zitten breien.
De helpdesk-meneer spreekt amper nederlands en zei er ook niets van te begrijpen. (dat klopt dus ook)

Ook ik werd verrast met een spontane verlenging van mijn abo voor nog eens 12 maanden. Met een onverklaarbaar bedrag van 1,25 per maand er bij. Geen idee wat dat is. Allerlei vreemde zaken gebeuren daar. Ik ga ze maar eens een aangetekende brief sturen met mijn kritiek, denk ik.

Herken alles wat ik in deze topic heb gelezen en dat is geen goede zaak.

Kortom: ik ga met hangende pootjes terug naar AlfaMegahosting. Kost was, maar dan heb je ook wat. Ze maken alles waar wat ze op hun site zeggen.

En voor wie niet zo veel kan betalen: een gratis website van Google heeft wel advertenties, maar ziet er toch 100x beter uit dan die Watsnel voor pakweg 30 euri en een hoop ellende levert ... (toepasselijke naam hè? :roll: )

Gesloten