LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Planet Internet (KPN)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 dec 2006 21:13
Re: Planet Internet (KPN)
Ik heb inmiddels al een geruime tijd IPB van KPB, ik werd hiervoor telefonisch benaderd, en ik kreeg alles precies volgens afspraak, eerst een duidelijke brief met alles erin en toen het instalatiepakket, hierbij heb ik ook alles zelf aangesloten en dat verliep allemaal perfect! ook de afrekeningen verlopen goed, en ik heb altijd supersnel internet en kan altijd bellen en gebeld worden, ik begrijp alle comotie ook niet, en kan het iedereen aanraden,m ik bespaar er ongeveer 50 euro per maand mee!
Re: Planet Internet (KPN)
Ook ik heb Internet PlusBellen telefonisch aangevraagd. Ik zat bij Het Net. Heb gevraagd of ik zonder problemen tussentijds kon switchen. Geen probleem. Nu heb ik de experia box geïnstalleerd en krijg van het net een mooie brief dat zij per 9 augustus 2007 het contract beëindigen. Dus dubbele kosten. Een mail gestuurd. Na een week antwoord met het verzoek om Het Net te bellen. Daar doorverwezen naar KPN. 45 minuten in de wacht alsof het niks kost. U had een HOP aan moeten vragen. Hoe kan ik nu als leek weten dat ik een HOP had moeten vermelden bij de aanvraag. Later werd er gezegd dat ze het zouden gaan uitzoeken en u wordt gebeld. Nou echt niet hoor.
Ik hoop dat Radar en andere programma´s dit probleem, wat veel gehoord is, aan de reacties te zien heel serieus gaan opnemen met de KPN zodat ik en velen met mij weer prettig en goedkoop kunnen internetten.
Dit moest ik even kwijt...
Ik hoop dat Radar en andere programma´s dit probleem, wat veel gehoord is, aan de reacties te zien heel serieus gaan opnemen met de KPN zodat ik en velen met mij weer prettig en goedkoop kunnen internetten.
Dit moest ik even kwijt...
Re: Planet Internet (KPN)
Ik zag op de site van de Consumentenbond dat ze een actie hebben tegen KPN intenet plus bellen. Weet niet of dat wat is maar het leek me wel goed.
Re: Planet Internet (KPN)
er zullen ongetwijfeld dingen niet gaan zoals ze horen te gaan mbt tot ipb. Kpn is er druk mee bezig om deze zaken op te lossen.
Ik kan u vanuit persoonlijke evaring vertellen dat 75% van de klachten veroorzaakt worden door de klanten zelf.
In engeland bestaat er een afkorting -RTFM- Read the F****** manual.
Dit is een tip die ik klanten zou aanraden voordat u op hoge poten naar kpn toestapt of belt.
Standaard: Ik heb ruis op me lijn -> Heeft u het zelf aangesloten? -> Jazeker -> u heeft de experiabox op de eerste wcd (wandcontactdoos, telefoonstopcontact) aangesloten?? -> Ja -> zijn er meerder wcd's in het huis? -> jazeker ook eentje boven-> Heeft deze losgekoppeld van de eertse wcd eb via de experiabox aangesloten?????? -> NEE gewoon laten zitten en boven mij telefoon aangesloten. Dank u bladzijde een van de gebruiksaanwijzing, experiabox als enig apparaat op de eertse wcd aansluiten.
Ik heb internetplusbellen al vier weken, werkt trouwens perfect, maar krijg nu toch nog een rekening van kpn voor mijn belkosten.
Goh, zelf aangesloten????? ook de happycall gemaakt 1369 om alles te activeren??? Hoezo vraagt de klant dan. Dank u bladzijde drie van de gebruiksaanwijzing.
zo kan ik nog wel even doorgaan.
RTMF.
OJA even over het alarm: Het wel of niet werken van een alarmsysteem heeft niets te maken met de betrouwbaarheid van internetplusbellen. Dit hheft te maken met het feit dat u het alarm via een experiabox laat lopen, deze werkt op 220 volt. Dus als er stroomuitval is werkt u alarm niet meer.
Ik kan u vanuit persoonlijke evaring vertellen dat 75% van de klachten veroorzaakt worden door de klanten zelf.
In engeland bestaat er een afkorting -RTFM- Read the F****** manual.
Dit is een tip die ik klanten zou aanraden voordat u op hoge poten naar kpn toestapt of belt.
Standaard: Ik heb ruis op me lijn -> Heeft u het zelf aangesloten? -> Jazeker -> u heeft de experiabox op de eerste wcd (wandcontactdoos, telefoonstopcontact) aangesloten?? -> Ja -> zijn er meerder wcd's in het huis? -> jazeker ook eentje boven-> Heeft deze losgekoppeld van de eertse wcd eb via de experiabox aangesloten?????? -> NEE gewoon laten zitten en boven mij telefoon aangesloten. Dank u bladzijde een van de gebruiksaanwijzing, experiabox als enig apparaat op de eertse wcd aansluiten.
Ik heb internetplusbellen al vier weken, werkt trouwens perfect, maar krijg nu toch nog een rekening van kpn voor mijn belkosten.
Goh, zelf aangesloten????? ook de happycall gemaakt 1369 om alles te activeren??? Hoezo vraagt de klant dan. Dank u bladzijde drie van de gebruiksaanwijzing.
zo kan ik nog wel even doorgaan.
RTMF.
OJA even over het alarm: Het wel of niet werken van een alarmsysteem heeft niets te maken met de betrouwbaarheid van internetplusbellen. Dit hheft te maken met het feit dat u het alarm via een experiabox laat lopen, deze werkt op 220 volt. Dus als er stroomuitval is werkt u alarm niet meer.
Re: Planet Internet (KPN)
U lijkt me een gefrustreerde KPN-medewerker. Als er zoveel wordt gebeld over ruis en de happycall (proest) dan staat het blijkbaar onvoldoende duidelijk vermeld of niet op de goede plaats vermeld. KPN houdt er blijkbaar ook na jarenlange ervaring nog steeds geen rekening mee dat een gebruiksaanwijzing voor de gemiddelde consument (en die is niet heel slim) geen problemen moet opleveren. En dan maar zeuren als mensen bellen over ruis en rekeningen.
Misschien had KPN het product inclusief de gebruiksaanwijzing moeten uitontwikkelen voor ze het markt opgooiden. Maar ja, dan is een ander bedrijf misschien sneller en dat kost klanten. "Weet je wat? We gooien het alvast in de markt en dan zien we wel waar het schip strandt... En als er gepiept wordt,z eggen we gewoon dat die consumenten maar beter hadden moeten lezen"
Misschien had KPN het product inclusief de gebruiksaanwijzing moeten uitontwikkelen voor ze het markt opgooiden. Maar ja, dan is een ander bedrijf misschien sneller en dat kost klanten. "Weet je wat? We gooien het alvast in de markt en dan zien we wel waar het schip strandt... En als er gepiept wordt,z eggen we gewoon dat die consumenten maar beter hadden moeten lezen"
Re: Planet Internet (KPN)
jijbak
als jip en janneketaal al te moeilijk voor je is, hou dan maar op. probeer dan maar eens een stripboek doorte kijken ipv een gebruiksaanwijzing door te lezen
als jip en janneketaal al te moeilijk voor je is, hou dan maar op. probeer dan maar eens een stripboek doorte kijken ipv een gebruiksaanwijzing door te lezen
Re: Planet Internet (KPN)
@yellybean: Zeg ik ergens dat ik iets niet begrijp? Ik stel alleen maar dat het blijkbaar te ingewikkeld is voor de gemiddelde consument, dat is alles. Dat u er dan van maakt dat ik zelfs jip en janneke taal niet begrijp, zegt meer over uw blijkbaar bovengemiddelde intelligentie dan over mij. Vervelend dat u met die intelligentie helpdeskmedewerker bent, misschien bent u meer op uw plaats op een directeursfunctie?
Maar ik begrijp uit uw reactie dat mijn vorige post de waarheid akelig dicht benadert, anders hoeft u niet zo getergd uit de hoek te komen. Goed om te weten...
Maar ik begrijp uit uw reactie dat mijn vorige post de waarheid akelig dicht benadert, anders hoeft u niet zo getergd uit de hoek te komen. Goed om te weten...
Re: Planet Internet (KPN)
@jijbak: als installateur van IPB ben ik het volkomen eens met yellybean. Hoe vaak ik niet bij klanten kom die het zelf(of een handige kennis) hebben geinstalleerd met alle problemen van dien en waar de gebruikershandleiding nog in het plastic verpakt is.
Men neemt gewoon niet de tijd om de stap voor stap de installatie instructies te volgen.
Ieder zijn vak en laat voortaan een gecertificeerde IPB monteur komen voor die € 49,94, dat bespaard een hoop ellende.
Men neemt gewoon niet de tijd om de stap voor stap de installatie instructies te volgen.
Ieder zijn vak en laat voortaan een gecertificeerde IPB monteur komen voor die € 49,94, dat bespaard een hoop ellende.
Re: Planet Internet (KPN)
> Davinci!
U geeft in eerdere correspondentie aan dat u dacht een oplossing te hebben gevonden voor uw probleem , lange en dus dure verbindingen te moeten hebben met de helpdesk van Planet, door eerst naar 0800-0407 van KPN te bellen en dan te laten doorverbinden met Planet?
Hebt u niet naar uw facturen gekeken en daarbij opgemerkt dat uw wordt omgeleid naar het 0900 nr van Planet? U betaald gewoon de kosten hoor!
Thuis werkt het volgens een zelfde principe. U kunt ook laten doorschakelen naar uw mobieltje en de beller heeft er totaal geen weet van!
KvdH
U geeft in eerdere correspondentie aan dat u dacht een oplossing te hebben gevonden voor uw probleem , lange en dus dure verbindingen te moeten hebben met de helpdesk van Planet, door eerst naar 0800-0407 van KPN te bellen en dan te laten doorverbinden met Planet?
Hebt u niet naar uw facturen gekeken en daarbij opgemerkt dat uw wordt omgeleid naar het 0900 nr van Planet? U betaald gewoon de kosten hoor!
Thuis werkt het volgens een zelfde principe. U kunt ook laten doorschakelen naar uw mobieltje en de beller heeft er totaal geen weet van!
KvdH
Re: Planet Internet (KPN)
Deze week heeft KPN een nieuw gratis helpdesk nummer 0800-0505 in gebruik genomen. Dit nummer is voor IPB klanten van KPN, Planet, HetNet en Slim.
Re: Planet Internet (KPN)
Mr Yellybean,
Over het alarm gesproken. Het lijkt wel een KPN-redenering om te stellen 'het leg niet aan ons dat ut niet werkt' maar aan de stroombedrijven.
Het interesseert me helemaal niet of een Experiabox op 6, 12, 220 of 380.000 volt werkt.
a) KPN dient zijn klanten vooraf op de hoogte te stellen van mogelijk falen van een alarmsysteem en niet pas als de monteur op de stoep staat.
b) Zonder Experiabox werkt het doorschakelalarm wel bij netstroomuitval. Met werkt het niet.
Conclusie: voor mensen met een doorgeschakeld alarm is IPB gewoon geen optie, aan wie het verder ook ligt. Het ontbreekt er nog maar aan dat KPN tegen de stroomleveranciers zegt, hou maar op met die 220 volt in de huiskamers, dat is alleen maar lastig voor ons.
Over het alarm gesproken. Het lijkt wel een KPN-redenering om te stellen 'het leg niet aan ons dat ut niet werkt' maar aan de stroombedrijven.
Het interesseert me helemaal niet of een Experiabox op 6, 12, 220 of 380.000 volt werkt.
a) KPN dient zijn klanten vooraf op de hoogte te stellen van mogelijk falen van een alarmsysteem en niet pas als de monteur op de stoep staat.
b) Zonder Experiabox werkt het doorschakelalarm wel bij netstroomuitval. Met werkt het niet.
Conclusie: voor mensen met een doorgeschakeld alarm is IPB gewoon geen optie, aan wie het verder ook ligt. Het ontbreekt er nog maar aan dat KPN tegen de stroomleveranciers zegt, hou maar op met die 220 volt in de huiskamers, dat is alleen maar lastig voor ons.
Re: Planet Internet (KPN)
Lanse017,
KPN geeft op de website www.kpn.com zeer duidelijk aan dat InternetPlusBellen en alarmering problemen (kan) geven.
Dat dat niet goed gelezen wordt kan KPN niet worden verweten.
U was dus gewaarschuwd.
Met vriendelijke groet,
Willem
KPN geeft op de website www.kpn.com zeer duidelijk aan dat InternetPlusBellen en alarmering problemen (kan) geven.
Dat dat niet goed gelezen wordt kan KPN niet worden verweten.
U was dus gewaarschuwd.
Met vriendelijke groet,
Willem
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Planet Internet (KPN)
Beste mensen.
De naam KPN is een naam met volume. Een naam waarop een stuk vertrouwen is gevestigd. Een naam met een goede staat van dienst.
Ik kan mij er niets bij vorstelllen waarop KPN die kwaliteiten over boord zou werpen voor dit soort klachten. Wanneer u tracht telefonisch contact met KPN op te nemen dat krijgt u het callcenter aan de lijn. Vaak wordt uw klacht standaard afgedaan maar daarmee bent u niet geholpen. Het beste is om uw klacht zo uitvoerig mogelijk te omschrijven op papier en deze vrief aan KPN te zenden. Het duurt wel wat langer voor dat uw vragen beantwoord worden maar u krijgt direct antwoord van de deskundigen.
De naam KPN is een naam met volume. Een naam waarop een stuk vertrouwen is gevestigd. Een naam met een goede staat van dienst.
Ik kan mij er niets bij vorstelllen waarop KPN die kwaliteiten over boord zou werpen voor dit soort klachten. Wanneer u tracht telefonisch contact met KPN op te nemen dat krijgt u het callcenter aan de lijn. Vaak wordt uw klacht standaard afgedaan maar daarmee bent u niet geholpen. Het beste is om uw klacht zo uitvoerig mogelijk te omschrijven op papier en deze vrief aan KPN te zenden. Het duurt wel wat langer voor dat uw vragen beantwoord worden maar u krijgt direct antwoord van de deskundigen.
Re: Planet Internet (KPN)
Onze tragedie met KPN/Planet en IPB is veel te lang om hier volledig uit de doeken te doen.
Wij zijn begin vorig jaar tweemaal een halve ochtend fysiek in de Primafoonwinkel in Eindhoven geweest om een aanvrage voor IPB te doen. Onze installatie is namelijk net iets te weinig standaard om via de standaard vragenlijst van de website van KPN aan te vragen.
Daarbij heeft niemand van de aanwezige jongens en meisjes ons ook maar een keer een vraag gesteld over de aanwezigheid van een alarminstallatie en de moeilijkheden die zouden kunnen optreden.
Pas nadat de verzekeraars medio vorig jaar collectief bekend gemaakt hebben niet meer met IPB in zee te willen voor opgeschakelde alarminstallaties is KPN op het internet begonnen met toekomstige klanten te waarschuwen voor mogelijke problemen. Ze hebben over het hoofd gezien om de lopende aanvragen te checken. Voor ons was er geen aanleiding om dagelijks op de KPN-site te gaan kijken. Zo opwindend is die niet.
Mr Chanmaster heeft overal verstand van, getuige zijn ruime aanwezigheid op fora.
Ik hoop van ganser harte voor hem dat hij op dit punt geen ervaringdeskundige is.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat KPN zijn goede naam zo te grabbel gooit, maar IPB is ze volledig boven het hoofd gegroeid. De organisatie was niet voorbereid op zoveel en zulke ernstige klachten, waardoor de pijplijn nu helemaal verstopt zit en tal van veel mensen ten einde raad zijn. Het optreden van diverse KPN-officials in RADAR was veelzeggend genoeg
Wij zijn begin vorig jaar tweemaal een halve ochtend fysiek in de Primafoonwinkel in Eindhoven geweest om een aanvrage voor IPB te doen. Onze installatie is namelijk net iets te weinig standaard om via de standaard vragenlijst van de website van KPN aan te vragen.
Daarbij heeft niemand van de aanwezige jongens en meisjes ons ook maar een keer een vraag gesteld over de aanwezigheid van een alarminstallatie en de moeilijkheden die zouden kunnen optreden.
Pas nadat de verzekeraars medio vorig jaar collectief bekend gemaakt hebben niet meer met IPB in zee te willen voor opgeschakelde alarminstallaties is KPN op het internet begonnen met toekomstige klanten te waarschuwen voor mogelijke problemen. Ze hebben over het hoofd gezien om de lopende aanvragen te checken. Voor ons was er geen aanleiding om dagelijks op de KPN-site te gaan kijken. Zo opwindend is die niet.
Mr Chanmaster heeft overal verstand van, getuige zijn ruime aanwezigheid op fora.
Ik hoop van ganser harte voor hem dat hij op dit punt geen ervaringdeskundige is.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat KPN zijn goede naam zo te grabbel gooit, maar IPB is ze volledig boven het hoofd gegroeid. De organisatie was niet voorbereid op zoveel en zulke ernstige klachten, waardoor de pijplijn nu helemaal verstopt zit en tal van veel mensen ten einde raad zijn. Het optreden van diverse KPN-officials in RADAR was veelzeggend genoeg
Re: Planet Internet (KPN)
Ook ik meld graag dat ik vanaf 12 december 2005 al bezig ben geweest tot op heden (11 januari 2007!) met het regulier opzeggen van mijn jarenlang naar tevredenheid genoten Planet Internet-abonnement (KPN) ivm overgang naar Internet Plust Bellen (KPN).
Ondanks vele telefoontjes, e-mails, briefje, teozeggingen etc. etc. die zelfs schriftelijk enper mail bevestigd werden is het me nog niet defintief gelukt de afboekingen te stoppen.
Ik had op hun eigen advies netjes opgezegd en zelfs nog een half jaar dubbel abonnement betaald aan Planet en aan KPN IPB tot 1 juli ivm formele opzegtermijn van Planet abonnement (ondanks dat alles KPN is).
Mijn zoon heeft zelfs ivm onterechte afschrijvingen hun volgens wet... van diefstal beticht.... allemaal geen reactie/verbetering.
Toen ik een keer flink aandring kon de dame van KPN me vertellen dat er zoveel problemen waren met facturen dat er een speciale groep was opgericht ervoor en dat nu snel alles zou worden opgelost.... is al weer maanden geleden en alles blijft doorgaan.
Het is een schande dat zo'n grote bedrijven als KPN anno 2006 op deze manier met hun klanten omgaan. Hier zijn geen woorden voor. Ik werd getriggerd omdat een vriend mij vanmorgen mailde dat hij dezelfde problemen met Het Net (ook KPN) aan het krijgen is. Ook andere kennissen hebben dit bij andere Internet Providerd idem dito.
Mijn gebeurtenissen allemaal hier neerschrijven zouden pagina's tekst vormen.
Ik denk dat KPN en de andere providers op deze manier, ondanks imagoverlies, er flink geld door verdienen. Het kost mij veel tijd en energie om het financieel iedere keer weer terug te boeken van de giro.
Een rode kaart gestuurd op advies van de giro werd niet in behandeling genomen. Vorige week heb ik de Postbank gevraagd vanaf 1/1/2007 deze afschrijving te blokkeren wat ze me hebben toegezegd. Even afwachten tot eind januari of ik ernu van verlost ben.
Gelukkig is de dienst/techniek zelf vak KPN heel goed vwb Planet Internet (5 jaren ervaring) en IPB ook al 1 jaarervaring.
Ook aan de mensen aan het front op de helpdesk ligt het niet: uiterst vriendelijk, correct en meewerkend maar daarachter.... managers, business, nonchalance... vul zelf maar in???
Ik hoop dat dit medium als druppel op de gloeiende plaat voor sommigen wat afkoeling kan bezorgen.
Ben benieuwd naar anderen en reacties van Radar zelf.
Ondanks vele telefoontjes, e-mails, briefje, teozeggingen etc. etc. die zelfs schriftelijk enper mail bevestigd werden is het me nog niet defintief gelukt de afboekingen te stoppen.
Ik had op hun eigen advies netjes opgezegd en zelfs nog een half jaar dubbel abonnement betaald aan Planet en aan KPN IPB tot 1 juli ivm formele opzegtermijn van Planet abonnement (ondanks dat alles KPN is).
Mijn zoon heeft zelfs ivm onterechte afschrijvingen hun volgens wet... van diefstal beticht.... allemaal geen reactie/verbetering.
Toen ik een keer flink aandring kon de dame van KPN me vertellen dat er zoveel problemen waren met facturen dat er een speciale groep was opgericht ervoor en dat nu snel alles zou worden opgelost.... is al weer maanden geleden en alles blijft doorgaan.
Het is een schande dat zo'n grote bedrijven als KPN anno 2006 op deze manier met hun klanten omgaan. Hier zijn geen woorden voor. Ik werd getriggerd omdat een vriend mij vanmorgen mailde dat hij dezelfde problemen met Het Net (ook KPN) aan het krijgen is. Ook andere kennissen hebben dit bij andere Internet Providerd idem dito.
Mijn gebeurtenissen allemaal hier neerschrijven zouden pagina's tekst vormen.
Ik denk dat KPN en de andere providers op deze manier, ondanks imagoverlies, er flink geld door verdienen. Het kost mij veel tijd en energie om het financieel iedere keer weer terug te boeken van de giro.
Een rode kaart gestuurd op advies van de giro werd niet in behandeling genomen. Vorige week heb ik de Postbank gevraagd vanaf 1/1/2007 deze afschrijving te blokkeren wat ze me hebben toegezegd. Even afwachten tot eind januari of ik ernu van verlost ben.
Gelukkig is de dienst/techniek zelf vak KPN heel goed vwb Planet Internet (5 jaren ervaring) en IPB ook al 1 jaarervaring.
Ook aan de mensen aan het front op de helpdesk ligt het niet: uiterst vriendelijk, correct en meewerkend maar daarachter.... managers, business, nonchalance... vul zelf maar in???
Ik hoop dat dit medium als druppel op de gloeiende plaat voor sommigen wat afkoeling kan bezorgen.
Ben benieuwd naar anderen en reacties van Radar zelf.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 nov 2006 15:22
Re: Planet Internet (KPN)
Ach ik ben pas 4 maanden bezig om mijn verhuizing geregeld te krijgen.Dan kan ene yellybean hier wel roepen dat het aan de mensen ligt die de manual niet lezen, Je kunt ook gewoon zorgen dat het plug&play is. Niet alle mensen begrijpen de techniek. Bij een vriend van mij zat er geen beschrijving dat de experiabox voor de huiscentrale aangesloten moest worden. Die is later even bijgevoegd.
In plaats van hier aan mensen sneren uit te delen kun je beter die tijd in je collega's steken om ze uit te leggen hoe ze een simpele verhuizing moeten regelen. Of gewoon niet liegen door mij bijvoorbeeld reeds 8 keer beloven terug te bellen maar het niet te doen. Ik heb reeds 27 telefoontjes gepleegd en stel dat er nog 1000 van die volhouders zijn van heb je het over 26.000 onnodige telefoontjes. Die tijd die het kost om die te beantwoorden kun je beter in dat eerste gesprek steken en te zorgen voor een directe oplossing.
Neem dan een andere ADSL verbinding zegt men. Tja Moet KPN er toch een voor me maken op mijn nieuwe adres,want ze zijn daar de enige provider.
Betaling teruglaten boeken. Krijg nou wat, ze kunnen me bellen. Ik uitleggen dat ik al 4 maanden geen telefoon en internet heb. Ja meneer daar ga ik niet over ik vertel u alleen dat u moet betalen. We hebben het hier over 80 euri per maand!!!!!! Tjonge ik word doorverbonden word ik uitgefoeterd dat ik niet opneem als ze bellen. Oh en welk nummer heeft u dan gebeld? De aansluiting op uw oude adres. Aha oude adres en denkt u dat ik daar kan opnemen als ik daar niet meer woon? En staat er geen opmerking bij dat ik op mijn mobiele nummer gebeld dien te worden? Oh ja dat wel meneer.
Handleidingen lezen??????????????
In plaats van hier aan mensen sneren uit te delen kun je beter die tijd in je collega's steken om ze uit te leggen hoe ze een simpele verhuizing moeten regelen. Of gewoon niet liegen door mij bijvoorbeeld reeds 8 keer beloven terug te bellen maar het niet te doen. Ik heb reeds 27 telefoontjes gepleegd en stel dat er nog 1000 van die volhouders zijn van heb je het over 26.000 onnodige telefoontjes. Die tijd die het kost om die te beantwoorden kun je beter in dat eerste gesprek steken en te zorgen voor een directe oplossing.
Neem dan een andere ADSL verbinding zegt men. Tja Moet KPN er toch een voor me maken op mijn nieuwe adres,want ze zijn daar de enige provider.
Betaling teruglaten boeken. Krijg nou wat, ze kunnen me bellen. Ik uitleggen dat ik al 4 maanden geen telefoon en internet heb. Ja meneer daar ga ik niet over ik vertel u alleen dat u moet betalen. We hebben het hier over 80 euri per maand!!!!!! Tjonge ik word doorverbonden word ik uitgefoeterd dat ik niet opneem als ze bellen. Oh en welk nummer heeft u dan gebeld? De aansluiting op uw oude adres. Aha oude adres en denkt u dat ik daar kan opnemen als ik daar niet meer woon? En staat er geen opmerking bij dat ik op mijn mobiele nummer gebeld dien te worden? Oh ja dat wel meneer.
Handleidingen lezen??????????????
Re: Planet Internet (KPN)
heb ook al de nodige problemen met kpn, een verhuizing snappen ze daar niet. Heb het al 5 keer via internet doorgegeven, zeker 25 mails zijn heen en weer gestuurd en ik heb al 7 keer gebeld. Maar een adreswijziging staat volgens hun nog steeds niet in het systeem!
Schandalig!!!
Schandalig!!!
Re: Planet Internet (KPN)
Aan een ieder op dit forum.
Voordat u mijn verhaal leest het volgende:
-Ik heb geen aandelen KPN
-Ik heb zelf nog steeds heel veel problemen met IPB
-Ben werkzaam in de branch, dus...vult u maar in..
Terecht wordt er door enkele opgemerkt dat de instructies slecht worden gelezen. Veelal is het voor de meeste geen dagelijks kost om een IPB installatie uit te voeren. De informatie is veel en zorgvuldig lezen is moeilijk. Om daarom zomaar te roepen : RTFM, is erg kort door de bocht. Een leverancier zou zich ook moeten afvragen hoe hij zo'n berg informatie het best overbrengt op zijn klanten. Iemand opperde het idee van strips. Dat is niet eens zo'n gekke gedachte. Heeft u wel eens een printer van HP gekocht, daar zit een quick installatiehandleiding bij die vnl uit plaatjes bestaat. We leven nu eenmaal in een maatschappij die erg visueel is ingesteld.
Iets wat we als consument ook nog al eens vergeten is dat wij consument het zijn die de markt opstuwen. We willen meer, sneller, beter en liefst ook nog goedkoper. Bedrijven als KPN spelen daar op in, omdat...precies wij dat vragen. Dit leidt dan weer tot productie die, zoals ook iemand opmerkte, eigenlijk nog niet volledig zijn uit ontwikkeld. Een product bestaat nl niet alleen uit technische componenten, maar er zit ook een hele procesorganisatie aanvast. Denk aan de productie, aanvragen, ja..storingesafhandeling, opleiding, etc. Daarbij komt wanneer je per dag 30 nieuwe aanvragen krijgt, praat je over hele andere organisatieproblemen dan wanneer dat er 5000 per dag zijn. Ik bagatalliseer hier niet de problemen, maar geef alleen maar aan wat effecten kunnen zijn. Het is uiteraard wel zo dat vooral organisatie hier rekening mee dienen te houden, maar gaat het mis, dan zijn de effecten groot.
Ik ben al vanaf augustus 2006 doende om mijn probleem opgelost te krijgen en heb zodoende de nodige ervaring met de helpdesk. Eerst de betaalde versie(0900-1407 45 ct/min) en later de gratis versie 0800-0505. Over het algemeen beste mensen, maar veel verder dan het laten intikken van wat letters en cijfers komen deze mensen niet. Dat ook zij niet over de mensen met de juiste kennis en kunde kunnen beschikken vind ik een blamage voor een servicedesk. Ook het van het kastje naar de muur sturen van klanten is een kwalijke zaak, maar...
Volgens mij is er licht aan het einde van de tunnel. Uit betrouwbare bron weet ik dat er op dit moment binnen de KPN organisatie gewerkt wordt aan een verbeter traject. Ook de consumentenbond zal hier een steentje aan bijdragen. Wij kunnen met z'n allen hiermee helpen. Ga naar http://www.consumentenbond.nl/acties/kl ... et=nietlid
mvg,
H.
Voordat u mijn verhaal leest het volgende:
-Ik heb geen aandelen KPN
-Ik heb zelf nog steeds heel veel problemen met IPB
-Ben werkzaam in de branch, dus...vult u maar in..
Terecht wordt er door enkele opgemerkt dat de instructies slecht worden gelezen. Veelal is het voor de meeste geen dagelijks kost om een IPB installatie uit te voeren. De informatie is veel en zorgvuldig lezen is moeilijk. Om daarom zomaar te roepen : RTFM, is erg kort door de bocht. Een leverancier zou zich ook moeten afvragen hoe hij zo'n berg informatie het best overbrengt op zijn klanten. Iemand opperde het idee van strips. Dat is niet eens zo'n gekke gedachte. Heeft u wel eens een printer van HP gekocht, daar zit een quick installatiehandleiding bij die vnl uit plaatjes bestaat. We leven nu eenmaal in een maatschappij die erg visueel is ingesteld.
Iets wat we als consument ook nog al eens vergeten is dat wij consument het zijn die de markt opstuwen. We willen meer, sneller, beter en liefst ook nog goedkoper. Bedrijven als KPN spelen daar op in, omdat...precies wij dat vragen. Dit leidt dan weer tot productie die, zoals ook iemand opmerkte, eigenlijk nog niet volledig zijn uit ontwikkeld. Een product bestaat nl niet alleen uit technische componenten, maar er zit ook een hele procesorganisatie aanvast. Denk aan de productie, aanvragen, ja..storingesafhandeling, opleiding, etc. Daarbij komt wanneer je per dag 30 nieuwe aanvragen krijgt, praat je over hele andere organisatieproblemen dan wanneer dat er 5000 per dag zijn. Ik bagatalliseer hier niet de problemen, maar geef alleen maar aan wat effecten kunnen zijn. Het is uiteraard wel zo dat vooral organisatie hier rekening mee dienen te houden, maar gaat het mis, dan zijn de effecten groot.
Ik ben al vanaf augustus 2006 doende om mijn probleem opgelost te krijgen en heb zodoende de nodige ervaring met de helpdesk. Eerst de betaalde versie(0900-1407 45 ct/min) en later de gratis versie 0800-0505. Over het algemeen beste mensen, maar veel verder dan het laten intikken van wat letters en cijfers komen deze mensen niet. Dat ook zij niet over de mensen met de juiste kennis en kunde kunnen beschikken vind ik een blamage voor een servicedesk. Ook het van het kastje naar de muur sturen van klanten is een kwalijke zaak, maar...
Volgens mij is er licht aan het einde van de tunnel. Uit betrouwbare bron weet ik dat er op dit moment binnen de KPN organisatie gewerkt wordt aan een verbeter traject. Ook de consumentenbond zal hier een steentje aan bijdragen. Wij kunnen met z'n allen hiermee helpen. Ga naar http://www.consumentenbond.nl/acties/kl ... et=nietlid
mvg,
H.
Re: Planet Internet (KPN)
Ook wij hebbe sinds maart 2006 internet plus bellen van kpn.Het ging goed.Ook wij hebben daarbij gekozen voor onbeperkt bellen voor 10 euro extra.Let wel, voor iedereen die dat nog gaat doen: Dat is alleen voor het gewone bellen,dus niet naar 06 of 0900.Dat staat er duidelijk vooraf bij vermeld.Wij wisten dat ,maar ik las eerder op dit forum, dat daar iemand boos over is, dat ze daar een aparte rekening over krijgen.Klopt helemaal dus.Het enige waar wij ons aan ergeren is dat je op internet je telefoonrekening kan inzien nadat je die per email ontvangen hebt van die maand,maar dat er nu al 3 maanden geen rekening uit te lezen is voor de specificatie,terwijl we daarvoor dat gewoon konden doen.En ik had een geheim nummer toen ik alleen nog een gewone telefoonlijn haden dat was niet te zien in de nummerweergave als ik anderen belde,maar opeens is dat veranderd toen ik IPB kreeg.Ik belde maar eens hoe dat kon,maar na een half uur doorverbinden en een paar eruo armer ,zeiden ze dat ze in het beeldscherm bij hen konden zien,dat alles goed was ingesteld en dat dat onmogelijk was.Maar iemand zou nog terug bellen.Niet dus.Daarna een maill gestuurd over beiden problemen,van de rekening en van het geheime nummer.Kreeg een mail terug ,dat ik dan wel een account op de website bij mijn KPN moest aanmaken,dan zou ik zonder problemen alles kunnen zien.Maar ja,dat had ik al maanden en ik had altijd kunnen inzien in mijn rekeningen,aleen nu niet.Van het probleem dat andere n mijn nummer konden lezen,dat snapten ze niet ,ik zou daarover maar gebeld worden.Weer terug gemaild,dat ik dus nu de rekeningen miste en niet die van daarvoor.Och dan zal het nog wel niet verwerkt zijn op hun pc en dan zou het er een maand later wel op staan.Maar ze zouden vooral terug bellen.Na 3 maanden gewacht te hebben,wel ijzig lang voor mijn doen,maar ik had geen zin meer ondertussen om hier in mee te gaan en vooral geld aan dure telefoontjes uit geven,zie ik ope een keer opeens mijn rekeningen verschijnen op internet.Goh,dat dat nog mogelijk was.En na nog eens een goede 2 weken later,was opeens mijn nummer weer afgeschermd voor anderen,zonder dat ik ooit terug gebeld ben.Zouden ze er spijt van hebben gekregen?Of eindelijk wakker geworden zijn?
Nog even wel een vraag voor Paddie.Ik las eerder in dit forum dat jij ondertussen een gratis helpdesk nummer had weten te bemachtigen.Kun je dat voor alle mede gedupeerden,dan niet aan ons hier op het forum schrijven?Wij willen ook best eens ons hart kunnen luchten bij de kpn net zo lang tot we een antwoord hebben.Ik had zelf halverwege deze procedure ook een gratis nummer op een gegeven moment,maar dat bleek gewoon een soort klantenservice te zijn,ipv de tecnische dienst,waar ze me eigenlijk wilden mee doorverbinden,maar dat schoot dus niet op.Dus als je dit nog eens leest Paddie,zou je ons dan die dienst willen bewijzen?
Nog even wel een vraag voor Paddie.Ik las eerder in dit forum dat jij ondertussen een gratis helpdesk nummer had weten te bemachtigen.Kun je dat voor alle mede gedupeerden,dan niet aan ons hier op het forum schrijven?Wij willen ook best eens ons hart kunnen luchten bij de kpn net zo lang tot we een antwoord hebben.Ik had zelf halverwege deze procedure ook een gratis nummer op een gegeven moment,maar dat bleek gewoon een soort klantenservice te zijn,ipv de tecnische dienst,waar ze me eigenlijk wilden mee doorverbinden,maar dat schoot dus niet op.Dus als je dit nog eens leest Paddie,zou je ons dan die dienst willen bewijzen?
Re: Planet Internet (KPN)
levi,
wanneer je 0900-1407 belt, krijg je te horen dat 0800 - 0505 een gratis nummer is.
wanneer je 0900-1407 belt, krijg je te horen dat 0800 - 0505 een gratis nummer is.