LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tell Me

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als dat zo is dan zou ik als ik u was even terug gaan naar de t-for telecom winkel en om opheldering vragen.Desnoods vragen naar de bewijzen van opsturen en de uitgevoerde reparaties.Als het goed is heeft u bij iedere aanmelding een reparatiebon moeten tekenen???

Normaal gesproken als een reparatie aangemeld wordt krijg de klant en bewijs van inlevering.Zodra een toestel retour komt zit daar een formulier bij waar de uitgevoerde reparatie bij vermeld staat.Deze zouden ze u dus moeten kunnen laten zien.

Misschien een optie om eens naar een andere winkel van t-for telecom te gaan en hem door hun op te laten sturen??....De handelingen van de winkel waar u nu steeds komt zijn mijns inziens steeds twijfelachtiger...

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Ja misschien is het een goed idee om eens naar een ander T for Telecom winkel te gaan alleen vraag ik me af of zij zich hier mee in willen laten omdat het natuurlijk franchise ondernemeingen zijn en zij niets aan dit abb. verdiend hebben. Snapt u wat ik bedoel?
En tekenen voor het inleveren van de telefoon heb ik nooit gedaan. Achteraf bedenk ik mij dat dat zeer dom is van mijzelf: wat als het toestel "weg" zou zijn geraakt? Bedenk ik me nu pas.....dan heb je geen poot om op te staan....En het rapport heb ik maar 1 keeer gehad: alleen bij de laatste reparatie. Maar daar staat op dat het toestel afgeregeld is ( wat houd dat in?) en bij dat repaircentre zeggen ze dat er een rep. aan de printplaat is uitgevoerd...zit er verschil tussen die 2 handelingen?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ja misschien is het een goed idee om eens naar een ander T for Telecom winkel te gaan alleen vraag ik me af of zij zich hier mee in willen laten omdat het natuurlijk franchise ondernemeingen zijn en zij niets aan dit abb. verdiend hebben. Snapt u wat ik bedoel
T-for telecom is T- for telecom
Ik denk dat dat ook te maken heeft met hoe u daar binnen gaat komen. Komt u op een manier binnen waarbij u direct in de aanval gaat kunt u hulp inderdaad vergeten. Niet het andere filiaal afbreken maar gewoon aangeven dat u graag uw toestel opgestuurd wil hebben naar het repaircenter... Vertel dat het toestel vaker opgestuurd is geweest. Verzuim om te vertellen in welk filiaal het eerder verstuurd is geweest is. Gaan ze daar wel naar vragen, leg dan uit dat uw vertrouwen in het andere filiaal gedaald is daar het niet helemaal gegaan is zoals het hoort. Maar blijf netjes...dat is echt heel belangrijk voor u om te doen.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Het lijkt nu alsof u denkt dat ik ALTIJD zo doe maar dat is heus niet waar hoor. Normaal gesproken ben ik altijd heel goed voor rede vatbaar en dat was ik de eerste 3 keer bij Tell Me ook alleen toen ze me de derde keer belden dat de telefoon weer binnen was en ik hem kon halen kwam ik voor nix want hij was er dus niet en ja toen werd ik heel boos. Hij was toen inmiddels al 3 weken weg en ik was blij dat ik hem dan eindelijk weer op kon halen bleek dat ie er helemaal niet was.

Is er dan verschil tussen een reparatie aan de printplaat en afregelen?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nee hoor, dat denk ik helemaal niet.Sorry als dat zo over komt. Ik denk meer uit het oogpunt omdat u er al van baalt wat ik heel goed begrijpen kan. Dan is het niet altijd even makkelijk om neutraal te blijven en ergens fris binnen te stappen vandaarum........

Er zit idd verschil tussen allerlei reparaties...daar zou ik me als ik u was niet al teveel in verdiepen omdat dat toch geen zin heeft. Het toestel moet gewoon gemaakt worden en t-for telecom moet zorgen dat dat dit keer ook goed gebeurd eventueel met een swap-verzoek.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen hoor: het komt idd wat agressief over ook als ik het zo terug lees. Ik heb gister het hoofdkantoor weer gebeld en zij zouden mij terug bellen vandaag. Nogmaals die meneer daar was erg aardig en behulpzaam dus het is ook niet zo dat ik het hele T for Telecomgebeuren veroordeel. Maar alleen de winkel hier in.....Euhhh een persoonlijke vraag eigenlijk maar met welk belwinkel bent u dan verbonden? De service die u geeft vind ik ronduit fantastisch....

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

In ieder geval niet t-for telecom ;-)...Ik wijd daar liever niet verder over uit daar ik hier uit persoonlijk oogpunt post en niet vanuit het bedrijf.Ik vind het gewoon leuk om mijn kennis te kunnen delen als ik daar iemand mee helpen kan...Ik reageer overigens niet altijd even behulpzaam hoor. Het ligt eraan waarover het gaat.

Maar in ieder geval bedankt voor je compliment.

Is er overigens geen optie bij t-for telecom dat je het via de klantenservice laat lopen en het toestel dus via hun opstuurd?

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Nou ja geeft ook niet. Ik vind het in ieder geval super dat je me helpt en een beetje wegwijs maakt in de wereld van de belwinkels :D

Vanmiddag heb ik weer contact gehad met het hoofdkantoor en zij hebben tel. contact gehad met het filiaal van T for Telecom. Het hoofdkantoor heeft een coulanceregeling voorgesteld aan de filiaalhouder maar nee meneer wil daar niet op in gaan en het hoofdkantoor kan verder ook niets doen. Ze kunnen het filiaal alleen maar adviseren maar als een filiaalhouder daar niet aan mee wil werken houd het voor het hoofdkantoor ook op aldus het hoofdkantoor. Hij had ook nog gevraag waar m'n toestel die andere 3 keren geweest is en ja daar had hij geen antwoord op. Hij wilde dat ik langs kwam om het toestel nog een keer op te sturen naar het repaircentre want die hadden hun werk niet goed gedaan ook omdat ze tegen mij zeggen dat er een reparatie aan de printplaat heeft plaatsgevonden en op het servicerapport staat dus "toestel afgeregeld". Het schijnen dus 2 verschillende dingen te zijn dus wat er precies gebeurd is....ik heb geen idee. Maakt ook niet zo veel uit. Feit blijft dat het toestel gewoon niet goed is.
Heb ook met Nokia gebeld (werd doorverbonden naar Belgie"????) en die meneer vond dat het na 5 keer opsturen wel genoeg geweest was en dat ik misschien toch recht had op een nieuw toestel.Ze bellen morgen of overmorgen terug. Ben benieuwd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Beetje een starre houding van die filiaalhouder.......Snap ik niet zo goed.Daarmee vind ik dat je (hij dus) indirect je fouten toegeeft maar hardnekkig blijft in je eigen recht.Belachelijk dat hij niet mee wil werken aan een coulanceregeling als dat vanuit het hoofdkantoor voorgesteld wordt.

De reparatierapporten zou ik niet teveel waarde aan hechten. Er staat af en toe iets anders op dan dat er daadwerkelijk gebeurd is omdat het in het systeem niet aangevinkt kan worden.

Toch zou ik als ik u was het via een andere shop proberen. De verhoudingen met deze shop zijn niet echt betrouwbaar meer mijns inziens.Ook vreemd dat de shop geen contact gezocht heeft met nokia. Ik heb laatst zelf een situatie gehad met een klant die zijn toestel ook net nieuw had. Na de 3e keer kwam hij weer ongerepareerd retour.Ik heb nokia zelf gebeld en daarna werd het wel opgelost gelukkig. U wil niet weten hoe l*llig ik me voelde ten opzichte van de klant.

Deze situaties zijn al heel vervelend maar het wordt alleen maar vervelender als de medewerkers van desbetreffende shop niet mee willen werken.Een toestel omruilen kan nooit zomaar maar je kan er als shop wel druk achter zetten dat er op het repaircenter wat gaat gebeuren.

Zoals ik ook eerder al aangaf kan je bij de 3e keer voor dezelfde klacht een swap verzoek indienen. Of daar gehoor aangegeven wordt is een tweede. Dat is afhankelijk van de klacht.Vandaar dat die meneer 5 keer teveel vond natuurlijk. Maar als hij daadwerkelijk maar 2 keer opgestuurd geweest is ipv 5 keer kan dat ook nog een staartje krijgen. Nokia gaat er niet in mee als zij zien dat het toestel pas 2 keer bij hun geweest is. Hun kunnen dat nazoeken in hun systeem.

Ik ben benieuwd wat de afloop van dit verhaal gaat zijn...Het is nu ik het verhaal helder krijg alles behalve netjes.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door ehltech »

volgens mij moeten kika en syl koffie gaan drinken ergens in een stad jullie maken er een prive discussie van . hahaha

maar voor toestel gaat het exact om ?

maastrichtseshopper
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 23:57

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door maastrichtseshopper »

Swappen? Coulance? Het moet niet gekker worden. Ik vind de adviezen van Kika als insider interessant, maar het lijken me wel de adviezen van iemand die de interne regeltjes van de telecomaanbieders iets te serieus neemt. Zie dit overigens niet als aanval op Kika, ik begrijp heel goed hoe dingen gaan, en ik ben ook heel blij niet een tel shop medewerker te zijn.

De levering bestaat uit twee zaken: 1) een netwerk aansluiting, en 2) een deugdelijke telefoon. Punt 2) wordt dus niet nagekomen. Hiervoor moet je de leverancier aansprakelijk stellen, en de leverancier is de club die op de factuur staat (of de juridische opvolger daarvan). Mocht die club het probleem niet oplossen dan is er geen enkele reden om de overeenkomst niet te beindigen en de niet geleverde zaken op de leverancier te verhalen. Denk hierbij aan de waarde van het toestel en niet genoten abonnementstijd. Het eenvoudigst is om je automatische incasso te stoppen en betalingen terug te laten storten, voor de rest zul je vast naar de rechter moeten, maar dan ga ik er vanuit dat de leverancier een onbetrouwbare club is, en dat laatste is helaas hoe ik de diverse tel com aanbieders inschat.

Ben benieuwd hoe dit afloopt, hoop dat die andere T f T shop de zaak wel oplost.

Mvg,

MS

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ MS
Automatische incasso laten stoppen is het wel het domste advies wat je geven kan. Mevrouw heeft haar abo lopen via KPN Hi en niet via t for telecom.T for T heeft het abo alleen aangesloten en daar het toestel bij gegeven.Zodra mevrouw automatische incasso laat stoppen krijgt mevrouw ook nog problemen met KPN. Kpn gaat dat niet accepteren daar het idd om 2 zaken betreft. 1 de aansluiting en 1 het toestel.

De herinneringen zullen binnen komen ...betaald mevrouw dan nog niet dandan gaat het naar een incasso bureau waarbij de aansluiting geblokkeerd wordt. Betlaad mevrouw dan nog ivm ontevredenheid met toestel komen er + extra kosten bij voor het incasso bureau + er komt een eindafrekening van het hele abo + mevrouw wordt geregistreerd bij preventel of experian wat betekend dat mevrouw 5 jaar lang te boek gaat staan als wanbetaler.....Geen slim advies dus.

@ ehltech... ik zie geen discussie ..Ik zie adviezen die ik mevcrouw geef naar aanleiding van haar vragen. Daarnaast kan je teruglezen om wat voor een toestel het gaat.

maastrichtseshopper
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 23:57

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door maastrichtseshopper »

Beste Kika. De vraag is, wie is de verkopende partij cq wie zijn de partijen op contract/factuur? Zijn er twee partijen zoals jij aangeeft, dan heb ik dat blijkbaar gemist in dit verhaal. Mea culpa.

Zo niet...

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Yups. Mevrouw heeft haar abo bij t-for telecom aangeschaft op het netwerk van KPN met HI. Dus haar rekeningen betaald ze aan KPN niet aan t for t.En dan nog...Je trekt altijd aan het kortste einde zodra je de incassos laat storneren.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

@ Kika

Heb nog steeds nix vernomen van Nokia. Heb gister zelf gebeld maar na dat ze me eerst 10 minuten laten wachten voor 0,45ct. p.m. komt er een meneer aan de lijn me vertellen dat hij me wegens drukte niet door kan verbinnden...laten ze je eerst 5 minuten wachten :evil: Kunnen ze me niet kwaaier krijgen he? Ga het vanmiddag nog een keer proberen. Heb wel van het hoofdkantoor van TfT gehoord dat m'n telefoon de overige 3 keer weg geweest is naar een ander reparatiedienst...ze weten alleen niet welke het kon nl ook best nog zo zijn dat ze hun "eigen mannetjes" daarvoor hadden bij de desbetreffende winkel....

Enne...@ Eltech:
Ik ben ehel blij met de adviezen van Kika. Zou hem/haar bijna uitnodigen voor de koffie :wink:

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Krijg ik dan een krakeling bij de koffie???? ;-) Ik ben overigens een haar.

Hmmz dat de wachttijden bij nokia soms erg lang zijn klopt. Ik heb er laatst 3 kwartier in de wacht gehangen....Vreemd verschillende reparatiecentra...Hebben ze daar bewijzen van?Heeft u gevraagd of ze daar papieren van op kunnen sturen?

Ik zou bij de t for t winkel toch eens gaan hengelen naar alle reparatiebonnen/ bewijzen van opsturen.Dit kan misschien van nut zijn als Nokia bepaalde gegevens wil weten van u.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Ik had meer gedacht aan een lekker stuk gebak...maar als jij liever een krakeling hebt :wink:

Ja ik ga maar weer eens terug naar T f T. Ben benieuwd wat ze daar te melden hebben en ik zal jou advies ter harte nemen ook al is het soms moeilijk ...ik zal proberen zo netjes mogelijk te blijven......Hebben ze trouwens ALTIJD servicebonnen als ze een telefoon repareren? De 2 andere heb ik al die heeft het repaircentre al gemaild.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Ik ben overigens een haar.
Hè gelukkig maar... Ik mag nl niet met vreemde mannen koffie drinken van m.n man :lol: :lol:

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Gebak ook altijd goed ;-)....

Normaliter is het zo dat bij iedere reparatie het toestel aangemeld moet worden bij het repaircenter. (Althans dat is de procedure die ik ken.Ik weet niet hoe dat exact bij T for T werkt). De medewerker geeft daar de klachten aan. Als het goed is komt er dan een formulier de printer uitrollen die getekend moet worden door de klant. Dit is een bewijs van inlevering.

Zodra een toestel retour komt van het repaircenter lijkt het mij normaal dat er een raparatie bonnetje gemaakt wordt. Dit omdat de meeste repaircenters een garantie van 3 maanden hanteren op de uitgevoerde reparaties. Nogmaals ik weet niet hoe dat bij t for t werkt...maar in de regel werkt het zo zoals hierboven omschreven.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Dragoon »

Wat een gezelligheid hier.. 8)

Gesloten