LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen zorgverzekeraar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
peps

overstappen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door peps »

Helaas ben ik verzekerd bij Anderzorg. Nu wil ik overstappen naar een andere verzekeraar.

Alleen de tandarts verzekering wil ik bij anderzorg behouden. Na diverse emails blijkt dit niet te kunnen.
Ik ben verplicht de basisverzekering ook te behouden.

Nergens in de polisvoorwaarden staat dit vermeld.
Om ergens anders de extra aanvullende verzekering ondertebrengen is ook niet mogelijk omdat er een geen acceptatie plicht geld.

Ik dacht de wet zo was ingericht dat je een vrije keus had in je keuze.
Op emails naar anderzorg wordt ook niet meer gereageerd.
Zijn er nog meer mensen met dezelfde moelijkheden graag zou ik dit willen horen.

Byob

Re: overstappen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Byob »

Op het niveau van de Basisverzekering heb je gelijk,

maar de aanvullende verzekeringen, ook tandarts, is een maatschappij vrij in acceptatie en voorwaarden.

Heb je al elders geprobeerd ook de tandartsdekking te krijgen? Proberen kan altijd natuurlijk?

Bij mijn weten is anderzorg overigens niet de enige verzekeraar die de basis dekking verplicht stelt als men ook aanvullend verzekerd wil zijn bij die maatschappij!

Stanley

Ongelezen bericht door Stanley »

Dom gedachte dat je zonder basisverzekering ook aanvullende verzekering kunt nemen!

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

nou nee, bij de Friesland kon an kan dat, bij OHRA meen ik ook.
Alleen met ingang van 2007 betaal je daar wel extra premie op je AV voor...

Meeus heeft een losse tandartsverzekering . Ik ken ook mensen die vroeger al ziekenfonds bij bv Amicon hadden, en de aanvullende verzekering bij ZK. Ook die doet daar geloof ik nog steeds aan mee.

Alleen het is voor verzekeraars aantrekkelijker klanten voor de basisverzekering te hebben, want daarvoor komt ook vanaf de overheid geld naar hen toe. Dus laten zij de markt in hun voordeel werken namelijk door het onaantrekkelijk te maken losse AV-en af te sluiten middels premiestelling.

peps

Ongelezen bericht door peps »

Hoezo dom. Bij de invoering van de nieuwe zorgwet is er voordurend voor gespiegeld dat dit kon om zo meer gebruik te maken van de marktwerking. Helaas is dit niet het geval . En als dit nu in de polis voorwaarden had gestaan. de zogenaamde kleine leters was het nog daar aan toe.

RvRens

Ongelezen bericht door RvRens »

Wij hebben voor 2006 bij de Friesland een losse tandarts verzekering afgesloten. Dinsdag hebben we de nieuwe polis voor 2007 ontvangen, en wat schetst mijn verbazing? Een premieverhoging van ruim 136%!

Premie 2006: 13,50
Premie 2007: 15,95
Premie toeslag voor het hebben van een losse aanvullende verzekering: 100%!

Onze premie voor 2007: 31,90

Schandalig!

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

peps Geplaatst op: 05 Dec 2006 14:47    Onderwerp: overstappen zorgverzekeraar
Alleen de tandarts verzekering wil ik bij Anderzorg behouden. Na diverse emails blijkt dit niet te kunnen. Ik ben verplicht de basisverzekering ook te behouden. Nergens in de polisvoorwaarden staat dit vermeld.
Inderdaad, dit staat nergens in de polisvoorwaarden vermeld. Ik raad je aan om je rechtsbijstandverzekering te raadplegen. Misschien dat een jurist kan vertellen of dit is toegestaan (ik denk van niet: want op deze manier kan een verzekeraar gemakkelijk van een klant af komen: gewoon de premie verhogen)

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik denk dat het wel kan, zij zijn vrij om elk jaar nieuwe voorwaarden te maken voor de verzekering, u heeft immers een jaarkontrakt...Verslechtering van voorwaarden is altijd een mogelijkheid om de verzekering op te zeggen, daar sturen zij zo op aan omdat het ze blijkbaar teveel geld kost (uiteraard...want iedereen met veel kosten heeft bij hun gebruik gemaakt van drempelloze toegang!)

Heiber

Ongelezen bericht door Heiber »

Bij De Friesland kun je inderdaad een aanvullende verzekering afsluiten zonder dat je de basisverzekering hebt. En inderdaad de premie voor die aanvullende verzekeringen is in dat geval het dubbele van de premie als je ook een basisverzekering hebt.
Schandalig is dat zeker niet. Mensen die alleen een aanvullende verzekering hebben zijn erg duur. In de eerste plaats omdat ze veel claimen (ze sluiten niet voor niks een aanvullende verzekering ergens anders apart af). In de tweede plaats is het administratief duur omdat de verzekeraars contact met elkaar moeten opnemen (bij chronische fysiotherapie bijvoorbeeld komen de eerste negen behandelingen uit de aanvullende verzekeringen en de volgende uit de basisverzekering).

En ten aanzien van de topic-opener: bij de Friesland bestaat geen medische selectie. Ook niet voor de aanvullende verzekeringen. Alleen voor de meest uitgebreide Tand verzekering geldt een (erg milde) selectie. Ik vind trouwens dat als je een verzekering afsluit bij Anderszorg dat je ook niet veel mag verwachten. Ik vind het sowieso ongeloofelijk dat mensen voor een paar euro minder een verzekering afsluiten. Dingen als een goede klantenservice, goede bereikbaarheid, snelle afhandeling van declaraties zijn minstens zo belangrijk lijkt me. De Friesland is misschien niet de goedkoopste. Qua dienstverlening is De Friesland al jaren lang de beste verzekeraar van Nederland. De organisatie is in verzekeringenland nog klein en de lijnen zijn kort. Er kunnen aanvragen en machtigingen in twee dagen geregeld worden. Ik ben erg blij dat ik een paar euro meer betaal en bij De Friesland verzekerd ben.

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Ik begrijp sowieso niet waarom men elders een aanvullende verzekering wenst af te sluiten. Hou alles gewoon onder één dak.

Via www.zorgplanet.nl kun je diverse zorgverzekeraars vergelijken. Qua premie en dekking.

jackpot

Ongelezen bericht door jackpot »

Dames en heren,

Ga NIET naar de OHRA.
Ik herhaal : GA NIET NAAR DE OHRA

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ohra is een goedwerkend bedrijf

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Wat een antireclame zeg! Toevallig hoort OHRA wel bij een van de betere zorgverzekeraars.

Dat je een probleem hebt met ze, ach, wie heeft dat niet? Er bestaat geen zorgverzekeraar, die 100% tevreden klanten heeft.

Let voortaan op je woorden :roll:

heho

Ongelezen bericht door heho »

Hallooooo
Ga jij bepalen voor een ander watie wel of niet mag zeggen.
Let jij ook maar op je woorden.
Wat gebeurt er dan als hij niet op zijn woorden let....??
Vingertje naar beneden foei

Gesloten