LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
joop theunissen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 17:34

het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door joop theunissen »

wat het gedonder met hetnet betreft, ik heb maar een stapeltje van 2cm aan hnet brieven, wil ik geheim vertellen. Iedere mederker9ster) van kpn en alle gerlieerde bedrijven van kpn krijgt bij indiensttreding een strikt geheime cursus in het hanteren van het smoeshoutje. Dit is een achtkantig tolletje dat vroeger in drukkerijen werd gebruikt om klanten om de tuin te leiden wanneer de drukkerij niet op tijd kon leveren. Op aleke zijde van het tollet6je stond een ander smoesje:het zetsel is in pastei gevallen, de vellen zijn gesmet, de binder heeft ons in de steek gelaten, de looprichting lag verkeerd, enzovoort. Het voordeel van zijn tolletje is dat niet iedereen in de drukkerij steeds dezelfde smoes gebruikt. In het diepste geheim heeft kpn dit systeem overgenomen en krijgt iedere kpn-er, hetnetter, enz. van koffiehaler tot sscheepbouwer een cursus in het vakkundig omgaan met het tolletje zodat het niet steed op dezelfde kant valt. Dit si, naar verluidt de enige cursus die werkt.
Joop Theunissen[quote][/quote]

Adeel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:52

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door Adeel »

Wat een onzin verhaal,

Ik denk dat je zo 'boos' bent op KPN dat je fantasie op hol is geslagen.

Er valt verder weinig te zeggen over wat jij nu deelt met ons

joop theunissen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 17:34

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door joop theunissen »

tja, meneer of mevrouw Adeel,
ik vermoed inderdaad dat wij weinig gemeen hebben. In elk geval niet mijn gevoel voor humor of sarcasme.
Allereerst even mijn excuses voor de typefouten.
Wat ik met dat verhaal over het smoeshoutje wilde zeggen? Het volgende. Het is geen toeval wat KPN ons flikt, maar onderdeel van een weloverwogen strategie, met als hoofddoel tegen minimale kosten een maximale winst behalen en de klant kosten te laten maken bij het oplossen van fouten gemaakt door kpn-medewerkers(sters(). Duidelijk?
Groetjes van Joop Theunissen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mag ik eerlijk zeggen dat ik van het hele verhaal geen hout snap? Waarom zou een bedrijf smoezen bedenken voor de klanten?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb het een paar keer gelezen maar begrijp er nogniks van :shock: :shock:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ah oke, dus omdat het druk is omdat er honderden mensen bellen die de handleiding niet lezen en meteen de telefoon grijpen, denk jij dat ze smoezen verzinnen om extra geld te verdienen?

Nee oke, nu is het me duidelijk wat TS bedoelt.

djdivine
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 21:17

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door djdivine »

whaha ik heb die smoes training anders niet gehad ! ik werk zelf op de afdeling van het internet plus bellen afdeling .

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ik voeg hier graag wat aan toe.

Het is inderdaad belachelijk, dat wanneer je de helpdesk van KPN belt wel aardig geld kost, en veel ergernis, zeker wanneer je geen vaste aansluiting hebt en mobiel alles moet afhandelen. :twisted:

Wat zeg ik nu?? Afhandelen ??? nou afschepen zul je bedoelen, dat is mijn ervaring van de helpdesk, ze weten nergens de ballen van, zelfs niet van de brieven die KPN zelf aan mij verstuurd.
Ik ben nog steeds bezig met een aanvraag van 24 november 2006, hun begrijpen het niet, nou ik ook niet meer. :cry:

Dit valt mij erg tegen van KPN, gelukkig heb ik mijn andere provider nog niet opgezegd. :roll:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door pvd »

Ah oke, dus omdat het druk is omdat er honderden mensen bellen die de handleiding niet lezen en meteen de telefoon grijpen, denk jij dat ze smoezen verzinnen om extra geld te verdienen?
Fout dilbert: Er bellen honderden mensen, waarvan er tientallen de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen hebben.

p.s. Dilbert, als jij het zo goed weet, waarom los jij de problemen dan niet op :?:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door ?? »

Dilbert heeft een punt. Veel mensen lezen simpelweg de handleiding niet (goed) en dan krijg je veel sneller problemen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik werk niet bij KPN dus het is niet mijn taak om jullie problemen op te lossen. Ik constateer alleen dat veel fouten opgelost kunnen worden door gewoon de handleiding te lezen of af en toe een keer logisch na te denken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En de mijne een reactie op pvd

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik zie het probleem niet, KPN is een groot bedrijf telefonie is altijd goed geweest maar door de opta kunstmatig hoog gehouden (in verband met concurentie). Na tijden mag KPN internet bellen introduceren en mensen gaan er masaal heen en maar klagen.
Ik ben het met Dilbert29 en ?? eens eerst goed lezen en dan aansluiten. In de familie heb ik ook een aantal mensen die eerst gingen lezen en dan pas aansluiten en het werkt en zonder problemen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door agro »

Dat ik altijd standaard 20 minuten in de wacht sta kosten 10 cent per minuut + gebruik mobile telefoon gewone telefoon doet het niet
Hoezo € 0,10 per minuut?
De storingsdienst 0800-0407 is helemaal gratis!!!!
Als je een storing hebt (als iets niet naar behoren werkt heb je een storing toch?) bel je toch niet de helpdesk, maar de storingsdienst.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door queenfan »

KPN, Het Net en Planet (en meer) vallenonder een hoedje, dat je voor de lantenservice moet betalen is niks nieuws. iedere klantenservice moet je voor betalen is dus niet een smoes om geld van mensen af handig temaken.
De klantenservice zijn altijd de bekende callcenters die verdienen o.a. op deze manier hun brood.
Dat een abo van IPB bij Planet en KPN net zo duur is heeft niets te maken met de belkosten immers als je belt naar de klantenservice kom je op dezelfde afdeling alleen met zegt de ene keer KPN en de andere keer Planet meer niet.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door pvd »

Aan alle helpdeskbellers die de gebruiksaanwijzing niet (goed) lezen.

Bel gerust de helpdesk: De installatieproblemen die u ondervindt zijn bijna allemaal door de helpdesk te verhelpen.

Aan alle helpdeskbellers die de gebruiksaanwijzing ten minste 3 keer aandachtig hebben doorgelezen.
Leg de telefoon maar weer op de haak.....De helpdeskmedewerker kan je probleem toch niet verhelpen......Bovendien ben je tientallen euro's kwijt......

Aan de helpdeskmedewerkers en hun coaches:
Zeg tegen de helpdeskbellers die de gebruiksaanwijzing niet (goed) lezen, dat de oplossing in de gebruiksaanwijzing staat. Zeg dat ze deze eerst 3 keer moeten lezen voordat ze weer mogen bellen.
Daarmee maak je meer tijd vrij om de problemen van alle helpdeskbellers die de gebruiksaanwijzing ten minste 3 keer aandachtig hebben doorgelezen te verhelpen.

pvd

jca.vanderhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2006 21:26

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door jca.vanderhoeven »

aangevraagd en bevestigt surfen en bellen,op 16 juli 2006.aansluiting
surfen en bellen! u leest het goed 2dec 2006 alles wat er fout kon gaan bij de kpn, hetnet, is bij mij fout gegaan er was zelfs iemand uit groningen aan mijn naam en email adres gekoppelt terwijl ik toch woon
achtig ben in de hoofdstad van dit land,monteur langsgeweest kon niks voor me doen moordneigingen aan die onbenullen.het langste telefoniese advies was schrik niet 52 min oftewel 20 euro`s weggegooid zodra de datum nadert van mijn abonnement ben ik weg en kom nooit nee nooit meer terug bij kpn hetnet . groeten jan

khvdhel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 sep 2005 20:46

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door khvdhel »

IK KREEG GISTEREN HET BESTE ADVIES VAN EEN MEDEWERKER VAN KPN

GAAT U MAAR WEER GEWOON TERUG NAAR ANALOOG BELLEN EN ADSL INTERNETVERKEER MIJNHEER!

DIE MAN MAG VAN MIJ ABSOLUUT EEN GOUDEN HANDDRUK KRIJGEN. :o

GELUKKIG HOEF IK ER NIET AAN MEE TE BETALEN WANT IK BEN WEG BIJ DIE DIGIBETEN. :twisted:
WAT EEN KONINKLIJKE BEHANDELING HEB IK DAAR GEKREGEN. HOE HEBBEN ZE DAT VOOR ELKAAR GEKREGEN HET PREDIKAAT "KONINKLIJK" :?:

ALS ZE DAT ECHT MET GOED PRESTEREN HEBBEN GEREALISEERD WIL IK DIE TIJD GRAAG WEER TERUG!

KEES

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: het smoeshoutje van KPN en verbonden bedrijven

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik zou ook je toetsenbord terug geven, er blijft een knop hangen.

Gesloten