LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC/Chello klachten?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Conny-J »

Het verbaast mij dat er zoveel klachten zijn over UPC. Ik zit voor de tweede maal bij UPC/Chello.

Jaren geleden kreeg ik voor het eerst kabel-internet. (ADSL bestond nog niet). Ik had daarvoor een 56k modem. Kortom zeer duur internet. Kabel-Internet werd op dat moment nog aangeboden door het gemeentelijke bedrijfje. Hier heette dat Tebenet. Omdat ik van een 56k snelheid kwam was de snelheid toen hoog... maar van andere Tebenet-gebruikers begreep ik dat de snelheid die ze boden niet gehaald werd.

Ondertussen had UPC voor 1 miljoen het netwerk overgenomen. Persoonlijk vond ik dit bedrag veel en veel te hoog.... Oh, wat stonden hier langzame machines.

Ik kon merken dat UPC er mee bezig was, want gaandeweg ging de snelheid toch omhoog. Voordat UPC er zich mee bezighield, kon je zo bij de gedeelde mappen van iedereen die mappen maar gedeeld hadden. En, ja, als men ze niet beveiligd had met een wachtwoord kun je dus zo bij die mensen in hun privé documenten kijken. Oké ik geef toe, internet stond toen nog in de kinderschoenen.

Bijna nooit heb ik een storing gehad, de verbinding was ook altijd goed. Het gebeurde wel eens dat er een storing was. Ik ging zelf even kijken of het aan mijn pc lag, maar meestal lag het toch bij UPC. Kijk, ik als im mezelf ervan overtuigd heb, dat het niet aan mijn pc ligt, dan vraag ik gewoon aan de medewerker of ze toevallig weten of er een storing in mijn regio is. Zo ja, dan legde ik gewoon neer naar persoon in kwestie bedankt te hebben voor de informatie.

Het is ook een keer gebeurd, dat ik een zeer vriendelijk jongen aan de lijn kreeg en toen ik hem de vraag stelde of er een storing was, kreeg ik als antwoord: "Nou, ik hoor opvallend veel storingen met huppelup-modems." Hij ging ondertussen verder met wat testjes. En na nog een andere vraag aan hem gesteld te hebben, vertelde hij me spontaan dat er inmiddels een monteur onderweg was... "

Nu is het zo dat het ook een keer gebeurd is dat de fout WEL bij mij lag. Dit was de conclusie nadat de helpdesk-medewerker even een paar testjes voor mij had gedaan.

Om een lang verhaal kort te houden... Ik ben op een gegeven overgestapt op ADSL van Tele2/KPN, maar op een kwade morgen had ik ineens geen internet meer... De KPN had iets stoms gedaan. Tele2 machteloos omdat de KPN de fout maar niet kon of wilde herstellen. Wekenlang hebben zonder internet gezeten, en elke keer als ik belde of er iets aangedaan kon worden kregen ik een andere oorzaak te horen.... Zelfs dat onze modem kapot was... Nou niet dus... Ik heb overigens van Tele2 geld terug ontvangen.

Uiteindelijk zijn we weer teruggegaan naar UPC/Chello. Binnen twee weken had UPC mij aangesloten. Sindsdien heb ik 1x een kleine storing gehad. Ik had daarover gemaild... En twee weken later kreeg ik een telefoontje van UPC. Of ik intussentijds nog weer een storing gehad had. Nee.

Ik ben zeer blij met UPC/Chello.

Om mijn verhaal af te sluiten; ik heb zelden te maken met een helpdesk, maar je moet gewoon vriendelijk blijven. Kort en bondig je probleem op tafel leggen en waarnodig vraag je kort en bondig wat je gedaan wilt hebben. Houdt het gesprek luchtig... Er mag best gelachen worden bij zo'n telefoongesprek...


Met vriendelijke groeten,

Conny

even voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor UPC.

emma47
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 00:06

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door emma47 »

vriendelijk blijven en het lachen zal bij u ook verdwijnen als bij u ook paar keer in de maand en een jaar lang niet kan internetten .
zeker geen com 21 modem van chello/upc !!!!!

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Conny-J »

Kijk, kwaadspreken is makkelijk. Je kunt met een kwaaie kop naar de helpdesk bellen... Maar wat schiet je daar mee op. Gewoon vriendelijk blijven... Ik draai in gedachten altijd de rollen om. Stel dat ik bij zo'n helpdesk werk, en ik krijg een boos iemand aan de lijn die begint te schelden... wel begrijpelijk, maar niet leuk.

Ik ken je klachten niet, maar dat het hier gaat om een langdurig probleem, dat vind ik echt vervelend voor je. Een com21-modem... Nee, volgens mij was het Lancity (althans dat is de naam die me nu te binnenschiet... Ik kan het nog wel nazoeken, als men er op staat, maar ik vind het verder niet zo relevant in dit verhaal).

Zit je nog steeds bij UPC/Chello, Emma? En wat heeft UPC gedaan (of wat niet)? Wat vind jij redelijk, wat moe(s)t UPC doen?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door agro »

wat moe(s)t UPC doen?
Op de fles gaan, is de nationale ramp eindelijk voorbij.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door anita1971 »

Conny-J Ik snap eigenlijk ook niet dat iedereen maar klaagt hoor! Mijn hele familie is aan het bellen en internetten via UPC/CHELLO en ik hoor geen problemen. Ik heb ook eerst chello gehad, toen naar planet overgegeaan maar ik was blij dat het jaar erop zat en ik weer terug kon naar chello. Als ik 3x per jaar een probleem heb is het veel, bij planet hing ik iedere weer aan de telefoon met de helpdesk. Voor mij is UPC/CHELLO toppie! :D

Addict156
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:47

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Addict156 »

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Ik heb zelf al zeker een jaar of 8 internet en tv van UPC.
Voorheen ook telefonie gehad (3 jaar/opgezegd ivm verhuizing)

Mijn internet heeft er dit jaar pas 2x uitgelegen, de snelheden zijn perfect, alle klachten die ik had waren binnen 24 uur door een vriendelijke helpdeskmedewerker opgelost (en 2x ben ik zelfs terug gebeld om te vragen of het echt was opgelost).

Problemen met mijn digitale mediabox werden ook netjes opgelost door een monteur aan huis, zonder enige kosten.

Zoals een paar al zeiden hier, klagen doe je snel, maar als iets goed gaat hoor je er maar zelden over.

kortom, UPC ga zo door !

Geplaatst op 07 Dec 2006 16:55 door emma47


--------------------------------------------------------------------------------

vriendelijk blijven en het lachen zal bij u ook verdwijnen als bij u ook paar keer in de maand en een jaar lang niet kan internetten .
zeker geen com 21 modem van chello/upc !!!!!

een com21 modem ?? dan lopen ze bij jullie lekker ver achter, hier zijn alle com21 modems al vervangen omdat dat daar inderdaad veel problemen mee waren, wat ook bekend is bij UPC
Ik heb nu sinds 3 jaar een surfboard modem en gewoon perfect!
Zou toch maar eens bellen voor een nieuw modem als ik jou was
Laatst gewijzigd door Addict156 op 07 dec 2006 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

emma47
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 00:06

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door emma47 »

ik ben vriendelijk gebleven ,maar na maandenlang wel gezegd dat we er moe van en boos worden,omdat hun weten waar de fout zit.en niets aan kunnen doen.
We hebben hun aangedrongen om de abbonement op te zeggen met spoed omdat hun niet kunnen leveren voorwat we betalen.het zou stoppen eind november maar tot nu toe zijn we nog steeds online en vandaag ondekte ik dat ze weer van ons rekening hebben afgeschreven.
dus weer voor de zoveelste keer hun gebeld .en nu wordt het eind december .

o ja upc wist dat hier de ontvangst heel slecht was,wij kregen dit van de monteurs te horen en dat wij proef konijnen waren ,omdat hier heeeeel weinig mensen kabelinternet hebben (in totaal maar twee )

Addict156
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:47

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Addict156 »

o ja upc wist dat hier de ontvangst heel slecht was,wij kregen dit van de monteurs te horen en dat wij proef konijnen waren ,omdat hier heeeeel weinig mensen kabelinternet hebben (in totaal maar twee )
ja dan kun je zoiets verwachten, dat is ook vragen om problemen :wink:
We hebben hun aangedrongen om de abbonement op te zeggen met spoed omdat hun niet kunnen leveren voorwat we betalen
UPC werkt met jaar contracten.
Als je eronder uit wil onder de reden dat hun niet aan de levering voldoen die ze toezeggen, dan moet je een advocaat in de arm nemen, of de consumentenbond/Radar inschakelen :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door agro »

Zoals een paar al zeiden hier, klagen doe je snel, maar als iets goed gaat hoor je er maar zelden over.
Behalve sinds nu het beleid van upc is om op forums als deze positieve berichten te plaatsen.

emma47
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 00:06

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door emma47 »

een com21 modem ?? dan lopen ze bij jullie lekker ver achter, hier zijn alle com21 modems al vervangen omdat dat daar inderdaad veel problemen mee waren, wat ook bekend is bij UPC
Ik heb nu sinds 3 jaar een surfboard modem en gewoon perfect!
Zou toch maar eens bellen voor een nieuw modem als ik jou was
ja hier lopen ze heeeeeeeeeel ver achter want het kan nog jaaren duren.

dus com 21 blijft hier nog jaren.

Addict156
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:47

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Addict156 »

Geplaatst op 07 Dec 2006 19:04 door agro


--------------------------------------------------------------------------------

Behalve sinds nu het beleid van upc is om op forums als deze positieve berichten te plaatsen.
Ik ben geen medewerker van upc, ik ben een tevreden klant (ook al geloof je het niet) ;)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door agro »

Ik ben geen medewerker van upc, ik ben een tevreden klant
Samen met laurent de enige 2 dus.
En zelfs die is nog geneens klant van upc.

Addict156
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:47

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Addict156 »

nou hier in eindhoven (Waar ik dus woon) ken ik zeker 30 mensen met een aansluiting van upc (zowel tv, als digitale tv, internet en telefonie) en ik hoor zelden klachten!.
Dat het niet overal evengoed is kan ik geloven, maar zoals ik al zei, er mag ook wel eens iets goeds gezegd worden :)

en die laurent zit er volgens mij alleen maar op om jouw en hasjroker's bloeddruk op te jagen :p, die lijkt mij teveel te genieten van de reacties die jullie op hem geven :wink:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Laurent »

Agro Hoffie zijn 2 handen op een buik, zij zijn beiden ex UPC fans, die nu zonder signaal zitten, vandaar hun voortdurend en onbeschoft gedoe. Zij wonen in de Kempen in de beurt van Valkenswaard, afwisselend wonen zij ook in Nuenen, Voordeurdelers vermoed ik :) :) :o :o :) :D :shock: :oops:

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Conny-J »

Quote:
Zoals een paar al zeiden hier, klagen doe je snel, maar als iets goed gaat hoor je er maar zelden over.


Behalve sinds nu het beleid van upc is om op forums als deze positieve berichten te plaatsen.
Als je mij daar soms mee bedoeld, Argo, dan zit je er naast. Ver naast.....

Conny-J

missy415
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 okt 2006 12:46

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door missy415 »

als je klachten hebt bel dan upc/chello.
dan kunnen gauw wat aan doen.
we hebben alles bij upc/chello.
en ons bevalt goed. :D
storring dat komt weining voor bij ons.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door agro »

die nu zonder signaal zitten
Als je schotel hebt kan je signaal van upc best missen laurent, maar met jou intelligentie snap je dat natuurlijk niet.
Als je mij daar soms mee bedoeld, Argo, dan zit je er naast. Ver naast.....
Natuurlijk.
Vandaar dat er een nieuwe golf postings zijn, van personen die nog nimmer enig berichtje eerder geplaatst hebben, wel heel toevallig, en dan vooral besluiten met de mededeling "ik werk niet bij upc"

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Conny-J »

Jeetje, Agro, knap dat je dat allemaal uitgezocht hebt. Alleen jammer dat je niet verder kunt of wilt denken dan je neus lang is... of die niet willen accepteren dat er ook tevreden mensen zijn.

Kijk, UPC/Chello is door dit programma zo ongelooflijk slecht behandeld. Ik kan me nog een uitzending herinneren waarin twee mensen van UPC naar de studio zijn gekomen. De man van de technische dienst, die ook mee was gekomen, kreeg niet eens het woord van Mevrouw Hertsenberg. Ik was zeer benieuwd naar wat die man van de technische dienst te vertellen had. Maar, het programma was zo anti-UPC, dat er geen plaats meer was voor een redelijk gesprek... en dat vind ik nog wel het meest kwalijke, dat een partij zich niet verdedigen kan...

Dat dergelijke programma's opkomt voor de consument, prima. Een goeie discussie, met stevige argumenten, hoor en wederhoor, dáár zitten we op te wachten.

En, Agro, misschien ben je wel een medewerker van Radar, wie zal het zeggen!

[/quote]

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door agro »

En, Agro, misschien ben je wel een medewerker van Radar, wie zal het zeggen!
Yeps helemaal goed geraden, en dat na 1 keer raden al, en het schuift ook nog eens lekker.

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door Conny-J »

@Agro
Ik neem aan dat je dan ook nog even op rest van mijn reactie gaat reageren. Ik zie je antwoord graag tegemoet!

Conny

Gesloten