LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
glennrudi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:55

onterechte incasso

Ongelezen bericht door glennrudi »

ben sinds 1 november 2006 via speedlinq internet aangesloten.modem was vertraagd aangekomen,heb de 69 euro reeds betaald,nogsteeds geen actievoucher ontvangen,want modem was gratis en nu nogsteeds storten ze die 69 euro niet.gisteren 28 november heeft speedlinq 138,85 euro onterecht van m,n rekening gehaald.in die actie van ze staat dat aansluitkosten gratis is,waarom zonder een brief schrijven ze 138,85 euro van m,n rekening.hun 0,70 p/m vind ik heel duur om ze te bellen hierover.heb ze al een keer gebeld toen ik mijn internet moest installeren en ze houden je onnodig lang aan de telefoon.ik vraag mij af hoeveel ik zal moeten betalen voor 1maand internet.er wordt reklame gemaakt van 9,95 maar vertrouw dit niet,wat ze mij hebben gefklikt.kunt u mij advies geven,wat ik verder zou kunnen doen.ik kan ook niet op hun site komen,ok naar hun helpdesk te gaan.normaal ga je naar www.speedlinq.nl je komt er niet in .
aub help mij hieruit groetjes rudiglenn

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Wat dacht je van storneren van je centen en vragen om uitleg.

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door brood »

Welkom in de hel die Speedlinq heet! Kennelijk trappen daar nog steeds mensen in die blijkbaar nooit oude fora (zie: internet) lezen. Een typisch geval van goedkoop is (heel) duurkoop !

Sterkte

glennrudi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:55

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door glennrudi »

heb mijn geld dus die bijna 139 euro terug van speedlinq wegens stornering namens mij.wist wel van stornering,had het toen al gedaan,meteen toen ik zag dat er zonder een brief van speedlinq,geld van mijn rekening is gehaald.om je internetaanvraag snel in behandeling te laten gaan,wordt door speedlinq geadviseerd hun een machtiging te verlenen.heb ik ook ook gedaan,want wie wil dat niet?tot heden sinds laatste brief, waarin stond dat modem vertraagd is enz,heb ik nog geen brief meer van ze ontvangen,vind ik wel raar,want abonnement van november moeten zij nog incasseren.ik hoop niet dat het die 139 euro is, incl.aansluitkosten,want dat is gratis wat toen is beloofd,en modemkosten moeten zij nogsteeds voor mij storten.ik heb wel die dvdspeler van ze ontvangen,wat je toen bij die actie gratis krijg.ik hou ze in de gaten,mochten zij weer zomaar geld van m,n rekening halen,ga ik naar sociale raadslieden,of consumentenbond.bedankt boys voor jullie reactie xxx

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door brood »

Nou ik wens je heel veel sterkte, maar ben bang dat je nog niet van deze oplichters afbent! Mede omdat je de gratis DVD-speler in bezit hebt zullen ze claimen dat je een contract met hen hebt afgesloten en je blijven bestoken met dreigbrieven en incassobureaus.

En of je nou wel of geen modem hebt dat interesseert Speedlinq echt helemaal niets! Gewoon schuiven.
Nooit, echt nooit :evil: heb ik zo'n ***bedrijf meegemaakt

glennrudi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:55

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door glennrudi »

Brood thanks :)
Ik hou m,n rekening goed in de gaten,mocht ik rare nota,s ontvangen,ga ik meteen naar een sociaalraadslied of via radar,m,n rechten halen.Over incassobureau,s gesproken,snap het niet zo goed,radar heeft het er vaak over en er wordt niks aan gedaan.Ze hebben zo snel zoveel macht,dreigen met kosten wat ze die arme mensen aandoen heel duivels vind ik dat.Het moet vanuit het kabinet komen,om dat soort instantie,s te dwingen niet zo snel met hoge kosten aanwippen :P Ik heb pas een rekening ontvangen,van tandarts,omdat ik laat ben moet ik ipv 101 euro, nu plus 45 euro aan kosten bij betalen,voor 13 dec. a.s moet het binnen zijn.Ik heb die 101 al gestort,hebben elkaar gekruist,maar toch heb gisteren brief ontvangen,dat ik die 45 euro voor 13 dec, moet betalen,anders gaan de kosten omhoog.Dat bedoel ik met normen en waarden.Ze weten niet hoe ze arme mensen,zo heel erg ziek kunnen maken,als men dat geld niet heeft,zit te piekeren hoe ze aan dat geld kunnen komen.Daarom hoor je zo vaak,dat mensen van wie je het niet zou verwachten,zelfmoord plegen of een ander ernstig ding.Ik heb dat restant maar overgemaakt,wil geen gedonder met ze,kon er een lekker Kerstmaaltijd van verorberen,maar laat ze,ze krijgen het op een ander manier te verduren,ze krijgen hun straf wel. :evil:

hdis
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 13:59

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door hdis »

Ook ik ben in de snelle wervingsteksten van Speedlinq getrapt. Dat je €0.70 per minuut voor de helpdesk moet betalen wist ik maar ze laten je ook betalen voor administratieve zaken. Zelfs als je het abbonnement wilt opzeggen kost je dat 10 minuten en dus €7.00. Echter opzeggen mag pas na 6 maanden en moet ik volgende maand weer 10 minuten €7.00) betalen. Gelukkig komt er een wet die dit soort oplichting tegengaat.
De software die Speedlinq met het modem (type 706) meezenden klopt niet. Via de helpdesk instaleren kost 30 minuten (€17.50) terwijl Speedling weet dat de software niet werkt. Het lijkt er bijna op dat ze er op uit zijn om je te laten bellen. Ik ben naast de standaard kosten zeker €17.50 per maand extra aan telefoonkosten kwijt. Speedlinq biedt de mogelijkheid om teruggebelt te worden als het erg druk is (dat hoor je pas na 5 minuten a € 0.70) maar alleen naar je vast nummer. Als dat niet werkt omdat Speedlinq de verbinding verprutst heeft wordt je niet teruggebeld naar je mobile nummer. Contact is dan helemaal niet meer mogelijk.

Laat het voor iedereen duidelijk zijn: GA NOOI EEN CONTRACT MET SPEEDLINQ AAN. DE KOSTEN ZIJN VELE MALEN HOGER DAN DIE DOOR SPEEDLINQ VOORGEHOUDEN :evil: :evil:

glennrudi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:55

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door glennrudi »

Dus ook jij misleidt/opgelicht door die gemene speedlinq.Ik vind dat er zoveel geklaagd wordt over speedlinq,zelfs via radar op tv bekend gemaakt.Doe er toch wat aan Radar , anders trappen er steeds weer nieuwe klanten in die waardeloze service van speedlinq.En nogsteeds zie ik vaak in de krant of internet hoe zij reklame maken,dat zij de beste/snelste internet provider zijn voor weinig geld.Als ik het kon doen mij onzichtbaar maken,dan zou je echt zien wat ik met speedlinq zou doen,echt waar ik zou het doen.Het klopt allemaal wat je vertelde, software klopt niet,ook ik moest ze bellen voor installatie ook behoorlijk lang aan de tel. met ze gweest.Ik heb er echt spijt van dat ik met ze in zee ben gegaan,is een goeie vriend van mij zei, voor die 10 euro p/m heb je een redelijk abbonnement, heeft het ook gehad.Ik zal ervoor zorgen dat ik een aangetekende opzegbrief voor ze opstuur,als ik na 6 maanden al kan opzeggen,zoals jij zei met die nieuwe wet.Ik wil van ze af,al zit ik een poos zonder internet,heb ik voor over.Wil een provider zonder problemen,ga nu alvast opzoek gaan naar een andere,en eerst kijken hoe het met hun service is.Ook internet van kpn schijnt geen goeie serive te verlenen,zag ik ook op tv radar.Hoe lang zit jij al bij speedlinq?Weet je dat ik ook nogsteeds niet kan inloggen bij speedlinq.Ik kan wel internetten, maar als ik naar www.speedlinq.nl of .com, kom ik niet online, moet verbinding maken,en als ik dat doe, geeft hij als antwoordt kiezen, mislukt en weer kiezen,wat een *** bedrijf zijn ze man,sorry hoor voor het schelden,moest eruit :evil: :evil: :evil:

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door brood »

Het wordt echt eens tijd dat Radar op TV uitgebreid aandacht gaat besteden aan de praktijken van Speedlinq! Na alles wat hierover op het forum geschreven is.

glennrudi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:55

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door glennrudi »

ben wezen controleren hoelang ik toen aan de lijn was met die 0,70 helpdesk, 9 minuten viel wel mee,maar het had niet gehoeven,als zij goedwerkende software hadden meegestuurd.ik zal al m,n contakten waarschuwen voor speedlinq,want ook zij kunnen nog door die criminelen misleid worden.hopelijk komt er echt een oplossing en een eind aan die oplichters :evil:

glennrudi
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:55

Re: onterechte incasso

Ongelezen bericht door glennrudi »

ik had het eerder over dat speedlinq 139 euro van m,n rekening haalde zonder een nota te sturen.Ik heb mijn geld terug gehaald,en die speedlinq heeft mij 1 week geleden,zonder een medeling geblokkeerd,dus geen internet.Ik wist niet wat er aan de hand was en ik belde 2 keer helpdesk,heb toen moeten inspreken dat ze mij konden terugbellen,en ze deden dat niet.Heb toen klantenservice gebeld,en kreeg na 10 minuten te horen,dat ik geblokkeerd ben.Die 139 euro,zit 3 maanden abonnement tot en met januari 2007 plus aansluitkosten 89 euro dat zogenaamd gratis was.Ze zeggen wel dat je vouchers kan halen van hun site,en moet opsturen,en zo kun je je geld terug ontvangen.Heb nogsteeds die modemkosten van 69 euro niet ontvangen,als ik dit eerder wist man,had ik deze hoofdpijn niet.Een vriend adviseerde mij naar speedlinq over te gaan.Ik ga hem flink van langs geven,die zit nu op vakantie,heb echt een nieuwjaars geschenk voor hem.Vandaag denk ik 5 keer met speedlinq gebeld,je kan je wel voorstellen,hoe hoog m,n tel.rekening zal zijn,laatste gesprek vandaag ben ik 25 min. x 70ct aande lijn geweest,voor activering modem,is wel gelukt maar ben er niet blij mee.Ik heb via consumentenbond een vragenformulier ingevuld,je kan 1 malig 10 euro betalen als je geen lid ben,en bemiddelen zij verder met speedlinq.Tot heden heb ik niks van ze vernomen.IK BEN OPGELICHT DOOR CRIMINELEN,EN HET GAAT STEEDS VERDER,WAAROM GAAT DIT SOORT PRAKTIJKEN VERDER?
VOEL MIJ ZO MACHTELOOS EN NOGMAALS MACHTELOOS. :evil:

Gesloten