LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort reparatieservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
plutomille
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47

Re: Telfort reparatieservice

Ongelezen bericht door plutomille »

ikbenik;
even 2 sitaten van jou:
Als veel consumenten de kans krijgen proberen ze alles om maar onder hun verantwoordelijkheid te komen.

je gooit ze niet allemaal opeen hoop,maar het scheelt niet veel.
Dat jij geen hoge pet op hebt van de meeste consumenten is jouw probleem. Dat wil nog niet zeggen dat in andere gevallen de consument gewoon in zijn recht staat en dat ook krijgt.

De ene is degelijker gemaakt dan de andere.
Ongetwijffeld juist, maar ik vind een levensduur van plm. 3 weken voor een mobieltje van € 80,00 nou niet echt geweldig. Ik weet dat er veel duurdere exemplaren zijn. Maar ik weet ook dat ik van de reparatiekosten (vraag mij niet welke reparatie) van € 39,00 ook een nieuw prepaid mobieltje had kunnen kopen. En dat niet eens op Internet, bijvoorbeeld Ebay of Marktplaats, maar bij een zo door jou gewaardeerde winkelier van vlees en bloed.

Een mobieltje hoeft van mijalleen maar te kunnen bellen en SMS'sen. daardoor hoeft het ook geen duur apparaat te zijn, en toch van goede kwaliteit.[/i]

ikbenik

Re: Telfort reparatieservice

Ongelezen bericht door ikbenik »

je gooit ze niet allemaal opeen hoop,maar het scheelt niet veel.
Dat jij geen hoge pet op hebt van de meeste consumenten is jouw probleem. Dat wil nog niet zeggen dat in andere gevallen de consument gewoon in zijn recht staat en dat ook krijgt.
Ongeveer 30% doet dat wel.
En iedereen maar roepen dat het aan de winkelier ligt en dat de consument altijd zo netjes braaf is.
Dat vind ik een heel schijnheilig gedoe!
De consumentenorganisaties roepen bijna allemaal dat ALLE problemen in de garantieperiode verooraakt wordt door falen van de fabrikant/winkelier.


Tuurlijk zijn er winkeliers die de boel bedonderen, maar er zijn ook consumenten die de boel bedonderen.

En dat laatste wordt nogal vaak genegeerd en ontkent.
Ongetwijffeld juist, maar ik vind een levensduur van plm. 3 weken voor een mobieltje van € 80,00 nou niet echt geweldig. Ik weet dat er veel duurdere exemplaren zijn. Maar ik weet ook dat ik van de reparatiekosten (vraag mij niet welke reparatie) van € 39,00 ook een nieuw prepaid mobieltje had kunnen kopen. En dat niet eens op Internet, bijvoorbeeld Ebay of Marktplaats, maar bij een zo door jou gewaardeerde winkelier van vlees en bloed.

Voor alle duidelijkheid:
Ik beschuldig TS niet van oplichting e.d.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telfort reparatieservice

Ongelezen bericht door pvd »

@ikbenik:
Tuurlijk zijn er winkeliers die de boel bedonderen, maar er zijn ook consumenten die de boel bedonderen.
In mijn optiek zijn er procentueel net zoveel winkeliers als consumenten die de boel flessen. Volgens mij ongeveer 10%.

Met andere woorden: 10% van de winkeliers flest de boel en 10 % van de consumenten flest de boel.

Ik kan het dus met ikbenik eens zijn dat er in aantal meer consumenten zijn die de boel flessen. Er zijn immers ook veel meer consumenten dan winkeliers.

Ik vind echter dat een klantvriendelijk bedrijf er in eerste instantie vanuit mag gaan dat de consument de boel niet belazert, tenzij dezelfde consument hem/haar al eerder belazert heeft.

pvd

Het probleem van Plutomille is opgelost dus dit was mijn laatste reactie op dit topic.

ikbenik

Re: Telfort reparatieservice

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vind echter dat een klantvriendelijk bedrijf er in eerste instantie vanuit mag gaan dat de consument de boel niet belazert, tenzij dezelfde consument hem/haar al eerder belazert heeft.



Klopt helemaal.

Ik ga altijd vanuit dat de klant ter goede trouw is.
Daarnaast heb ik ook maatregelen getroffen om die personen die mij willen bedonderen om die het knap lastig te maken.

Eén van de dingen die ik altijd doe is bij de geleverde goederen de serienummers vermelden op de factuur. Willen ze geen factuur, dan geen garantie.

Daarnaast noteer ik bij het kopje uurloon altijd de werkzaamheden.

Door deze maatregelen heb ik gelukkig weinig last van oplichting.
Van de andere kant krijgt de klant ook wat er op papier staat (altijd wel logisch).

Gesloten