LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upc vindt nieuwe manier van extra inkomsten!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Kent u deze truc`s

Ja
6
60%
nee
4
40%

Totaal aantal stemmen: 10

aam

Upc vindt nieuwe manier van extra inkomsten!!!

Ongelezen bericht door aam »

Sinds september j.l ben ik overgestapt op digitale televisie van KPN. KPN gaf hierbij aan om dit schriftelijk te doen, echter volgens de website van UPC kan dit alleen nog maar telefonisch. Dus toen maar telefonisch kontakt gezocht met UPC. na een behoorlijke wachttijd werd ik te woord gestaan door een dame die mij vertelde dat ik een opzegtermijn van een jaar had. Ik gaf te kennen dat ik het hier absoluut mee oneens was, waarop zij vroeg hoe lang het contract al liep. Hierop antwoorde ik 11 jaar. Ze antwoorde toen dat het dan geen probleem is en zou er voor zorgen dat per 1 november de boel zou worden gestopt en hiervan een bevestiging zou ontvangen.

Hierbij dus de eerste truc, als je je niet verweerd heb je dus 11 maanden extra kosten aan de broek. Ping ping voor UPC.

Echter tot op de dag van vandaag hiervan geen bevestiging gekregen. Mijn erginis werd deze week echter nog groter toen er een nieuwe nota op de deurmat plofte. Hierbij zat tevens de mededeling dat UPC voortaan door hun zelf wordt geint en niet meer door Eneco. Ok geen probleem, maar nu komt het, Deze nota kwam op 6 december, en volgens de gegevens hierop zou het bedrag vijf december worden afgeschreven. In dezelde brief verontschuldigde zich wel voor het te laat versturen van de brief.

Ik heb echter UPC NOOIT toestemming gegeven om automatisch een bedrag van mijn rekening af te schrijven. RADAR, hoe kan dit in hemelsnaam.

Na ontvangst van de brief heb ik direct UPC gebeld. Na het aanhoren van lange mededelingen en andere boodschappen, ping ping, vertelde de computer dat de wachtijd drie minuten was en binnen enkele seconden werd dit aangepast naar een minuut. Dus wat denk je dan,Ok ik blijf hangen. Wat schertst mijn verbazing, gewoon weer een minuut of 15 in de wacht.

Dit was dus de tweede truc. Vertel je klanten dat het 1 minuut duurt en laat ze vervlogens 15 minuten wachten. Ping ping voor UPC.

Uiteindelijk had ik een vriendelijk meneer aan de telefoon. Ik vertelde hem dat ik een nota had ontvangen terwijl ik medio september al had opgezegd. Hierop vertelde hij dat dit nergens in het systeem was terug te vinden. Toen brak mijn klomp. Ik vertelde hem dat ik het hier niet mee eens was. Hij was het hier wel mee eens en vertelde dat ik maar een klachtenbrief moet sturen. Het enigste wat hij kon doen was per eerst volgende kalendermaand de boel stop zetten, met een opzeg termijn van een maand. Ping Ping. De volgende opmerking van mijn kant was dat inmiddels het bedrag wel geind zou zijn. Hij ontkende dit echter. Nou hij kon dat ontkennen, het was inmiddels wel gebeurd.

Dit is truc drie. Mensen die telefonisch opzeggen hebben hiervan geen enkel bewijs. Als er dus geen schriftelijk bevestiging komt van UPC kunt u er misschien wel vanuit gaan dat u bent `verdwenen in hun systeem` Hou dit dus in de gaten, anders betaald u weer zoveel maanden EXTRA. In mijn geval dus drie maande extra. Ping ping voor UPC.

Mocht het het u overkomen dat het bedrag automatisch van uw rekening wordt afgeschreven dan heeft u DERTIG dagen de tijd om dit geld terug te halen. Laat u hierbij niet afschepen door uw bank dat dit binnen vijf werkdagen moet. In dit geval is het zo dat dit een onrechtmatige incasso is. U heeft immers niets getekend.!

Herkent u dit stuur dan een email.
Ik wil zoveel mogelijk reactie verzamelen en kijken of radar hier wat mee kan. Bij voorbaat dank

Addict156

Re: Upc vindt nieuwe manier van extra inkomsten!!!

Ongelezen bericht door Addict156 »

En daarom ALTIJD een abbonement Schriftelijk en aangetekend opsturen, dan kunnen ze er nooit onderuit dat ze het niet ontvangen hebben.
Dit geld niet alleen voor UPC, maar voor alles wat je wil opzeggen.
Kost een paar euro's extra maar kan een BOEL ellende voorkomen :)

aam

Je hebt HELEMAAL gelijk. Alleen heb ik er op dat moment niet over nagedacht. Ik verwacht dat er wel meer mensen zijn die dat ervaren hebben. De verleiding is natuurlijk ook wel groot om het niet meer schrifelijk te doen als ze zeggen, het kan alleen maar telefonisch. Daarom is het beter dat ze dit van de wbsite verwijderen en aangeven dat het allen schriftelijk kan.!

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

Uiteraard moet je altijd schriftelijk opzeggen , dit geld voor alle diensten van alle bedrijven waar je iets van af neemt.

Aparte vermelding is overbodig, zie de algemene voorwaarden.Succes :D

aam

Natuurlijk is dat waar, maar het gaat er om de op de website, integenstelling tot de algemene voorwaarden, wordt gemeld dat dit telefonisch MOET!.

Laurent

dan zou kunnen, vragen of ze het gesprek opnemen :)

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Als je je kabelabonnement schriftelijk wilt opzeggen, waar moet je dit dan heen sturen? ik kan geen adres ontdekken?

agro

Ongelezen bericht door agro »

Beertje en aam kijk eens op www.antwoordnummer.nl en typ upc in bij antwoordnummers.
Denk dat je best naar Amsterdam of Capelle a/d IJssel kan sturen, in Capelle zit in ieder geval de centrale administratie.
Bijkomend voordeel als je naar antwoordnummer doet is in principe gratis, maar stuur wel aangetekend MET BERICHT VAN ONTVANGST, je betaald dan uitsluitend de meerprijs van aangetekend schrijven, de normale porto kosten worden niet in rekening gebracht, de ervaring leert dat zelfs dan nog door upc beweerd kan worden dat ze niks ontvangen hebben.

Ook kan je eens kijken op http://www.uw-adres.nl zoek op upc en je krijgt diverse adressen en normale telefoonnummers van upc.

Vragen of ze gesprek op willen nemen is vragen om moeilijkheden.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Mocht het het u overkomen dat het bedrag automatisch van uw rekening wordt afgeschreven dan heeft u DERTIG dagen de tijd om dit geld terug te halen. Laat u hierbij niet afschepen door uw bank dat dit binnen vijf werkdagen moet. In dit geval is het zo dat dit een onrechtmatige incasso is. U heeft immers niets getekend.!
U heeft bij onterechte incasso zelfs 1 jaar de tijd om de incasso terug te draaien.
Enkele weken geleden was was Currence te gast bij Kassa. Currence is een organisatie die het betalingsverkeer in Nederland in de gaten houdt. Deze organisatie beweerde dat als gedupeerden bij hun bank melding doen van een onterechte incasso, ze tot een jaar na afboeking hun geld terug krijgen! Fullwonder heeft namelijk geen van de telefonisch overeengekomen afspraken schriftelijk bevestigd en mag daarom niet zomaar geld afschrijven. Fantastisch nieuws voor de gedupeerden! De bank van Fullwonder (ABN AMRO) betaalt de gedupeerden sowieso terug en probeert zelf financieel weer in het reine te komen met Fullwonder.

Goed nieuws dus, alleen blijken de bankmedewerkers totaal niet op de hoogte te zijn. Want deze week belde Kassa samen met een aantal gedupeerden naar hun bank om het geld alsnog te laten storneren. Wat bleek? De meerderheid van de banken wist niet hoe te handelen en mensen kregen hun geld niet terug.

Volgens Currence is hier sprake van een tijdelijk misverstand en moeten de banken wel degelijk het geld terugboeken. Het gaat hier immers om een onterechte incasso. Heeft u ook een cheque van Fullwonder en wilt u uw geld terug? Neem dan nogmaals contact op met uw bank. Dat kan telefonisch, maar u kunt ook naar uw bankkantoor gaan. Benadruk dat het gaat om een onterechte incasso en verwijs eventueel naar de Kassa uitzending en Currence.
bron: kassa.vara.nl

pvd

aam

Beste agro, nogmaals het gaat mij erom wat ze op de website vermelden. Bovendien blijkt hieruit dat een mondelinge opzegging dus ook een rechtgeldige opzegging is. Bovendien staat er in de algemene voorwaarden "je kan je abbonement schriftelijk opzeggen" en niet je moet schriftelijk opzeggen.

product opzeggen

Wanneer u uw abonnement voor een of meerdere producten wilt beëindigen, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen.
UPC klantenservice: 0900 - 1580 (€ 0.10 per minuut)

Openingstijden:

Werkdagen: 08:00 uur - 21:00 uur.
Zaterdag: 10:00 uur - 18:00 uur.

Wanneer uw opzegging door ons is verwerkt, ontvangt u van ons een bevestigingsbrief waarin de beëindigingdatum van het abonnement staat vermeld.

eksoj

Ongelezen bericht door eksoj »

Opzeggen bij upc is haast niet mogelijk. eerst per telefoon, gebeurde niets, toen nog een keer, kreeg iemand die met een memo kwam met stilzwijgende verlenging, later een dame die zei, het is in orde, u krijgt een brief binnen twee weken. Nooit een brief ontvangen.
Toen aangetekend ( naar Capelle a/de Ijssel ) chello en kabeltv opgezegd, zelfde brief ook naar Lelystad. Nooit bericht terug gekregen.
Inmiddels alles aangesloten van KPN en dat werkt prima,
( administratief ook geen tien ) dus neem totaal geen dienst meer af van upc sinds half oktober.
Automatische incasso ook stop gezet, kreeg weer een rekening, deze niet betaald. Via e-mail gevraagd wat met de modem te doen, kreeg zowaar antwoord dat ik per 1 december ( mijn opzegdatum is 1 november ) afgesloten zou worden en een brief zou krijgen. Nooit een brief gehad.
Nu dus weer een rekening gekregen waarin een halve maand wordt gerekend en beeindiging contract staat erb achter. Proberen ze het weer, ze gaan gewoon over mijn opzegdatum heen.

Nou gaat deze discussie over het opzeggen van upc, ook al ben jezelf netjes en beantwoord je aan alle voorwaarden, zeg je telefonisch, per brief en aagetekend op, het heeft geen zin, upc is gewoon brutaal en gaat verder en probeert onterecht geld te innen.
UPC toont totaal geen repect voor een klant.
Het is toch onbeschofd dat ik nog nooit een brief met beeindiging contract heb gehad en wat met de modem te doen, nee daarentegen proberen ze geld van je te pakken !

eksoj

Ongelezen bericht door eksoj »

Onderstaande de brief die ik vandaag zal posten aan UPC.

Aan:
UPC
Antwoordnummer 319
2900 VB Capelle a/d IJssel

CC :
Tros Radar

Respect is ver te zoeken bij UPC. Tot vier keer toe zou ik een brief krijgen in verband met beëindiging contract. Ik heb tot op heden nog nooit een fatsoenlijke brief ontvangen.

Ik ben het zat, nu krijg ik weer een rekening wat niet klopt. Mijn opzegdatum is 1 november, ik heb aan alle voorwaarden voldaan, ik heb alles betaald, ik heb ook alle bewijzen en een handtekening retour. Daarbij neem ik al vanaf 16 oktober geen diensten meer af van UPC.

UPC is incompetent door steeds beloftes te doen die ze niet na komen.
Bij deze krijgt u de rekening retour.

Betreft het modem deze zal vanaf heden 10 december 2006 tot 10 december 2007 in mijn bezit blijven, mits u mij een doos stuurt om deze te retourneren.
Bij geen bericht gaat het modem na 10 december 2007 direct richting milieupark.

Het zal toch maar met alle contracten zo gaan die je in je leven afsluit, dan heb je een dagtaak te doen. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt alleen met UPC gaat dit zo.
Voor mij is het klaar, dit is mijn laatste brief, ik stop er geen energie meer in.

Mocht er een incasso bureau bij komen dan klaag ik UPC aan wegens smaad, ik betaal altijd alles op tijd, ook bij UPC gedaan, ik regel mijn zaken netjes en wil niet dat er smaad ontstaat op mijn naam door een bedrijf wat niet goed functioneert.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Beste agro, nogmaals het gaat mij erom wat ze op de website vermelden. Bovendien blijkt hieruit dat een mondelinge opzegging dus ook een rechtgeldige opzegging is
Natuurlijk is een mondelinge opzegging rechtsgeldig.
Maar wat doe je dan als door upc ontkent wordt dat je hebt opgezegd.
De enige manier om daadwerkelijk te bewijzen dat je aan een bedrijf of instelling een mededeling hebt gedaan is schriftelijk met bewijs van ontvangst.

Laurent

Ik ben het ditmaal met Agro eens, dit is een algemeen punt: :D

Opzeggen is alleen rechtsgeldig per brief, liefs aangetekend.

Addict156

Ongelezen bericht door Addict156 »

een mondelinge toezegging is nooit rechtsgeldig, zelfs niet met 1 of meerdere getuige (ik spreek uit ervaring!)
gewoon schriftelijk en aangetekend versturen, klaar.

Gesloten