LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekverstrekker General motors

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
May1973
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2006 18:12

Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door May1973 »

Zijn er mensen die ervaring hebben met General motors hypotheken ?
Wij willen graag een ander huis kopen en ons eigen huis verkopen.
Het schijnt dat General Motors nogal soepel omgaat met inkomensberekeningen.
Tevens houden ze geen rekening met BKR registraties (als je die hebt), heb ik me laten vertellen.
Of het verstandig is om een hypotheek te nemen met een bedrag dat je bij de reguliere banken in Nederland niet krijgt is nog maar de vraag.
Maar wij vragen ons af of mensen ervaringen hebben met deze hypotheekverstrekker?

Groeten

jeda
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2006 14:17

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door jeda »

Ik heb dit jaar een hypotheek afgesloten bij de Gmac bank. Dit is gegaan via telefonische "verkoop". Het bedrijf is gevestigd in Almere. Er kwam een vertegenwoordiger die me garandeerde dat ik goedkoper uit zou zijn als hij het mocht uitzoeken voor me. Na een paar dagen kwam hij terug met een aanbod van Gmac. Dit aanbod was het laagste wat ik ergens op internet was tegengekomen. Het scheelde me 100 euro per maand. Mijn risicoverzekering kon ik meenemen, deze kon ik niet oversluiten omdat mijn vrouw ernstig ziek is geweest. Geen probleem.
De taxatie makelaar mocht ik zelf regelen. Heeft hij uiteindelijk gedaan. Dit had goedkoper gekund. De notaris idem zo. Alleen heb ik daar links en rechts voor gebeld en uiteindelijk zijn aanbod aangenomen. Dit scheelde toch weer 300 euri. Al met al is alles prima verlopen en ben ik tot nu toe dik tevreden. Ik heb lang geen tophypotheek dus dat praat veel gemakkelijker. Als ik bij de normale banken geen hypotheek kan krijgen onder de normale condities dan moet je toch even nadenken of je dit wel wilt.

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door scully1 »

GMAC heeft alleen mogelijkheden voor lopende of ingeloste coderingen. als de nieuwe hypotheek binnen de NHG normen valt. Zoniet, dan zijn er geen mogelijkheden. Er zijn banken die een A-codering nog wel accepteren, maar dan niet met een cijfer erachter. Meer vragen, dan hoor ik het wel :wink:

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door scully1 »

GMAC heeft alleen mogelijkheden voor lopende of ingeloste coderingen. als de nieuwe hypotheek binnen de NHG normen valt. Zoniet, dan zijn er geen mogelijkheden. Er zijn banken die een A-codering nog wel accepteren, maar dan niet met een cijfer erachter. Meer vragen, dan hoor ik het wel :wink:

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Kijk wel uit met GMAC hypotheken.

General Motors is financieel verre van gezond en als ze failliet gaan dan zou er zomaar ineens een brief van de curator op je deurmat kunnen vallen of je maar ff binnen 2 weken je hypotheek wil terugbetalen.

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door Jannekee »

Gmac is een prima hypotheekverstrekker, maar weet niet of ze makkelijker zijn dan andere. Wij hebben nl geen andere schulden of wat dan ook en hebben een huis gekocht ruim beneden ons maximum. Weet alleen toen wij een jaar geleden daar onze (1e) hypotheek daar afsloten, dat ze op dat moment een van de laagste rente hadden en dat hun voorwaarden goed zijn. En ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Met General Motors gaat het misschien niet zo goed, (zie bovenstaande reactie) maar dat maakt echt helemaal niks uit. Mochten ze failliet gaan (wat niet gebeurt) dan krijg je echt niks van de curator op je mat hoor. Dat is echt grote onzin. Heb daar nl de lettertjes over nagelezen (ben zelf fiscaliste) en over gehad met de hypotheekadviseur. Dan heb je gewoon geen hypotheek meer op je woning. :D

May1973
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2006 18:12

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door May1973 »

Dat zou helemaal mooi zijn....... :P

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door eliane »

even een ractie op hierboven.
Wij kunnen nu een hypotheek afsluiten bij Gmac.
Aangezien het bedrijf nu niet zo lekker loopt vraag ik me af of je daarwerkelijk bij een fallisement hypotheek vrij zou komen.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk allemaal.
?Het is geen levensverzekering

ik twijfel dus nog aan Gmac, ze hebben wel een extra opslag van 1,25 procent ivm die bkr notering en na 3 jaar vervalt die dan.
Komen we toch nog op zo een 5.55 procent uit.

MVG Eliane

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door Jannekee »

Idd, een levensverzekering is iets heel anders. Dat heeft er ook allemaal niks mee te maken. Is er geen overnemende partij, dan ben je je levensverzekering kwijt. Die hebben wij wel ergens anders afgesloten.
Maar lees de regels maar eens goed na en denk eens logisch na. Gaat een bedrijf failliet dan kunnen ze bepaalde dingen echt niet opeisen hoor. Zij hebben een probleem, niet jij. Ze hebben een vordering op je die pas over x jaar afloopt. En die gaat teniet. Dus neem er maar gerust een hypotheek.
Tevens zijn de hypotheken echt wel in een andere BV ondergebracht dan de tak waarmee het slecht loopt. General Motors is gewoon een grote verzamelnaam van het gehele concern.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Is in jouw wereld alles rose jannekee.

Zodra GMAC failliet gaat staat gewoon de curator bij je op de stoep of je maar even wilt betalen. Dit staat trouwens ook gewoon in je hypotheekakte van je huidige hypotheek.

Dus degene met het probleem dat zijn de mensen die dan ineens een andere hypotheek moeten nemen om die van GMAC af te lossen.

Je hoeft het niet te geloven hoor. Alleen wil ik tegen die tijd dan geen klaagzangverhalen hier op het forum lezen van mensen die zwaar gedupeerd worden omdat ze hun hypotheek moeten aflossen en de nieuwe niet kunnen betalen en daarom hun huis moeten verkopen.

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door Jannekee »

Nou Flipkaneel, je mag die van mij nalezen, maar ik heb dan nergens last van. En idd, dat staat ook in de kleine lettertjes, dus jij behoeft mij niet te vertellen over hoe en wat. Ik zeg alleen maar wat er bij mij in staat. Ben wel gewend kleine lettertjes te lezen hoor. Zit zelf in de financiele wereld en ben juridisch geschoold.
Maar ben blij dat jij beter weet want in mijn contract staat. Is toch een indrukwekkende gave! :wink:

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Poeh Poeh jannekee ben je zo onzeker van jezelf dat je jezelf even op de schouders moet kloppen. :roll:

Ach ja wat zal ik zeggen het is inderdaad een gave :D

Wat mij betreft nu weer terug on-topic.

ravie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 23:01

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door ravie »

Schrik toch wel even nu ik net hoorde dat gmac failliet is. Wat is nu echt het gevolg als je daar een hypotheek (via stater) hebt lopen??
Het bizarre is dat ik toen ik de hypotheek afsloot nog heb gevraagd wat er zou gebeuren als de verstrekker failliet zou gaan. Het antwoord van de adviseur was dat dat niet echt een probleem zou zijn omdat zij aan jou geld lenen....

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door D1RK »

GMAC is gestopt met verstrekken van nieuwe hypotheken...
Maar of ze failliet zijn?


Laatste nieuws 27 december;

Gmac gaat zonder GM als zelfstandige bank verder.
Dus General Motors en de bank worden aparte bedrijven.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Tja, ik heb iedereen gewaarschuwd om niet met gmac in zee te gaan. Helaas ontbreekt het velen aan lange termijn visie.

Hoe is het nu Jannekee. Veel mensen een gmac hypotheek aangesmeerd? Ben wel benieuwd hoe het nu eigenlijk met al die personen gaat.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door debeurd »

Beste Flipkaneel,

kan je mij uitleggen wat er wezenlijk is veranderd voor mensen met een Gmac hypotheek??
Naar mijn weten helemaal niets namelijk.

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door meerst »

niks aan de hand idd. Begreep alleen dat je bij een vernieuwing (zeg je hebt 10 jaar gezegd en je termijn loopt af) je waarschijnlijk hele ongunstige rentes zult krijgen. Je kan dan oversluiten, maar dan heb je weer taxatiekosten etc etc

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Hypotheekverstrekker General motors

Ongelezen bericht door D1RK »

Advies;

Als je rente vast periode afloop 3 maanden eerder een hypotheek adviseur vragen of hij de verleng tarieven weet van Uw aanbieder.

Naast de vaak goedkope welkom tarieven hanteren vele banken iets hogere verleng tarief.

Dus tijdig een goede adviseur vragen zodat U kunt kiezen en weet wat dit gaat kosten.

Daarom is een langere periode ook voordeliger omdat je dan niet elke 5 jaar hoeft over te sluiten wegens het grote verschil tussen eerste keer en verleng tarief!

Er zijn zelfs adviseurs die het lukt met dit verhaal toch het afsluit tarief te krijgen om te voorkomen dat U weg zou lopen!

Gesloten