LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Vortex
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2006 10:38

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Vortex »

Hallo brindo,

Dat is precies hetzelfde als ik meemaak..
De medewerkers van Tiscali reageren idd vrij onbeschoft en wimpelen je af door te zeggen dat je alles schriftelijk moet doen.
Dat laatste heb ik intussen gedaan, een mooie brief geschreven en bewijzen bijgesloten dat ik in dat bewuste jaar niet op het adres woonachtig was waarop het abonnement is afgeloten. Ik heb een kopie naar de postbus gestuurd en een kopie aangetekend naar de directie zelf!

Fijn dat er nog meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, als dit niet werkt kunnen we misschien gezamelijk naar Kassa of Radar of (nog beter) Tiscali aanklagen voor wanpraktijken.

Groetjes, Vortex

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

Hallo allemaal,

Ook wij hebben een rekening van Intrum Justitia ontvangen inzake Tiscali. Of eigenlijk, wij hebben er meteen 2 gekregen. Ook bij ons kwam Tiscali ons niet bekend voor, dus heb ik meteen gebeld naar IJ.
Daar vertelde ze mij dat het waarschijnlijk met World online te maken had. Wij zijn toen eens in onze herinneringen gaan spitten en inderdaad, zo'n 6 tot 8 jaar geleden hebben wij daar een tijdje een abonnement gehad. Wij zijn toen verhuist en hebben dit abonnement opgezegd. Of wij daarvan een bevestiging hebben gehad, kan ik me helaas niet meer herinneren, het is tenslotte alweer wat jaartjes geleden.
Wij dus maar eens even met Tiscali gebeld hoe dit nu zat. Wat blijkt, volgens hun is ons abonnement nooit opgezegd en zij vorderen nu dus bij ons de openstaande rekening van al die jaren, bij elkaar zo'n 450 euro. Ik zou dus nu een enorm bedrag moeten betalen voor een aansluiting waar ik al ongeveer 7 jaar geen gebruik meer van maak.
Maar goed, nakijken wanneer wij voor het laatst gebruik hebben gemaakt van hun diensten, vonden ze iets te veel moeite.
Helemaal gek werd het verhaal, toen hun medewerker ons vertelde dat ze in mei 2006 nog hadden afgeschreven van onze rekening. Hij vertelde mij namelijk dat ze dit hadden afgeschreven van onze postbankrekening, die wij al ruim vijf jaar niet meer hebben. Wij hebben dit ook weer nagevraagd bij de postbank, die ons idd bevestigde dat deze rekening allang was opgeheven.
Ik vind het allemaal maar een hele rare gang van zaken en ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet. Betalen doe ik in ieder geval niet. Ik ga eerst maar eens contact opnemen met mijn rechtsbijstand.

Groetjes, Debbie.

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

Hallo allemaal,



Na drie keer bellen heb ik IJ te pakken kunnen krijgen en idd het gaat ook bij mij om een rekening uit 2001 op een adres waar ik sinds januari 1999 niet meer woonde. Ook hier ging het om een inbel account van worldonline die in januari 2000 opgezegd heb daar ik in december 1999 internet via de kabel heb gekregen. Het gesprek begon vriendelijk totdat het vrouwtje van IJ mij vroeg of ik de brief met de bevestiging van het opzeggen nog had. Mijn antwoord was dat dit 7 jaar geleden is en ik gen administratie van ouder dan 5 jaar hoef te bewaren. Vervolgens zei zij erg vinnig "dat vroeg ik niet" nou toen was de toon gezet maar ach ben vriendelijk gebleven.



Zij beweerde ook nog dat dan waarschijnlijk het verhuisbericht niet goed was overgekomen en hun hadden meerdere herrineringen verstuurd naar het oude adres. Waarop ik melde dat dat niet kon daar ik een jaar lang worldonline op het nieuwe adres heb gehad en ik geen automatische incasso had maar keurig altijd een acceptgiro gekregen. Daarnaast melde ik dat als het een rekening van mij was dat het dan om een rekening moest gaan vanaf 2000 tot heden. Want tja als ik zogenaamd het abonnement niet had opgezegd dan zou die nu ook nog moeten lopen. Vervolgens heb ik om het fax nummer gevraagd en een vreselijk juridisch correcte fax gestuurd met ontvangst bevestiging.



Het is een lang verhaal geworden maar wellicht dat ook andere hier wat aan hebben. IJ gaat mijn verhaal nu volgens hun uitzoeken. Als men behoefte heeft aan de fax die ik gestuurd heb dan kan ik die wel even posten.



groetjes en succes iedereen die hetzelfde meemaakt.



Wiske

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

Ben wel benieuwd naar die fax.

Groetjes, Debbie.

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

hierbij de fax die ik gestuurd heb. Mijn vermoeden is dat ik niks meer zal horen. Trouwens hun moeten nu maar bewijzen dat ik het abonnement destijds niet heb opgezegd. ik heb trouwens gecontroleerd maar mijn oude mail adres van 7 jaar geleden bij worldonline is niet eens meer actief. Ik heb achterhaald dat tiscali in september van dit jaar is overgenomen door KPN. Wellicht dat KPN opdracht heeft gekregen om de administratie op orde te krijgen..... Maar hoe dan ook dit is allemaal verjaard en ik heb nooit geen herrineringen gehad of wat dan ook dus ze hebben gewoon geen poot om op te staan.

maar goed hier is mijn fax

Geachte Mevr XXX,
Hierbij de Fax naar aanleiding van ons telefoongesprek. Zoals in het telefoon gesprek aangegeven ben ik mij niet bewust dat ik enige overeenkomst met uw cliente zou hebben op grond waarvan ik het door u gevorderde zou moeten betalen. Indien uw cliente bij haar vordering persisteert, wilt u mij wel alle daarop betrekking hebben stukken doen toekomen, waarna ik mij op de verder tegen uw cliente te nemen stappen zal beraden.
Zoals aan de telefoon medegedeeld ben ik sinds januari 1999 niet meer woonachtend op het adres waar de betreffende aanslag betrekking over heeft. Ik heb begrepen dat het hier om een rekening van 2001 gaat terwijl ik sinds december 1999 internet via At Home heb. Het abonnement wat ik destijds had is keurig opgezegd en ook geen rekeningen meer van ontvangen.
Graag zie ik de stukken binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet komen, mocht ik binnen dit termijn niets hebben ontvangen dan zal ik de zaak als afgedaan beschouwen.
Indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliente worden verhaald.
Onder voorbehoud van rechten en weren verblijft,
Hoogachtend,


groetjes

Wiske

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

Debbie,

ook ik heb een rechtsbijstandsverzekering maar op dit moment zie ik de noodzaak nog niet om ze in te schakelen. Als jij dit wel doet zou je dan kunnen laten weten wat zij te melden hebben. Wellicht dat het voor mij dan toch verstandig is dit te doen.

groetjes

Wiske

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

Hoi Wiske,

Zij adviseren mij om een brief te sturen naar beide partijen, dus Tiscali en Intrum, en eerst af te wachten op een reactie van beiden. Dus dat ga ik nu maar doen. Daarom was ik ook erg benieuwd naar jouw fax.

Groetjes, Debbie.

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

Debbie,

Door IJ is mij verteld dat ik wel perse de refferentie nummers moest opgeven in de fax anders konden ze er niks mee. Dus vergeet niet het SB/12345678 nummer op te nemen in de brief naar IJ. Ik zal zelf even kijken of ik de fax ook nog even naar tiscali zal sturen.

groetjes en succes

Wiske

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

Als iedereen met hetzelfde probleem nou vandaag eens een soortgelijke fax als die van Wiske naar Intrum stuurt, hebben ze daar eens wat nuttigs te doen en hebben ze misschien iets om over na te denken.

Groetjes, Debbie.

Vortex
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2006 10:38

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Vortex »

Dat is een heel goed idee Debbie alleen heb ik geen fax :(

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

E-mail dan???

Die moet je hebben volgens Tiscali, lol.

Groetjes, Debbie.

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

tja ik zit op het werk en hier kan ik faxen. Heb net de fax ook doorgestuurd naar tiscali. Dus zij zijn ook op de hoogte. Let wel om het ontvangst bevestiging van de fax te bewaren.

groetjes

Wiske

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

email is niet rechtsgeldig helaas.... dus mailen is niet voldoende

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

Maar alvast een mail sturen, voordat je een brief of fax verstuurd kan geen kwaad. Zijn ze alvast op de hoogte.

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

dat is ook weer waar. Maar als ik de verhalen zo lees vraag ik me af hoeveel mensen ze geld proberen af te troggelen en hoeveel mensen zonder na te denken gewoon betalen. Daar het bij iedereen om het zelfde gaat over iets wat erg lang geleden is moeten hun nu gaan bewijzen dat ik het abonnement niet heb opgezegd. De administratie hoef ik na 5 jaar namelijk niet meer te bewaren.

Vortex
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2006 10:38

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Vortex »

email heb ik afgelopen vrijdag al verstuurd en je raad het misschien al.... Niets op gehoord.

Debbie1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2006 08:41

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Debbie1971 »

Verrassend.

wiske72
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:58

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wiske72 »

hoi vortex,

is het nog gelukt om IJ telefonisch te bereiken? ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor uitleg IJ aan iedereen heeft gegeven en hoe iedereen behandeld is door IJ

groetjes

Cynthia

Vortex
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2006 10:38

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Vortex »

Hallo Wiske,

Ik krijg echt niemand te pakken daar. als ik voicemail inspreek dan bellen ze ook niet terug.. emails reageren ze niet op.. Ik vraag me af of het een eenmansbedrijfje is daar..

Groetjes, Vortex

brindo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2006 18:14

Re: Hoe om te gaan met Intrum Justitia

Ongelezen bericht door brindo »

Hallo allemaal,

Het is misschien niet zo'n gek idee om collectief een hoop post naar Tiscali en I.J. te sturen.
Wellicht dat Radar of Kassa geinteresseerd zijn om wat media aandacht te geven aan dit verhaal.

Wat vinden jullie?

Groetjes,

Brindo

Gesloten