LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bemiddelings kantoor kredietgroep nederland

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
mydream

bemiddelings kantoor kredietgroep nederland

Ongelezen bericht door mydream »

We moesten door allerlei oorzaken ons huis verkopen,en als mensen dat ruiken gaat de prijs onderuit,we zaten dus beneden de hypotheek En als volgt liep het dus zo.Dit alles is 5 jaar en 7 maanden geleden gebeurd.We hadden een bedrag open staan van rond de 20.000 euro en dat kon geen hypotheek meer zijn,we hadden geen eigen huis meer.Er kwam een folder in de bus met aandelenlease leningen de zogenoemde latere aandelelease producten,ik had er geen weet van destijds,en zodoende zijn we er in gestonken.We moesten van het krediet bureau een spaar gedeelte laten lopen naast de lening en een dure verzekering voor als er iets zou gebeuren dit zou gebeuren bij Defam.Het krediet werd onder gebracht bij de Directbank in plaats van de 20.000 werd het 24504 i.v.m. De extra verzekering dat geld voor die risico verzekering werd dus mee gefinancierd.Die na 5 jaar afgelopen is ,dat was dus mei 2006.We hadden voor het spaar gedeelte dus € 90,- per maand betaald dat is dus € 90,- per maand keer 12 keer 5 jaar is dat € 5400,- betaaldWe hadden voor de lening 5 jaar rente betaald dat is dus € 145,- keer 12 keer 5 is € 8700,- betaald.Mei 2006 kregen we bericht van Defam dat we een schuld hadden van ruim € 3500,- De lening van de directbank stond het volle bedrag nog,omdat ons destijds werd geadviseerd niet af te lossen want dat zou gebeuren door de aandelen van Defam.Nu moesten we 2% van het geleende bedrag gaan aflossen en dat zou dan € 490,08 per maand zijn ,en Defam moesten we gewoon de €90,- betalen dat zou dan gezamenlijk € 580,08 per maand zijnDus 5 jaar krom liggen om de direcktbank en defam te betalen dus 145 en 90 is €235 per maand is na 5 jaar €14100,- hebben we betaald.Van de directbank mochten we vanaf mei 2006 nu € 250,- gaan betalen,maar defam zei keihard € 90,- per maand betalen en geen cent minder.We zijn nu 7 maand verder en hebben deze 7 maand al € 2389,- betaald aan de directbank en aan defam,en we zitten nu nog met een schuld van ruim € 23000,- bij de directbank en we hebben nog een schuld van € ongeveer 3000,- bij de defam.Nu hebben we in 5 jaar en 7 maand €16.480,- betaald En nu nog een schuld van samen met directbank en defam van € 26000,-Ik kan het niet anders zien dat we in totaal dus ruim € 43000,- moeten betalen voor een product wat niet door de beugel kan.
zo heeft dus kredietgroep nederland ons er zo ingeluisd dat we zonder hulp geen kant meer op kunnen,
Hoezo nu kerst vieren,hoezo nu eens leuke dingen voor ons zelf
wel hebben we ons aangesloten via pay-back,maar het duurt allemaal zolang.
Door de hele situatie ben ik thans opgenomen op de afdeling psychiatrie en ben er nog lang niet klaar mee.
door deze problemen zie ik niet in waar ik nog verder voor moet leven
misschien onbegrijpelijk voor sommige mensen,maar het doet pijn als je geen kant meer op kunt en een brief krijgt van de bank dat je 1800 euro rood staat,met in de wetenschap dat ik 24e van de mand mijn loon krijg namelijk 1440 euro snelle berekening dat we dus steeds verder achteruit gaan.
Ik weet het niet meer,ik heb een goede risico verzekering en mag dus hopen voor mijn gezin dat ik een hartstilstand krijg,dan keet de verzekering uit en de financieen zijn weg

Martinvdm

Re: bemiddelings kantoor kredietgroep nederland

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik kan hier geen enkele oplossing op bedenken hoe hier mee om te moeten gaan...Ik hoop dat het allemaal nog in orde komt en dat je nog iets terug ziet van het geld...

Let mij alleen nog te zeggen dat ik u en uw gezin veel sterkte toewens en probeer (hoe moeilijk het ook is) het hoofd koel te houden...

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 10 Dec 2006 14:31 door ad snoeren
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou ze toch willen adviseren om eens met Piet Koremans van Pal
contact op te nemen.

Groet Ad

[email protected]

[email protected]

Willem S. van Dalen

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

wel hebben we ons aangesloten via pay-back,maar het duurt allemaal zolang.
Misschien dat Pieter hier wat meer over kan vertellen?

mydream

hallo
bedankt voor het mee denken,maar ik ben al bij pay-back en beursklacht,maar het duurt allemaal zo lang.
Je kunt het geloven of niet maar ik ben geheel kapot,en het erge is dat ik het geen mens kan uitleggen wat het is.
Ik voel het vooral nu zo erg omdat ik al zo zwak sta
ik zou je alles wel willen mailen,want ik ben door deze situatie zo vreselijk bang dat men mij niet geloofd.
Als U eens wist wat voor een leven ik al heb gehad ,begrijpt U dat ik bid en smeek om een hartstilstand.
Ik ben werkelijk alles kwijt,maar gelukkig heb ik mijn gezin noch bijelkaar,maar ik kan niets voor hen doen,zo graag ik ook zou willen.
Ik heb hart in aktie gemaild rn hoop zo dat ik wordt uitverkoren,en dat ik eindelijk eens iets voor mijn gezin kan doen
ik ben echt ten einde raad
[email protected]

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 10 Dec 2006 17:51 door mydream
--------------------------------------------------------------------------------
ik zou je alles wel willen mailen,want ik ben door deze situatie zo vreselijk bang dat men mij niet geloofd.
Beste Mydream,

Wees gerust! Er zijn op dit Forum zeker een aantal gedupeerden en andere personen die zich je situatie kunnen voorstellen!

Alles zomaar op het Forum zetten zou ik je niet aanraden.
Heb je een vertrouwenspersoon?

Mvrg,
Anton :wink:

mydream

nee dat doe ik ook niet,maar als men iets meer wil weten heb daarom mijn mail adres vermeld
maar in ieder geval bedankt voor de goede tip

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

misschien onbegrijpelijk voor sommige mensen,maar het doet pijn als je geen kant meer op kunt en een brief krijgt van de bank dat je 1800 euro rood staat,met in de wetenschap dat ik 24e van de mand mijn loon krijg namelijk 1440 euro snelle berekening dat we dus steeds verder achteruit gaan.
Ik begrijp het heel goed heb hetzelfde meegemaakt stond ook dik rood bij de bank,en kon de vaste lasten dan ook niet betalen,en dus ook geen eten meer.
Ik heb toen alle bedragen die dexia automatisch afschreef terug laten boeken,en de auotmatische incasso ingetrokken waardoor we weer iets lucht kregen.
Krijg dan wel aanmaningen maar ik had geen andere keus mijn gezin gaat voor dexia.
Moet er wel bij zeggen dat ik een eega geval ben.

Als ik jou was zou ik alle incasso's intrekken waardoor ik in ieder geval weer lucht had om de overige kosten te betalen en afwachten hoe het af zou lopen zoals het nu gaat kan het ook niet.

Maar dat is mijn mening

mydream

ben bang dat ik nog verder wegzak
dan komen de incasso buro's en de deurwaarders
en wat dan?

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

gelukkig heb ik mijn gezin noch bijelkaar,maar ik kan niets voor hen doen,zo graag ik ook zou willen.
Ik heb hart in aktie gemaild rn hoop zo dat ik wordt uitverkoren,en dat ik eindelijk eens iets voor mijn gezin kan doen
ik ben echt ten einde raad
Beste Mydream,

Waar je gezin het meest bij gebaat is is het feit dat je er voor hen bent en blijft zijn. Je dossier is bij ons bekend en we staan je op alle mogelijke manieren bij, je hoeft geen angst te hebben voor incasso buro's en deurwaarden, De dreiging die DEFAM doet uitgaan is nog erger dan die van Dexia, Echter bergrijp ook dat als Defam beslag wilt leggen dat zij dan binnen twee weken moet dagvaarden, en juist daarop faalt Defam en blijft het enkel bij dregement (wat overigens zeer kwalijk te nemen is van Defam), immers je hebt Defam (door middel van Beursklacht) al gedagvaard. Voor hetgeen waarmee je nu worstelt, wil ik je vragen de contact-gedupeerdenlijn van de vereniging Payback te bellen. Zij zijn ervoor om medegedupeerden, die zover in de put geraakt zijn ook met andere kunnen praten en hen met raad en daad bij te staan, met name waar je nu mee worstelt op het persoonlijk vlak.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Kiereweedjuh

Ongelezen bericht door Kiereweedjuh »

Beste Mydream,

Even een reactie op je op je trieste verhaal,
als ik het goed begrijp heb jij een direct rendement effect
waarbij je een doorlopend krediet hebt lopen en een aandelen-
lease plan waar je apart voor betaald nu is het dus zo dat ik ook zon plan heb van ongeveer hetzelfde bedrag .
Ik heb 5 jaar (zolang zou het duren)betaald aan een doorlopend
krediet maar doordat de aandelenmarkt ingestort is brengt dat pakket niet genoeg op om de DK in te lossen.
Nu moest ik ook net als jij zelf de DK inlossen niet alleen de rente
maar ook de aflossing en ook nog voor de aandelen en ook voor een verzekering bij elkaar was het 240 euro nu al anderhalf jaar ruim 400 euro per maand.
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb nog niet gehoord dat iemand
met een direct rendement effect zijn rechtzaak heeft gewonnen of gestopt is met betalen.
Dit komt omdat jij en ik een DK hebben van een willekeurige bank en
aandelen van anderen het zijn eigelijk 2 finacieringen verpakt in 1
pakket.

Ook ik had een PL moeten nemen in 1998 dan had ik er allang vanaf geweest!!
Alle banken in Nederland hangen met touwtjes aan elkaar vast!
De Nederlandse Bank bovenaan valt er 1 bank dan gaan ze er allemaal aan en dan krijgen we niks, procederen we dan word er tijd gerekt!
Het gaat jaren duren!!
De politiek doet niks voor honderdduizenden mensen!
Mensen hebben commentaar zo van je had het kunnen weten
aan aandelen zitten risicos bla bla bla ,
als je jong bent en je hebt geld nodig dan zijn mooie praatjes heel verlijdelijk tot je erachter komt dat de waarheid anders is!!

Als er 1 advocaat is die zegt dat ie deze zaak kan winnen laat deze dan nu opstaan en zijn woorden waarmaken op basis van no cure no pay
want zoals je zult begrijpen mijn geld ligt bij Dexia voor aandelen
die niet op mijn naam staan maar waar ik wel voor heb betaald

Mydream ik wens je veel sterkte in de strijd ik weet heel goed hoe je je voelt en wat je denkt, ik kom die 4 jaar nog wel door en ik hoop dat jij het ook red en ik hoop dat de beurs flink stijgt dan hebben we tenminste nog wat, want mijn aandelen die hou ik !!!!!

Fijne feestdagen voor zover mogelijk behalve voor de Dislexia bank

Kiereweedjuh

Gesloten