Vervolgens kreeg ik na 2 dagen een email terug:Geachte Debitel,
Vorig jaar na het verlengen van mijn abonnement (oktober) wilde ik mijn abonnement verhogen omdat ik op dat moment steeds over mijn belminuten heen zat.
Ik ben naar de Debitel winkel geweest in Rotterdam Stad, hier heb ik aan een medewerker gevraagd hoe het zit als ik mijn abonnement ging verhogen. Hij vertelde me dat dat geen probleem was en dat dat gratis geregeld kon worden. Ik heb er NADRUKKELIJK bij gevraagd of ik mijn abonnement op een ANDER tijdstip weer kon verlagen. Hierop kwam zijn reactie: JA dat kan, MAAR hier zitten wel kosten aan verbonden, namelijk €25.
Zowiezo vind ik €25 al een bizar hoog bedrag voor een verandering van abonnement, maar ik snap dat jullie prioriteit niet de service is maar de opbrengsten.
Nadat de medewerker mijn vraag beantwoord heeft heb ik mijn abonnement verwisseld naar Vodafone €50.
Ik had nu al ruim 3/4 maanden veelste veel belminuten over (200/300 minuten). Ik ben een student en bezuinigen komt goed van pas omdat ik op kamers woon. Ik ben vervolgens in Enschede Stad naar een debitel winkel gegaan om mijn abonnement te verlagen, krijg ik daar het antwoord dat sinds JANUARI 2004 niet meer van toepassing is.
Dus als ik het goed begrijp ben ik dus vorig jaar opgelicht door een medewerker van Debitel in Rotterdam en omdat ik een mondeling antwoord heb ontvangen heb ik nu geen poot om op te staan?
Nu zal ik van jullie site het volgende kopieren:
-----------------------------------------------------------
Wijzigen abonnement
Wijzigen van uw abonnement is kosteloos indien:
* u uw abonnement naar een abonnement met een hoger maandtarief wijzigt
* en/of u uw abonnement naar een ander abonnement wijzigt uit het huidige portfolio en u buiten de contractstermijn van uw debitel contract bent
Heeft u uw abonnement voor 31 januari 2005 afgesloten, dan is het wijzigen van uw abonnement kosteloos indien:
* u uw abonnement naar een abonnement met een hoger maandtarief wijzigt
* en/of uw abonnement naar een willekeurig abonnement wijzigt terwijl u langer dan 12 maanden geleden uw contract met debitel heeft afgesloten
* In alle andere gevallen wordt voor uw abonnementswijziging 25 Euro per trede via uw eerstvolgende factuur in rekening gebracht
----------------------------------------------------------------------
Dus in de winkel word het geweigerd, maar op de site staat dat je je abonnement gewoon kan veranderen voor €25. Hier zal natuurlijk wel een verklaring voor zijn, wat erop neerkomt dat jullie onjuiste + onvolledige informatie op de website posten.
Ik kan jullie klantenservice niet bereiken omdat ik niet beschik over 0900 nummers, en deblokkeren kost €20.80 (wat kan ik me kwaad maken over jullie slechte service.....). Ik ben absoluut niet bereid om dat bedrag neer te leggen, dus bij deze stuur ik een email en ook een klachtenbrief is onderweg naar het hoofdkantoor in Hoofddorp.
Ook kan je op de site alleen maar een vraag stellen met max 500 karakters, terwijl dit probleem bijvoorbeeld niet binnen de 500 regels past. Met dit soort dingen zie je al snel dat de service bij jullie ver te zoeken is.
Ik zou bij deze dus graag mijn abonnement voor €25 willen wijzigen naar een Debitel210 abonnement.
Ik mag hopen dat jullie ondanks de slechte service die ik tot nu toe heb gekregen, de juiste beslissing nemen en op komen voor de klanten die bij jullie een abonnement afsluiten. Het bespaart mij een hoop geld, geld dat ik goed kan gebruiken voor andere dingen.
Tot nu toe ben ik zeer teleurgesteld in jullie service, en mocht het zo zijn dat ik mijn abonnement niet kan verwisselen zal ik niet langer twijfelen om over te stappen op een andere provider die wel goeie service kan bieden voor zijn/haar klanten.
Ik hoop zo spoedig mogelijk een antwoord te ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Ik vind het een erg simpele reactie. Ze doen helemaal niets aan service, maar dat ze niet gewoon even een normale reactie kunnen geven vind ik erg laag.Geachte heer *******
Onze verontschuldigingen voor uw klacht in uw e-mail.
Conform de debitel algemene voorwaarden is het inderdaad niet mogelijk om uw
contract naar beneden te wijzigen. Dit is alleen mogelijk na het contract
termijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
debitel Nederland B.V.
De heer A. de Bree
Medewerker Klantenservice
Meer mensen die last hebben van mijn probleem?