LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Oplichting" Debitel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MeneerMuis

"Oplichting" Debitel

Ongelezen bericht door MeneerMuis »

Deze email naar Debitel verstuurd.
Geachte Debitel,

Vorig jaar na het verlengen van mijn abonnement (oktober) wilde ik mijn abonnement verhogen omdat ik op dat moment steeds over mijn belminuten heen zat.
Ik ben naar de Debitel winkel geweest in Rotterdam Stad, hier heb ik aan een medewerker gevraagd hoe het zit als ik mijn abonnement ging verhogen. Hij vertelde me dat dat geen probleem was en dat dat gratis geregeld kon worden. Ik heb er NADRUKKELIJK bij gevraagd of ik mijn abonnement op een ANDER tijdstip weer kon verlagen. Hierop kwam zijn reactie: JA dat kan, MAAR hier zitten wel kosten aan verbonden, namelijk €25.
Zowiezo vind ik €25 al een bizar hoog bedrag voor een verandering van abonnement, maar ik snap dat jullie prioriteit niet de service is maar de opbrengsten.

Nadat de medewerker mijn vraag beantwoord heeft heb ik mijn abonnement verwisseld naar Vodafone €50.
Ik had nu al ruim 3/4 maanden veelste veel belminuten over (200/300 minuten). Ik ben een student en bezuinigen komt goed van pas omdat ik op kamers woon. Ik ben vervolgens in Enschede Stad naar een debitel winkel gegaan om mijn abonnement te verlagen, krijg ik daar het antwoord dat sinds JANUARI 2004 niet meer van toepassing is.

Dus als ik het goed begrijp ben ik dus vorig jaar opgelicht door een medewerker van Debitel in Rotterdam en omdat ik een mondeling antwoord heb ontvangen heb ik nu geen poot om op te staan?

Nu zal ik van jullie site het volgende kopieren:
-----------------------------------------------------------
Wijzigen abonnement

Wijzigen van uw abonnement is kosteloos indien:

* u uw abonnement naar een abonnement met een hoger maandtarief wijzigt
* en/of u uw abonnement naar een ander abonnement wijzigt uit het huidige portfolio en u buiten de contractstermijn van uw debitel contract bent

Heeft u uw abonnement voor 31 januari 2005 afgesloten, dan is het wijzigen van uw abonnement kosteloos indien:

* u uw abonnement naar een abonnement met een hoger maandtarief wijzigt
* en/of uw abonnement naar een willekeurig abonnement wijzigt terwijl u langer dan 12 maanden geleden uw contract met debitel heeft afgesloten
* In alle andere gevallen wordt voor uw abonnementswijziging 25 Euro per trede via uw eerstvolgende factuur in rekening gebracht
----------------------------------------------------------------------

Dus in de winkel word het geweigerd, maar op de site staat dat je je abonnement gewoon kan veranderen voor €25. Hier zal natuurlijk wel een verklaring voor zijn, wat erop neerkomt dat jullie onjuiste + onvolledige informatie op de website posten.

Ik kan jullie klantenservice niet bereiken omdat ik niet beschik over 0900 nummers, en deblokkeren kost €20.80 (wat kan ik me kwaad maken over jullie slechte service.....). Ik ben absoluut niet bereid om dat bedrag neer te leggen, dus bij deze stuur ik een email en ook een klachtenbrief is onderweg naar het hoofdkantoor in Hoofddorp.

Ook kan je op de site alleen maar een vraag stellen met max 500 karakters, terwijl dit probleem bijvoorbeeld niet binnen de 500 regels past. Met dit soort dingen zie je al snel dat de service bij jullie ver te zoeken is.

Ik zou bij deze dus graag mijn abonnement voor €25 willen wijzigen naar een Debitel210 abonnement.
Ik mag hopen dat jullie ondanks de slechte service die ik tot nu toe heb gekregen, de juiste beslissing nemen en op komen voor de klanten die bij jullie een abonnement afsluiten. Het bespaart mij een hoop geld, geld dat ik goed kan gebruiken voor andere dingen.

Tot nu toe ben ik zeer teleurgesteld in jullie service, en mocht het zo zijn dat ik mijn abonnement niet kan verwisselen zal ik niet langer twijfelen om over te stappen op een andere provider die wel goeie service kan bieden voor zijn/haar klanten.

Ik hoop zo spoedig mogelijk een antwoord te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Vervolgens kreeg ik na 2 dagen een email terug:
Geachte heer *******

Onze verontschuldigingen voor uw klacht in uw e-mail.

Conform de debitel algemene voorwaarden is het inderdaad niet mogelijk om uw
contract naar beneden te wijzigen. Dit is alleen mogelijk na het contract
termijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
debitel Nederland B.V.

De heer A. de Bree
Medewerker Klantenservice
Ik vind het een erg simpele reactie. Ze doen helemaal niets aan service, maar dat ze niet gewoon even een normale reactie kunnen geven vind ik erg laag.

Meer mensen die last hebben van mijn probleem?

HWHarwig

Re: "Oplichting" Debitel

Ongelezen bericht door HWHarwig »

Debitel klantenservice sucks! Sorry, heb er geen andere woorden voor over. De Debitel klantenservice is zo ongelooflijk slecht. Heb 6x gebeld over mijn aansluiting en kreeg 6x een ander antwoord. Er was wel geregistreerd dat ik eerder gebeld had maar men wist niet waarover. Tevens kon ik vragen naar personen die ik eerder aan de lijn had gehad echter die kende men niet of die was (na 15 minuten) niet aanwezig. Vervolgens kon ik klantenservice niet meer kon bereiken omdat ze mijn nummer geblocked hadden. Via de Debitel shop "in de stad" is het me gelukt alles voor mekaar te krijgen. De Debitel shop medewerkers baalden ook van hun eigen klantenservice en hebben zelf een klacht ingediend.
"Het probleem is dat Debitel de klantenservice heeft uitbesteed aan een extern bedrijf waar studenten werken voor weinig en waar dus veel personeelswisselingen zijn en waar de personeelsleden niet gedegen opgeleid worden." einde quote... (I rest my case)...
Al mijn lof gaat uit naar de Debitel shop medewerkers die overal eerlijk voor uit kwamen en alles netjes geregeld hebben. Regel het via de shop dan gebeurt het gedegen, klantenservice (mijn excuus voor diegenen die daar "netjes" werken) is ronduit kl0te.
H.W. Harwig.

HWHarwig

Eergisteren en gisteren. En vandaag via de shop lijkt het (let wel: LIJKT HET) opgelost te worden...

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hmm
Laatst gewijzigd door Kika29 op 06 nov 2006 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

HWHarwig

Debitel shop Arnhem (tot nu toe niets dan lof over die shop!)

Kika29

Ok
Laatst gewijzigd door Kika29 op 07 okt 2006 08:23, 2 keer totaal gewijzigd.

HWHarwig

Ok, no worries, moest ook alleen even mn agressie kwijt. Heb met Orange gebeld en daar had men vwb "klantenservice" identieke ervaringen.
Klantenservice is niet meer "service" blijkbaar... maar eerder klantenafwimpeling... Je moet zo snel mogelijk van die klant afkomen... Weg ermee...

Kika29

Er zijn heel veel klachten over verschillende klantenservices...Het liefst help ik klanten gewoon direct in de shop en zie ze dan ook het liefst zo tevreden"tot nu toe" vertrekken zoals u aangaf geholpen te zijn....
Laatst gewijzigd door Kika29 op 07 okt 2006 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

HWHarwig

Werk je in die shop in Arnhem dan?

Kika29

Ik hoop voor u dat het allemaal helemaal goed komt. Ik ga op de bank genieten van een vrije avond :-) .
Laatst gewijzigd door Kika29 op 06 nov 2006 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.

HWHarwig

:D :D :D
Genietze!

HWHarwig

Debitel Shop Arnhem heeft het perfect allemaal opgepakt en opgelost en heeft zeer goede service verleend. Dan kun je met recht spreken over "Service". Mijn complimenten!

MeneerMuis

Ongelezen bericht door MeneerMuis »

Nogmaals een email teruggestuurd op mijn probleem op te lossen, immers vind ik dat als de Debitel Winkel mijn onjuiste informatie verschaft ik indirect ben opgelicht en ik op de blaren moet zitten, omdat een werknemer bij Debitel zijn taken niet goed vervuld.

Krijg ik weer zo'n simpel antwoord terug:

Geachte heer *****

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u als volgt.

Onze verontschuldigingen voor uw klacht in uw e-mail.

Conform de debitel Algemene Voorwaarden is het inderdaad niet mogelijk om uw
huidige abonnement naar omlaag te wijzigen. Dit is echter wel mogelijk na het
contracttermijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
debitel Nederland B.V.

Mevrouw S. Inees
Medewerker Klantenservice
Verdomme dezelfde email krijg je teruggestuurd. Het zijn volgens mij gewoon studenten die alleen maar Copy/Paste hoeven te doen.

Als ik me ergens goed kwaad om kan maken, dan is het wel slechte service.

SalFonzo

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Tja, wat zal ik er van zeggen, ik denk dat gisteren de druppel was bij debitel, het volgende is me namelijk gebeurt:

Gisteren ben ik bij de Debitel Shop geweest om voor de zoveelste keer mijn toestel te laten instellen voor MMS! De verkoper heeft het toestel ingesteld en de batterij uit het toestel gehaald om te resetten. Hierbij heeft hij het toestel ook schoongemaakt met een grote kwast! Na de batterij er weer in te hebben gezet kreeg het toestel niet meer aan, andere accu geprobeerd, opladen van het toestel, alles zonder resultaat m.a.w. het toestel is kapot. De verkoper blijft er bij dat het niet zijn schuld is, en dat het mijn probleem is en niet de zijne, had namelijk iedereen kunnen gebeuren???!
Hij gaat het toestel nu opsturen naar een service punt, en op mijn vraag wat er nu gaat gebeuren als het toestel definitief kapot is gaf hij het antwoord dat het absoluut niet zijn schuld is en dat ik blij mag zijn dat hij zo aardig is dat hij het toestel al op heeft gestuurd... op de vraag: wat voor toestel krijg ik nu als vervanging mee? was het antwoord super duidelijk: Niets!! wees blij dat ik het toestel al opstuur!!! na ja, je kan mijn woede op dat punt volgens mij al voorstellen... heb het e.e.a. door hem op papier laten zetten, en ben de winkel maar uit gegaan!! Heb de verkoper ook meteen gezegd dat hij mijn abonnement op kon zeggen, maar dat kon hij natuurlijk niet, Debitel Shop BV is niet het zelfde bedrijf als Debitel BV! (zegt hij!!!!, maar is dat wel zo??)

Mijn vraag is nu: Is het gebruikelijk dat een verfkwast wordt gebruikt om een toestel schoon te maken (ik denk zelf aan statische elektriciteit) en in hoe verre kan ik de Debitel winkel/verkoper aansprakelijk stellen? Mijn telefoon heeft het namelijk al 2 à 3 jaar perfect gedaan zonder de schoonmaak van de binnenkant en de batterij is meerdere malen in en uit het toestel geweest om de kaarten te vervangen zonder enig probleem.

Greetz,

SalF

--------- RECTIFICATIE ---------- RECTIFICATIE ----------

Ben vandaag gebeld door de verkoper van de Debitel Shop. Hij heeft het toestel gelukkig nog een keer aan gezet voordat hij het op wou sturen en voila, hij doet het weer!!!
Waar het aan ligt blijft een raadsel, maar wel TOP van de VERKOPER dat hij het nog een keer geprobeerd heeft!!!

Probleem opgelost: Ja en Nee!

Ja: heb mijn toestel weer terug!
Nee: Blijf erbij dat het niet netjes is van DEBITEL om geen leentoestel voor dit soort gevallen bij de hand te hebben! en dat DEBITEL steeds weer laat merken een bedrijf te zijn waar de "Zaak" belangrijker is dan de klanten! en laten we eerlijk zijn: zonder klanten geen DEBITEL!

Nu de woede een stuk afgenomen is even het volgende:
Het ging mij in dit stukje NIET om de verkoper (die ik ten onrechte met naam genoemd heb (Sorry, woede is geen goede drijfveer om stukjes te schrijven, dus schrijver van het volgende stukje, wees effe netjes om de naam weg te halen!!!))) maar om DEBITEL en de manier waarop DEBITEL aan klanten (ont)binding doet!!!!!!! Het is mischien nu tijd om het roer om te gooien en er voor te zorgen dat DEBITEL alleen positieve 'hits' opleverd op het Web! Scholing van personeel en jullie helpdesk zou een goed begin zijn!!!

--------- RECTIFICATIE ---------- RECTIFICATIE ----------

SL
Laatst gewijzigd door SalFonzo op 06 nov 2006 18:35, 3 keer totaal gewijzigd.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Dat u geen leentoestel meekrijgt is heel normaal. Dit is namelijk iets dat niet verplicht is. Er zijn overigens winkels (over het algemeen iets duurder) die wel een leentoestel meegeven bij defecten.

Ik ben het met u eens dat "de debitelmedewerker" het toestel kapot heeft gemaakt. Hij had immers het toestel als laatste werkend in handen.

pvd
Laatst gewijzigd door pvd op 06 nov 2006 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika29

Opzeggen gaat inderdaad niet via de Debitel shop maar via Debitel Nederland.Dit gaat uitsluitend schriftelijk of per fax. Ik zou even afwachten wat de uitslag van de reparatie is.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Een ideetje.

Indien een klant op wenst te zeggen kun je hem toch een opzegformuliertje geven. Die laat je hem in de winkel invullen en je faxt hem daarna naar Debitel NL.

pvd

SalFonzo

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Dat is een heel goed idee!

Kleine moeite, goede Service!

SL

Mini

Ongelezen bericht door Mini »

@Meneer Muis: Je hebt het contract verlengd in oktober 2005, dus dan kan je inderdaad niet meer het abonnement verlagen, verlagen geld alleen nog voor contracten afgesloten voor 31-01-05.
Tevens heb je een Vodafone 50 euro abonnement, en je wilt het wijzigen naar een compleet ander abonnement, een debitel 210. Dit betreft een heel ander portfolio! dus dat kan sowieso niet.
En het mailtje is inderdaad kort, maar het verteld wel de boodschap, dat het nou eenmaal niet kan.

Tallie1979

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Ik heb juist het tegeovergesteld:

Werkelijk, wat een drama!! Een abonnement HOGER maken bij Debitel..

in augustus heb ik mijn abonnement bij debitel verlengd, na 2 jaar tevreden te zijn geweest en nooit problemen te hebben gehad bedacht ik mij een niet abonnement af te sluiten, gewoon verlengen zeg maar. Zo gezegd, zo gedaan, naar de debitel shop, alles koek en ei, geregeld enz..

Nou is het zo dat ik een debitel 35 heb, waar ik dus de laatste 2 maanden overheen kom, dus ik besloot half november te bellen of het aangepast kon worden.. Wat schetst mijn verbazing? Dat kan dus niet! Hoezo kan niet? Ik mag toch wel aanpassen naar een HOGER abonnement? Ik wil graag van debitel 35 naar debitel 100, lijkt me niet zo moeilijk toch? Nou, wel dus, ik moet 3 maanden wachten, aangezien ik mijn contract heb verlengd, wat officieel pas op 15 november heb gedaan, word ik aan 3 maanden wachttijd gebonden.. ( en dan tel ik niet eens de 3 maanden van aug tot november mee!!

Balen natuurlijk, maar wat doe ik? Ik pak de algemene voorwaarden erbij waar dat dan staat.. Nou, schiet mij maar in een kapotje, maar het staat dus NERGENS in hun alg voorwaarden vermeld dat ik niet kan omzetten! Dus ik bel de klantenservice weer en vraag aan de jongen die ik aan de telefoon krijg waar het staat, als er in de alg voorwaarden staat dat het zo is heb ik er voor getekend, dan ben je van me af en hou ik op met zeuren! Nou mooi niet dus! Het is zo omdat Debitel zegt dat het zo is! Het staat nergens, maar het is dus wel zo. ik heb niet getekend voor 3 maanden wachttijd, ze kunnen het niet onderbouwen, maar ze hebben ook meteen lak aan je! Onwijs onbeschoft joch ook nog!!

Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar ik kom dus geen steek verder, ze zijn nu zelfs al begonnen om me van het kastje naar de muur te sturen.. U moet naar de shop, u moet naar de klantenservice..

Ik heb zoooo'n enorme spijt nu dat ik heb verlengd!! Ik ga er denk ik maar eens een hele nare klachtbrief aan wijden en een advocaat bellen, dit gaat nergens over, ik word nu onnodig op kosten gejaagd!

Bagger, dat is het!!

Gesloten