LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marcelh
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2006 13:19

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Marcelh »

Goed om te horen, maar ik denk dat veel mensen niet weten wat ze afsluiten. Met al die woeker polissen, ze noemen ze levensverzekeringen met kaitaalopbouw alleen bouw je bijna niets op, er wordt ook nog eens met een bruto rendement gerekend dus vraag een berekening met netto rendement, als je ziet wat er naar de verzekeringsmaatschappij gaat..... en de tussenpersoon krijgt ook nog eens rond de 7% van iedere betaalde premie... Dat maak je met beleggen nooit goed denk ik. De zogenaamde mix-fondsen zijn ook nog eens het duurst en hebben veel risico. Vraag maar naar de financiele bijsluiter!!! (is tegenwoordig verplicht!!!)

Op de lange termijn is een annuiteit dan het voordeligst en je weet wat je hebt ondanks je dat je netto-last heel langzaam stijgt, je bruto-last blijft hetzelfde.

Laat je zelf goed informeren en kijk niet alleen maar naar de goedkoopste maandlast!!!

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Xpert »

Marcelh,

Doorgaans is de basisprovisie voor een tussenpersoon 3,5% van de betaalde premies. Maximaal over een periode van 5 jaar. Dus wanneer je heel veel levenpolissen verkoopt dan krijg te bonussen. Die kunnen oplopen tot wel 3% bovenop de basisprovisie.

Dus bijvoorbeeld de Hypotheker, jazeker de Hypotheker (de grootste tussenpersoon) toucheerd de hoogste provisies. Dus ben je heel groot,....... vang je veel provisie, .........kan je veel reclame maken, ...........krijg nog meer klanten en ........verdiend je nog meer!!

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Op de lange termijn is een annuiteit dan het voordeligst en je weet wat je hebt
naar mijn bescheiden mening is de liniair dalende hypotheek nog goedkoper over de gehele looptijd.

daarnaast vind ik nog altijd dat de goedkoopste hypotheek GEEN hypotheek is maar helaas was ook ik niet in staat mijn huis contant af te rekenen.

Groet

Marcelh
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2006 13:19

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Marcelh »

Een vriend van mij heeft per ongeluk een OPMAAT verzekering, nou deze is alles behalve op maat. Hij zit bombvol met kosten, hij is alleen maar lekker gemaakt door een mooie rente maar heeft na 6 jaar meer betaald dan dat de verzekering waard is.

Waarchijnlijk de strategie van de grote banken.. Lage rente maar aan de andere kant plukken ze je kaal....

Tip: Vraag om de financiele bijsluiter voordat je een product aanschaft!!!!!

Jehjoa
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2006 14:59

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Wat zouden wij tussenpersonen te verbergen hebben?

Moeilijk verhaal maar ook heel duidelijk.

Waarom kunnen wij bijvoorbeeld niet zien wat de winstcijfers van de Aldi zijn? Iemand die het concern van aldi kent die weet dat ze daar alles eraan doen om dat geheim te houden. Zo zijn er nog wel meer bedrijven. Als ik een aannemer laat komen om mijn huis te laten verbouwen en hij maakt mij een offerte vraag ik ook niet wat zijn winstmarge is. Zou ik dat wel moeten doen???

Ik heb geen probleem om aan mijn klanten te vertellen wat de provisies zijn die ik en mijn baas ontvang. Alleen dan moet ik ook zo eerlijk zijn om te vertellen wat de kosten zijn. En die zijn niet misselijk denk ik zo (alhoewel ik mij niet echt verdiep in de financiele cijfers van het bedrijf). Inderdaad het verschil tussen omzet en verdienen. Haal daar nog eens de belasting vanaf. Dan zullen er inderdaad klanten zijn waar ik geld op verdien en sommige klanten waar ik verlies op draai.

Ik vraag me wel af waarom er zoveel drama gemaakt wordt over het feit wat wij tussenpersonen verdienen. Heeft iemand een idee hoeveel het kost om een jeansbroek te maken? Ik niet maar als ik zie dat sommigen 35 euro kosten en anderen 200 euro wat gebeurt er dan met die overige 165 euro? Die verdwijnen toch ook in iemand zijn zak? Nieuwe rel woekerspijkerbroeken!! Ja maar dat zijn statussymbolen waar mensen voor willen betalen. Juist dat klopt.

Wat mag een advies kosten met een service voor 30 jaar?? 3500 euro? 116 euro per jaar: koopje!

Het probleem zit in het feit dat vooral oudere polissen prognoses afgaven die gewoon absurd zijn. 15% netto rendement. Dit betekent lage premies. Wordt daarnog alle kosten vanaf gehaald. Dan worden er premies onttrokken voor overlijdensrisicoverzekeringen (let op geen kostenpost maar een premie voor een verzekering) en laten we niet vergeten een grote daling in waarde door het hele gebeuren op de beurs van de afgelopen jaren. Ja dan is het niet gek dat mensen schrikken en gaan klagen.

Eigenlijk denk ik dat er maar een oplossing is voor het hele probleem. Geen provisie meer maar uurtje factuurtje, maaaaaaaar daar wil de nederlander ook niet aan, want dan gaat hij naar diegene die "gratis" advies geeft. Mijn oprechte mening is dat het verdwijnen van het spanningsveld "provisie" de klant uiteindelijk krijgt waar hij recht op heeft, namelijk een GOED advies. Dan zal die praktijken van afkopen van polissen en nieuwe polissen afsluiten, oversluiten van een hypotheek terwijl intern oversluiten of rentemiddeling misschien beter is, etc. verdwijnen.

Hetgene wat het hele verhaal moeilijk maakt is dat de nederlandse klant niet in de gaten heeft dat wij geen non-profit organisaties zijn, wij moeten ook eten, wij moeten ook betaald worden voor al die uren die wij draaien 's avonds en soms in het weekend. Vreemd eigenlijk want heel veel klanten vragen mij " doe je dat nu elke dag tot zo laat werken?' En als ik ja zeg dat hoort bij mijn werk, dan hoor ik ze altijd puffen. Denken ze dan dat ik dat voor niets doe????

Trouwens weet iemand of die man van independer Marketing gestudeerd heeft of zo? Super stunt natuurlijk. Je bent een bedrijf dat bemiddeld in financiele producten je ontvangt daar provisie voor en je laat iedereen in nederland denken (zelfs "kritische" journalisten) dat je een belangenorganisatie bent. Super!!!!!! Had ik het maar verzonnen.

Groeten

Jehjoa

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Jonjo »

Mijn gelijk heb je. Maar hier in dit land moet alles voor weinig of voor niets gedaan worden door anderen voor hun. Maar als ze zelf iets doen, b.v. werken dan moet het onderste uit de kan komen anders voelen ze zich bestolen. Fijn landje, fijne inwoners. Het ikke ikke ikke wordt steeds verder bewaarheid.JAMMER.

Marcelh
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2006 13:19

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Marcelh »

Kan iemand mij vertellen waarom er bijna 50% provisie op een hypotheeklastenbescherming van Cardif zit?? Dit is toch belachelijk....

mijkeenjeroen
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2006 12:23

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door mijkeenjeroen »

Een adviseur is niet een onafhankelijke adviseur. Dat is gewoon erg jammer.
Je kunt beter volgens mij de klant laten betalen voor een advies.

Ik heb ook hier adviseurs thuis gehad die alleen maar moesten verkopen. Daar worden ze op afgerekend. De kwaliteit van de adviseurs die ik tegenkwam was gewoon slecht en gedreven voor het verkopen van polissen.

Het zou goed zijn als deze branche zichzelf ging zuiveren van hun werkwijze en een vertrouwd gezicht krijgt naar de consument.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door bolleke »

Wat mij dan intrigeerd is hoe hoog mag dan een uurloon van een adviseur zijn en hoeveel uur mag hij werken voor een hypotheek van bijvoorbeeld:

totaal 250.000 Euro, verdeeld in
100.000 euro aflosvrij
100.000 spaar hypotheek
50.000 leven hypotheek(bestaande polis bij een andere verzekeraar waar je huidige hypotheek loopt)

dus geen provisie maar uur loon

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Standaard uurloon voor een gecertificeerd onafhankelijk financieel planner is ongeveer € 200,- per uur, maakt niet uit over welk product het gaat. Voor een hypotheek is er niet meer dan hooguit een dag werk, al maak je het nog zo ingewikkeld.
Wie dat niet wil betalen moet verder modderen met de plaatselijke kennis / assuradeur of denken dat hij het zelf beter weet, en op die manier proberen om meer te verdienen.

Jehjoa
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2006 14:59

Re: Wat zouden ze toch te verbergen hebben.

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Ik neem aan dat je met een dag werk, acht uren bedoeld? Dat zou kunnen kloppen voor 99% van de gevallen. Vooral bestaande polissen willen koppelen aan een nieuwe hypotheek kan soms erg vervelend zijn. Vooral een bedrijf als NN maakt er af en toe een potje van.

Gesloten