LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands telefoon bij Belcompany

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
wheijkoop

Tweedehands telefoon bij Belcompany

Ongelezen bericht door wheijkoop »

Twee maanden geleden heb ik mijn Orange abonnement verlengd bij Belcompany inclusief "nieuwe" telefoon.
Nu, na twee maanden ben ik er achter gekomen dat ik een tweedehands telefoon heb gekregen.
Ik kwam bij toeval (bij de visitekaartje gegevens in de telefoon) de gegevens van iemand tegen. Die persoon heb ik gemaild en hij bevestigde dat hij die telefoon heeft gehad en dat deze kapot is geweest.
Vervolgens ben ik verhaal gaan halen bij Belcompany en na lang aandringen van mijn kant zou ik een nieuwe telefoon krijgen en voor de rest kreeg ik geen compensatie voor hun frauduleuze manier van verkopen.
Op het moment dat ik hem ging ruilen ging dit echter niet door omdat er een miniscuul krasje op het display zat. Na twee maanden kun je niet verwachten dat een telefoon er nog helemaal gloedje nieuw uit ziet (ze willen hem waarschijnlijk weer aan de volgende klant slijten als zijnde nieuwe telefoon).
Wat nu?? Iemand tips??

mr T.

Re: Tweedehands telefoon bij Belcompany

Ongelezen bericht door mr T. »

Op het moment dat ik hem ging ruilen ging dit echter niet door omdat er een miniscuul krasje op het display zat. Na twee maanden kun je niet verwachten dat een telefoon er nog helemaal gloedje nieuw uit ziet (ze willen hem waarschijnlijk weer aan de volgende klant slijten als zijnde nieuwe telefoon).
Goed kijken in het contract dat u heeft met Belcompany. Staat daar expliciet in dat u een nieuw (dat wil zeggen volledig ongebruikt) toestel krijgt? Is dat het geval, dan Belcompany door middel van een aangetekende brief in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om na te komen. Lukt dit niet: contract ontbinden.

wheijkoop

Nou, heb alleen een contractverlengingsformulier (scrabble!) en een factuur van de telefoon. Ik zal dan dus terug moeten vallen op de algemene voorwaarden van Belcompany en daar zal een telefoon wel niet als "nieuw" worden aangeduid.
De telefoon doet het goed hoor, maar kan er een beetje slecht tegen dat ze de klant oplichten op deze manier. Ik kom er achter doordat ze op een onzorgvuldige manier de telefoon leeg hebben gemaakt, maar hoeveel mensen zullen er niet zijn die een tweedehands telefoon krijgen zonder dat ze het doorhebben.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

volgens de website van Belcompany: " Bij BelCompany krijg je een zogeheten Toestel Kwaliteits Garantie. Mocht je nieuwe mobiele telefoon binnen 30 dagen defect raken, dan kun je het omruilen voor een zelfde model. Voorwaarde is onder andere dat het toestel verder onbeschadigd is en dat het terugkomt in de originele verpakking met aankoopnota. Je kunt je toestel overigens altijd gratis laten controleren door een van onze deskundige medewerkers."

wellicht ook handig:
"Worden zichtbare gebreken of tekorten geconstateerd dan dient de cliënt deze binnen 8 (acht) dagen na levering schriftelijk en gemotiveerd aan belcompany.nl te melden.
Adres:
belcompany.nl
Antwoordnummer 1102
3900 VB Veenendaal

...Een niet zichtbaar gebrek dient binnen 3 (drie) dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen de door de fabrikant gegeven garantietermijn, door de cliënt schriftelijk en gemotiveerd aan belcompany.nl gemeld te worden, een en ander behoudens de rechten die de consument heeft op basis van dwingendrechtelijke wetsbepalingen."

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Komt misschien als een verrassing, maar wat moet een winkel of fabrikant dan doen met teruggenomen produkten? Er wordt echt niet voor (tien)duizenden euro's per maand aan goede artikelen vernietigd. Wie moet dat betalen? En "bovendien is deze telefoon net zo nieuw als hij eerst was. In de fabriek worden ze namelijk ook vastgepakt en bekeken en even gebruikt.

De telefoon voldoet aan de eisen die de fabrikant, winkel en klant er van mogen verwachten. Dus 100% werkend en 100% onbeschadigd. Wat wil je dan nog meer? De telefoon werkt en doet wat hij moet doen en bovendien merk je niet dat hij ooit al ingevoerde data heeft gehad. Je hebt gewoon gekregen wat je wilde. Gooi gewoon die data eraf en gebruik je telefoon de komende maanden/jaren.

wheijkoop

Nou, zou het bijvoorbeeld wel fijn vinden als ik een echte nieuwe accu had gekregen. Nu zit ik met een accu die ik elke dag op moet laden. Ik kan het nooit bewijzen, maar kan me niet voorstellen dat Samsung accu's maakt die maar één dag meegaan. En nee....ik loop niet te kloten met mijn telefoon maar gebruik hem alleen waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

maar gebruik hem alleen waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is.
Laat me raden: je gebruikt het ding om mee te bellen?

Wat ouderwets.......... :P

Gesloten