LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

nadine,

ik neem aan dat jij bij d-reizen werkt.

ik stond er naast dat een dame van de klanten service dat heeft vertelt.
meerdere mensen hebben dit gehoord.

de dame van het reisbureau wou alles doen wat in haar verhogen lag om haar fouten ongedaan te maken.
maar zij mocht niet met ons verder in deze zaak mee gaan.

zij baalde enorm...

voor iedereen lijkt dit een heel raar verhaal.
je snapt pas alle ellende hoe het precies in elkaar zit als je het hele dossier heb gelezen.

het enige wat wij wel weten is dat de dame van de klanten service een acute demensie heeft opgelopen...
ze weet zelf niet meer wat ze tegen bepaalde mensen heeft gezegd.

maar maakt niet uit, we zullen zien wie er gelijk krijgt...

wat wij raar vinden is: als d-reizen zo'n goede klachten afhandeling heeft en arke, waarom kan er dan niet binnen 12 weken een briefje op de mat vallen met een antwoord waar wij wat mee kunnen en niet zelf een belletje mopeten plegen met als antwoord het dossier is gesloten.
terwijl wij niets hadden gehoord van d-reizen en arke....

maar het is nu onderweg naar de geschillen commissie....

we zullen zien.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Nadine »

Dat verhaal vind ik dus zo vreemd. het is de klant die een dossier aandraagt bij de geschillencommisie omdat hij het niet eens is met de uitspraak van de touroperator.

Een touroperator brengt zelf nóóit een klacht vrijwillig naar de geschillencommissie...

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door ReisMeis »

de dame van het reisbureau wou alles doen wat in haar verhogen lag om haar fouten ongedaan te maken.
maar zij mocht niet met ons verder in deze zaak mee gaan.
Nogmaals heb ik alle bijdragen nagelezen, maar ik ben nu echt het spoor bijster ...

De reiziger (in dit geval dhr. of mvr. dergent) dient een klacht in en het enige wat de dame van het reisburo hoeft te doen is de brief doorsturen naar de reisorganisatie. Is dit moeilijk? Volgens mij niet!

Tot op dit moment is mij dan ook niet duidelijk wat voor (grove) fout de dame van het reisburo heeft gemaakt ... of is de afdeling klantenservice van D-Reizen hier tekort geschoten? Of is het misschien zo dat er bij boeking al iets is misgelopen?

Helaas ken ik de details niet, maar ik heb wel voldoende ervaring met reisburo's om te kunnen stellen dat dit een heel ongebruikelijke kwestie is. In dit verband is het ook vreemd dat Tui Nederland het laat aankomen op een uitspraak van de Geschillencommissie want normaal gesproken zal met toch proberen met de reiziger tot overeenstemming te komen.

Nu ben ik een leek op dit gebied, maar het lijkt er toch een beetje op dat er iets mis was met de boeking (plotselinge wijziging hotel, verkeerde kamers enzovoorts) wat dan de verantwoording zou zijn van het reisburo. Hoewel deze opmerking uiterst suggestief is, zou het wèl verklaren waarom de afdeling klantenservice van D-Reizen het laat afweten èn waarom Tui Nederland durft aan te sturen op een uitspraak van de Geschillencommissie. Ben dus zeer benieuwd naar de uitslag!
Laatst gewijzigd door ReisMeis op 15 dec 2006 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

de touroperator heeft ook niets aangemeld.

wij hebben het zelf aangemeld.
tui nederland belde de anwb met de vraag of wij nog naar de geschillen comissie gingen.
zoja dan reageerde zij nergens op.
anders wel.

was het antwoord.

maar ik snap niets van d-reizen waarom zij zelf niet met een terug koppeling komen naar de klant terwijl dat schriftelijk als mondeling wordt gemeld.
was wel zo netjes geweest...

raar dat je zomaar een dossier kan sluiten zonder dat de klant daarvan op de hoogte wordt gebracht.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Nadine »

De normale procedure is dat je het antwoord van de touroperator afwacht. Als dat om wat voor reden dan ook de drie maanden grens overschijd, kun je je klacht pro forma (en dus in afwachting op) indienen bij de geschillen commissie. Daar staat D-reizen volledig buiten.

Ik snap overigens ook de rol van de ANWB in deze helemaal niet.

dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

die hebben wij zelf ingeschakeld.
aangezien wij daar een verzekering voor hebben....

het antwoord was al binnen bij d-reizen.
alleen de dame die hier over gaat vond het blijkbaar niet nodig om de klant in te lichten dat de tui opdracht had gegeven om het dossier te sluiten.
terwijl zij ons een bevestigingsbrief heeft gestuurd en mondeling heeft verteld wat de procedure in hield bij d-reizen.
wordt dan niet nageleefd.
aangezien wij zelf via de anwb er achter kwamen dat het antwoord al bij d-reizen bekend was.

maar geen brief of telefoontje....

ik neem aan dat jij bij d-reizen werkt of heb gewerkt...

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

d-reizen??? een tussen schakel voor slecht geinformeerde reizigers, rechtstreeks boeken tov bij D Reizen scheelt minimaal 10 %.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door FG1 »

hahaha

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Nadine »

Laurent weer met zijn opmerkingen die kant noch wal raken.
Jij maakt er volgens mij een sport van om op ieder onderwerp een zo nutteloos mogelijks antwoord te geven. Heb je niets beters te doen?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

Nadine,

Jij beweert een reisdeskundige te zijn, gezien jouw overbodige reacties en adviezen is het maar de vraag waarin jij deskundig bent.

Dan maar uitleg over het functioneren van D-Reizen geven, hopelijk voor jou zinvol genoeg: :) .

De kantoren van D-Reizen zijn bezet met jongemensen die na een stoomcursus , reizen slijten aan mensen, inhoudelijk weten zij weing en zijn niet bereist, hun kennis komt voort uit de reisfolders van een aantal operators, die folders gebruiken zij voortdurend..

Hun z.g prijscheck stelt natuurlijk helemaal niets voor,D-reizen vergelijkt alleen de hun bekend zijnde operators, zij kiezen uiteraard niet voor de prijsvechters ivm hun provisie,s.

De reizigers zijn beter af indien zij het folderwerk van D-Reizen zelf via het bezoeken van de vele websites over nemen, momenteel wordt er zo,n 65 % van de reizen al via Internet geboekt, waarom naar D Reizen gaan als je rechtstreeks bij al de toeroperators tegen lagere prijzen kunt boeken.

De verantwoordelijkheid bij problemen schuift D-Reizen ook nog door en zij onttrekken zich eraan.

Nadine bij welk reisagent werk jij ???., ik heb zo een vermoeden .:) :D :o :lol:

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Nadine »

Dus die 1,2 miljoen mensen die ieder jaar bij d-reizen boeken zijn allemaal gestoord? Dat d-reizen al jaren achter elkaar wordt uitgeroepen tot betrouwbaarste reisbureau is volledig nutteloos?

Wat jij beweerd over d-reizen slaat de plank volledig mis. Dat mensen zouden moeten boeken via touroperators zou dan voor ieder reisbureau gelden.

De waar jij de wijsheid vandaan haalt dat het personeel geen kwaliteit heeft weet ik niet. Waarschijnlijk jouw persoonlijke waarheid. Veel plezier ermee. Ik voel me niet langer geroepen om op jouw zielige opmerkingen in te gaan

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

Mijn veronderstelling dat Nadine een van de met weinig uitgeruste kennis D-Reizen balieverkoopster is, blijkt juist te zijn. :)

D-Reizen een prijs gewonnen.? !!!!!!!!!!!!
1,2 miljoen klanten ?. !!!!!!!!!!

Bovenstaande is duimzuigerij. :(

Er zijn gelukkig ook reisburo,s met daadwerkelijke vakkennis die adviezen kunnen geven zonder de folders te moeten nalezen en die geen zakelijke binding met toeroperators hebben.

Nadine niet andere mensen gaan uitschelden, als balietante mag jij dat niet doen. :))))) :) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door agro »

Tja Nadine en dat wordt dan gezegd door onze vriend laurent, die meent alle wijsheid in pacht te hebben.

Kijk maar eens naar onderstaande postings van hem, en de wijze woorden welke hij daar bezigd, nadere uitleg is dan wellicht overbodig.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46108

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 0&start=60

Eigenlijk zou je denken als de blaadjes van de bomen zijn gevallen zou het beter moeten gaan, maar ook dat gaat blijkbaar niet altijd op, en zeker niet bij onze vriend laurent. :lol: :lol: :lol:

Verder succes toegewenst Nadine.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door janxx »

nadine niks van aantrekken. die laurent lult maar wat. hij zal wel een van die mensen zijn die bewust alles afkraken alleen om geld terug te krijgen. en daardoor het plezier van anderen verpesten. deze mensen kunnen we missen..gewoon geen antwoordt meer op geven. :wink:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

Bedankt Agro en Janxx voor de heldere uiteenzetting over het D-Reizen item, wel graag inhoudelijk reageren. :D :)

Nadine is zeer wel in staat om inhoudelijk te reageren over D Reizen, wij kunnen ook een testcase doen, geef maar een reis van d-Reizen op met bedrag etc en ik controleer die prijs rechtstreeks bij een operator. Deal of geen deal ?. :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door agro »

Nadine is zeer wel in staat om inhoudelijk te reageren
Nadine wel ja, maar jij niet, je weet alleen maar wat idiote onzin uit te kramen, en de boel overal te verzieken, maar als men vraagt waar te maken wat je beweert geef je niet thuis.

Maak eerst zelf maar eens de idioterie welke je uitkraamt waar, voordat je van anderen uitleg verlangt.

Jij en controleren???? Jij die de site van xs4all nog niet eens kan vinden wil iets controleren, is de mop van het jaar zeker. :lol: :lol: :lol:

Hou je maar bij je hobby laurent met je verrekijkertje naar de upc mast kijken, is je grootste hobby heb je elders vermeld.
Deal of geen deal
Na Aper!!!! kom eens zelf met iets origineels.

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door amri »

Zullen we terug gaan naar het probleem. Zouden jullie weer lief willen zijn voor elkaar. Ik lees bij een ieder van jullie een stukje wijsheid. Samen moeten jullie toch in staat zijn deze mensen te kunnen helpen. Ik heb echt helemaal geen kaas gegeten van de reiswereld. Ik heb het hele verhaal zitten lezen. Wat ik lees zijn mensen die gespaard hebben voor een mooie vakantie en verheugen zich daar enorm op. Een avond van tevoren is er gebeld door D-reizen dat hun hotel is om wat voor reden dan ook omgeboekt. Dit nieuwe hotel voldeed niet aan de verwachtingen. Met 5 personen op een 2 persoonskamer zitten is ruzie maken wie er naar de wc mag of wie er als eerste mag douche. Tussen de regels door lees ik boosheid, verdriet en teleurstelling. Ze hebben daar een klacht over ingediend. Dan gaat het zoals ik het begrijp niet zoals het hoort. Ik lees heel veel communicatie problemen. De mensen gaan via de ANWB naar de geschillen commissie. Maar hoe zijn nu de kansen. Wordt hun klacht gehonoreerd.

Nadine
Ik krijg ook het gevoel dat je meer ervaring heb met D-reizen en uit jou reactie maak ik op dat dit een bijzondere situatie is. Is er een manier waarop je deze mensen zou kunnen helpen. Want als ik op mijn gevoel af ga is het nu niet meer de vakantie die niet leuk was maar ook het gevoel van onrecht wat hier mee gaat spelen

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

Nadine,
Ik heb zojuist bij D-reizen een prijs laten maken voor een 8 daagse reis in mei 2007 naar Belek Turkije op basis van A I , 8 dagen in Hotel Cesar Temple en buiten de schoolvakanties.
Van Sunweb heb ik inmiddels al een prijs binnen, enkele operators volgen nog. :)

Agro: jij hebt helemaal gelijk :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Amri,

Ik kan een heel eind met je meegaan in jouw verhaal.

Persoonlijk zou ik niet boeken bij D-Reizen, betreffende de vakkennis van de winkel-agenten heeft Laurent misschien een punt.

Ikzelf zoek thuis een reis uit en laat D-Reizen de goedkoopste aanbieder zoeken met hun prijscheck.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Nee, Nadine heeft het niet uit haar duim gezogen want D-Reizen heeft inderdaad een prijs gewonnen!

Capelle a/d IJssel, 7 maart 2005

Uit het European Trusted Brands 2005 onderzoek is D-reizen wederom verkozen als meest betrouwbare reisbureau van Nederland. Ook de afgelopen 2 jaar kwam D-reizen als beste uit dit onderzoek, dat jaarlijks wordt uitgevoerd door uitgeverij Reader's Digest.

"We zijn trots dat we weer zijn verkozen tot de meest betrouwbare reisbureauketen van Nederland", aldus directeur W. van den Hoogen. "Daarbij vinden we het heel positief dat ieder jaar het percentage respondenten dat D-reizen de betrouwbaarste vindt, verder oploopt. Dit jaar werd op de vraag "wat is voor u de meest betrouwbare reisorganisatie/touroperator?" D-reizen spontaan door 18% van de respondenten genoemd. In 2003 was dit nog 14% en vorig jaar 17%. Nummer 2 van dit jaar kreeg 7% van het totaal aantal stemmen.


Of dit echter een toonaangevende prijs is valt natuurlijk te bezien. Bij navraag (bij een bevriend reisburo) bleek men nog nooit van deze prijs gehoord te hebben! Daarnaast, wat is de waarde van een door Reader's Digest uitgegeven prijs? D-Reizen geniet nu eenmaal een grote naamsbekendheid en zal dus veel eerder "genomineerd" worden dan een klein en veel minder bekend reisburo. Anders gezegd, ik gun D-Reizen deze prijs van harte maar het zou voor mij geen reden zijn om bij dit reisburo te boeken (maar laat ik eerlijk zijn, ik heb één keer bij D-Reizen geboekt en daar was niets mis mee).

Gesloten