De therorie van marssjo klopt qua bandbreedte wel, echter niet helemaal volgens mij... je hebt een 12 mb verbinding waarvan 6 mb gebruikt wordt voor internet. de andere 6 mb is gereseveerd voor tv... 2 mb voor tv ontvangst en 2 mb voor opname. en 2 mb reserve.
Uiteraard begrijp ik ook wel dat dat het een of/of verhaal is. Wat in de toekomst hopelijk wel mogelijk zou zijn om een en/en verhaal ervan te maken. Persoonlijk had ik het idee om een lange scart te maken en deze te verdelen naar boven om tv te kunnen kijken
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(niet geprobeerd hoor)
Inmiddels ben ik wel tot de conclusie moeten komen dat het een waardeloos product is. We hebben gisteren een monteur gehad want tv kijken was en zo goed als een internetfilmpje kijken op een trage internet verbinding. Er zou veel ruis zitten op mijn lijn. Ze vermoedde dat het een dimmer o.i.d. is in mijn huis of bij de buren die het gehele verhaal stoord. De monteur heeft mij LEES: voor de derde keer een andere modem gegeven, ditmaal een Gigaset SX551. Het enige voodeel wat ik nu heb is dat ik makkelijk een HTTP en FTP server kan opzetten wat met de overige 2 modems niet kon. "voor mij leek het te gebruiksvriendelijk"
Even alles op een rijtje om te kijken naar de schade:
* Begin november direct ADSL en mine aangevraagd.
* vanaf tweede week december aan het bellen bleef waar mijn spullen bleven.
* op 30 december spullen gekregen en aangesloten werkte niet
* Tot 1 januari zitten wachten voordat men tot de conclusie kwam om een monteur te sturen. (tweede lijns monteur)
* 5 januari monteur geweest modem en mine tuner omgeruild nog steeds geen tv. (verkeerd materiaal geleverd)
* op 8 januari gebeld om mede te delen dat mine weer actief is gemaakt.
* tussen 8 januari en 5 februari hadden we tv echter wel met wat kleine irritatie omdat vaak de tv eruit scheid ff heen en weer zappen het het werkt weer.
* 6 februari tv is niet meer om aan te zien, hapert, geluid loop niet synchroom met het beeld. Kpn gebeld zou erg veel ruis op de lijn zitten.
(tweede lijns monteur)
* 7 februari monteur geweest anderhalf uur bezig geweest komt tot de conlusie dat het "misschien" wel een dimmer o.i.d. kon zijn. Voor de zekerheid we de moden omgerolen (wat mijn bedenkingen heeft.)
* 7 februari 's avonds laat gaat er bij mij een
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
branden, is mijn tuner wel goed. Getest dm.v. een opgenomen fim te starten conlusie doet het ook niet. dus de tuner is niet goed.
* 8 februari tuner aangezet en wat denk je: helemaal geen verbinding meer met het netwerk foutcode -300... Dus mijn vermoede is gegrond na enig gestest) Weer gebeld en wordt mij medegedeeld dat het bij de derde lijns monteur ligt.
Ik moet zeggen de medewerkers proberen je op zo'n goed mogelijke manier te helpen zijn uiterst vriendelijk, maar denk zelf dat de ondeskundigheid van de mederwerkers hier een grote rol speeld.
De metingen die hen verrichten kan ikzelf hier ook en idd er zit wat ruis op, maar mijn gezonde verstand zegt toch echt dat het probleem bij de tuner zelf ligt doordat je dus ook geen opnames meer kunt afspelen en die ruis kan dus ook van de tuner zelf afkomen.
Ik raad voorlopig iedereen af om mine tv aan te schaffen... Helaas zit ik hier een jaar aan vast en weet nog niet hoe ik mezelf kan verlossen. 177 euro armer en geen fatsoenlijk tv.
Wel eindelijk een goede modem waarmee je nu net even wat meer kunt doen als de gemiddelde thuisgebruiker zal proberen. Maar goed dat neemt niet weg dat ik mijn kinderen nu weer helaas moet vertellen helaas geen tv de komende tijd.